Thailand negatief in het nieuws.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Thailand negatief in het nieuws.

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Uit de Link:

Vorig jaar won de Move Forward-partij de Thaise verkiezingen; vandaag is de partij verboden door het Thaise Hooggerechtshof en moet die zichzelf ontbinden. De progressieve MF voerde campagne om de zware straffen op majesteitsschennis aan te passen. Volgens het Hooggerechtshof staat dat gelijk aan een oproep tot vernietiging van de monarchie.

https://nos.nl/artikel/2532221-thaise-r ... tsschennis

Ik vraag me af of het hebben van een parlement in dat land niet zinloos is.
Als via de rechter alles wat op, modernisering lijkt via de rechter wordt tegen gehouden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Thailand negatief in het nieuws.

Bericht door Peter van Velzen »

Het is wellicht linker dan mij verstandig lijkt, om hier daar iets over te zeggen.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 09 aug 2024 04:32 Het is wellicht linker dan mij verstandig lijkt, om hier daar iets over te zeggen.
Is het zó erg daar?
¥¥
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Apart dat Peter van Velzen allemaal grootste vergezichten heeft voor hoe het verder moet met democratie, de VS, Israël, de wereld...
Maar niets durft te zeggen over het land waar hij verblijft op een obscuur forumpje in het Nederlands...🤔
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 12 aug 2024 01:11 Apart dat Peter van Velzen allemaal grootste vergezichten heeft voor hoe het verder moet met democratie, de VS, Israël, de wereld...
Maar niets durft te zeggen over het land waar hij verblijft op een obscuur forumpje in het Nederlands...🤔
Ik ben inderdaad een tikje voorzichtig. Omdat ik hier slechts als gast verblijf. Het komt me voor dat het respecteren van de democratie beter is dan het domweg aanbidden van familiebanden. Maar hoe maak je dat een Thaise rechter wijs - zeker als onverstaanbare buitenstaander? Het is wel tekenend voor de toestand in de wereld. Zoals de hoogste rechters in de VS blijkbaar omgekocht kunnen worden. Moorden wordt toegestaan op grond van louter verdenkingen,waar noch rechter noch jury over heeft geoordeeld. Zo blijkt men ook het constitutionele recht op wetgeving ondergeschikt te maken aan een irrationele afstammingsverering. Het beste wat ik erover kan zeggen lijkt:

"Heb respect voor alles dat waarde heeft, maar aanbidt niets!"

Maar voor die - mijns inziens waardevolle - overtuiging, lijken weinigen respect te hebben
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Iran moordt al decennia rond in de wereld. Dat krijgt stukken minder aandacht dan de operaties van sommige andere spelers. Die dan vrij uniek in een beklaagdenbank worden gezet. Terwijl sommige anderen echt geen lieverdjes aanpakken. Rusland...

Thailand heeft geen 'normale' politiek. Nooit gehad ook. Toch hebben misschien wel miljoenen 'westerlingen' er geen enkel probleem mee in het land vakantie te vieren en lang te verblijven, want de 'redemeeing'-kwaliteiten (bij gebrek aan een goed Nederlands woord even) maken zoveel goed ' klimaat, natuur, keuken - en duisterder drijfveren bij velen, helaas.
Maar zou het eigenlijk wel een land voor idealisten moeten zijn...?
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 13 aug 2024 02:37 Iran moordt al decennia rond in de wereld. Dat krijgt stukken minder aandacht dan de operaties van sommige andere spelers. Die dan vrij uniek in een beklaagdenbank worden gezet. Terwijl sommige anderen echt geen lieverdjes aanpakken. Rusland...

Thailand heeft geen 'normale' politiek. Nooit gehad ook. Toch hebben misschien wel miljoenen 'westerlingen' er geen enkel probleem mee in het land vakantie te vieren en lang te verblijven, want de 'redemeeing'-kwaliteiten (bij gebrek aan een goed Nederlands woord even) maken zoveel goed ' klimaat, natuur, keuken - en duisterder drijfveren bij velen, helaas.
Maar zou het eigenlijk wel een land voor idealisten moeten zijn...?
Iran krijgt geen aandacht? Wat bazel je? Het krijgt wel degelijk aandacht. zelfs van hen die meer hadden te lijden van hun - soenitische - tegenstrevers (IS, AlQaida) meer aandacht, dan het land waar de meeste daders van 11 september vandaan kwamen bijvoorbeeld.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het decennialange moordprogramma waarmee Iran door de wereld trekt. Dát krijgt veel minder aandacht dan de liquidatie-acties van sommige andere spelers in het Midden-Oosten.
https://2017-2021.state.gov/irans-assas ... ty-abroad/

Met idealisme kom je er niet meer in de wereld. Geen geloof meer in. Het blijft een jungle en puur overleven in laatste instantie. Ook 'internationaal recht' is uiteindelijk een strijdmiddel.
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 15 aug 2024 00:45 Het decennialange moordprogramma waarmee Iran door de wereld trekt. Dát krijgt veel minder aandacht dan de liquidatie-acties van sommige andere spelers in het Midden-Oosten.
https://2017-2021.state.gov/irans-assas ... ty-abroad/

Met idealisme kom je er niet meer in de wereld. Geen geloof meer in. Het blijft een jungle en puur overleven in laatste instantie. Ook 'internationaal recht' is uiteindelijk een strijdmiddel.
Maar een strijdmiddel dat minder slachtoffers maakt. Ik ben overigens fysicalist, geen idealist.
Je link gaat naar een site van de Amerikaanse overheid. En het is die overheid die véél aandacht aan Iran schenkt en Saudi-Arabië de hand boven het hoofd houdt. Ze is niet altijd even goed te vertrouwen, (denk aan het niet bestaande 2e Tonkin incident en de even denkbeeldige massavernietigingswapens). Ze wenst haar beweringen dan ook niet te zien getoetst door een internationale rechtbank, sterker nog ze beweert daartegen geweld te mogen gebruiken. Dáár zit het eigenlijke probleem.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Weet u dat die perfide Amerikaanse overheid één van de belangrijkste jaarlijkse overzichten voor de mensenrechtensituatie in de wereld biedt met de US State Department Country Reports on Human Rights Practices? https://www.state.gov/reports-bureau-of ... practices/
Het is een voorbeeld, Ik zou info van VS bronnen niet zomaar negeren. (Dat de praktische kant van de Amerikaanse overheid eigen rapportages niet doorslaggevend laat zijn is een tweede).

Al Arabiya bracht ook een lijst https://english-alarabiya-net.cdn.amppr ... ing-abroad

Neem 'idealist' niet al te nauw, maar u komt steeds met enorme plannen aanzetten om democratie te perfectioneren of de politieke ordening in de VS compleet omver te gooien die een in Thailand verblijvende Nederlander in de verste verten niet zal gaan realiseren. Dat is wel een hele grote broek aantrekken...
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 20 aug 2024 01:54 Neem 'idealist' niet al te nauw, maar u komt steeds met enorme plannen aanzetten om democratie te perfectioneren of de politieke ordening in de VS compleet omver te gooien die een in Thailand verblijvende Nederlander in de verste verten niet zal gaan realiseren. Dat is wel een hele grote broek aantrekken...
Toegegeven dat is nogal maf, maar ik kon het niet laten, omdat vrijwel niemand beseft dat zo iets ook maar mogelijk is.

Ik geef overigens grif toe dat de overheidsdienaren in de VS meestal integer trachten te zijn. Het zijn de politici en de media die de boel vervolgens óf opkloppen óf negeren. Een reden wellicht dat in het plan 2025 van de heritage foundation staat dat veel ambtenaren vervangen dienen te worden door partijgangers.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Voor Peter van Velzen: een Executive Summarry van het US State Department Country Report on Human Rights Thailand 2023, met download optie voor het volledige Report https://www.state.gov/reports/2023-coun ... /thailand/
Zo bezorgd om de juridische positie van bijvoorbeeld Afrikaanse genocide medeplichtigen, het gastland is qua mensenrechtensituatie ook nog altijd geen voorbeeld om trots op te zijn...🤔
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 22 nov 2024 16:25 Voor Peter van Velzen: een Executive Summarry van het US State Department Country Report on Human Rights Thailand 2023, met download optie voor het volledige Report https://www.state.gov/reports/2023-coun ... /thailand/
Zo bezorgd om de juridische positie van bijvoorbeeld Afrikaanse genocide medeplichtigen, het gastland is qua mensenrechtensituatie ook nog altijd geen voorbeeld om trots op te zijn...🤔
Ik ben er dan ook niet trots op. Ook als het een lichtend voorbeeld zou zijn, had ik daar geen reden toe, want ik heb er niets aan bijgedragen. Ik ben overigens niet bezorgd om de juridische positie van genocide medeplichtigen. Wel om de juridische positie van hen waarvan de medeplichtigheid (aan welk misdrijf dan ook) (nog) niet is aangetoond.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 23 nov 2024 03:49:scissors:
Ik ben overigens niet bezorgd om de juridische positie van genocide medeplichtigen.
En de aardbevingen die jullie regio momenteel teisteren?
Met jou en je naasten alles goed?
Beetje uit de buurt bij jullie, of ook last van?
NOS Nieuws schreef:
vandaag, 08:57
Paniek in Bangkok bij instorten flat in aanbouw door aardbeving

Zuidoost-Azië is getroffen door een zware aardbeving. Die had volgens de eerste
analyses een kracht van 7,7 met een epicentrum in het midden van Myanmar. In de Thaise hoofdstad Bangkok, 1000 kilometer verderop, stortte onder meer een flat in aanbouw in.

VIDEO duurt 40 seconden
Letterlijk en figuurlijk schokkende beelden!

---------------

vandaag, 10:43
Reddingswerkers halen mensen onder het puin na instorten gebouw

Een appartementencomplex in aanbouw in Bangkok stortte in door een aardbeving.
Mogelijk liggen er nog tientallen bouwvakkers onder het puin.
De reddingsoperatie is in volle gang

VIDEO duurt 0,5 minuut
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Peter van Velzen
Site Admin

Maak je geen zorgen over mij. Ik woon hemelsbreed 700 km ten zuiden van Bangkok.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie