Waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Bericht door lost and not found yet! »

Maria schreef: 31 mar 2025 10:32
Twee berichten naar de Prullenbak.
Waarom doe je dat nu Lanfy? Je schrijft er nog bij dat het in het gesloten topic hoort.
En waarom duik je er meteen weer bovenop dikkemick?

En direct erop nog een bericht van dikkemick.
Waarom open je als moderator dat topic niet weer dan? Er komen iedere dag, wat, ieder uur nieuwe dingen over deze midden-oosten perikelen voorbij! Af en toe een topic op slot gooien is wat mij betreft prima maar als er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen moet je toch niet steeds een nieuw topic openen? En daarbij vind ik het nieuws dat er geen enkele bijval is in de westerse wereld over de Palestijnse demonstraties tegen de terroristische organisatie Hamas, in deze discussie wel zeker relevant! Waarom is er geen bijval van de pro Palestina organisaties? Ze zouden dit, als vrienden van de Palestijnen juist moeten aangrijpen om de terroristische organisatie van Hamas, waarvan ik mag aannemen dat ze daar tegen zijn, uit te sluiten in deze discussie? Er is ondertussen wel duidelijk na de honderden pagina’s waar Hamas voor staat! Toch? Afgezaagd, but don’t blame the messenger! Of start een nieuw topic waar er nieuwe inzichten of berichten over deze zaak geplaatst kunnen worden!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Re: waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Bericht door Peter van Velzen »

We waren tot de conclusie gekomen dat in het topic geen nieuwe inzichten meer werden getoon, maar voornamelijk afkeer werd uitgesproken van andermans standpunt. Het b(lijkt) dat zolang het niet over het geweld in het midden Oosten gaat, de deelnemers aan dit forum zich vele malen beter gedragen. Als je goede redenen hebt om een nieuwsbericht dat er mee te maken heeft te becommentariëren, doe dat gerust in een nieuw topic. Maar schuif het niet onder een titel waar het weinig of niets mee te maken heeft. En houdt er rekening mee. dat met verreende krachten de voor en tegenstanders van het gebruikte geweld, jouw commentaar - waarschijnlijk - zullen misbruiken om elkaar (vanuit hun eigen visie gezien terecht) aan te vallen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Re: Waarom open je als moderator dat topic niet weer?

Bericht door dikkemick »

Het heeft inderdaad geen zin omdat het een herhaling van zetten is. Kijk wat er vanmorgen in de kranten te lezen is.

Palestijnen die waren teruggekeerd naar Rafah en Khan Younis, zijn maandagochtend weer door het Israëlische leger weggestuurd. Israël heeft inwoners opdracht gegeven een groot deel van het zuidelijke deel van Gaza te ontruimen en naar de kust te gaan.

En volgende week wordt de kust weer schoon geveegd etc etc
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik vind het een lastige Peter.

Want onderstaande kwam ik tegen, ik wilde het wel graag delen waarbij mijn becommentariëren alleen maar kon bestaan uit een zwijgende stilte vanwege de volstrekte ontluistering van een dergelijk nieuwsbericht. Waar zou ik het hebben kunnen plaatsen zonder een nieuw, maar vooral een zoveelste Israël/Palestina, topic te openen,

Lichamen hulpverleners gevonden in massagraf

Ps: heb een nieuw topic overwogen maar er van af gezien, het had prima gepast in het gesloten topic m.i.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 01 apr 2025 20:10:scissors:
Hoe dan ook, om de zaak weer bij de hoofdzaak te laten landen
:scissors:
Bij de hoofdzaak landen? Dan landen we on-topic bij wat LANFY aankaartte:
lost and not found yet! schreef: 31 mar 2025 23:10:scissors:
En daarbij vind ik het nieuws dat er geen enkele bijval is in de westerse wereld over de Palestijnse demonstraties tegen de terroristische organisatie Hamas, in deze discussie wel zeker relevant! Waarom is er geen bijval van de pro Palestina organisaties? Ze zouden dit, als vrienden van de Palestijnen juist moeten aangrijpen om de terroristische organisatie van Hamas, waarvan ik mag aannemen dat ze daar tegen zijn, uit te sluiten in deze discussie?
en dan denk ik aan de daar bij behorende bijdrages, behoorlijk neutraal gebracht en
zonder dat zulks tot polarisatie op het forumm hoeft te leiden:
Sky News Australia - 31 mrt 2025 schreef:

Hamas begins brutal crackdown and executes Gazan protesters

31 mrt 2025
Hamas has begun brutally cracking down on Gazans as they protest the terrorist organisations, according to Israeli media.

The terror organisation has reportedly executed at least six Gazans and beaten others, including torturing 22-year-old Odai al-Rubai.

A Gaza City resident revealed what members of Hamas did to Odai al-Rubai before he was dumped and left to die on his family’s doorstep.

“He was dragged by a rope around his neck, beaten with clubs and metal rods in front of passersby,” they said.

The video of the 22-year-old’s funeral was posted to X, with members of al-Rubai’s family vowing to avenge his death.

During the funeral, mourners were reportedly heard chanting “Hamas out, out”, according to Human rights activist Ihab Hassan.

For three consecutive days thousands of Gazans protested Hamas, however, no rallies were performed over the weekend as the group began its crackdown.

Late last week, Hamas and other terror groups in Gaza published a statement promising to crack down and punish protest organisers.

“These suspicious individuals as responsible as the occupation for the bloodshed of our people and will be treated accordingly,” the statement read.
en zoiets, informatief tav Hamas zonder proIsraël te zijn:
Professor Tim Wilson - 1 apr 2025 schreef:

and also what the silence in the international press tells us about the complicity and bias on both the left and the right, the team sports of journalism. In the end, there is only one truth and that is the fact that vil=olence and repression is wrong, whether by Hamas or Netanyahu, or indeed by Putin or his henchmen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Genoeg opmerkingen om over na te denken, in overleg met het team
gelieve je ondertussen te onthouden van aanvallen op forumleden die in dit feedback topic hun mening hebben gegeven of voorneelden hebben laten zien van berichten. die ze in het momenteel gesloten topic zouden willen plaatsen. Je mag uiteraard wel je eigen mening geven, maat svp alleen ten aanzien van de vraag weer openen of niet. (nog) niet over de betreffende voorbeelden.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Na Pesach zal Israel doorgaan met het goede werk om Hamas militair en politiek geheel te vernietigen (zoals gezegd: met 400.000 militairen), maar zelfs nu is er eigenlijk al geen weerstand meer, heb ik begrepen. Ook zal Israel in Gaza uitgestrekte gebieden toevoegen aan de Israelische veiligheidszone zodat er na de oorlog geen enkele mogelijkheid meer is voor Palestijnen om terroristische aanvallen uit te voeren op Israel (Bron: NOS).

Hoewel de bouw van de Westoeverbarrière en andere veiligheidsmaatregelen hebben geleid tot een zeer significante daling van het aantal zelfmoordaanslagen en in gebieden waar de barrière voltooid was, het aantal infiltraties zelfs tot nul daalde, zijn dat hek, die checkpoints en de veilige zones een farce vergeleken met hetgeen komen gaat, zodat iets als 7 oktober nooit weer zal gebeuren. In Europa voel ik me niet echt veilig met al die aanslagen, in tegenstelling tot in Israel.
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 02 apr 2025 10:11 Na Pesach zal Israel doorgaan met het goede werk om Hamas militair en politiek geheel te vernietigen (zoals gezegd: met 400.000 militairen), .....................
Zit Peter hier voor Piet Snot zijn best te doen om dit topic nog een kans te geven?
Peter van Velzen schreef: 02 apr 2025 04:39
Je mag uiteraard wel je eigen mening geven, maat svp alleen ten aanzien van de vraag weer openen of niet. (nog) niet over de betreffende voorbeelden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Maria schreef: 02 apr 2025 10:33
ChaimNimsky schreef: 02 apr 2025 10:11 Na Pesach zal Israel doorgaan met het goede werk om Hamas militair en politiek geheel te vernietigen (zoals gezegd: met 400.000 militairen), .....................
Zit Peter hier voor Piet Snot zijn best te doen?
Je mag uiteraard wel je eigen mening geven, maat svp alleen ten aanzien van de vraag weer openen of niet. (nog) niet over de betreffende voorbeelden.
Er wordt een voorbeeld gegeven van een bericht voor het momenteel gesloten topic -- geen aanval op forumleden die in dit feedback topic hun mening hebben gegeven of voorbeelden hebben laten zien van berichten die ze in het momenteel gesloten topic zouden willen plaatsen, noch is een mening gegeven over de betreffende voorbeelden.

Het is m.i. een goed idee het topic weer te openen, aangezien er genoeg is te melden van wat er nu al aan het gebeuren is en vooral wat binnenkort staat te gebeuren.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 02 apr 2025 10:41
Maria schreef: 02 apr 2025 10:33
Zit Peter hier voor Piet Snot zijn best te doen?
Er wordt een voorbeeld gegeven van een bericht voor het momenteel gesloten topic -- geen aanval op forumleden die in dit feedback topic hun mening hebben gegeven of voorbeelden hebben laten zien van berichten die ze in het momenteel gesloten topic zouden willen plaatsen, noch is een mening gegeven over de betreffende voorbeelden.

Het is m.i. een goed idee het topic weer te openen, aangezien er genoeg is te melden van wat er nu al aan het gebeuren is en vooral wat binnenkort staat te gebeuren.
Dat had je er best bij kunnen zetten. Ik had het bericht, samen met enkele andere, die zich niet over de vraag (weer openen of niet) uitlieten reeds in de prullebak gegooid.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

bericht van Chaim Nimsky over Iran naar de prullebak, één voorbeeld mag, maar we gaan geen midden-oosten discussie voeren in dit subforum.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 03 apr 2025 01:59 bericht van Chaim Nimsky over Iran naar de prullebak.
Okay.
één voorbeeld mag
prima. Je had niet gezegd dat slechts één voorbeeld mocht.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 01 apr 2025 04:59 We waren tot de conclusie gekomen dat in het topic geen nieuwe inzichten meer werden getoon, maar voornamelijk afkeer werd uitgesproken van andermans standpunt. Het b(lijkt) dat zolang het niet over het geweld in het midden Oosten gaat, de deelnemers aan dit forum zich vele malen beter gedragen.
wie meent dat vrouwen kinderen baren om te laten sterven heeft geen plaats op dit forum
gewoon het topic sluiten waar dit neergeschreven werd en verder niets doen is lafheid
modereren is niet gewoon topics sluiten en enkel blij zijn dat je naam een kleurtje heeft

misschien een lijstje maken met taboethema's :). kan er ook nog wel bij
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 03 apr 2025 01:59 bericht van Chaim Nimsky over Iran naar de prullebak, één voorbeeld mag, maar we gaan geen midden-oosten discussie voeren in dit subforum.
En waar kan deze wel gevoerd worden dan? Of kan de moderatie deze topics niet meer handelen? Volgens mij zijn momenteel alle midden-oosten topics gesloten!? Niet zo fraai eigenlijk.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef: 03 apr 2025 17:12
Peter van Velzen schreef: 01 apr 2025 04:59 We waren tot de conclusie gekomen dat in het topic geen nieuwe inzichten meer werden getoon, maar voornamelijk afkeer werd uitgesproken van andermans standpunt. Het b(lijkt) dat zolang het niet over het geweld in het midden Oosten gaat, de deelnemers aan dit forum zich vele malen beter gedragen.
wie meent dat vrouwen kinderen baren om te laten sterven heeft geen plaats op dit forum
gewoon het topic sluiten waar dit neergeschreven werd en verder niets doen is lafheid
modereren is niet gewoon topics sluiten en enkel blij zijn dat je naam een kleurtje heeft

misschien een lijstje maken met taboethema's :). kan er ook nog wel bij
Val je nu echt de meest diplomatieke moderator aan met dit bericht? Je zou respect moeten hebben voor Peter hoe hij zich gedwongen door ons, zich tussen de discussiepartners manoeuvreert!
We will dance again!
Gesloten