Hallo !
Moderator: Moderators
Re: Hallo !
Welkom en veel plezier
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Een theïst? Hoe ben je zo daartoe gekomen? Opgevoed door gelovige ouders? Of misschien het boek God bewijzen gelezen maar niet Maarten Boudry?
En theïst, maar geen jood, christen of moslim?
Je hebt nog maar een paar bijdragen geleverd, maar ze zijn vaak nogal cryptisch. Ik kwam vandaag een bijdrage van je tegen waar ik geen wijs uit werd. Zou je kunnen uitleggen wat je hier bedoelt? Wat zijn de nihilistische belangen en wie heeft ze?
Peter_1 schreef:Rereformed schreef: ↑29 okt 2024 07:34Peter_1 schreef: ↑28 okt 2024 19:03 Spijtig genoeg zal de VS gewoon in de NAVO blijven, inderdaad. Spelen veel te veel belangen voor dat land. Maar wat was het mooi geweest als ze daadwerkelijk zouden vertrekken. Ja, in het begin even spijtig (want we zijn onze daddy kwijt), maar dan wordt Europa eens echt gedwongen om op eigen benen te staan.
Je geeft hier aan dat ook de slechtste uitkomst toch weer ook goede gevolgen kan hebben, of dat wat men vreest dat gaat gebeuren niet vaststaat, maar toch ook weer anders kan lopen.
Dat is een wijsheid die iemand die zich wanhopig voelt altijd toch nog wat hoop kan geven.
Het doet me eraan herinneren dat Brexit de EU sterker maakte in plaats van als een kaartenhuis in elkaar deed storten.
Dat is ook een manier hoe je nihilistische belangen kunt omschrijven.
Born OK the first time
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Welkom!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Hallo Peter_1, welkom!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Welkom! Ik wil je een advies geven, lees je eerst goed in voordat je iets post. Dat is mijn ervaring hier. Maar veel plezier met de discussies! En natuurlijk van harte welkom!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom 49 jaar jongere naamgenoot!
Het advies van Lost and not found het kan ik van harte aanbevelen
Ik wens u alle goeds
Nee, ik ben niet gelovig opgevoed. Mijn beide ouders zijn atheïst. Ik ben zelf tot het geloof in God gekomen, maar voel mij niet thuis bij een specifieke theologie. Godsbewijzen heb ik niet gelezen, Maarten Boudry wel. Ik ben weinig vernieuwing tegengekomen in dat boek. Kortom: niet de overtuiging gekregen dat ik mijn geloof in God aan de kant moet zetten.Rereformed schreef: ↑31 okt 2024 18:52Een theïst? Hoe ben je zo daartoe gekomen? Opgevoed door gelovige ouders? Of misschien het boek God bewijzen gelezen maar niet Maarten Boudry?
En theïst, maar geen jood, christen of moslim?
Je hebt nog maar een paar bijdragen geleverd, maar ze zijn vaak nogal cryptisch. Ik kwam vandaag een bijdrage van je tegen waar ik geen wijs uit werd. Zou je kunnen uitleggen wat je hier bedoelt? Wat zijn de nihilistische belangen en wie heeft ze?
Peter_1 schreef:Rereformed schreef: ↑29 okt 2024 07:34
Je geeft hier aan dat ook de slechtste uitkomst toch weer ook goede gevolgen kan hebben, of dat wat men vreest dat gaat gebeuren niet vaststaat, maar toch ook weer anders kan lopen.
Dat is een wijsheid die iemand die zich wanhopig voelt altijd toch nog wat hoop kan geven.
Het doet me eraan herinneren dat Brexit de EU sterker maakte in plaats van als een kaartenhuis in elkaar deed storten.
Dat is ook een manier hoe je nihilistische belangen kunt omschrijven.
Wat betreft het nihilisme. Dit kan je op verschillende manieren interpreteren, dus begrijp dat je er niet wijs uit kon worden. Mij ging het erom dat internationale belangen nogal vaak draaien om geld en macht. Geen hogere waarde, niet een blik naar de horizon. Maar nihilistisch.
Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid brengt. Zo niet!? lekker vraagjes stellen !
Het advies is nogal 'algemeen'.Peter van Velzen schreef: ↑01 nov 2024 04:04 Welkom 49 jaar jongere naamgenoot!
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wees welkom Peter.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- ChaimNimsky
- Bevlogen
We hebben al wat van je kunnen lezen.
Dus alsnog van mij; wees welkom Peter
Dus alsnog van mij; wees welkom Peter
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Echt totaal offtopic, maar van harte proficiat met je 5000ste bericht! Dat mag ook wel gezegd worden!
Volledig off-topic en ruziemakende bijdrage van HierEnNu in note bene een voorsteltopic van een nieuw forumlid verplaatst naar de beheerdersprullenbak.
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
@Peter_1
Sorry dat ik jouw voorsteltopic verstoorde met wat lollig bedoelde gejen richting lanfy. Wat ik schreef weet ik niet eens meer, maar wel dat het flauw en OffTopic was. Ik heb terecht de oortjes gewassen gekregen, want gewoonlijk ben ik de eerste die protesteert als een topic gekaapt wordt want dat vind ik zeker in een voorstel topic beneden peil!
En het dan zelf doen is natuurlijk dubbel dubieus!
Nogmaals sorry dat ik me af en toe als een onnozelaar gedraag ...
Sorry dat ik jouw voorsteltopic verstoorde met wat lollig bedoelde gejen richting lanfy. Wat ik schreef weet ik niet eens meer, maar wel dat het flauw en OffTopic was. Ik heb terecht de oortjes gewassen gekregen, want gewoonlijk ben ik de eerste die protesteert als een topic gekaapt wordt want dat vind ik zeker in een voorstel topic beneden peil!
En het dan zelf doen is natuurlijk dubbel dubieus!
Nogmaals sorry dat ik me af en toe als een onnozelaar gedraag ...
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude