Vanzelfsprekend is hij geen antisemiet.ChaimNimsky schreef: ↑31 jan 2025 19:31Klopt. Natuurlijk is hij geen antisemiet. Hij heeft ook Auschwitz bezocht om te herdenken, is naar Israel geweest na 7 oktober, noemt zich Joods, veruit het grootste deel van z'n vriendenkring is Joods, en hier zegt Elon Musk hetzelfde als Elon Levy - de voormalige woordvoerder van de Israelische regering - ook al zei.holog schreef: ↑31 jan 2025 18:22https://x.com/EYakoby/status/1881527980 ... x_KCQ&s=09ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 18:39
Indien het een Hitlergroet was (wat ik niet denk), dan vermoed ik dat deze overduidelijke vriend van Israel en Joden dat deed omdat hij het niet eens is met het beleid van landen als Duitsland die een enorme hoeveelheid voornamelijk islamitische immigranten binnen hebben gelaten. Dat hij niet antisemitisch is, heeft hij meerdere malen vrij helder aangetoond. Hij zal het - neem ik aan - ook volledig eens zijn met het pas ondertekende uitvoerend bevel dat het uitzetten van al die pro-Palestijnse demonstranten gelast.
de zogenaamde Hitler groet is absoluut belachelijk, zegt enkel veel over de media. is natuurlijk de verklaring waarom hij met een badge rond zijn nek rondloopt "Bring them home".
Het brengen van de Hitlergroet kun je echter niet omheen.
Dan blijft, dat het een oerstomme misplaatste vorm van humor is, waar hij wat mee wil aantonen en bereiken.
Nl. dat Amerika, net als voorheen Nazi Duitsland wilde zeggen:
- Wij zijn de grootste en de machtigste en wij zullen nog grootser worden, onder leiding van onze "leider"
Dat de hele wereld dat maar zal weten.
Dit is wat ik elders las
.Het idee achter de groet was om een gevoel van eenheid en nationale trots te creëren, maar het was ook een manier om de autoriteit van het regime te bevestigen en de ideologie van suprematie en dictatuur te verspreiden.