Sorry? Omdat de meesten wat ik schreef beschouwen als anti-semitisme zou ik mijn mening en gevoelens met betrekking tot dat volk, ik hou me in, dat zoveel gemartelde, tot op de dag van vandaag tot op het bot geprovoceerde en getreiterde zielen, doden en gewonden door de verschillende decennia heen op hun geweten hebben alleen omdat zij vanuit angst en weet ik veel zo nodig achterbaks, leugenachtig en egocentrisch als zij waren, want zo voel ik dat, een ander, let wel onschuldig, volk tot op het bot kapot wilden maken omdat deze mensen meenden juist op dat stukje grond, waar wij al sinds mensenheugenis woonden, als enige een goddelijk cq historisch recht te hebben ( heuh?) , onder stoelen of banken moeten steken en ze met zijden handschoentjes moeten aanpakken? Sorry? Geef me één goede reden waarom uitgerekend ik dat zou moeten doen?Mus schreef: ↑20 mar 2025 00:35Bullshit, na tweeduizend jaar.,.wat een afschuwelijk, achterbaks en leugenachtig volk, dat volstrekt schijt had aan de daar al wonende Palestijnse inheemse bevolking. De holocaust mocht en mag nooit en te nimmer een excuus zijn een ander volk compleet te naaien, kapot te willen maken en te verdrijven van hun geboortegrond, ze verder als beesten te behandelen en ze elke vorm van verzet ontzeggend op straffe van…..maar dat is wel wat nog steeds gebeurd na al die jaren, ga je schamen en heel diep alsjeblieft.ChaimNimsky schreef: ↑19 mar 2025 23:56Seculiere Joden baseren hun standpunt op historische, nationale en geopolitieke argumenten in plaats van religieuze teksten.
Joden hebben een historische en culturele band met het land Israel die duizenden jaren teruggaat. Oude Joodse koninkrijken, zoals het koninkrijk Jehoedah en Israel, bestonden al rond 1000 v Chr. De Joodse diaspora begon grotendeels na de Romeinse verwoesting van de Tweede Tempel in 70 na Christus, maar Joden zijn nooit volledig uit het gebied verdwenen.
Joden werden eeuwenlang vervolgd in Europa en het Midden-Oosten (pogroms, discriminatie, Holocaust,...), wat de noodzaak van een eigen staat nog versterkte.
In 1917 gaf de Britse Balfour-verklaring steun aan een nationaal huis voor Joden en in 1947 besloot de VN tot een verdelingsplan waarna Israel werd opgericht. Na de Holocaust werd het bestaan van een Joodse staat als noodzakelijk gezien voor de bescherming van Joden wereldwijd.
Voor seculiere Joden is Israel dus geen goddelijk beloofd land, maar een historisch thuisland, een noodzakelijke veilige plek en een legitieme natiestaat.
Of liever: ga werken aan dat fucking holocaust trauma zodat mijn volk tenminste weer bestaansrecht cq ademruimte krijgt want dat hebben we wel verdient na al decennialange onderdrukking, bij voorbaat dank.
Deze woorden zullen door de meestenals antisemitisch worden beschouwd. Daarvoor zou je een waarschuwing verdienen maar we hebben besloten die niet te geven, omdat we noch jou, noch ChaimNimsky in deze discussie willen kwijtraken. Maar hou er rekening mee, als je weer eens "Bullshit" mocht menen te ontwaren. Er zijn ook joden die het Bullshit vinden.
Anti-semitisme? ea. vragen en opmerkingen onderling.
Moderator: Moderators
Anti-semitisme? ea. vragen en opmerkingen onderling.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Re: Anti-semitisme?
Ik lees in jouw betoog geen enkele reden
waarom uitgerekend jij wel een heel volk weg zou mogen zetten als:
Ik kan eerlijk gezegd ook geen enkele reden bedenken, jij wel?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Je bent eerder gewezen op wat wij verstaan onder antisemitisme.Mus schreef: ↑23 mar 2025 10:55 Sorry? Omdat de meesten wat ik schreef beschouwen als anti-semitisme zou ik mijn mening en gevoelens met betrekking tot dat volk, ik hou me in, dat zoveel gemartelde, tot op de dag van vandaag tot op het bot geprovoceerde en getreiterde zielen, doden en gewonden door de verschillende decennia heen op hun geweten hebben alleen omdat zij vanuit angst en weet ik veel zo nodig achterbaks, leugenachtig en egocentrisch als zij waren, want zo voel ik dat, een ander, let wel onschuldig, volk tot op het bot kapot wilden maken omdat deze mensen meenden juist op dat stukje grond, waar wij al sinds mensenheugenis woonden, als enige een goddelijk cq historisch recht te hebben ( heuh?) , onder stoelen of banken moeten steken en ze met zijden handschoentjes moeten aanpakken? Sorry? Geef me één goede reden waarom uitgerekend ik dat zou moeten doen?
Je heb steeds je mening kunnen verkondigen over hoe jij denkt over de politiek van Israel jegens Palestijnen, wat niet synoniem is met de bevolking van Israel.
Zoals allen hier op FT.
Dat is hier ook breed uitgemeten.
Echter als jij bewoordingen gebruikt als "achterbaks volk", dan roep je zelf de vraag op wat je hier bedoelt met "volk".
Dat jij dat zo voelt, kan begrepen worden, maar dat je dit ook zo op deze manier hier schrijft kan de oorzaak zijn dat het als antisemitisch gezien kan worden.
Als één van allen dit zo schrijft dan kun je daarop gewezen worden.
Ook jij dus.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria, zoals je kunt zien sprak in in verleden tijd over ‘dat volk’ want het ging en gaat over de balfour-verklaring. Dus wanneer ik het binnen dat verband dan heb over ‘achterbaks en leugenachtig’ volk dan heb ik het over hen die geheimhouding wilden. Een geheimhouding omdat men van te voren al aan hun water aanvoelde dat er protest zou komen tegen het rücksichtlos ( euh, ik bedoel natuurlijk liefdevol, zonder enige vorm van geweld, verzoeken op te krassen van het land dat al eeuwen door je familie e.d. werd bewerkt en je dus verder geen rechten had, zoiets, dus….) inpikken van land van de inheemse bevolking ( de Palestijnen ) zou komen van de kant hen die daar al woonden, ik noem zulks gedrag achterbaks, leugenachtig en egocentrisch, gedoemd om kwaad bloed te zetten en benoem dat dus ook zo. Daar is niks geen anti-semitische aan dat is gewoon de werkelijkheid. En dus wanneer ik, vanwege een paar gevoelige tenen, de mijne zal ik niet meerekenen na alle verlieservaringen, want daar heb ik idd geen enkel recht op, niet het beestje gewoon bij de naam mag noemen dan hoor ik mss idd niet thuis op dit forum.Maria schreef: ↑23 mar 2025 13:08Je bent eerder gewezen op wat wij verstaan onder antisemitisme.Mus schreef: ↑23 mar 2025 10:55 Sorry? Omdat de meesten wat ik schreef beschouwen als anti-semitisme zou ik mijn mening en gevoelens met betrekking tot dat volk, ik hou me in, dat zoveel gemartelde, tot op de dag van vandaag tot op het bot geprovoceerde en getreiterde zielen, doden en gewonden door de verschillende decennia heen op hun geweten hebben alleen omdat zij vanuit angst en weet ik veel zo nodig achterbaks, leugenachtig en egocentrisch als zij waren, want zo voel ik dat, een ander, let wel onschuldig, volk tot op het bot kapot wilden maken omdat deze mensen meenden juist op dat stukje grond, waar wij al sinds mensenheugenis woonden, als enige een goddelijk cq historisch recht te hebben ( heuh?) , onder stoelen of banken moeten steken en ze met zijden handschoentjes moeten aanpakken? Sorry? Geef me één goede reden waarom uitgerekend ik dat zou moeten doen?
Je heb steeds je mening kunnen verkondigen over hoe jij denkt over de politiek van Israel jegens Palestijnen, wat niet synoniem is met de bevolking van Israel.
Zoals allen hier op FT.
Echter als jij bewoordingen gebruikt als "achterbaks volk", dan roep je zelf de vraag op wat je hier bedoelt met "volk".
Gegroet
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Zou jammer zijn. Het westen kan wel een beetje tegengeluid horen omdat we hier zijn opgevoed met het begrip Israël als heilig land dat onvoorwaardelijk (!) beschermd dient te worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je schrijft nu:Mus schreef: ↑23 mar 2025 13:36Maria, zoals je kunt zien sprak in in verleden tijd over ‘dat volk’ want het ging en gaat over de balfour-verklaring. Dus wanneer ik het binnen dat verband dan heb over ‘achterbaks en leugenachtig’ volk dan heb ik het over hen die geheimhouding wilden. Een geheimhouding omdat men van te voren al aan hun water aanvoelde dat er protest zou komen tegen het rücksichtlos ( euh, ik bedoel natuurlijk liefdevol, zonder enige vorm van geweld, verzoeken op te krassen van het land dat al eeuwen door je familie e.d. werd bewerkt en je dus verder geen rechten had, zoiets, dus….) inpikken van land van de inheemse bevolking ( de Palestijnen ) zou komen van de kant hen die daar al woonden, ik noem zulks gedrag achterbaks, leugenachtig en egocentrisch, gedoemd om kwaad bloed te zetten en benoem dat dus ook zo. Daar is niks geen anti-semitische aan dat is gewoon de werkelijkheid. En dus wanneer ik, vanwege een paar gevoelige tenen, de mijne zal ik niet meerekenen na alle verlieservaringen, want daar heb ik idd geen enkel recht op, niet het beestje gewoon bij de naam mag noemen dan hoor ik mss idd niet thuis op dit forum.Maria schreef: ↑23 mar 2025 13:08 Je bent eerder gewezen op wat wij verstaan onder antisemitisme.
Zoals allen hier op FT.
- zoals je kunt zien sprak in in verleden tijd over ‘dat volk’ want het ging en gaat over de balfour-verklaring. Dus wanneer ik het binnen dat verband dan heb over ‘achterbaks en leugenachtig’ volk dan heb ik het over hen die geheimhouding wilden.
Zie Balfour-verklaring
Geheimhouding:
Je kunt de groep Joden van nog geen 100.000 personen, die in 1917 in Israel woonden niet gelijkstellen met de Joden in het Israel van nu.
En nu zeker ook niet met dat (joodse) volk in de hele wereld.
Als er geheimhouding was door de ondergetekenden van de verklaring, wisten de meesten van hen ook niets van een regeling, die door europese landen zo geregeld was.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ik zou wel graag excuses willen zien -- dat lijkt me redelijk; zeker van iemand die hetzelfde eiste van Lanfy toen hij met zijn metafoor kwam.
We zijn geen "afschuwelijk, achterbaks en leugenachtig volk", en zijn dat nooit geweest. Daarnaast put je uit een beruchte complottheorie aangaande die "geheimhouding" van de Balfour-verklaring. Het is alom bekend dat de verklaring meteen na de uitgifte openbaar werd gemaakt. Op 2 november 1917 stuurde de Britse minister van Buitenlandse Zaken, Arthur Balfour, een brief naar Lord Rothschild waarin hij de steun van de Britse regering uitsprak voor de oprichting van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk", en deze brief werd op 9 november 1917 al gepubliceerd in de pers, waardoor de inhoud ervan algemeen bekend werd.
We zijn geen "afschuwelijk, achterbaks en leugenachtig volk", en zijn dat nooit geweest. Daarnaast put je uit een beruchte complottheorie aangaande die "geheimhouding" van de Balfour-verklaring. Het is alom bekend dat de verklaring meteen na de uitgifte openbaar werd gemaakt. Op 2 november 1917 stuurde de Britse minister van Buitenlandse Zaken, Arthur Balfour, een brief naar Lord Rothschild waarin hij de steun van de Britse regering uitsprak voor de oprichting van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk", en deze brief werd op 9 november 1917 al gepubliceerd in de pers, waardoor de inhoud ervan algemeen bekend werd.
Zionist
Uit de Wiki linkChaimNimsky schreef: ↑23 mar 2025 18:17 Op 2 november 1917 stuurde de Britse minister van Buitenlandse Zaken, Arthur Balfour, een brief naar Lord Rothschild waarin hij de steun van de Britse regering uitsprak voor de oprichting van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk", en deze brief werd op 9 november 1917 al gepubliceerd in de pers, waardoor de inhoud ervan algemeen bekend werd.
Nederlandse tekst te vinden in de Nederlandstalige Wikipedia.
Wanneer werden de Palestijnen gehoord en ingelicht?De verklaring was vervat in een brief van 2 november 1917 van de Britse minister van Buitenlandse Zaken Arthur Balfour aan Lord Rothschild , een leider van de Britse Joodse gemeenschap , ter verzending naar de Zionistische Federatie van Groot-Brittannië en Ierland . De tekst van de verklaring werd op 9 november 1917 in de pers gepubliceerd .
complottheorie alleen voor leden NRC.
Klopt, heb ik idd niet gezegd, ik ben ook maar een mens en ik ben behoorlijk woedend over de hele toestand en het slachtofferige gemiep hier door mn ChaimNimsky die gelukkig wordt van nog meer Palestijnse doden en gewonden terwijl er door al die decennia heen al zoveel doden en gewonden e.d. zijn gevallen onder mijn volk door de hand van de door zichzelf uitgeroepen fantastische staat Israël, wij deden er niet toe. Dankzij de achterbakse wijze waarop de deal met de zionisten werd gesloten hing het leven van de niet Joodse bevolking in Palestina aan een zijden draadje. We vergeten voor het gemak maar even dat er bij die deal een clausule zat die ging over het gegeven dat dat zgn tehuis voor de joden niet ten koste mocht gaan van de niet Joodse bevolking en wat gebeurde er vervolgens? Je raad het al.Maria schreef: ↑23 mar 2025 14:42 Je schrijft nu:Als je die bedoelde, dan had je dat ook zo kunnen schrijven, maar dat deed je niet.
- zoals je kunt zien sprak in in verleden tijd over ‘dat volk’ want het ging en gaat over de balfour-verklaring. Dus wanneer ik het binnen dat verband dan heb over ‘achterbaks en leugenachtig’ volk dan heb ik het over hen die geheimhouding wilden.
Zie Balfour-verklaring
Dus ja voor mij zijn alle zionisten, want de ondertekenaars hadden ook een zooitje volgelingen, en manieren om aan wapens te komen, anders waren ze niet in staat geweest de misdaden tegen de menselijkheid te begaan die ze zijn begaan, die schijt hadden aan die afspraak, achterbakse, leugenachtige, ego-centrische ……..
Dat waren dus geen zionisten Maria, dat waren onze vrienden waar we prima mee samen leefden, tot met de zionisten de hel voor ons los brak, ik zal nalaten te benoemen hoe men ons zag want dat is gemakkelijk na te zoeken op internet bv, we waren in elk geval geen mensen zoveel was wel duidelijk. En nee mijn gedachten bleven en blijven vooral binnen Palestina en bij de zionisten en dus niet bij de Joodse bevolking daarbuiten. In tegenstelling tot mijn ouders kan ik nu uiteindelijk de confrontatie met keppeltjes uitstekend aan tenzij ze pro-Israël en van de kop inzet zand steken zijn dan ga ik ook liever 10 straatjes om puur uit zelfbescherming, want zulke mensen wil ik het liefst persoonlijk alle ontkende Palestijnse slachtoffers van de Israëlische staat door de strot duwen, kijken of ze dan nog zo’n grote waffel hebben.Geheimhouding:
Je kunt de groep Joden van nog geen 100.000 personen, die in 1917 in Israel woonden niet gelijkstellen met de Joden in het Israel van nu.
En nu zeker ook niet met dat (joodse) volk in de hele wereld.
Het ergste van het hele verhaal was dat de zionisten wisten dat de Britten ook afspraken hadden gemaakt met de Arabieren en dat ze dat dus niks kon schelen want zij wilden Palestina in hun bezit krijgen. En idd de inheemse bevolking van Palestina ( dus incluis de Joodse inheemse bevolking )in zijn geheel wisten idd niks af van de in het geheim ondertekende verklaring tot die, te laat als het was, openbaar werd gemaakt.Als er geheimhouding was door de ondergetekenden van de verklaring, wisten de meesten van hen ook niets van een regeling, die door europese landen zo geregeld was.
Hoe dan ook sta volledig achter wat ik over deze mensen in het verleden heb gezegd. Voor mij gaat anti-semitisme over onschuldig mensen. Mensen die vooral uit eigenbelang bereid zijn een hele bevolkingsgroep over de kling te jagen horen daar niet bij en worden door mij genoemd zoals ik ze benoemd heb. Dus nogmaals als dat niet mag dan hoor ik mss idd niet thuis op dit forum.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Prima, maar ik zou wel graag excuses willen zien voor zo'n uitspraak -- dat lijkt me redelijk; zeker van iemand die hetzelfde eiste van Lanfy toen hij met zijn metafoor kwam.Mus schreef: ↑23 mar 2025 21:12Klopt, heb ik idd niet gezegd, ik ben ook maar een mens...Maria schreef: ↑23 mar 2025 14:42 Je schrijft nu:Als je die bedoelde, dan had je dat ook zo kunnen schrijven, maar dat deed je niet.
Zie Balfour-verklaring
Zionist
Als je zelf van onbesproken gedrag bent mag je dit aan je gesprekspartner vragen....ChaimNimsky schreef: ↑23 mar 2025 21:21 Prima, maar ik zou wel graag excuses willen zien voor zo'n uitspraak -- dat lijkt me redelijk; zeker van iemand die hetzelfde eiste van Lanfy toen hij met zijn metafoor kwam.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Men hoeft niet van onbesproken gedrag te zijn om excuses te verwachten van iemand die een volk "afschuwelijk, achterbaks en leugenachtig" noemt, en al helemaal nadat ze zelf van Lanfy ook excuses eiste voor een metafoor.
De Arabieren, de Joden, de Druzen, de bedoeïenen en verschillende christelijke denominaties, waaronder Maronieten, Griekse orthodoxen en andere groepen (allemaal werden ze Palestijnen genoemd, en ook Transjordanië - nu Jordanië - maakte deel uit van Palestina) werden ongeveer gelijktijdig ingelicht als de Joden in Groot-Brittannië en Ierland via de brief aan Lord Rothschild en de publicatie een week later, zoals ook blijkt uit de link. Er was geen geheim complot.Maria schreef: ↑23 mar 2025 19:32 Uit de Wiki link
Nederlandse tekst te vinden in de Nederlandstalige Wikipedia.Wanneer werden de Palestijnen gehoord en ingelicht?De verklaring was vervat in een brief van 2 november 1917 van de Britse minister van Buitenlandse Zaken Arthur Balfour aan Lord Rothschild , een leider van de Britse Joodse gemeenschap , ter verzending naar de Zionistische Federatie van Groot-Brittannië en Ierland . De tekst van de verklaring werd op 9 november 1917 in de pers gepubliceerd .
Zionist
Je geeft er blijk van dat je nog altijd niet hebt begrepen waarom ik een excuus van lost and not found yet heb gevraagd. Nu voor jou dan nog maar eens eens een keer, als is dit totaal of topic hier:ChaimNimsky schreef: ↑23 mar 2025 21:21 Prima, maar ik zou wel graag excuses willen zien voor zo'n uitspraak -- dat lijkt me redelijk; zeker van iemand die hetzelfde eiste van Lanfy toen hij met zijn metafoor kwam.
Ieder mag zijn of haar persoonlijke mening hebben want dat doet me verder weinig, wat ik echter wel verwacht van mensen is dat ze die mening bij zichzelf houden en er dus geen derden, die niet voor zichzelf kunnen opkomen, bij betrekken wat lost and not found yet wel deed. Wanneer je dan dat laatste wel meent te moeten doen vraag ik daar excuus voor.
In mijn geval is het vanuit mijn perspectief dat ik spreek over wat ik van de zionisten vond en vind, ik betrek er geen derden bij door te zeggen dat zij het zelfde vinden als ik om mij mening cq gevoelens kracht bij de zetten want dat heb ik niet nodig. M.a.w. ik ga geen excuus aanbieden voor mijn gevoelens en/of mening zoals ik dat ook niet van jou vraag. Dus met nog meer andere woorden je kan dat excuus met hele dikke letters op je buik schrijven tenzij jijzelf je excuus gaat aanbieden aan al die Palestijnen op wiens graf je de horlepiep aan het dansen bent geweest en nog zal gaan dansen want dat is gezien en gevoeld hé en niet verborgen gebleven. En let wel, lees goed, ik verwacht geen excuus van jou aan mij voor wat jij ervaart/voelt ect. want dat is wat jij voelt/ervaart en is ook door mij gevoelt en ervaren.
Omdat het nergens anders kan.
viewtopic.php?p=657541#p657541
Zie onder voor tekst
En dat de Palestijnen in de Gazastrook decennia door, hoe ongelukkig ook, de door hen verkozen onderdrukker worden onderdrukt doet niks af aan de al iets langere onderdrukking door de Israëlische staat. Hamas, hoe vreselijk ook, kon alleen aan de leiding komen vanwege de onderdrukking van de Israëlische staat, laten we dat als wezenlijk feit vooral niet vergeten. Dus stop gewoon mij te beschuldigen van het gegeven dat ik het niet zou opnemen voor mijn mensen want ik doe niet anders, dat jij dat niet hoort of wilt horen is natuurlijk een totaal ander verhaal.
Dit wilde ik toch nog even kwijt nadat het topic: Ach..Gaza.., gesloten werd.
Wel fijn dat ik stomme wegen moet zoeken om mezelf te kunnen verdedigen want leek mij wel mijn recht te zijn. Dus bij deze..
viewtopic.php?p=657541#p657541
Zie onder voor tekst
Voortdurend? Interessant! Hoezo voortdurend? Ik heb gezocht op de term Mus + Gazanen en er komt niks omhoog waar ik die term gebruikt zou hebben. Dus laat maar zien dat ‘voortdurend’ ik weet namelijk vrij zeker dat ik, wanneer ik die term al gebruikt zou hebben er eerder sprake is van een ongeluk dan van een voortdurendheid.Re: Ach.. Gaza...
Bericht door HierEnNu » 10 apr 2025 23:02
Voor degenen die geen Gazanen kennen,
Kom eindelijk eens op voor de belangen van die Gazaanse bevolking!
Gazanen, dat zijn mensen die in Gaza wonen en
daar al decennia lang onderdrukt worden door Hamas:
NOS Nieuws - woensdag 26 maart, 10:15
Honderden Gazanen protesteren tegen Hamas en voor vrede
@ Mus
Houd eindelijk eens op met jouw theater van de onschuldige onwetendheid!
In het recente verleden had jij het zelf voordurend over Gazanen, remember?
Staat letterlijk zo door jouzelf geschreven op dit forum!
Get your shit together woman!
En dat de Palestijnen in de Gazastrook decennia door, hoe ongelukkig ook, de door hen verkozen onderdrukker worden onderdrukt doet niks af aan de al iets langere onderdrukking door de Israëlische staat. Hamas, hoe vreselijk ook, kon alleen aan de leiding komen vanwege de onderdrukking van de Israëlische staat, laten we dat als wezenlijk feit vooral niet vergeten. Dus stop gewoon mij te beschuldigen van het gegeven dat ik het niet zou opnemen voor mijn mensen want ik doe niet anders, dat jij dat niet hoort of wilt horen is natuurlijk een totaal ander verhaal.
Dit wilde ik toch nog even kwijt nadat het topic: Ach..Gaza.., gesloten werd.
Wel fijn dat ik stomme wegen moet zoeken om mezelf te kunnen verdedigen want leek mij wel mijn recht te zijn. Dus bij deze..
Dit lijkt mij geen feedback naar forumbeheer
Peter van Velzen
Peter van Velzen
En HierEnNu, Ik wil zeker door iemand als jij, degene die zo staat op de juiste aanspreektitel mbt tot zichzelf, graag worden aangesproken met mijn forumnaam Mus. Dus gelieve mij Mus te noemen en niet op een wat mij betreft neerbuigende toon aanspreken met ‘woman’HierEnNu schreef: Get your shit together woman!
Bijvoorbaat dank.
Dit lijkt mij geen feedback naar forumbeheer
Peter van Velzen
Peter van Velzen