Ach.... Ik ben wrschl. een extremistische kolonist. Who cares?
Maar uiteindelijk heeft Nederland de meeste koloniën teruggegeven en ook excuses aangeboden voor dit verleden.
Hoe dit met Curaçao etc zal verlopen weet ik niet en ben ik ook niet verantwoordelijk voor lijkt me.
Tv-actie voor het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Tv-actie voor het Midden Oosten
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Daaraan heeft bijgedragen dat de Surinamers zich destijds niet lieten leiden door een verlangen Nederland te vernietigen om daar een religieuze dictatuur op te zetten, en dat verlangen ook niet hebben geuit door Pinkpop uit te moorden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Heel juist!Peter van Velzen schreef: ↑24 okt 2024 03:43Het lijkt mij dat men slechts enige "schuld" draagt, indien men helpt mensen op de dag van vandaag te onderdrukken en te verjagen, of niet bereid is dat te trachten te stoppen. Niemand is immers verantwoordelijk voor de daden van degenen die voorheen kwaad deden.lost and not found yet! schreef: ↑23 okt 2024 23:11Dan moet jij je als Nederlander super schuldig voelen! Van welke landen heeft Nederland koloniaal bezit genomen? Ga je schamen als correcte links deugende Nederlander!
Maar dat men schuldig is vanwege daden in de historie wordt wel voortdurend aangevoerd en besproken.
En het voortdurende blijven herhalen van de pijn van vroeger veroorzaakt nu vaak zoveel ellende.
Mensen kunnen meestal niet onthechten van de pijnlijke gebeurtenissen van vroeger, wat haat veroorzaakt.
En dan heb je de poppen aan het dansen want voor je het weet rollen ze vechtend over straat en kunnen
zaken ontaarden in oorlog... Ikzelf focus liever op de dingen van nu. Dat is soms al erg genoeg.
En hulpacties... prachtig, maar het is nu voor de zeer korte termijn. Er gaan wat miljoenen ergens naartoe, dan
komen er wat bommen en alles is weer weg.
https://www.bing.com/images/search?view ... orm=rc2idp
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.