Ik maak mijn notities tegenwoordig weer voornamelijk in potlood.
(ik heb er een hele bak vol van)
Potlood is trouwens milieu vriendelijker al bolpoint.
Nu schrijf ik die potloden op tot ik een stompie over heb.
Nu blijkt dat ik daar niet zo gemakkelijk mee schrijf.
Ik vraag me af of dat vroeger ook zo was (maar me niet meer herinner) of dat ik ze sneller weggooide.
Ik heb schrijf problemen.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb schrijf problemen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Re: Ik heb schrijf problemen.
Tiberius,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑06 nov 2024 21:24 Ik maak mijn notities tegenwoordig weer voornamelijk in potlood.
Ik vraag me af of dat vroeger ook zo was (maar me niet meer herinner) of dat ik ze sneller weggooide.
Ik zie ze zo voor me; en ze zijn nog steeds in de handel want mijn vader gebruikte die bij zijn werk als tekenaar.
Zoek op:
potlood houtskool houders
Destijds waren dat messing kokertjes die van beide kanten diep waren ingesneden zodat er potlood, krijt of houtskool van verschillende diktes in kon worden geduwd.
Met een ringetje dat vanuit het niet ingesneden deel naar het eind werd geschoven klemde je dan het tekenmateriaal vast,
Ze heten ook wel potloodverlengers.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Die ken ik niet, maar ik ga als ik in de buurt van zo'n zaak ben eens kijken of ze ze nog hebben.heeck schreef: ↑07 nov 2024 10:20Tiberius,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑06 nov 2024 21:24 Ik maak mijn notities tegenwoordig weer voornamelijk in potlood.
Ik zie ze zo voor me; en ze zijn nog steeds in de handel want mijn vader gebruikte die bij zijn werk als tekenaar.
Zoek op:
potlood houtskool houders
Destijds waren dat messing kokertjes die van beide kanten diep waren ingesneden zodat er potlood, krijt of houtskool van verschillende diktes in kon worden geduwd.
Met een ringetje dat vanuit het niet ingesneden deel naar het eind werd geschoven klemde je dan het tekenmateriaal vast,
Ze heten ook wel potloodverlengers.
Roeland
Bedankt voor de tip.
Tiberius,
Allerlei modellen volop in de handel.
Behalve die paar van messing die ik erfde.
Roeland
Allerlei modellen volop in de handel.
Behalve die paar van messing die ik erfde.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Een vulpotlood is wellicht ook nog een mogelijkheid.
Momenteel gebruik ik voornamelijk gewone potloden (HB's) omdat ik van iemand een paar doosjes heb gekregen een lange tijd geleden
Momenteel gebruik ik voornamelijk gewone potloden (HB's) omdat ik van iemand een paar doosjes heb gekregen een lange tijd geleden
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Vulpotloden heb ik ook nog liggen.chromis schreef: ↑08 nov 2024 20:48 Een vulpotlood is wellicht ook nog een mogelijkheid.
Daarnaast een grote voorraad aan potloden.
Ik kreeg die van een practicum beheerder, studenten lieten bergen schrijfmateriaal achter en kwamen het nooit ophalen.
Hij zelf had er nog veel meer in een doos zitten.