Het zijn idd idioten die zich hebben laten provoceren door de Israëlische hooligans, beter waren ze thuis gebleven. Het neemt echter niet weg dat de provocaties zijn begonnen bij de ‘mensen’ die te gast waren in de Nederlandse staat en zich derhalve ook hadden te gedragen als gasten. Maar het zijn generaliserend Israëlieten en die vinden het heel normaal, zo kunnen wij dat dagelijks tot ons krijgen met een beetje goede wil, om zich als beesten te gedragen op andermans land, dus daarom zijn ze geëxcuseerd vanzelfsprekend.ChaimNimsky schreef: ↑10 nov 2024 16:59Het weghalen van een paar vlaggen, het scanderen van leuzen en het beschadigen van een taxi is geen excuus voor een georganiseerde Jodenjacht.Mus schreef: ↑10 nov 2024 16:14Ik zal je blindheid niet verwijten. De Israëlisch hooligans hebben een zelfde walgelijke visitekaartje achtergelaten in andere landen als ook hier, dat daar dan reaktie op komt zou je niet moeten verbazen. Wat jij hier probeert is het paard achter de kar te spannen, dat moet je doen maar ik ben er niet gevoelig voor.
Onterechte Generalisaties van mensen die tot een groep worden gerekend, noemt men tegenwoordig discriminatie, zoals HierEnNu ook opmerkte. Omdat je geen etnische groep beschreef lijkt het mij geen racisme. Maar tracht generalisaties te vermijden. Zeg bijvoorbeeld, in Land-x is gedrag-x tegenwoordig schering en inslag, dan vermijdt je onterechte (en hopelijk onbedoelde) beschuldigingen te suggereren jegens anderen (uit hetzelfde land) die gedrag-x NIET vertonen.
Peter van Velzen.