Rereformed: Kamala Harris gaat winnen!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Rereformed: Kamala Harris gaat winnen!

Bericht door Gerard R. »

Zal ik ook nog even? :D :?

Dit vond ik een prima inzicht:

https://www.msn.com/en-us/news/politics ... r-AA1tgbqu
With less than a week to go until election day and early voting well underway, most polls suggest the 2024 presidential race is about as close as it gets.

Vice President Kamala Harris and former President Donald Trump are currently separated by razor-thin margins in the vital swing states. National polls indicate that the race is very much a toss-up. (..)
Ik heb geen idee, maar ik denk dat het Harris zou kunnen worden.
Wat er dan van Republikeinse zijde zal gebeuren moet men maar afwachten.

Vooral Allen Lichtman is van nut voor mij. Zijn voorspellingen zijn meestal juist.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
VseslavBotkin
Ervaren pen

Bericht door VseslavBotkin »

Rereformed schreef: 03 nov 2024 18:41
B.S. schreef: 03 nov 2024 18:24 Al iets méér dan een maand heeft Harris bepaalt geen leidende positie in de peilingen in en is eerder sterk teruggevallen. En ze heeft alles bij elkaar drie keer zoveel geld achter zich in deze campagne als Trump. Ook 'mainstream'-media vinden haar een teleurstellende kandidaat.
De enige 'verborgen' kracht die aan Harris wordt toegedicht is de angst onder vrouwelijke kiezers omtrent abortus, dat zou misschien/hoopt men onder de radar blijven in de peilingen. En misschien nog de stem van jongeren. Of er zijn net genoeg Portoricanen vooral in Pennsylvania boos zijn over de misplaatste grap van de komiek op de rally in Madison Square. Of de fans van Taylor Swift en Beyonce...(laat ook de gekte zien, toch...?)

Ik heb al zo'n anderhalf jaar geprobeerd, vandaag ook weer (Post-Trump Periode) om, uit Amerikaanse bronnen, die heel goed te 'links' kunnen zijn, hoop te geven over het niet gaan winnen van Trump. Bijna altijd wordt dar hier door (angstige?) reageerders van de hand gewezen. Het ligt nu zo dicht bij elkaar dat de duiding uit gaat van een Trump-zege, want zijn aanhang wordt sowieso altijd onderschat in peilingen. Wat moet je dan nog...?
Je moet je niet zo laten leiden door al die mediabeschouwingen. Ga zelf eens luisteren naar wat ze te zeggen heeft en bepaal je eigen mening! Het is absoluut onzin dat Kamala Harris een teleurstellende kandidaat is. Ze is eenvoudig de beste kandidaat die men zich maar zou kunnen voorstellen. Ze is alles wat men een half jaar geleden voor onmogelijk zou hebben gehouden! Ze is een fenomeen!

Je zult het zien op woensdag!
Ik heb hem even van het FOK!-forum moeten lenen omdat hij niet bij de smileys zit hier: Afbeelding______!
"It is conventional to use pronouns such as “I” and “you” and words like “self”; without such pronouns, grammatically correct sentences cannot be formed.
It does not follow from grammatical correctness, however, that those words used in sentences have referents."

- Richard Hayes
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

Gewoon manifesteren dat Harris het wordt. Dan wordt ze het alsnog niet. Maar je hebt het wel geprobeerd. :lol:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Het wordt spannend, spannend, spannend!

:happy1:
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Afbeelding

:lol:
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dat doet ze leuk.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter_1 schreef: 03 nov 2024 19:15 Gewoon manifesteren dat Harris het wordt. Dan wordt ze het alsnog niet.
Maar je hebt het wel geprobeerd. :lol:
:lol:

EN demanifesteren [bestaat dat?] dat Trump wint
en om die reden alvast op verdacht feesten ...
... tot 6 november, dan hebben we dat feesten tenminste nog mee mogen maken!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

chromis schreef: 03 nov 2024 19:26 Het wordt spannend, spannend, spannend!

Nja, voor jullie die allemaal verwachten dat Harris verliest. :wink:

Voor mij wordt het gewoon de verwachting zien uitkomen. Feestvieren zoals de Noren de champagnefles al kunnen openen voordat de skiwedstrijd begint.
Och arme stakkers, popcorn eten zonder al die maagkrampen van de spanning is zoveel prettiger! 8*)
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

VseslavBotkin schreef: 03 nov 2024 18:51 Ik heb hem even van het FOK!-forum moeten lenen omdat hij niet bij de smileys zit hier: Afbeelding______!
"Het waardevolste en zaligste van alle bezit is wanneer men gelukkig is, terwijl anderen er niet jaloers op zijn."
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kamala Harris heeft drie procent voorsprong in Iowa, terwijl Trump die staat de vorige keer won met 10% voorsprong! Dit zegt alles over de verkiezingsuitkomst!

Zie hoe Trump nu al maagkrampen krijgt van zijn onafwendbare verlies. De voorspelling maakt hem wanhopig: https://www.youtube.com/watch?v=yqLAh2umG6I

De leugenaar begint met "We even have the polls up", maar vervolgt met een ellenlange tirade om het tegenovergestelde tegen te spreken. Die vervelende polls die zijn overwinning tegenspreken zouden verboden moeten worden! De journalisten die iets tegen hem inbrengen zijn corrupt! Hij haalt natuurlijk zijn afgezaagde argument "fake news" weer uit de kast, merkt op dat hij de boeren van Iowa 28 miljard dollar aan gebakken lucht gaf, en denkt dat dankbare boeren daarom op hem gaan stemmen.

What a clown show!
Hoe leuk zal het zijn overmorgen dit driftkikkertje in alle toonsoorten te horen zeggen dat de verkiezingsuitkomst in Iowa vervalst is en nog voordat hij uitgesproken is te horen krijgt dat hij ook in Michigan en Pennsylvania verloren heeft.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 04 nov 2024 07:28 Kamala Harris heeft drie procent voorsprong in Iowa, terwijl Trump die staat de vorige keer won met 10% voorsprong! Dit zegt alles over de verkiezingsuitkomst!
Geweldig, dat geeft de burger moed!
Hoeveel kiesmannen heeft Iowa? 6 Meen ik ...
... maar Iowa staat voor zover ik weet niet bekend als swingstate dus die 6 vind ik zeker belangwekkend en had ik zonder twijfel reeds aan Trump toegekend.

ik meende Trump 312 kiesmannen toe te moeten schrijven, dus het gaat de goede kant op,
want 312-6 wordt 306 kiesmannen, dus Kamela hoeft er nog slechts 36 af te snoepen ...
... pfffttt, hoezo slechts 36? :wink:

Laten we inderdaad nu feest vieren vanwege deze 6 kiesmannen,
want nu hebben we nog reden om feest te vieren!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Iowa behoort tot de conservatieve staten die vrij recentelijk strenge abortusbeperkingen hebben ingevoerd. Vandaar dat men in Iowa - in tegenstelling tot alle andere staten, behalve Texas en Missouri - deze beperkingen daadwerkelijk heeft ondervonden en veel vrouwen dat in de praktijk niet zien zitten.

Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt hoeveel vrouwen daadwerkelijk naar de stembus gaan. Harris is bij vrouwen veel populairder, terwijl Trump bij de mannen veel populairder is. Het kan alle kanten uitgaan en ben bang dat Trump wint -- in de peilingen heeft hij nou eenmaal gemiddeld een lichte voorsprong. Heb me er in ieder geval emotioneel op voorbereid zodat de shock niet te groot is mocht Trump winnen.

Indien Harris wint, zal ik hier zeker het feestje zeer uitbundig meevieren.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Gisteren zag ik een aflevering van WNL op Zondag.
Carol Rock, journaliste en Amerika-deskundige, zei daarin dat vrouwen wel eens voor een verrassing kunnen gaan zorgen. Traditioneel stemmen die nogal eens mee met wat hun echtgenoten stemmen. Maar met name met de huidige abortus-wetgeving zou het wel eens het geval kunnen zijn dat ze ‘officieel’ op Trump stemmen, maar in het stemhokje toch het vakje van Harris inkleuren. Er is nog hoop!

Hier het artikel van RTL hierover, inclusief de campagnespot:
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54779 ... tem-geheim

Goed dat er stemgeheim is.

Met tevens ook een commentaar van Erik Mouthaan, Amerika-correspondent, met 4 redenen voor optimisme aan Democratische zijde. (Wel moet je je overigens steeds eerst door reclame heen worstelen).
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Rereformed
Moderator
Contacteer:

"Grab them by the door handle": https://youtu.be/kCxyj2XDxwA?t=14

En die nederlandse freethinkers maar denken dat dit de volgende president van de VS wordt :lol:
Born OK the first time
Gesloten