De westerse gemeenschap doet het meer dan prima omtrent dit conflict. We steunen Israel, maar hebben tussendoor voor de symboliek kritiek. Dat is realpolitiek.dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 06:49 Eerste bericht in volkskrant vandaag (de antiSemitische krant die ik lees)
Daags nadat het Israëlische parlement instemde met wetten tegen VN-hulporganisatie UNRWA, vielen bij bombardementen in Noord-Gaza tientallen doden. De internationale gemeenschap reageert verbijsterd op het besluit om de hulporganisatie, verantwoordelijk voor zorg en voedselhulp aan Palestijnen, te verbieden. 'Het is bijna niet uit te leggen wat voor dramatische gevolgen deze wetten zullen hebben voor de inwoners van Gaza.'
Er is wederom verbijstering. Verbijstering dat een volk door een regering (dus niet door joden!) wordt uitgehongerd.
En daar blijft het dan ook weer bij! Verbijstering. Nou, laat de regering Israël daar echt wakker van liggen
http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
Israël en het internationaal recht
Moderator: Moderators
Re: Israël en het internationaal recht
M.a.w: Kritiek voor de vorm dat een bevolkingsgroep wordt uitgemoord?Peter_1 schreef: ↑30 okt 2024 15:03De westerse gemeenschap doet het meer dan prima omtrent dit conflict. We steunen Israel, maar hebben tussendoor voor de symboliek kritiek. Dat is realpolitiek.dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 06:49 Eerste bericht in volkskrant vandaag (de antiSemitische krant die ik lees)
Daags nadat het Israëlische parlement instemde met wetten tegen VN-hulporganisatie UNRWA, vielen bij bombardementen in Noord-Gaza tientallen doden. De internationale gemeenschap reageert verbijsterd op het besluit om de hulporganisatie, verantwoordelijk voor zorg en voedselhulp aan Palestijnen, te verbieden. 'Het is bijna niet uit te leggen wat voor dramatische gevolgen deze wetten zullen hebben voor de inwoners van Gaza.'
Er is wederom verbijstering. Verbijstering dat een volk door een regering (dus niet door joden!) wordt uitgehongerd.
En daar blijft het dan ook weer bij! Verbijstering. Nou, laat de regering Israël daar echt wakker van liggen
Staat ze netjes
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Internationale-politiek draait om eigenbelang. En zeker met de ontwikkelingen van nu zijn er weer duidelijk twee assen aan het ontstaan. De westerse As (waar Israel bij hoort) en het as dat vijandig staat tegenover het westen. Voor ons (Europa en de VS) is Israel nu eenmaal een belangrijke factor in het Midden-Oosten. Zij zijn onze ogen en oren over wat daar afspeelt. Wij (met de VS, Duitsland, Nederland voorop) hebben fantastische militaire banden met Israel. Hen teveel tegen de schenen trappen, is niet goed voor de onderlinge verstandhouding.dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 15:04M.a.w: Kritiek voor de vorm dat een bevolkingsgroep wordt uitgemoord?Peter_1 schreef: ↑30 okt 2024 15:03De westerse gemeenschap doet het meer dan prima omtrent dit conflict. We steunen Israel, maar hebben tussendoor voor de symboliek kritiek. Dat is realpolitiek.dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 06:49 Eerste bericht in volkskrant vandaag (de antiSemitische krant die ik lees)
Staat ze netjes
Ik weet het
Ik.weet het
Helaas!
Ik.weet het
Helaas!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54779 ... -evacueren
Deja vu
Het is een surrealistische situatie. Veel mensen waren juist naar Baalbek gevlucht vanuit andere onveilige plekken. En zij moeten nu dus opnieuw op de vlucht gaan", zegt Nagtzaam.
Overigens staat de stad op de Werelderfgoedlijst van UNESCO en bezit veel Romeinse overblijfselen.
Platgooien!
Deze methode is volgens internationaal recht niet voldoende om een plek 'zomaar' te bombarderen, zegt Nagtzaam.
Deja vu
Het is een surrealistische situatie. Veel mensen waren juist naar Baalbek gevlucht vanuit andere onveilige plekken. En zij moeten nu dus opnieuw op de vlucht gaan", zegt Nagtzaam.
