Antisemitisme in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Antisemitisme in Nederland

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 10 nov 2024 17:56
Gerard R. schreef: 08 nov 2024 18:16 Dit is uiteraard afschuwelijk.
En dát in Amsterdam...
werkt in beide richtingen
https://www.youtube.com/watch?v=b5Bct6_zWjU&
tot op heden heb ik niemand dit gedrag van de Israeliers weten veroordelen.
het wordt gewoon niet vermeld in onze pers
(ook niet correct natuurlijk en zo stuur je beeldvorming)
Je zult het niet geloven, maar ik heb over wat je schrijft gedacht op het moment dat ik het schreef. Even een gevoel.
En ja, er wordt heel veel niet vermeld in onze pers.
Hoe dan ook, ik veroordeel dit soort geweld.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

appelfflap schreef: 10 nov 2024 17:56
Gerard R. schreef: 08 nov 2024 18:16 Dit is uiteraard afschuwelijk.
En dát in Amsterdam...
werkt in beide richtingen
https://www.youtube.com/watch?v=b5Bct6_zWjU&
tot op heden heb ik niemand dit gedrag van de Israeliers weten veroordelen.
het wordt gewoon niet vermeld in onze pers
(ook niet correct natuurlijk en zo stuur je beeldvorming)
Ik heb dit filmpje ook gezien, maar ik was de link kwijt. Goed dat je het hebt opgestuurd.
Nog meer bewijs van het wangedrag van die hooligans.
En het smerigste van dit alles is dat ze, de Israëlische oorlogspropagandamachine, de reactie die ze uitlokten nu als "antisemitisme" misbruiken.
En het tragische, vooral voor de goedwillende Joden in ons land, die zich tegen dit misdadige Israëlische beleid verzetten is dat overheden (m.n. Schoof en Halsema en andere politici, politie, justitie en de hele journalistiek en andere opiniemakers, als een kudde schapen kritiekloos die propaganda overnemen.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 10 nov 2024 18:18:scissors:
En het smerigste van dit alles is dat ze, de Israëlische oorlogspropagandamachine,
de reactie die ze uitlokten nu als "antisemitisme" misbruiken.
Je blijft zulks herhalen zonder onderbouwing:
zulke verrregaande stellige beweringen dienen goed onderbouwd te worden en
daarbij verwijzen naar jouw grote duim waar je zulks uitzuigt is niet voldoende:
  • in dat geval maak jij je schuldig aan smadelijke laster!

--------------
dikkemick schreef: 10 nov 2024 17:39 https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4

De Amsterdamse advocaat Adem Çatbaş bereidt aangiftes voor tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv, die donderdag tegen Ajax speelde. Op X roept Çatbaş slachtoffers en getuigen van strafbare feiten die gepleegd zijn door Maccabi-supporters op zich te melden.

Volgens de advocaat maakten Israëlische supporters zich onder meer schuldig aan "vernieling, opruiing, openlijke geweldpleging, aanzetten tot haat, belediging en bedreiging." Çatbaş wil zondag niet inhoudelijk ingaan op de aangiftes of zeggen of en hoeveel mensen zich bij hem hebben gemeld.

Een wereld advocaat dit! Gerechtigheid!!!
Goede zaak als gewelddadige hooligans gestraft worden, zonder meer!

Laat je bovenstaand statement mijnerzijds ff diep tot je doordringen vóór je reageert? :idea:

Accepteer je het ook als jouw wereldadvocaat niet verder komt dan wat geschreeuw?

Overigens constateer ik weer inconsistentie,
zelfs diepe tegenstrijdigheid in jouw schrijfsels:
  • gewoonlijk HAAT je advocaten tot op het bot, maar nu een advocaat [juridisch?] al dan
    niet terecht gaat jagen op Joden, nou noem je die opeens "Een wereld advocaat"?
Goh, het kan verkeren als iets diep zit ...

Maar los daarvan, wat heeft dit volgens jou te maken met 'AntiSemitisme in Nederland'?
Zoals ik het nu begrijp
  • [ja, MIJN interpretatie[!] so correct me if I am wrong?]
lijkt dit een poging jouwerzijds om de Jodenjacht te vergoeilijken,
zelf zul je het dan wel weer 'begrijpbaar' noemen of zo?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

Mus schreef: 10 nov 2024 17:17 Hoe weet je dat zo zeker dat de Israëlische hooligans hier in Nederland niet gejaagd hebben op Palestijnen die zo zo mooi Arabieren noemen

H&N weigert het te erkennen, maar er zijn filmpjes en getuigenissen waaruit duidelijk blijkt dat dat stelletje Israëlisch tuig het op Palestijnen –Arabs in hun terminologie, en dat wordt niet als compliment bedoeld– gemunt hadden. Dat besef begint nu heel voorzichtig bij de pers en de politie door te dringen. Nu nog hun cognitieve dissonantie overwinnenen dan komt het misschien toch nog goed.
Mus schreef: 10 nov 2024 17:17 Dus ik ben nog steeds op zoek naar een mooie naam voor de jacht op Palestijnen, die naam kunnen we dan ook mooi gebruiken voor wat er in Palestina gebeurd door de Israëlische natie, denk wel dat de Palestijnen dat inmiddels verdienen.
Palestijnen zijn ook Semieten, dus wat dacht je van "Israëlisch antisemitisme". Of "zionistisch antisemitisme" ?
"Joods antisemitisme" klinkt ook mooi, maar dan doe je de vele goedwillende Joden in de diaspora die zwaar tegen dit gewelddadige gedrag zijn tekort.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Weer zijn er pro-Pallies die mensen bedreigen en naar hun paspoort vragen. Gelukkig treden de politie en de ME nu hard op tegen pro-Pallies die toch gaan demonstreren. Eindelijk verandert de benadering tegenover die lui.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 10 nov 2024 17:39 https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4

De Amsterdamse advocaat Adem Çatbaş bereidt aangiftes voor tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv, die donderdag tegen Ajax speelde. Op X roept Çatbaş slachtoffers en getuigen van strafbare feiten die gepleegd zijn door Maccabi-supporters op zich te melden.

Volgens de advocaat maakten Israëlische supporters zich onder meer schuldig aan "vernieling, opruiing, openlijke geweldpleging, aanzetten tot haat, belediging en bedreiging." Çatbaş wil zondag niet inhoudelijk ingaan op de aangiftes of zeggen of en hoeveel mensen zich bij hem hebben gemeld.

Vind ik ook.
Hartstikke goed initiatief.
ChaimNimsky
Bevlogen

Georgie schreef: 10 nov 2024 23:09 Palestijnen zijn ook Semieten, dus wat dacht je van "Israëlisch antisemitisme". Of "zionistisch antisemitisme" ?
"Joods antisemitisme" klinkt ook mooi, maar dan doe je de vele goedwillende Joden in de diaspora die zwaar tegen dit gewelddadige gedrag zijn tekort.
Antisemitisme is expliciet de anti-Joodse gezindheid; Jodenhaat.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

Georgie schreef: 10 nov 2024 23:17

Vind ik ook.
Ben ik het volledig mee eens.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2024 23:33
Georgie schreef: 10 nov 2024 23:17

Vind ik ook.
Ben ik het volledig mee eens.
Hier nog een.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 23:16 Weer zijn er pro-Pallies die mensen bedreigen en naar hun paspoort vragen. Gelukkig treden de politie en de ME nu hard op tegen pro-Pallies die toch gaan demonstreren. Eindelijk verandert de benadering tegenover die lui.
Je kan je afvragen of het schorriemorrie dat het leuk vind de Joodse medemens in Nederland te treiteren daadwerkelijk pro-Palestijns zijn en of de mensen die vandaag tegen alle verordeningen in toch gebruik gingen maken van hun recht op demonstratie tot het schorriemorrie behoren waar jij hier op doelt. Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer je stopt met steeds maar weer mensen die pro-Palestijns zijn over één kam te scheren met schorriemorrie, bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 nov 2024 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 23:22
Antisemitisme is expliciet de anti-Joodse gezindheid; Jodenhaat.
[/quote]

Precies!
Maar dat is hier niet gaande.
Hier gaat het om woede en proyest tegen het buitenproportioneel gewelddadige gedrag van de staat Israël en de zionisten.
ChaimNimsky
Bevlogen

Georgie schreef: 11 nov 2024 00:01
ChaimNimsky schreef: 10 nov 2024 23:22 Antisemitisme is expliciet de anti-Joodse gezindheid; Jodenhaat.
Precies!
Maar dat is hier niet gaande.
Hier gaat het om woede en proyest tegen het buitenproportioneel gewelddadige gedrag van de staat Israël en de zionisten.
Ik vind het juist geweldig dat Israel erin slaagt het onder de 100.000 burgerdoden te houden. Er zijn er nog maar zo'n 21.000 gevallen terwijl er een even groot aantal terroristen is gedood, er nog veel meer gewond zijn, velen zich overgeven en over hebben gegeven en de rest afgesloten is van wapen- en munitie-toevoer. Maar goed, indien je een term wilt zoeken voor Palestijnenhaat, waarom dan geen "Palestijnenhaat"?
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

Georgie schreef: 10 nov 2024 23:09
Mus schreef: 10 nov 2024 17:17 Hoe weet je dat zo zeker dat de Israëlische hooligans hier in Nederland niet gejaagd hebben op Palestijnen die zo zo mooi Arabieren noemen

H&N weigert het te erkennen, maar er zijn filmpjes en getuigenissen waaruit duidelijk blijkt dat dat stelletje Israëlisch tuig het op Palestijnen –Arabs in hun terminologie, en dat wordt niet als compliment bedoeld– gemunt hadden. Dat besef begint nu heel voorzichtig bij de pers en de politie door te dringen. Nu nog hun cognitieve dissonantie overwinnenen dan komt het misschien toch nog goed.
Godzijdank dat het tot de pers begint door te dringen dat het Israëlische schorriemorrie (de hooligans) niet de lieverdjes zijn die ze wilden doen voorkomen te zijn.
Mus schreef: 10 nov 2024 17:17 Dus ik ben nog steeds op zoek naar een mooie naam voor de jacht op Palestijnen, die naam kunnen we dan ook mooi gebruiken voor wat er in Palestina gebeurd door de Israëlische natie, denk wel dat de Palestijnen dat inmiddels verdienen.
Palestijnen zijn ook Semieten, dus wat dacht je van "Israëlisch antisemitisme". Of "zionistisch antisemitisme" ?
Nee, ik gun de Palestijnen een eigen term die niks van doen heeft met het anti-semitisme of er zelfs maar naar verwijst, die eigen term hebben ze naar jaren lange- en nog altijd doorgaande treiterij door de staat Israël al lang en breed verdient. Bovendien zou het alleen maar verwarring geven. Ik had een term bedacht namelijk anti-palisme, bekt lekkerder weg dan de naar nu blijkt een al bestaande term, namelijk een naar mijn mening het minder lekker bekkende: de APR= Anti-Palestinian-Rasism.

Kijk hier een post van HierEnNu:
HierEnNu schreef: 10 nov 2024 21:46
Ik schrok net wakker uit een nachtmerrie ...

... iemand was het wiel opnieuw aan het uitvinden: dat was schrikken hoor!
Niet alle dromen zijn bedrog ...
Wikipedia schreef:

APR Anti-Palestinian Racism

Anti-Palestinianism or anti-Palestinian racism refers to prejudice, collective hatred, and discrimination directed at the Palestinian people for any variety of reasons.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tienduizend dode kinderen in Gaza is zelfverdediging, twintig gewonde Israëliërs een pogrom.

Proportionaliteit?
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 10 nov 2024 16:36
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 nov 2024 13:43
HierEnNu schreef: 10 nov 2024 13:02

Halsema is het met je eens:
  • "Dit brengt herinnering aan pogoms terug"
was één van de uitspraken van Halsema.

Blaming de victim allover again: bahbah!

Verwerpelijke insinuatie tenzij je zulks onderbouwt:
  • het feit dat je zelf schrijft dat wat je beweert niet te bewijzen is
    maakt zulks er des te verwerpelijker op!
Zorg dan eerst voor onderbouwing OF laat zulke smadelijke laster achterwege!
Het is slechts een vermoede.

Maar van getrainde mensen van het IDF zou men toch zeker meer zelfbeheersing verwachten.
Precies, een vermoeden! Daarom schreef ik:
  • "Zorg dan EERST voor onderbouwing OF
    laat zulke smadelijke laster achterwege!"
Wel je hebt het gemeld en ik kreeg een tik op de vingers.
Are you happy now?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie