Zg. emotionele reacties.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Zg. emotionele reacties.

Bericht door Maria »

Een keer feedback de andere richting op.
Dit nav. topic reactie van dikkemick in topic Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
viewtopic.php?p=651818#p651818
dikkemick schreef: 30 jan 2025 11:23 We weten inmiddels dondersgoed wie voor en tegen deze destructie van Gaza (en annexatie van Westbank) zijn.
Mijn grootste bezwaar is en blijft genocide en grote bommen goedpraten en dat dit op mijn emoties afgekeurd wordt vind ik dan ook van diepe triestheid getuigen.
En dit is geen reactie op rode lettertjes maar een opmerking tussendoor.
Ik zie dit wel degelijk als napruttelen als reactie op de modinfo.
Lees de forumregels nog maar eens.
Dieptriest dat je na al jouw reacties sinds jaren nog op moet worden gewezen.
Dit soort emotionele uitingen, waarin je eigen kromme redeneringen, die leiden tot onterechte beweringen, niet alleen niet wil toegeven en zelfs herhaalt, is zo langzamerhand tekenend voor de meeste van je bijdragen hier.

En emoties zouden dat moeten goedpraten?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Re: Zg. emotionele reacties.

Bericht door dikkemick »

Maria, wat is er mis met emoties mbt Gaza (of Oekraïne)? Is dit een gebrek van mij? Een gebrek dat ik het opneem voor vluchtende vrouwen en kinderen die alsnog alles kwijt raken?

Het wordt goddomme (sorry... emotioneel) wel geaccepteerd dat Nimsky applaudisseert voor deportaties en grotere bommen!!
En (lees ik nu) dat hij oproept tot liquidatie van de rijksten.

Leg dit eens uit aub?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 30 jan 2025 13:15 Maria, wat is er mis met emoties mbt Gaza (of Oekraïne)? Is dit een gebrek van mij? Een gebrek dat ik het opneem voor vluchtende vrouwen en kinderen die alsnog alles kwijt raken?

Het wordt goddomme (sorry... emotioneel) wel geaccepteerd dat Nimsky applaudisseert voor deportaties en grotere bommen!!

Leg dit eens uit aub?
Dat is niet de reden voor deze topicopening.
Ook dit soort doelpalen verzetten zie ik steeds vaker van je.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het was uiteraard indirect een reactie op je mod-indi omdat ik het tranentrekkend vindt dat Nimsky alles mag zeggen op emotioneel vlak!
Deportaties, grote bommen en liquidaties.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Alweer je doelpalen verzetten werkt niet bij mij.

Als Beheer zitten we er niet om censuur op te leggen aan de diverse meningen.
Ook al zijn ze extreem.
Ook emoties mogen er zijn.

Alleen beheers je aub. een beetje naar medeforummers, als die een eigen mening hebben, of die nu wel of niet niet gevoed wordt door persoonlijke emoties.
Ik trek aan de bel, als er onredelijke conclusies worden getrokken en onterecht gereageerd wordt naar medeforummers.
Ook als ik als het ware een waas voor iemands ogen zie, die een helder helder blik en denken lijkt te verblinden.

En dat is niet alleen door jou, maar ook door de reacties die het uitlokt op dat bepaalde onderwerp.
Mensen met wie je jarenlang door één deur kon, maar nu alleen nog negatief op gereageerd kan worden.
En dan van kwaad tot erger.
Met het gevolg, dat de sfeer op FT zodanig wordt verpest, dat er mensen weg gaan blijven.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus spelen met de gedachte om nog grotere bommen op Gaza te gooien is geoorloofd? Palestijnen (bijna) als beesten beschouwen mag?

Ik laat het voortaan bij mijn mening (onderbouwd, dat wel natuurlijk).

Vind het serieus lastig hoor wat m.n Nimsky en Lanfy posten.
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 30 jan 2025 18:11 Dus spelen met de gedachte om nog grotere bommen op Gaza te gooien is geoorloofd? Palestijnen (bijna) als beesten beschouwen mag?

Geen probleem! Maar pak me er dan inhoudelijk op aan! Niet persoonlijk bedoeld, ik reageer gewoon op je schrijfsels! Je naam doet er neit toe! Inhoud!

