Antisemitisme in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Forum fan

Re: Antisemitisme in Nederland

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 16:59
Mus schreef: 10 nov 2024 16:14Ik zal je blindheid niet verwijten. De Israëlisch hooligans hebben een zelfde walgelijke visitekaartje achtergelaten in andere landen als ook hier, dat daar dan reaktie op komt zou je niet moeten verbazen. Wat jij hier probeert is het paard achter de kar te spannen, dat moet je doen maar ik ben er niet gevoelig voor.
Het weghalen van een paar vlaggen, het scanderen van leuzen en het beschadigen van een taxi is geen excuus voor een georganiseerde Jodenjacht.
Het zijn idd idioten die zich hebben laten provoceren door de Israëlische hooligans, beter waren ze thuis gebleven. Het neemt echter niet weg dat de provocaties zijn begonnen bij de ‘mensen’ die te gast waren in de Nederlandse staat en zich derhalve ook hadden te gedragen als gasten. Maar het zijn generaliserend Israëlieten en die vinden het heel normaal, zo kunnen wij dat dagelijks tot ons krijgen met een beetje goede wil, om zich als beesten te gedragen op andermans land, dus daarom zijn ze geëxcuseerd vanzelfsprekend.

Onterechte Generalisaties van mensen die tot een groep worden gerekend, noemt men tegenwoordig discriminatie, zoals HierEnNu ook opmerkte. Omdat je geen etnische groep beschreef lijkt het mij geen racisme. Maar tracht generalisaties te vermijden. Zeg bijvoorbeeld, in Land-x is gedrag-x tegenwoordig schering en inslag, dan vermijdt je onterechte (en hopelijk onbedoelde) beschuldigingen te suggereren jegens anderen (uit hetzelfde land) die gedrag-x NIET vertonen.

Peter van Velzen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 10 nov 2024 16:59
HierEnNu schreef: 10 nov 2024 16:54
dikkemick schreef: 10 nov 2024 16:22:scissors:
Toegift: Op donderdagmiddag verzamelen de Maccabi supporters in de binnenstad van Amsterdam. Ze zwaaien met Israëlische vlaggen, bejubelen de acties van het Israëlische leger, zingen ‘fuck de Arabieren’, dragen banners met afbeeldingen van Israëlische soldaten, en plakken de Dam vol stickers van deze ‘helden’.
Nou, nou, ben jij opeens voorstander van
het beperken van de door Vrijdenkers zo gekoesterde Vrijheid van Meningsuiting?
Of zou zulks alleen moeten gelden voor Maccabi supporters en andere Joden?

Besef je wel dat door diegenen die op scootertjes joegen op Joden en iemand hadden gevangen die volgens die racisten een Joods uiterlijk had vroegen of ze Israëliër waren en niet of ze een Maccabi supporter waren en diens paspoort opeisten om te checken of ze al dan niet een Jood hadden gevangen voor ze die doodschoppen gingen geven en door bleven schoppen al lagen ze al een tijdje bewusteloos op de grond? Ik kan me topics herinneren dat jij relscoppers voor het gooien met een fiets al diens knieschijven kapot wilde laten slaan,
waarom houd jij deze straatterroristen nu dan de hand boven het hoofd?

Op die manier op Joden jagen is antiSemitisme en
zulks goedpraten komt daar volgens mij dicht bij in de buurt.,
Hoe gaan we het jagen op Palestijnen noemen?
Want daar hebben we nog geen mooi woord voor verzonnen.
Houd op met je OffTopic gezanik, zeker gezien het feit dat je na je hit-en-run gedrag toch niet inhoudelijk reagereert! Er werd tijdens die antiSemitische op Pogroms gelijkende jacht op Joden gejaagd niet op Palestijnen, denk eens na voor je zomaar wat uitkraamt!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 10 nov 2024 17:13
Mus schreef: 10 nov 2024 16:59
HierEnNu schreef: 10 nov 2024 16:54

Besef je wel dat door diegenen die op scootertjes joegen op Joden en iemand hadden gevangen die volgens die racisten een Joods uiterlijk had vroegen of ze Israëliër waren en niet of ze een Maccabi supporter waren en diens paspoort opeisten om te checken of ze al dan niet een Jood hadden gevangen voor ze die doodschoppen gingen geven en door bleven schoppen al lagen ze al een tijdje bewusteloos op de grond? Ik kan me topics herinneren dat jij relscoppers voor het gooien met een fiets al diens knieschijven kapot wilde laten slaan,
waarom houd jij deze straatterroristen nu dan de hand boven het hoofd?

zulks goedpraten komt daar volgens mij dicht bij in de buurt.,
Hoe gaan we het jagen op Palestijnen noemen?
Want daar hebben we nog geen mooi woord voor verzonnen.
Houd op met je OffTopic gezanik, zeker gezien het feit dat je na je hit-en-run gedrag toch niet inhoudelijk reagereert! Er werd tijdens die antiSemitische op Pogroms gelijkende jacht op Joden gejaagd niet op Palestijnen, denk eens na voor je zomaar wat uitkraamt!
Hoe weet je dat zo zeker dat de Israëlische hooligans hier in Nederland niet gejaagd hebben op Palestijnen die zo zo mooi Arabieren noemen.
Dus ik ben nog steeds op zoek naar een mooie naam voor de jacht op Palestijnen, die naam kunnen we dan ook mooi gebruiken voor wat er in Palestina gebeurd door de Israëlische natie, denk wel dat de Palestijnen dat inmiddels verdienen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 10 nov 2024 16:14Ik zal je blindheid niet verwijten. De Israëlisch hooligans hebben een zelfde walgelijke visitekaartje achtergelaten in andere landen als ook hier, dat daar dan reaktie op komt zou je niet moeten verbazen. Wat jij hier probeert is het paard achter de kar te spannen, dat moet je doen maar ik ben er niet gevoelig voor.
Het weghalen van een paar vlaggen, het scanderen van leuzen en het beschadigen van een taxi is geen excuus voor een georganiseerde Jodenjacht, het aanrijden en het in elkaar trappen van Joden.
Je vergeet het stelselmatig uitmoorden van familieleden en vrienden! Maar goed, dat is in jouw optiek wellicht gelijk aan ratten verdelging.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 10 nov 2024 17:06:scissors:
het zijn generaliserend Israëlieten en die vinden het heel normaal, zo kunnen wij dat dagelijks tot ons krijgen met een beetje goede wil, om zich als beesten te gedragen op andermans land
Je gaat te ver, dit is zonder meer een racistische uiting en
sowieso tevens een verregaande discriminerende uiting!

Welteruste Mus!
Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet te schrijven hoe ik over je denk en
tevens pas ik hier en nu door een nachtje te slapen mijn nieuwe forumtechniek toe:

Wise Man.jpg
Wise Man.jpg (23.51 KiB) 81 keer bekeken

Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

De Maccabi-hooligans waren op rotzooi uit en die hebben ze gekregen.
Een paar van de leuzen die ze scandeerden: "Fuck all Arabs" en "Scholen zijn niet meer nodig in Gaza want er zijn geen kinderen meer in Gaza"
] ze verstoorden o.a. de minuut stilte voor de wedstrijd ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de natuurramp in Spanje met dit soort gezang.
En, Dhaim Nimsky: Deze pathetische poging om het rotzooi trappen van deze Israëlische hooligans te bagatelliseren heeft geen zin. Voor mensen van wie etnische groeps- en geloofsgenoten worden uitgemoord is het in brand steken van vlaggen en het soort leuzen en gezang en gejuich dat luidkeels door A'dam gejoeld werd en het vernielen van alles wat Arabisch leek, wel degelijk een reden om tegenacties te organiseren. Zie ook de buitensporig gewelddadige georganiseerde reactie van Israël op de verzetsactie van Hamas op 7-10-'23
Hierbij een paar linkjes ter onderbouwing.
https://archive.ph/vdGxr#selection-1701.0-1701.83
https://rightsforum.org/hoe-israelische ... erspoelde/
https://www.youtube.com/watch?v=ySHIOYyJ95A
https://www.youtube.com/watch?v=clHlvgOPrWY

Dit alles heeft niks met antisemitisme te maken. Dit zijn hate crimes van twee kanten.Of misschien zou je het een bende-oorlog kunnen noemen
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 10 nov 2024 17:23
Het weghalen van een paar vlaggen, het scanderen van leuzen en het beschadigen van een taxi is geen excuus voor een georganiseerde Jodenjacht, het aanrijden en het in elkaar trappen van Joden.
Je vergeet het stelselmatig uitmoorden van familieleden en vrienden!
Maar goed, dat is in jouw optiek wellicht gelijk aan ratten verdelging.
Zulks is niet gebeurd in Amsterdam, dit is topic:
  • 'Antisemitisme in Nederland'

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 10 nov 2024 17:31
ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 16:59 Het weghalen van een paar vlaggen, het scanderen van leuzen en het beschadigen van een taxi is geen excuus voor een georganiseerde Jodenjacht, het aanrijden en het in elkaar trappen van Joden.
zuiger! Natuurlijk staat dit hiermee in verband.

ZULKS weet jij
En ik laat me door jou niet meer uit de tent lokken.
Zuiger!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 10 nov 2024 17:29 De Maccabi-hooligans waren op rotzooi uit en die hebben ze gekregen.
Een paar van de leuzen die ze scandeerden: "Fuck all Arabs" en "Scholen zijn niet meer nodig in Gaza want er zijn geen kinderen meer in Gaza"
] ze verstoorden o.a. de minuut stilte voor de wedstrijd ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de natuurramp in Spanje met dit soort gezang.
En, Dhaim Nimsky: Deze pathetische poging om het rotzooi trappen van deze Israëlische hooligans te bagatelliseren heeft geen zin. Voor mensen van wie etnische groeps- en geloofsgenoten worden uitgemoord is het in brand steken van vlaggen en het soort leuzen en gezang en gejuich dat luidkeels door A'dam gejoeld werd en het vernielen van alles wat Arabisch leek, wel degelijk een reden om tegenacties te organiseren. Zie ook de buitensporig gewelddadige georganiseerde reactie van Israël op de verzetsactie van Hamas op 7-10-'23
Nog zo eentje?

Besef je wel dat door diegenen die op scootertjes joegen op Joden en iemand hadden gevangen die volgens die racisten een Joods uiterlijk had vroegen of ze Israëliër waren en niet of ze een Maccabi supporter waren en diens paspoort opeisten om te checken of ze al dan niet een Jood hadden gevangen voor ze die doodschoppen gingen geven en door bleven schoppen al lagen ze al een tijdje bewusteloos op de grond?

zulks goedpraten komt daar volgens mij dicht bij in de buurt.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4

De Amsterdamse advocaat Adem Çatbaş bereidt aangiftes voor tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv, die donderdag tegen Ajax speelde. Op X roept Çatbaş slachtoffers en getuigen van strafbare feiten die gepleegd zijn door Maccabi-supporters op zich te melden.

Volgens de advocaat maakten Israëlische supporters zich onder meer schuldig aan "vernieling, opruiing, openlijke geweldpleging, aanzetten tot haat, belediging en bedreiging." Çatbaş wil zondag niet inhoudelijk ingaan op de aangiftes of zeggen of en hoeveel mensen zich bij hem hebben gemeld.

Een wereld advocaat dit! Gerechtigheid!!!
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 10 nov 2024 17:34:scissors:
HierEnNu schreef: 10 nov 2024 17:31
zuiger! Natuurlijk staat dit hiermee in verband.

ZULKS weet jij
En ik laat me door jou niet meer uit de tent lokken.
Zuiger!
Zuiger? DAT vind ik dan weer geen antiSemitische uiting, goed zo, je gaat er op vooruit =D> .
Is dat een persoonlijke belediging of zo? Dat mag niet hoor! :idea:

De rest van mijn reactie staat in topic 'Knabbel en Babbel op het BabbelBoxBalkon':

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 10 nov 2024 17:06Het zijn idd idioten die zich hebben laten provoceren door de Israëlische hooligans, beter waren ze thuis gebleven...
Ppro-Pallies worden nu wereldwijd in de media geassocieerd met hun "jodenjacht", zoals ze het zelf noemden, antisemitisme en iets dat door velen een pogrom wordt genoemd. President Biden noemt het antisemitisme en schrijft: "The Antisemitic attacks on Israeli soccer fans in Amsterdam are despicable and echo dark moments in history when Jews were persecuted... We must relentlessly fight Antisemitism, wherever it emerges", de Duitse Bondskanselier Olaf Scholz noemt de gebeurtenissen "ondraaglijk" en iets "dat we niet kunnen accepteren." Ook de Senator Chuck Schumer voegde zijn veroordeling toe, waarbij hij zei dat de gebeurtenissen "...pure kwaadaardigheid waren en de beelden van de aanval onheilspellend herinneren aan de Kristallnacht", ook de Canadese premier, Justin Trudeau, het "weerzinwekkend antisemitisme", terwijl Macron ze als "herinneringen aan de donkerste momenten uit de geschiedenis" bestempelt en schrijft dat "Frankrijk onophoudelijk zal doorgaan met de strijd tegen zulk weerzinwekkend antisemitisme". (Bron: Le Monde). Eveneens Spanje noemt het ook antisemitisme. En dat precies op de dag voorafgaand aan de Kristalnacht en in de stad van Anne Frank. Dat imago zal nooit meer schoongeveegd kunnen worden.

Dat Feyenoord fans leuzen roepen als "Hamas, Hamas, Joden aan het gas", "Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS" en sissende geluiden worden gemaakt om de gaskamers te imiteren, dat hier in Spanje door supporters racistische leuzen worden roepen tegen zwarte spelers en andere gekleurde mensen, waaronder "Mono!!!" (aap!!!), dat in bij onze buren - in Italië - anti-Rome en -Napels leuzen worden geroepen waarbij fans van Rome bijvoorbeeld als "Joden" worden weggezet via het gebruik van antisemitische stereotypen en men scandeert "Vesuvius, was hen schoon", verwijzend naar de vulkaanuitbarsting bij Napels, dat fans vlaggen verbranden, dat hooligans treinbanken, bushokjes, bankjes, auto's, winkels, straatmeubilair vernielen en monumenten beschadigen, komt helaas nogal eens voor en is gemeengoed geworden. De clubs waarvan de hooligans het meest berucht zijn, zijn West Ham United, Millwall, Chelsea FC, Liverpool FC, Galatasaray, Partizan Belgrado, Red Star Belgrado, Barcelona, Real Madrid, en Rangers FC, maar dat heeft nooit een pogrom opgeleverd tegen mensen uit Engeland, Turkije, Servië, Spanje, Schotland, Nederland, Nederland, Argentinië, Frankrijk of Duitsland. Hooguit wat gebruikelijk supportergeweld. Maccabi Tel Aviv is bij lange na niet zo berucht als de bovengenoemde clubs. Zelfs in Israel is Maccabi Ten Aviv lang niet zo berucht als Beitar Jeruzalem, Hapoel Tel Aviv of Maccabi Haifa. Bovendien is het kwaad al geschied en worden pro-Pallies ook hier in Spanje nu gelinkt met antisemitisme, geweld en vernieling.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 10 nov 2024 17:24
Mus schreef: 10 nov 2024 17:06:scissors:
het zijn generaliserend Israëlieten en die vinden het heel normaal, zo kunnen wij dat dagelijks tot ons krijgen met een beetje goede wil, om zich als beesten te gedragen op andermans land
Je gaat te ver, dit is zonder meer een racistische uiting en
sowieso tevens een verregaande discriminerende uiting!

Welteruste Mus!
Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet te schrijven hoe ik over je denk en
tevens pas ik hier en nu door een nachtje te slapen mijn nieuwe forumtechniek toe:
Dat laatste lijkt me nu eens een goed plan.

Punt 1. Ik schreef generaliserend, daarmee geef ik aan dat het enkel over Israëlieten gaat die zich als beesten gedragen ten opzichte van het Palestijnse volk in voormalig Palestina.
Punt 2. Israëlieten zijn geen ras maar is een bevolkingsgroep van verschillende pluimage.
Punt 3. Er is niks discriminerend aan de feiten die we met een beetje goede wil dagelijks tot ons kunnen nemen.

Welterusten.
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 08 nov 2024 18:16 Dit is uiteraard afschuwelijk.
En dát in Amsterdam...
werkt in beide richtingen
https://www.youtube.com/watch?v=b5Bct6_zWjU&
tot op heden heb ik niemand dit gedrag van de Israeliers weten veroordelen.
het wordt gewoon niet vermeld in onze pers
(ook niet correct natuurlijk en zo stuur je beeldvorming)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 10 nov 2024 17:52:scissors:
Punt 1. Ik schreef generaliserend, daarmee geef ik aan dat het enkel over Israëlieten gaat die zich als beesten gedragen ten opzichte van het Palestijnse volk in voormalig Palestina.
Punt 2. Israëlieten zijn geen ras maar is een bevolkingsgroep van verschillende pluimage.
Punt 3. Er is niks discriminerend aan de feiten die we met een beetje goede wil dagelijks tot ons kunnen nemen.

Welterusten.
Ik ook van jou hoor!
Bedankt voor je onverwacht heldere to-the-point reactie, wat zal ik goed slapen!
Ik kom daar nog op terug komende week, zodra ik uitgerust ben, want dat slapen en rust,
dat zal me goed doen na al dat verbale geweld welk ik geweldloos moest weerstaan ...

Plaats reactie