De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

De nieuwe Trump-periode

Bericht door Rereformed »

Hier kan men terecht voor reakties en discussies over de tweede regeringsperiode van Donald Trump.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Iets algemeens:

Het komt niet vaak voor dat en zittende president wordt verslagen en dan na vier jaar weer terug is.
Ik dacht dat dat maar een keer eerder is gebeurd, maar ik kan me vergissen.

Ook is er een president geweest die gelijk na zijn verkiezing van partij wisselde.
Dus ook presidenten voor Trump deden soms vreemde move's.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 nov 2024 13:47 Iets algemeens:

Het komt niet vaak voor dat en zittende president wordt verslagen en dan na vier jaar weer terug is.
Ik dacht dat dat maar een keer eerder is gebeurd, maar ik kan me vergissen.
Inderdaad, het is bijna uniek. Slechts één keer eerder gebeurd in 1892: Grover Cleveland.

Trumps overwinning is ook bijzonder omdat de Republikeinen voor het eerst in 36 jaar wonnen met een meerderheid van stemmen. Velen dachten dat zoiets onmogelijk was geworden. Het betekent dat Trump ook een behoorlijk aantal stemmen kreeg van bevolkingsgroepen die traditioneel altijd Democratisch hebben gestemd.
Born OK the first time
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

Pffff wat een paniek om niets bij sommige mensen. Alsof Trump ineens een soort 'alleenheerser' over de wereld wordt. Het zal voor ons allemaal nagenoeg geen gevolgen hebben. Misschien wordt de boel nog wat duurder, door de handelsoorlog die hij van plan is met China. Maar voor de rest zal het allemaal reuze meevallen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

We lieten ons bang maken hè, terwijl in ieder geval het winnen van Trump al sinds eind vorig jaar in de lucht hing, en de peilingen sinds eind september wel degelijk in deze richting wezen. Doe je je best om vast te klampen aan toch te links gebleken alternatieve kanalen, allemaal tevergeefs.
En Rereformed, je klampte je vast aan een bezweringsformule, die indruk is juist gebleken.

En nou? Europa maar eigen kernwapens gaan ontwikkelen? Of beter een gezamenlijk Pools-Baltisch-Scandinavisch initiatief in die richting?
Wie wil er hier (verwanten laten) sterven voor Riga, Tampere, Götland, Białystok...?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 06 nov 2024 15:32:scissors:
Wie wil er hier (verwanten laten) sterven voor Riga, Tampere, Götland, Białystok...?
Als de vraag was geweest:
  • "Wie is bereid om het leven van zichzelf en verwanten te riskeren
    om te voorkomen[!] dat NAVO-leden
    • [zoals Letland, Finland, Zweden, Polen ... ]
    worden aangevallen door Rusland?"
dan had ik zonder me te bedenken geantwoord: ik!

Ik ben daartoe zelfs bereid om daarmee Oekraïne uit de klauwen van Rusland te houden,
terwijl ik nog steeds tegen toetreding ben van Oekraïne tot de EU en/of NAVO.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 06 nov 2024 13:33 Hier kan men terecht voor reakties en discussies
over de tweede regeringsperiode van Donald Trump.
Trump's tweede regeerperiode begint pas na 20 januari 2025, dus daar valt tot die tijd
weinig over te zeggen, hooguit iets over te voorspellen en velen van ons zullen
toe moeten geven dat hun voorspellingen niet altijd uitkomen ... :wink:

Toch is het een goed ding dat dit topic er nu al is, want ik zie al voorspellingen zonder onderbouwing oppoppen dat het allemaal mee gaat vallen, terwijl juist wat dat betreft een goed onderbouwde voorspelling wel eens bere interessant zou kunnen zijn, want hoe dan?
  • Hoe zou het allemaal mee kunnen vallen?

Wat mij in het hier en nu vooral benieuwt, en ik vrees dat wij daar pas na 20 januari 2025 achter zullen gaan komen, wat Trump&Co pro-actief zoal uit zal vreten ter voorbereiding op diens regeerperiode. Nou iedereen weet dat Trump&Co vanaf 20 januari 2025 weer Presidentiële macht uit kan oefenen, zullen velen zich uit angst alvast voor Trump's karretje laten spannen verwacht ik en ik denk daarbij met name aan die uitgestelde rechtzaak, die waar de rechter nog moet vonnisen of Trump zich schuldig heeft gemaakt aan landverraad toen hij diens aanhang ophitste om het Witte Huis te bestormen en vervolgens uren lang weigerde om politie- en/of legereenheden opdracht te geven de Democratie desnoods met geweld te beschermen.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter_1 schreef: 06 nov 2024 15:30 Pffff wat een paniek om niets bij sommige mensen. Alsof Trump ineens een soort 'alleenheerser' over de wereld wordt. Het zal voor ons allemaal nagenoeg geen gevolgen hebben. Misschien wordt de boel nog wat duurder, door de handelsoorlog die hij van plan is met China. Maar voor de rest zal het allemaal reuze meevallen.
Ja maar kom op! Dit is toch geen man om een werelddeel te regeren? Een werelddeel dat overal een vinger in de pap heeft.

Vind het jammer dat dit topic bestaat. Heel jammer.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De Amerikaanse kiezer vindt duidelijk van wel.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

dikkemick schreef: 06 nov 2024 16:33
Peter_1 schreef: 06 nov 2024 15:30 Pffff wat een paniek om niets bij sommige mensen. Alsof Trump ineens een soort 'alleenheerser' over de wereld wordt. Het zal voor ons allemaal nagenoeg geen gevolgen hebben. Misschien wordt de boel nog wat duurder, door de handelsoorlog die hij van plan is met China. Maar voor de rest zal het allemaal reuze meevallen.
Ja maar kom op! Dit is toch geen man om een werelddeel te regeren? Een werelddeel dat overal een vinger in de pap heeft.

Waarom niet? mensen vergeten gewoon snel. Bush jr was veel erger dan de vorige 4 jaar Trump die wij hebben gehad.

Van Bush Jr moest we meedoen aan een moordcampagne gebaseerd op leugens. Van Trump niet.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Peter_1 schreef: 06 nov 2024 15:30

Waarom niet? mensen vergeten gewoon snel. Bush jr was veel erger dan de vorige 4 jaar Trump die wij hebben gehad.

Van Bush Jr moest we meedoen aan een moordcampagne gebaseerd op leugens. Van Trump niet.
Ik vraag me af hoeveel de invloed van musk (nog steeds) onderschat wordt?
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 06 nov 2024 17:57 De Amerikaanse kiezer vindt duidelijk van wel.
Ja, en het worden weer interessante jaren.
Bij voorbeeld op het punt 'Milieu of opwarming'. Mensen spoelen nu al hier en daar weg.
Maar volgens 'het genie' is dat een Chinese hoax.
En tarieven en betaalmuren. Hij is er gek op. Vooral voor China, maar daar blijft het niet bij.
Alles wat Israël doet is hem prima.
En deportaties heh? Dat helpt, denkt hij.

Nooit meer verveling. 8*)
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

1 Voordeel.
De oorlog in Oekraïne is met 24 (of was het 48) uur voorbij!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 06 nov 2024 21:59 1 Voordeel.
De oorlog in Oekraïne is met 24 (of was het 48) uur voorbij!
Ja.. wat een tijden hè?
Met zo´n genie erbij... zalig..
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 06 nov 2024 16:33

Je hebt je er gewoon bij neer te leggen! Jou slimme Amerikanen hebben het moeten afleggen tegen jou domme Amerikanen! En daar moet je het mee doen! En precies wat Peter_1 zegt, het zal allemaal reuze meevallen! Of ben je echt bang dat Trump een negatieve invloed op jou persoonlijke leven gaat worden? Dan kun je beter een psycholoog raadplegen!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Plaats reactie