Maar in mijn ogen post jij al sinds 07-10-2023 allemaal dezelfde post! Israel deugt voor geen meter, Hamas is fout en de Gazanen zijn zielig! Stel je stelling eens bij! Er is ondertussen, zoals je weet zat veranderd! Doe er je voordeel mee!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Antisemitisme is niet uit te roeien omdat Joden niet uit te roeien zijn! Lanfy.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 30 jan 2025 23:14
dikkemick schreef: 30 jan 2025 18:11 Dus spelen met de gedachte om nog grotere bommen op Gaza te gooien is geoorloofd? Palestijnen (bijna) als beesten beschouwen mag?

Geen probleem! Maar pak me er dan inhoudelijk op aan! Niet persoonlijk bedoeld, ik reageer gewoon op je schrijfsels! Je naam doet er neit toe! Inhoud!

Maar in mijn ogen post jij al sinds 07-10-2023 allemaal dezelfde post! Israel deugt voor geen meter, Hamas is fout en de Gazanen zijn zielig! Stel je stelling eens bij! Er is ondertussen, zoals je weet zat veranderd! Doe er je voordeel mee!
As requested. Zie mijn vorige antwoorden aan jou.
Einstein/Mick
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Ik begrijp dit topic, Maria.

Het staat in Feedback, welke ik hierbij geef.

Ik zou willen opmerken dat Dikkemick er in elk geval blijk van geeft een hart in zijn lijf te hebben en dat hart te doen spreken, waar anderen niet verder komen dan stoïcijns met de rede en dus puur met hun hersenen van hun mening blijk te geven.

Het doet mij steeds denken aan de zwakke positie van de VN in Gaza, die probeert om het leven van de gewone Gazanen van de primaire levensbehoeften te blijven voorzien. Maar ook dat mag/kan binnenkort niet meer.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Yours schreef: 31 jan 2025 07:35 Ik begrijp dit topic, Maria.

Het staat in Feedback, welke ik hierbij geef.

Ik zou willen opmerken dat Dikkemick er in elk geval blijk van geeft een hart in zijn lijf te hebben en dat hart te doen spreken, waar anderen niet verder komen dan stoïcijns met de rede en dus puur met hun hersenen van hun mening blijk te geven.
Dat is duidelijk, dat dikkemick vaak uit emotie schrijft en daar is niet mis mee.
Mensen uiten zich verschillend, maar waarom denk je dat er bij anderen geen emoties zijn?
Het doet mij steeds denken aan de zwakke positie van de VN in Gaza, die probeert om het leven van de gewone Gazanen van de primaire levensbehoeften te blijven voorzien. Maar ook dat mag/kan binnenkort niet meer.
Hun motto: Geen woorden maar daden.
Zij mogen misschien binnenkort niet meer helpen.

Wat bedoel je met "Het doet me steeds denken aan" en "ook dat"?
Ook dat kun je misverstaan.
Want wat mag er hier nog meer niet?
Het spijt me als ik je verkeerd begrijp, maar zie hoe gemakkelijk het mis kan gaan bij uitspraken ter vergelijking?

Maar zoals ik eerder schreef:
Het gaat me hier niet om de discussie, maar op de manier waarop er met anderen wordt gecommuniceerd.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Dag Maria,

Ik begrijp dat het om de communicatie gaat.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Dikkemicks hart bloedt als hij aan de gewone Gazanen denkt. En daar loopt zijn mond van over. Maar dat mag niet (meer op deze manier). Het is begrijpelijk dat je dat als moderator vindt. Want deelnemers gaan weg blijven. Wellicht omdat ze niet met die èchte(!) emoties geconfronteerd willen worden? En daar verder niet over na willen denken? Want dat betekent dat je niet meer in je comfortzone kunt blijven zitten, maar je wel degelijk het lot van de gewone Gazanen aan moet trekken.

Want wat met het lot van die gewone Gazanen, die tot op heden al zoveel verschrikkelijks te verduren hebben gekregen, nu de VN geen hulp meer kan/mag verlenen omdat UNWRA verboden wordt? Daar wordt hier tot op heden niet over nagedacht. En er zijn toch echt al heel veel zaken waarvan we nu ook al lange tijd zeggen: “Dit nooit meer!”.

