De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 09 feb 2025 10:47
the narrative divergence between US political tribes combined with the deluging pace of news has the social symptons of a national schizophrenic break.

this is a post-modern perestroika / glasnost being speed-run by Zoomers on Adderall and fire-hosed on a confused mass public
In tegenstelling tot traditionele hervormingen die zich over decennia voltrekken, vind deze door audits aangestuurde glasnost razendsnel plaats. Ipv een top-down hervorming wordt deze nu aangestuurd door jonge analisten audit die overheidsprogramma's rigoureus controleren en inefficiënties, verspillingen en corruptie in een krankzinnig snel tempo bloot leggen, waardoor het publiek verbijsterend en onzeker achterblijft over wat echt is en wat propoganda.
"The social symptons of a national schizophrenic break." zullen steeds vaker en wereldwijd voor gaan komen. Daar zouden mijns inziens dan ook andere termen voor moeten komen, want psychiatrische diagnoses zoals schizofrenie zijn gebaseerd op symptomen van individuën.
Daar zal een hele groep zelden of nooit aan voldoen.

Hoogtijd voor een nieuw beroep: SociaalPsychiatrie, of bestaat zulks al?
OMG! De aanstaande singulariteit, of zitten we er al midden in,
betekent dat de mensheid [gedeeltelijk?] gek wordt? Of was dat al zo?

Zou Democratie überhaupt kunnen werken in een gekkenhuis? :idea:

.
Report this citizen under arrest for telling truth.jpg
A great paradox of our physical senses is that your brain
actually shows you what you believe, not what you see..
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

holog schreef: 09 feb 2025 10:47 In tegenstelling tot traditionele hervormingen die zich over decennia voltrekken, vind deze door audits aangestuurde glasnost razendsnel plaats. Ipv een top-down hervorming wordt deze nu aangestuurd door jonge analisten audit die overheidsprogramma's rigoureus controleren en inefficiënties, verspillingen en corruptie in een krankzinnig snel tempo bloot leggen,
of het legaal is?
veel lijkt me iets voor de wetgevende macht te zijn, niet de uitvoerende (waar de president deel van uitmaakt)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 17:06 ...
Zou Democratie überhaupt kunnen werken in een gekkenhuis?
...
Uiteindelijk werkt democratie altijd als je ruim denkt. Het is of de meerderheid of een minderheid met een meerderheid aan kracht, bluf, desinformatie, manipulatie of wat dan ook, maar iets wat men het meeste heeft, die hun zin doordrijft
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mullog schreef: 09 feb 2025 09:23 Trump bemoeit zich met een dam en zorgt voor chaos

Wat ik mij hierover afvraag is of Trump nu echt iets over die dam te zeggen heeft. Dit lijkt mij meer een ding van de staat Californië.
Jammer genoeg was het een federale dam en kon Californië niet voorkomen dat het water werd weggegooid
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 10 feb 2025 01:01
Mullog schreef: 09 feb 2025 09:23 Trump bemoeit zich met een dam en zorgt voor chaos

Wat ik mij hierover afvraag is of Trump nu echt iets over die dam te zeggen heeft. Dit lijkt mij meer een ding van de staat Californië.
Jammer genoeg was het een federale dam en kon Californië niet voorkomen dat het water werd weggegooid
Is dat wel zo?
Als Duitsland hier een stuk bos aankoopt wordt het toch ook geen Duits grondgebied?
Als het wel kan, dan lijkt me dat een slechte zaak.

PS.
De waterhuishouding zou echter wel degelijk moeten worden aangepakt.
Hele grote delen van het land zijn aan het verzilten door over bevloeiing.
Dat is erger als dat gedoe met die dam, want dat is terug te draaien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Er is trouwens technisch ook iet helemaal mis met het openzetten van die sluizen.

Men laat het stuwmeer leeglopen, dan komt er in het verder gebied ineens een enorme sloot water.
Na een tijdje is het meer leeg en het water is doorgelopen of verdampt.

Benedenloops krijgt men dan het zelfde water als wat het riviertje aanvoert.
Dat is niet genoeg in de droge periode, want daarvoor heeft men nu juist het stuwmeer gemaakt.

Men kan dan onvoldoende bevloeien met alle gevolgen van dien, zo zal de verzilting nog wat sneller gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 feb 2025 15:47 Er is trouwens technisch ook iet helemaal mis met het openzetten van die sluizen.

...
Die sluizen zijn alleen maar opengezet om een democratische staat (en dan bedoel ik de politieke kleur) te jennen, treffen, straffen of hoe je het ook wil noemen. Er schijnt nog geprobeerd te zijn het een dag uit te stellen zodat kampeerders en aanwezige landbouwmachines en dergelijke verplaatst konden worden maar er was blijkbaar geen tijd te verliezen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog volgend jaar moet de eerste raket naar Mars om daar zsm de American stripes te gaan plaatsen.
Hopelijk gaan Trump en Musk dat persoonlijk doen met JD Vance aan t stuur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 feb 2025 18:59 Nog volgend jaar moet de eerste raket naar Mars om daar zsm de American stripes te gaan plaatsen.
Dan hoop ik dat ze zich vergissen bij het op koers blijven. Misschien mag ik dat wel?!
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

En de maan dan? Alweer geschrapt?
De geplande nieuwe bemande maanreis voor 2026 (was het idee) is al zo'n gecompliceerde klus 'Why is it so hard to return to the Moon' https://youtu.be/P_Brfn9Lquw?si=FI06JGVPVonaehPf 33.08 min.
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 10 feb 2025 23:56 En de maan dan? Alweer geschrapt?
De geplande nieuwe bemande maanreis voor 2026 (was het idee) is al zo'n gecompliceerde klus 'Why is it so hard to return to the Moon' https://youtu.be/P_Brfn9Lquw?si=FI06JGVPVonaehPf 33.08 min.
https://ourworldindata.org/grapher/nasa-annual-budget

Als Musk evenveel belasting zou betalen als de gemiddelde Amerikaan, dan waren ze er waarschijnlijk al!
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Gerard R. schreef: 10 feb 2025 21:45
dikkemick schreef: 10 feb 2025 18:59 Nog volgend jaar moet de eerste raket naar Mars om daar zsm de American stripes te gaan plaatsen.
Dan hoop ik dat ze zich vergissen bij het op koers blijven. Misschien mag ik dat wel?!
Je hoopt dat ze per ongeluk snel rechtsomkeer maken? Wat ben jij toch bezorgd om je medemensen!
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Kijk eerst die video maar eens, het is niet alleen geld. Het is ook hoe ze het willen doen.
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 11 feb 2025 00:42 Kijk eerst die video maar eens, het is niet alleen geld. Het is ook hoe ze het willen doen.
Heb ik gedaan. Het meeste wist ik al. Maar het hergebruik van de spaceshuttle motoren wist ik nog niet.
Ik wens u alle goeds
holog
Diehard

Bericht door holog »

Ik kan niet zwaar mijn zogenaamde 'sekte' (volgens sommigen) gewonnen heeft =D>
( 2 keer raden waar hij het vandaan heeft, bijna een pure e/acc speech - ik hoop dat EU er wijzer van wordt)

de ai-economie zal voornamelijk afhankelijk zijn van de wereld van atomen en deze transformeren
Laatst gewijzigd door holog op 11 feb 2025 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Plaats reactie