Dat hebben die Israëlische hooligans toch maar mooi voor elkaar gekregen in het land waar ze te gast waren. Ik zou tegen die gasten zeggen lekker door feesten daar in het verre Israël, en de Joodse medelanders hier in Nederland met de shit hier laten zitten, gefeliciteerd en stoer hoor.ChaimNimsky schreef: ↑10 nov 2024 14:41 In Amsterdam is mensen vannacht opnieuw om hun paspoort gevraagd en zijn Joden of mensen die er schijnbaar zo uitzagen weer bedreigd:
Opnieuw mensen in Amsterdam om paspoort gevraagd
In Amsterdam is mensen vannacht opnieuw om hun paspoort gevraagd en zijn Joden of mensen die er schijnbaar zo uitzagen bedreigd. Dat zei de Amsterdamse politiecommissaris Olivier Dutilh in de rechtbank, volgens Het Parool en De Telegraaf.
In de rechtbank diende een kort geding over het recht om te demonstreren.
Volgens Dutilh zijn de supporters van Maccabi Tel Aviv allemaal vertrokken. Hij zegt ook dat er politie is ingezet om panden waarbij dat eerder niet nodig was te beveiligen en te bewaken. En het opsporingsonderzoek naar de aanstichters van het geweld in de hoofdstad is in volle gang, zei hij. (Bron: NOS)
Antisemitisme in Nederland
Moderator: Moderators
Re: Antisemitisme in Nederland
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HoHo...kom niet aan de Israëliërs! Ze hebben waarschijnlijk geflyerd alvorens de lont in het kruidvat aan te steken.Mus schreef: ↑10 nov 2024 15:38 Dat hebben die Israëlische hooligans toch maar mooi voor elkaar gekregen in het land waar ze te gast waren. Ik zou tegen die gasten zeggen lekker door feesten daar in het verre Israël, en de Joodse medelanders hier in Nederland met de shit hier laten zitten, gefeliciteerd en stoer hoor.
Ze zijn n.b BEGONNEN, maar de schuld ergens van krijgen....ho maar! Het heilige land hè?!
https://search.app?link=https%3A%2F%2Fd ... s%2Fm2%2F4
Woede na rellen in Amsterdam, politici negeren rol van Israëlische supporters
Natuurlijk wordt dit genegeerd! Het heilige land doet ZULKS niet!
De journalist Rena Netjes brengt dat in herinnering op sociale media. ‘Als je Hebreeuws verstaat en hoort wat de Maccabi-fans scanderen over Palestijnen en Arabieren, en hoe ze een gebouw beklimmen om een Palestijnse vlag weg te halen, dan is dat ook pure provocatie’, meldt zij.
Domme misleide journalist toch! De heilige flyerende Israëliërs doen dat toch niet? En dan die Netanyahu (moordenaar) die vliegtuigen wil sturen.
Een gotspe!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Het zijn niet de hooligans die een pogrom planden en uitvoerden, maar de pro-Pallies -- precies in de stad van Anne Frank en exact de dag voorafgaand aan de Kristalnacht, en zo wordt het ook wereldwijd op alle grote westerse nieuwszenders vermeld. Hoe dom kunnen ze zijn zich publiekelijk zo in de voeten te schieten! En het zijn evenmin de Israelische hooligans die Joodse bevolking in Nederland bedreigen en waardoor Joden zich in Nederland niet meer veilig voelen, maar de antisemieten.Mus schreef: ↑10 nov 2024 15:38Dat hebben die Israëlische hooligans toch maar mooi voor elkaar gekregen in het land waar ze te gast waren. Ik zou tegen die gasten zeggen lekker door feesten daar in het verre Israël, en de Joodse medelanders hier in Nederland met de shit hier laten zitten, gefeliciteerd en stoer hoor.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 nov 2024 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is onvoorstelbaar kwalijk dat er op de mainstreammedia niet aan neutrale berichtgeving werd gedaan en daarmee gewoon de helft van het verhaal mbt de Israëlische hooligans wordt genegeerd. Ik heb er geen woorden voor.dikkemick schreef: ↑10 nov 2024 15:41HoHo...kom niet aan de Israëliërs! Ze hebben waarschijnlijk geflyerd alvorens de lont in het kruidvat aan te steken.Mus schreef: ↑10 nov 2024 15:38 Dat hebben die Israëlische hooligans toch maar mooi voor elkaar gekregen in het land waar ze te gast waren. Ik zou tegen die gasten zeggen lekker door feesten daar in het verre Israël, en de Joodse medelanders hier in Nederland met de shit hier laten zitten, gefeliciteerd en stoer hoor.
Ze zijn n.b BEGONNEN, maar de schuld ergens van krijgen....ho maar! Het heilige land hè?!
https://search.app?link=https%3A%2F%2Fd ... s%2Fm2%2F4
Woede na rellen in Amsterdam, politici negeren rol van Israëlische supporters
Natuurlijk wordt dit genegeerd! Het heilige land doet ZULKS niet!
De journalist Rena Netjes brengt dat in herinnering op sociale media. ‘Als je Hebreeuws verstaat en hoort wat de Maccabi-fans scanderen over Palestijnen en Arabieren, en hoe ze een gebouw beklimmen om een Palestijnse vlag weg te halen, dan is dat ook pure provocatie’, meldt zij.
Domme misleide journalist toch! De heilige flyerende Israëliërs doen dat toch niet? En dan die Netanyahu (moordenaar) die vliegtuigen wil sturen.
Een gotspe!
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Chaimnimsky, jij lijkt nog enigszins vatbaar voor rede.ChaimNimsky schreef: ↑10 nov 2024 15:57Het zijn niet de hooligans die een pogrom planden en uitvoerden, maar de pro-Pallies -- precies in de stad van Anne Frank en exact de dag voorafgaand aan de Kristalnacht. Zo wordt het ook wereldwijd op alle grote westerse nieuwszenders vermeld. Het zijn evenmin de Israelische hooligans die Joodse bevolking in Nederland bedreigen en waardoor Joden zich in Nederland niet meer veilig voelen, maar de antisemieten.Mus schreef: ↑10 nov 2024 15:38Dat hebben die Israëlische hooligans toch maar mooi voor elkaar gekregen in het land waar ze te gast waren. Ik zou tegen die gasten zeggen lekker door feesten daar in het verre Israël, en de Joodse medelanders hier in Nederland met de shit hier laten zitten, gefeliciteerd en stoer hoor.
Was er echt totaal geen sprake van provocatie vooraf aan de wedstrijd?
Was het echt verstandig deze wedstrijd überhaupt te doen doorgaan?
Heb je zelf niet in de gaten hoe deze hele kwestie (Israël/Palestijnen) leeft in Nederland met voor-en tegenstanders van beide partijen?
Wordt er dan ook niet al te eenzijdig gereageerd door "Amsterdam" en de rest van het 'vrindjes-westen'? Waarom wordt alle blaam naar het Palestijnse front gestuurd?
Ja, het was vreselijk maar laat niemand nou doen alsof de neus bloed. Deze kwestie ligt zo gevoelig en dit (vriendschappelijke wedstrijdje) was olie op t vuur! Familie van Palestijnen hier wordt met goedkeuring van Nederland/Amsterdam dus ook, uitgemoord!
De Palestijnen werd nogeens dik ingewreven dat Nederland ALTIJD ONVOORWAARDELIJK achter Israël staat. En dat zet kwaad bloed. Begrijp je dat?
En nee, ik keur hiermee de activiteiten van de Palestijnen niet goed!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Ik zal je blindheid niet verwijten. De Israëlisch hooligans hebben een zelfde walgelijke visitekaartje achtergelaten in andere landen als ook hier, dat daar dan reaktie op komt zou je niet moeten verbazen. Wat jij hier probeert is het paard achter de kar te spannen, dat moet je doen maar ik ben er niet gevoelig voor.ChaimNimsky schreef: ↑10 nov 2024 15:57Het zijn niet de hooligans die een pogrom planden en uitvoerden, maar de pro-Pallies -- precies in de stad van Anne Frank en exact de dag voorafgaand aan de Kristalnacht, en zo wordt het ook wereldwijd op alle grote westerse nieuwszenders vermeld. Hoe dom kunnen ze zijn zich publiekelijk zo in de voeten te schieten! En het zijn evenmin de Israelische hooligans die Joodse bevolking in Nederland bedreigen en waardoor Joden zich in Nederland niet meer veilig voelen, maar de antisemieten.Mus schreef: ↑10 nov 2024 15:38Dat hebben die Israëlische hooligans toch maar mooi voor elkaar gekregen in het land waar ze te gast waren. Ik zou tegen die gasten zeggen lekker door feesten daar in het verre Israël, en de Joodse medelanders hier in Nederland met de shit hier laten zitten, gefeliciteerd en stoer hoor.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2024 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
35 Woorden gebruikte je er voor, mits mbt als één woord wordt beschouwd ...
... om duidelijk te maken dat je er geen woorden voor hebt.
Bovendien zoek jij kennelijk naar info waar het niet is,
want op de de mainstreammedia wordt volop aan neutrale berichtgeving gedaan!
- Of beschouw jij Al Jazeera misschien als 'de mainstreammedia'?
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Knap van je. Persoonlijk word ik er totaal verdrietig van dat er mensen zijn die altijd trouw fan van iets of iemand blijven, wat de ander ook uitspookt. Dat ze absoluut niet meer door de schellen kunnen kijken en zelfs overgaan tot het vergoelijken van wanstaltige acties. Alsof deze ellende totaal uit het niets kwam en de Palestijnen toch echt absoluut geen enkele reden hadden ontevreden (woest) te zijn.
En nogmaals: ik keur de acties af! Maar doe niet of je neus bloed . Dat is zwaar ergerlijk.
Toegift: Op donderdagmiddag verzamelen de Maccabi supporters in de binnenstad van Amsterdam. Ze zwaaien met Israëlische vlaggen, bejubelen de acties van het Israëlische leger, zingen ‘fuck de Arabieren’, dragen banners met afbeeldingen van Israëlische soldaten, en plakken de Dam vol stickers van deze ‘helden’.
https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Precies, een vermoeden! Daarom schreef ik:TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 nov 2024 13:43Het is slechts een vermoede.HierEnNu schreef: ↑10 nov 2024 13:02Halsema is het met je eens:ChaimNimsky schreef: ↑09 nov 2024 18:46
dat het Israel enorm goed uitkomt, nu de pro-Pallies niet alleen universiteiten vernielen en een boel herrie maken, maar zelfs de eersten zijn die na de Nazi's een pogrom hebben georganiseerd en uitgevoerd in Europa. Ze blijven zichzelf in lustig de voeten schieten.was één van de uitspraken van Halsema.
- "Dit brengt herinnering aan pogoms terug"
Blaming de victim allover again: bahbah!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 nov 2024 10:26
Daar er IDF mensen waren (elders werd gezegd dat er ook leden van de Mossad onder zaten, maar dat is moeilijk bewijsbaar) lijkt het er op dat men van te voren dit heeft bedacht, maar ook dit zal moeilijk te bewijzen zijn.
Verwerpelijke insinuatie tenzij je zulks onderbouwt:Zorg dan eerst voor onderbouwing OF laat zulke smadelijke laster achterwege!
- het feit dat je zelf schrijft dat wat je beweert niet te bewijzen is
maakt zulks er des te verwerpelijker op!
Maar van getrainde mensen van het IDF zou men toch zeker meer zelfbeheersing verwachten.
- "Zorg dan EERST voor onderbouwing OF
laat zulke smadelijke laster achterwege!"
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Het goede nieuws is dat de wereld de koppeling tussen pogroms, antisemitisme en de pro-Pallies wereldwijd heeft gezien en er reeds gesprekken gaande zijn wat we tegen opkomende antisemitisme kunnen doen. En ander goed nieuws is dat Netanjahoe de Mossad nu heeft ingeschakeld om zich bezig te houden met gevaar voor Joden in het buitenland bij wedstrijden. De Mossad werkt actief gewerkt om terroristische en antisemitische groepen en individuen, die zich op internationale schaal tegen Joden keren, te identificeren en aan te pakken, zoals bijv. toen Pallies als Zaid al-Roush (die in Parijs werd geneutraliseerd) en Basel al-Qadhumi (die in Londen werd gedeactiveerd), etc.
Tsja...hier is geen kruid tegen gewassen.ChaimNimsky schreef: ↑10 nov 2024 16:39 Het goede nieuws is dat de wereld de koppeling tussen pogroms, antisemitisme en de pro-Pallies wereldwijd heeft gezien en er reeds gesprekken gaande zijn wat we tegen opkomende antisemitisme kunnen doen. En ander goed nieuws is dat Netanjahoe de Mossad nu heeft ingeschakeld om zich bezig te houden met gevaar voor Joden in het buitenland bij wedstrijden. De Mossad werkt actief gewerkt om terroristische en antisemitische groepen en individuen, die zich op internationale schaal tegen Joden keren, te identificeren en aan te pakken, zoals bijv. toen Pallies als Zaid al-Roush (die in Parijs werd geneutraliseerd) en Basel al-Qadhumi (die in Londen werd gedeactiveerd), etc.
De hele wereld werd/wordt 1-zijdig geïnformeerd.
Maar wat een geluk dat die goedzak van een Netanyahu zijn eigen volk goed gaat beschermen!
Excuses Chaimnimsky, ik meende immers dat jij nog voor rede vatbaar was.
Niet als het op het heilige land aankomt dus
Laatst gewijzigd door dikkemick op 10 nov 2024 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Spuit Elf.
Spuit Elf.
Wat ziek, maar ja de wereld wordt de laatste jaren nu eenmaal geregeerd door in en in machtswellustige zieke mannetjes, dus kan de Israëlische staat daar natuurlijk niet voor onder doen.ChaimNimsky schreef: ↑10 nov 2024 16:39 Het goede nieuws is dat de wereld de koppeling tussen pogroms, antisemitisme en de pro-Pallies wereldwijd heeft gezien en er reeds gesprekken gaande zijn wat we tegen opkomende antisemitisme kunnen doen. En ander goed nieuws is dat Netanjahoe de Mossad nu heeft ingeschakeld om zich bezig te houden met gevaar voor Joden in het buitenland bij wedstrijden. De Mossad werkt actief gewerkt om terroristische en antisemitische groepen en individuen, die zich op internationale schaal tegen Joden keren, te identificeren en aan te pakken, zoals bijv. toen Pallies als Zaid al-Roush (die in Parijs werd geneutraliseerd) en Basel al-Qadhumi (die in Londen werd gedeactiveerd), etc.
Nou, nou, ben jij opeens voorstander vandikkemick schreef: ↑10 nov 2024 16:22
Toegift: Op donderdagmiddag verzamelen de Maccabi supporters in de binnenstad van Amsterdam. Ze zwaaien met Israëlische vlaggen, bejubelen de acties van het Israëlische leger, zingen ‘fuck de Arabieren’, dragen banners met afbeeldingen van Israëlische soldaten, en plakken de Dam vol stickers van deze ‘helden’.
het beperken van de door Vrijdenkers zo gekoesterde Vrijheid van Meningsuiting?
Of zou zulks alleen moeten gelden voor Maccabi supporters en andere Joden?
Besef je wel dat door diegenen die op scootertjes joegen op Joden en iemand hadden gevangen die volgens die racisten een Joods uiterlijk had vroegen of ze Israëliër waren en niet of ze een Maccabi supporter waren en diens paspoort opeisten om te checken of ze al dan niet een Jood hadden gevangen voor ze die doodschoppen gingen geven en door bleven schoppen al lagen ze al een tijdje bewusteloos op de grond? Ik kan me topics herinneren dat jij relscoppers voor het gooien met een fiets al diens knieschijven kapot wilde laten slaan,
waarom houd jij deze straatterroristen nu dan de hand boven het hoofd?
Op die manier op Joden jagen is antiSemitisme en
zulks goedpraten komt daar volgens mij dicht bij in de buurt.,
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Het weghalen van een paar vlaggen, het scanderen van leuzen en het beschadigen van een taxi is geen excuus voor een georganiseerde Jodenjacht, het aanrijden en het in elkaar trappen van Joden.Mus schreef: ↑10 nov 2024 16:14Ik zal je blindheid niet verwijten. De Israëlisch hooligans hebben een zelfde walgelijke visitekaartje achtergelaten in andere landen als ook hier, dat daar dan reaktie op komt zou je niet moeten verbazen. Wat jij hier probeert is het paard achter de kar te spannen, dat moet je doen maar ik ben er niet gevoelig voor.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 nov 2024 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe gaan we het jagen op Palestijnen noemen? Want daar hebben we nog geen mooi woord voor verzonnen.HierEnNu schreef: ↑10 nov 2024 16:54Nou, nou, ben jij opeens voorstander vandikkemick schreef: ↑10 nov 2024 16:22
het beperken van de door Vrijdenkers zo gekoesterde Vrijheid van Meningsuiting?
Of zou zulks alleen moeten gelden voor Maccabi supporters en andere Joden?
Besef je wel dat door diegenen die op scootertjes joegen op Joden en iemand hadden gevangen die volgens die racisten een Joods uiterlijk had vroegen of ze Israëliër waren en niet of ze een Maccabi supporter waren en diens paspoort opeisten om te checken of ze al dan niet een Jood hadden gevangen voor ze die doodschoppen gingen geven en door bleven schoppen al lagen ze al een tijdje bewusteloos op de grond? Ik kan me topics herinneren dat jij relscoppers voor het gooien met een fiets al diens knieschijven kapot wilde laten slaan,
waarom houd jij deze straatterroristen nu dan de hand boven het hoofd?
Op die manier op Joden jagen is antiSemitisme en
zulks goedpraten komt daar volgens mij dicht bij in de buurt.,