Samenvattend in het kader van dit topic: Ik heb respect voor Dikkemick dat hij tegen de heersende stroom bleef/blijft inroeien. Hoewel dat verbaal zeker beter kan (en inmiddels ook wordt 👍) zijn zijn emoties tot op heden voor mij een uiting van ècht medeleven!

Ik hoop hiermee het een en ander verduidelijkt te hebben.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Misschien is het probleem niet zozeer emoties maar het verbinden van emoties aan conclusies/ stellingen zoals:

"We weten inmiddels dondersgoed wie voor en tegen deze destructie van Gaza (en annexatie van Westbank) zijn."

Hiermee wordt andere forummers in de schoenen geschoven dat zij destructie willen.
Ik vermoed dat dit niet klopt.

Emotie had ook geuit kunnen worden door iets als " ik vind het afschuwelijk om zo veel destructie te zien"
Of als het om mede forummers gaat: " ik begrijp niet waarom je standpunt xxx hebt".

Overigens komt dit nu ter sprake vanwege een bericht van Dikkemick maar is dit zeker niets iets dat alleen bij hem zou spelen.
Het is algemene teneur die bij Israel topics te zien is.
Deelnemers blijven weg, niet vanwege emotie maar vanwege het onderling moddergooien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Yours schreef: 31 jan 2025 12:21 Dag Maria,

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Dikkemicks hart bloedt als hij aan de gewone Gazanen denkt. En daar loopt zijn mond van over. Maar dat mag niet (meer op deze manier).
Zou je zo goed willen zijn de directe aanleiding tot dit topic te lezen?
Waarna dikkemick geen enkel inzicht toonde en ik dit topic heb geopend met het citaat ervan.

En dan nogmaals hetgeen ik schreef over de emoties van alle topic deelnemers, die ik begrijp, ook al staan ze vaak lijnrecht tegenover elkaar.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

gerard_m schreef: 31 jan 2025 12:51 Misschien is het probleem niet zozeer emoties maar het verbinden van emoties aan conclusies/ stellingen zoals:

"We weten inmiddels dondersgoed wie voor en tegen deze destructie van Gaza (en annexatie van Westbank) zijn."

Hiermee wordt andere forummers in de schoenen geschoven dat zij destructie willen.
Ik vermoed dat dit niet klopt.

Emotie had ook geuit kunnen worden door iets als " ik vind het afschuwelijk om zo veel destructie te zien"
Of als het om mede forummers gaat: " ik begrijp niet waarom je standpunt xxx hebt".

Overigens komt dit nu ter sprake vanwege een bericht van Dikkemick maar is dit zeker niets iets dat alleen bij hem zou spelen.
Het is algemene teneur die bij Israel topics te zien is.
Deelnemers blijven weg, niet vanwege emotie maar vanwege het onderling moddergooien.
Heel goed begrepen.
Onze reacties passeerden elkaar. :)

Maar vooral eerst specifiek gericht als zelf ingevuld antwoord aan Rereformed, die het gelukkig helder weerlegde.
viewtopic.php?p=651856#p651856
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Maria schreef: 31 jan 2025 12:53
Yours schreef: 31 jan 2025 12:21 Dag Maria,

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Dikkemicks hart bloedt als hij aan de gewone Gazanen denkt. En daar loopt zijn mond van over. Maar dat mag niet (meer op deze manier).
Zou je zo goed willen zijn de directe aanleding tot dit topic te lezen?

En dan nogmaals hetgeen ik schreef over de emoties van alle topic deelnemers, die ik begrijp, ook al staan ze vaak lijnrecht tegenover elkaar.
Begrepen.

Maar begrijp je Dikkemick ook? Nooit daadwerkelijk gehoor krijgen op wat je te berde brengt? Dat maakt èchte emoties steeds groter, sterker en driester. Om niet te zeggen doldriest. Totdat je pure emotie BENT……

Dit is mijn visie op het geheel. Hierover heb ik geen contact gehad met Dikkemick. Dus wacht ik nu eerst zijn reactie af.
Plaats reactie