2024: grootste verkiezingsjaar ooit
Moderator: Moderators
2024: grootste verkiezingsjaar ooit
U heeft er waarschijnlijk niet bij stilgestaan, maar het jaar 2024 geldt als het tot nu toe wereldwijd grootste verkiezingsjaar ooit https://www.idea.int/initiatives/the-20 ... supercycle
Een enorme mijlpaal voor de democratie eigenlijk...
Toch voelt het niet zo...
Re: 2024: grootste verkiezingsjaar ooit
Als je de schijnverkiezingen meetelt in landen als Rusland of Pakistan, gaat het al snel hard.
Verder doen nogal wat mensen mee die de democratie het liefst zouden afschaffen, zoals The Donald.
Maar mocht Trump de verkiezingen nog verliezen, dan is het wat mij betreft toch het grootste verkiezingsjaar ooit.
Verder doen nogal wat mensen mee die de democratie het liefst zouden afschaffen, zoals The Donald.
Maar mocht Trump de verkiezingen nog verliezen, dan is het wat mij betreft toch het grootste verkiezingsjaar ooit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Briljante post!gerard_m schreef: ↑28 okt 2024 19:51 Als je de schijnverkiezingen meetelt in landen als Rusland of Pakistan, gaat het al snel hard.
Born OK the first time
Ook als meteen daarna de pleuris uitbreekt?gerard_m schreef: ↑28 okt 2024 19:51 Als je de schijnverkiezingen meetelt in landen als Rusland of Pakistan, gaat het al snel hard.
Maar mocht Trump de verkiezingen nog verliezen,
dan is het wat mij betreft toch het grootste verkiezingsjaar ooit.
Wat maakt dit verkiezingsjaar dan nog zo groot?
Alleen al dat Trump verliest maakt het dan zo groot?
---------------
Van sterren, beroemdheden en sporters wordt wel gezegd:B.S. schreef: ↑28 okt 2024 19:22 U heeft er waarschijnlijk niet bij stilgestaan, maar het jaar 2024 geldt als het tot nu toe wereldwijd grootste verkiezingsjaar ooit https://www.idea.int/initiatives/the-20 ... supercycle
- "je kunt het best op je hoogtepunt stoppen!"
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
HierEnNu schrijft:
Als Trump wint is dat nl het laatste restje beschaving dat Dour de plee wordt gespoeld. Dan is de mens de pleuris waard!.
Volmondig JA! beste Trump verdediger!Ook als meteen daarna de pleuris uitbreekt?
Als Trump wint is dat nl het laatste restje beschaving dat Dour de plee wordt gespoeld. Dan is de mens de pleuris waard!.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Mijn reactie in 'Knabbel en Babbel':dikkemick schreef: ↑29 okt 2024 16:29 HierEnNu schrijft:Volmondig JA! beste Trump verdediger!Ook als meteen daarna de pleuris uitbreekt?
Als Trump wint is dat nl het laatste restje beschaving dat Dour de plee wordt gespoeld.
Dan is de mens de pleuris waard!.
Interessant dat Dikkemick blijkbaar opkomt voor de 'beschaving' met termen als 'door de plee' en 'de pleuris waard'...
In dat geval wordt uiteindelijk gewoon ingegrepen, net als de vorige keer toen Trump verloor en het Capitool liet bestormen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat is nog maar zeer de vraag!
Het verlies van Trump had vorige keer gewelddadige gevolgen die ternauwernood beteugeld konden worden, maar hadden wel degelijk doden tot gevolg en het scheelde maar een haartje of Trumps eigen vice president was gesneuveld omdat hij Trumps opdracht niet naar wens uitvoerde.
Inmiddels zijn er vier jaar verstreken en het grote geld heeft zich om moverende redenen achter Trump geschaard. Hoeveel huurlingmanschappen kan je daarmee kopen en/of zelfs reguliere militairen, politie, geheime dienst agenten? Dan heb ik de angsthazen nog niet genoemd, want de bedreigingen die Trump openlijk heeft geuit tegen tegenstanders hebben impact!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Dikkemick is na een aantal jaren een beetje uitgescheten op dit forum. Uitgescheten, of om schijten te gebruiken wat zijn of misschien wel haar standpunt is of was! Plee en pleuris definiëren zijn/haar standpunten wel degelijk! Net zo als de eeuwige krassende langspeelplaat! dikkemick, ben je een hij of een zij of ben je afzijdig?
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Toch is het ongelooflijk dat een bijna couppleger weer zover komt.
Dat een man die zegt dat "Putin met zijn oorlog een groot staatsman is" president kan worden in de VS.
Een oud president die bondgenoten afstoot ipv. aantrekt...
Een komende president die vrijwel aan de lopende band liegt....
Een veroordeelde vergrijper of crimineel zo u wilt...
Een man die als presidentskandidaat zegt dat Hitler ook best goede dingen had.
Een man die het dictaat zegt niet te schuwen. Die evt. het leger wil gebruiken.
Een man die op de deportatie-tour wil gaan...
Een man die de wereld achter tariefmuren wil zetten om met die dwang zijn eigen zaakjes in orde te krijgen.
Een oud-president met een werkelijk ongehoorde 4 jaar achter de rug.
Waarvan oud-medewerkers en anderen die het kunnen weten nogal boekjes open hebben gedaan...
Het VS Navo-bondgenootschap zal wel blijven als we Rutte mogen geloven, die tipte ons eigenlijk gisteren,
maar wat Trump vroeger daarover zei was ook niet bepaald bemoedigend.
Een leider van de VS die het "prima zou vinden als Putin een Navoland zou aanvallen als dat land niet
voldoende besteedt aan aankoop van wapens".
En als ik wat nadenk kan ik met nog aardig wat andere soms akelige dingen komen.
Ik vindt dat de staten op deze globe toch echt wat afstand zouden moeten gaan nemen van dat land in een meer
en meer multipolaire wereld..
Helaas hebben ze nog heel veel bezittingen en oorlogs-wapensystemen, die ook grif worden gekocht in een toenemend
oorlogszuchtige wereld.
Dus afstand nemen zal wel weer niet meevallen...
Dat een man die zegt dat "Putin met zijn oorlog een groot staatsman is" president kan worden in de VS.
Een oud president die bondgenoten afstoot ipv. aantrekt...
Een komende president die vrijwel aan de lopende band liegt....
Een veroordeelde vergrijper of crimineel zo u wilt...
Een man die als presidentskandidaat zegt dat Hitler ook best goede dingen had.
Een man die het dictaat zegt niet te schuwen. Die evt. het leger wil gebruiken.
Een man die op de deportatie-tour wil gaan...
Een man die de wereld achter tariefmuren wil zetten om met die dwang zijn eigen zaakjes in orde te krijgen.
Een oud-president met een werkelijk ongehoorde 4 jaar achter de rug.
Waarvan oud-medewerkers en anderen die het kunnen weten nogal boekjes open hebben gedaan...
Het VS Navo-bondgenootschap zal wel blijven als we Rutte mogen geloven, die tipte ons eigenlijk gisteren,
maar wat Trump vroeger daarover zei was ook niet bepaald bemoedigend.
Een leider van de VS die het "prima zou vinden als Putin een Navoland zou aanvallen als dat land niet
voldoende besteedt aan aankoop van wapens".
En als ik wat nadenk kan ik met nog aardig wat andere soms akelige dingen komen.
Ik vindt dat de staten op deze globe toch echt wat afstand zouden moeten gaan nemen van dat land in een meer
en meer multipolaire wereld..
Helaas hebben ze nog heel veel bezittingen en oorlogs-wapensystemen, die ook grif worden gekocht in een toenemend
oorlogszuchtige wereld.
Dus afstand nemen zal wel weer niet meevallen...
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Maar goed, hij is er en hij blijft nog even en hij gaat zijn politiek nu ongehinderd gestalte geven.
Zo moet Europa heel goed opletten in militair-strategische zin.
Er zijn zo ongeveer twee mogelijkheden:
Of Europa (dus ook de EU) wordt ultiem Putin en nazaten. Gorbachov komt niet terug.
Of Europa maakt een blok met een ander machtsblok. B.v. China dat al lang heel geïnteresseerd is in W. Europa.
Afrika duurt te lang.
Ik ben ervan overtuigd, dat we niet vredig en half-slapend wat goeds kunnen maken van dit gebied in de min of meer naaste toekomst.
Daar hoort een sterk leger bij (een poosje zonder Amerikanen, die Trump hebben).
Daar horen kernwapens bij helaas, Frankrijk heeft er wat. En dat moet veel meer worden.
Een fors leger. En militaire pacten, niet alleen met de Nato.
Daarbij hoort eenheid in de EU. Dus ook zonder Orban en dergelijke dubbelspionnen.
Besluitvorming via meerderheid, niet bij algemene stemmen.
Er hoort ook een veel straffere wereldpolitiek bij. Blaf eens iemand op zijn plaats indien nodig.
En er horen vrijhandels-akkoorden bij met iedereen in de wereld die dit wil met dit vrij rijke gebied met veel afzetmarkt.
(Weer China, dat door de Amerikanen voortdurend zwart wordt gemaakt.)
En als iets in deze richting lukt, details kunnen enorm variëren, dan is het goed, dat de Amerikanen ophouden
'ons te bezetten sinds WO2' omdat Trump wat anders wil via afbraak van de Nato en handel (met de hele wereld).
Let wel, ik heb verder niet tegen de VS hoor. Maar hun systeem is dodelijk.
Maar dan is deze bijna apocalyptische omwenteling niet voor niets geweest naar mijn bescheiden mening.
Zo moet Europa heel goed opletten in militair-strategische zin.
Er zijn zo ongeveer twee mogelijkheden:
Of Europa (dus ook de EU) wordt ultiem Putin en nazaten. Gorbachov komt niet terug.
Of Europa maakt een blok met een ander machtsblok. B.v. China dat al lang heel geïnteresseerd is in W. Europa.
Afrika duurt te lang.
Ik ben ervan overtuigd, dat we niet vredig en half-slapend wat goeds kunnen maken van dit gebied in de min of meer naaste toekomst.
Daar hoort een sterk leger bij (een poosje zonder Amerikanen, die Trump hebben).
Daar horen kernwapens bij helaas, Frankrijk heeft er wat. En dat moet veel meer worden.
Een fors leger. En militaire pacten, niet alleen met de Nato.
Daarbij hoort eenheid in de EU. Dus ook zonder Orban en dergelijke dubbelspionnen.
Besluitvorming via meerderheid, niet bij algemene stemmen.
Er hoort ook een veel straffere wereldpolitiek bij. Blaf eens iemand op zijn plaats indien nodig.
En er horen vrijhandels-akkoorden bij met iedereen in de wereld die dit wil met dit vrij rijke gebied met veel afzetmarkt.
(Weer China, dat door de Amerikanen voortdurend zwart wordt gemaakt.)
En als iets in deze richting lukt, details kunnen enorm variëren, dan is het goed, dat de Amerikanen ophouden
'ons te bezetten sinds WO2' omdat Trump wat anders wil via afbraak van de Nato en handel (met de hele wereld).
Let wel, ik heb verder niet tegen de VS hoor. Maar hun systeem is dodelijk.
Maar dan is deze bijna apocalyptische omwenteling niet voor niets geweest naar mijn bescheiden mening.
Dit gaat het allemaal niet worden dus. En flirten met China is net zo goed je ziel aan de duivel verkopen, dus daarmee geeft men het eigenlijk op.
'Lastige' EU-leden raak je niet zomaar kwijt (niet, zolang ze er niet zelf uistappen tenminste) en je bent sowieso maar één verkiezing verwijdert van weer een ander 'Lastig' EU-lid.
Ondanks alles zullen de VS en 'Europa' elkaar toch wel weer tegenkomen, schat ik in.
'Lastige' EU-leden raak je niet zomaar kwijt (niet, zolang ze er niet zelf uistappen tenminste) en je bent sowieso maar één verkiezing verwijdert van weer een ander 'Lastig' EU-lid.
Ondanks alles zullen de VS en 'Europa' elkaar toch wel weer tegenkomen, schat ik in.
Waarom? Het is ook een volk met een zekere stijl, 'die wij hier natuurlijk niet moeten'. Zo gaat dat altijd.
Verder is het zo langzamerhand ook een grootmacht. Komt wel eens voor. Die groei hadden Amerikanen vroeger ook.
Of de Sovjet Unie, maar die ging defect.
Leden moeten zich niet gaan gedragen als relschoppers, verraders, regelschenders. Dan kun je geen Unie hebben.'Lastige' EU-leden raak je niet zomaar kwijt (niet, zolang ze er niet zelf uistappen tenminste) en je bent sowieso maar één verkiezing verwijdert van weer een ander 'Lastig' EU-lid.
Federatie net zo. Wat denk je dat Rusland doet als een lid raar gaat doen?..
Zeker, maar de afstand (zeker als je Trump in gedachten houdt) moet aanzienlijk blijven anders nemen die supermachtenOndanks alles zullen de VS en 'Europa' elkaar toch wel weer tegenkomen, schat ik in.
je mee in de onguurste omstandigheden, weet ik al vrij lang. Er is er geen een aardig. Dan kan je beter proberen zelf
een supermacht te zijn. En dat moet de EU nu ook doen naar mijn idee. Anders is het ergens vroeg/laat einde verhaal.
Leden moeten zich niet zo gedragen...wat denk je dat Rusland doet met...
Besef je wat je hier schrijft? Vergelijk je nu de EU met een rijk dat onderhorige gebieden moet aanlijnen?
Dat is precies wat 'populistisch' 'rechts' te EU verwijt te zijn, of liever, te willen worden...
De EU is geen supermacht, het is de som van de delen.
Besef je wat je hier schrijft? Vergelijk je nu de EU met een rijk dat onderhorige gebieden moet aanlijnen?
Dat is precies wat 'populistisch' 'rechts' te EU verwijt te zijn, of liever, te willen worden...
De EU is geen supermacht, het is de som van de delen.