Ik weet niet of anderen dat ook gemerkt hebben, maar de Israëlische inzending werd voor miljoenen dollars gesteund via een wereldwijde
reclamecampagne. Ik kwam die voortdurend tegen wanneer ik YouTube aanklikte. Yuval sprak de Finse luisteraar zelfs in het Fins aan om op haar te stemmen, blijkbaar via AI: "Advertisements encouraging the public to vote for “New Day Will Rise” can be seen in almost every language in the world, including Greek."
Ik vond het bijzonder ongepast dat er door bepaalde mensen/instanties (waarschijnlijk Amerikaanse) op deze manier toch of beter gezegd juist een politieke zaak van gemaakt werd. En hoop dat op deze manier stemmen krijgen in het vervolg verboden wordt.
Overigens net zo ongepast als de voortdurend herhaalde frase "New day will rise, life will go on", hetgeen niemand kan aanhoren zonder het gevoel te krijgen dat hier goedkoop en smakeloos de realiteit waar Gaza en Israel zich in bevindt wordt gebagatelliseerd.”Een boodschap van hoop” zingen waar absoluut geen hoop te bespeuren valt is grotesk.