Overigens staat de stad op de Werelderfgoedlijst van UNESCO en bezit veel Romeinse overblijfselen.
Platgooien!
Deze methode is volgens internationaal recht niet voldoende om een plek 'zomaar' te bombarderen, zegt Nagtzaam.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Oh, dus als een stad op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat en er worden daaruit raketten op je afgeschoten dan mag je niets terugdoen? Ook niet als het een terroristische organisatie is die het op jou ondergang voorzien heeft?dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 19:34 https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54779 ... -evacueren
Deja vu
Platgooien!
Hoe wil je anders een door jou verafschuwde terroristische organisatie aanpakken?
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
On and on and on....
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/i ... het-gebied
Een dag nadat Israël een wooncomplex in Noord-Gaza bombardeerde waarbij 93 Palestijnen werden vermoord, laat het land nog altijd geen hulpdiensten toe tot het gebied. Bij de aanval viel ook een onbekend aantal gewonden, veel mensen zouden nog onder het puin begraven liggen. Behalve hulpdiensten laat Israël ook geen journalisten toe omdat het geen pottenkijkers kan gebruiken.
Sinds de vernietigingsoorlog van Israël in Gaza staat het officiële dodenaantal in Gaza op bijna 50.000 mensen. Omdat veel mensen vermist zijn of onder het puin liggen, is dit een zeer conservatieve schatting. Onderzoekers vermoeden dat het werkelijke dodenaantal inmiddels ruim boven de 200.000 ligt, bijna 10 procent van de totale bevolking. Daarnaast is ruim 80 procent van de inwoners van Gaza op de vlucht, is bijna 90 procent van de woningen vernietigd of ernstig beschadigd, 70 procent van landbouwgebied vernield evenals 90 procent van de scholen. Van de 36 medische faciliteiten - ziekenhuizen en klinieken - in Gaza, zijn er nog slechts 13 (deels) in gebruik.
On and on and on.
Collateral nevenschade uit verdedigingswerk! Dat wel natuurlijk!
Een dag nadat Israël een wooncomplex in Noord-Gaza bombardeerde waarbij 93 Palestijnen werden vermoord, laat het land nog altijd geen hulpdiensten toe tot het gebied. Bij de aanval viel ook een onbekend aantal gewonden, veel mensen zouden nog onder het puin begraven liggen. Behalve hulpdiensten laat Israël ook geen journalisten toe omdat het geen pottenkijkers kan gebruiken.
Sinds de vernietigingsoorlog van Israël in Gaza staat het officiële dodenaantal in Gaza op bijna 50.000 mensen. Omdat veel mensen vermist zijn of onder het puin liggen, is dit een zeer conservatieve schatting. Onderzoekers vermoeden dat het werkelijke dodenaantal inmiddels ruim boven de 200.000 ligt, bijna 10 procent van de totale bevolking. Daarnaast is ruim 80 procent van de inwoners van Gaza op de vlucht, is bijna 90 procent van de woningen vernietigd of ernstig beschadigd, 70 procent van landbouwgebied vernield evenals 90 procent van de scholen. Van de 36 medische faciliteiten - ziekenhuizen en klinieken - in Gaza, zijn er nog slechts 13 (deels) in gebruik.
On and on and on.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
- Bevlogen
Ja en? Denk je dat er met deze post iets gaat veranderen? Wat wil je er eigenlijk mee bereiken door telkens dit soort berichten te posten? Indien de inwoners van Gaza dit hadden kunnen voorzien hadden ze Operatie al-Aqsa storm nooit uitgevoerd! En je was toch TEGEN terrorisme? En bijkomende schade in Gaza, zoals eerder aangegeven komt voornamelijk op het conto van Hamas, net zoals je de bijkomende schade in Libanon op het conto van Hezbollah en de UN schuiven.dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 21:41 On and on and on....
On and on and on.
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het is niet gebruikelijk in het internationaal recht om een.partij die geen enkele vorm van geweld gebruikt heeft de schuld te geven van de doden die door de wapens van de partij die je niet verantwoordelijk acht zijn omgekomen.
Ik wens u alle goeds
- Bevlogen
Wil je hiermee suggereren dat de UN 20 jaar voor niets in Libanon aanwezig waren? Dat Hezbollah tijdens hun aanwezigheid hele tunnelsystemen en wapenopslagplaatsen heeft kunnen bouwen, soms zelfs naast hun bases, zegt wel iets over het (niet) functioneren van de UN.Peter van Velzen schreef: ↑31 okt 2024 02:19 Het is niet gebruikelijk in het internationaal recht om een.partij die geen enkele vorm van geweld gebruikt heeft de schuld te geven van de doden die door de wapens van de partij die je niet verantwoordelijk acht zijn omgekomen.
Peter legde jou eerder al uit dat Unifil nauwelijks functioneert, omdat Unifil te weinig bewapening heeft om welke partij dan ook te verhinderen drones en raketten te sturen:lost and not found yet! schreef: ↑31 okt 2024 09:33Wil je hiermee suggereren dat de UN 20 jaar voor niets in Libanon aanwezig waren? Dat Hezbollah tijdens hun aanwezigheid hele tunnelsystemen en wapenopslagplaatsen heeft kunnen bouwen, soms zelfs naast hun bases, zegt wel iets over het (niet) functioneren van de UN.Peter van Velzen schreef: ↑31 okt 2024 02:19 Het is niet gebruikelijk in het internationaal recht om een.partij die geen enkele vorm van geweld gebruikt heeft de schuld te geven van de doden die door de wapens van de partij die je niet verantwoordelijk acht zijn omgekomen.
Daarnaast opperde hij tijdens jullie gesprek een voor mij opzienbarende mening:Peter van Velzen schreef: ↑16 okt 2024 07:12lost and not found yet! schreef: ↑15 okt 2024 22:07
Ps, hoe denk jij eigenlijk over het functioneren van de VN de laatste 20 jaar in Libanon?
Unifil functioneert nauwelijks, want ze heeft te weinig bewapening
om welke partij dan ook te verhinderen drones en raketten te sturen.
Gezien zijn fragiliteit jegens het woordje 'Human Shield' heb ik hem daar niet verder over bevraagd, want hij heeft me in het verleden [als SysAdmin met rode lettertjes!] al eens een 'BabbelBoxOnlyaccount' beloofd als ik zonder hard bewijs weer over 'Human Shield' zou beginnen. Ik reik het nu op dit punt in de discussie dus ff aan, misschien gooi ik de knuppel in het hoenderhok[?], want op zichzelf is het een interessante gedachte die Peter opperde.Peter van Velzen schreef:Ze zijn echter wel een beter "human shield"
dan de Palestijnse burgers.
Unifil als een beter[?] 'Human Shield' dan de Palestijnse burgers? Hmmm ... ...
Vanwege het plaatsen van dubbele aanhalingstekens vermoed ik dat Peter het op één of andere manier overdrachtelijk bedoelde, maar het verloop van de recente ontwikkelingen in acht genomen lijkt het er veel op dat zulks daadwerkelijk de achterliggende [geheime!] intentie is geweest van de VN/Unifil om niet zozeer Israël en HezboAllaH als strijdende partijen uit elkaar te houden, maar om inderdaad als 'Human Shield' te dienen voor de burgers, waarbij VN/Unifil zich feitelijk tevens als 'Human Shield' voor HezboAllaH&Co heeft opgeworpen!
Sowieso is volgens het oorlogsrecht het gebruik van 'Human Shield' een oorlogsmisdaad, maar of dat ook geldt als de VN/Unifil zulks doen? Op zichzelf een interessante gedachte:
- heeft de VN/Unifil door gebruik te maken van 'Human Shield' een oorlogsmisdaad begaan?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
De recente methodes van Israël om belangrijke figuren binnen Hamas en Hezbollah uit te schakelen, laat zien dat het allemaal perfect kan zonder van een plaats (in dit geval Gaza) een parkeerplek te maken. Bovendien gaat het helemaal niet om de raketten die daar vandaan komen, gezien die nauwelijks aankomen (dankzij de Iron Dome). Vandaar ook dat zowel Hamas als Israel jaren de status quo wel best vonden. Het is vooral 7 oktober die hier een einde aan hebben gemaakt.lost and not found yet! schreef: ↑30 okt 2024 20:26Oh, dus als een stad op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat en er worden daaruit raketten op je afgeschoten dan mag je niets terugdoen? Ook niet als het een terroristische organisatie is die het op jou ondergang voorzien heeft?dikkemick schreef: ↑30 okt 2024 19:34 https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54779 ... -evacueren
Deja vu
Platgooien!
Hoe wil je anders een door jou verafschuwde terroristische organisatie aanpakken?
-
- Superposter
op zich maakt het niet uit welke datum je kiest
we kunnen alles voor 7 oktober 2023 vergeten en vanaf dan kijken
https://youtu.be/3T72SpHzBjs?t=1364
vanaf de uitspraak vh icj, begin dit jaar, was een wapenembargo een bindend juridische verplichting voor ALLE lidstaten in de VN.
de 4 grootste sponsors van Israel zijn: VS, UK, Frankrijk en Duitsland
3 nucleaire machten, 3 vetomachten in de VN,
4 landen met een bedenkelijk koloniaal verleden en issues met mensenrechten i hun geschiedenis
- Bevlogen
We kunnen alles voor 7 oktober 2023 vergeten en vanaf kijken. Waarom haal je het bedenkelijke koloniale verleden dan aan?appelfflap schreef: ↑31 okt 2024 20:13op zich maakt het niet uit welke datum je kiest
we kunnen alles voor 7 oktober 2023 vergeten en vanaf dan kijken
https://youtu.be/3T72SpHzBjs?t=1364
vanaf de uitspraak vh icj, begin dit jaar, was een wapenembargo een bindend juridische verplichting voor ALLE lidstaten in de VN.
de 4 grootste sponsors van Israel zijn: VS, UK, Frankrijk en Duitsland
3 nucleaire machten, 3 vetomachten in de VN,
4 landen met een bedenkelijk koloniaal verleden en issues met mensenrechten i hun geschiedenis
En wat betreft een bindend embargo, wat heeft het voor nut als niemand er zich aan houdt? Zelfde als wat ik eerder aanhaalde mbt het internationale recht! Zuid-Afrika daagt Israël voor het Internationale gerechtshof maar vergeet Poetin te arresteren, die als oorlogsmisdadiger veroordeeld is door het internationale gerechtshof, terwijl hij in Zuid- Afrika is! Hoe hypocriet wil je het hebben? Kortom, het internationale gerechtshof stelt net zo weinig voor als de UN want er wordt (waarschijnlijk vanuit de gemeenschappelijke belangen) absoluut niet gehandhaafd!
Ps, Appelfflap, neem jij de VN serieus in waar ze mee bezig zijn? En zo ja, waar baseer je dat op?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Nee, ik stel slechts vast dat de VN geen geweld heeft gebruikt en daarom niet verantwoordelijk is voor het geweld dat Hezbollah en/of Israël hebben gebruiktlost and not found yet! schreef: ↑31 okt 2024 09:33Wil je hiermee suggereren dat de UN 20 jaar voor niets in Libanon aanwezig waren? Dat Hezbollah tijdens hun aanwezigheid hele tunnelsystemen en wapenopslagplaatsen heeft kunnen bouwen, soms zelfs naast hun bases, zegt wel iets over het (niet) functioneren van de UN.Peter van Velzen schreef: ↑31 okt 2024 02:19 Het is niet gebruikelijk in het internationaal recht om een.partij die geen enkele vorm van geweld gebruikt heeft de schuld te geven van de doden die door de wapens van de partij die je niet verantwoordelijk acht zijn omgekomen.
Verder wil ik iedereen er op wijzen dat het gebruik van mensen als een human shield weliswaar een oorlogsmisdaad is, maar dat de mensen die als zodanig worden gebruikt dat niet kan worden verweten. Trachtten de strijdende partijen te scheiden is geenzins oorlog voeren en evenmin een misdaad!
Ik wens u alle goeds