Volgens mij laat dit niets te wensen over vwb het bestaan van dit topic.
Peter:
In het onderwerp De doodstraf voor een Christen in Pakistan, vroeg LANFY aan Dikkemick:
lost and not found yet! schreef: ↑
Kortom, waarom heb je nooit een topic geopend waar meer slachtoffers vielen dan in…….. en je weet wat ik bedoel!
Peter:
Omdat er blijkbaar behoefte bestaat aan zo'n onderwerp, maar niemand de moeite neemt om de grootste humanitaire ramp van dit moment te bespreken open ik dan maar zelf dit nieuwe topic.
Wat mij betreft bestond er helemaal geen behoefte om dit onderwerp (Soedan) te bespreken, ook niet bij Lanfy. Het was een afleidingsmanoeuvre waarbij ik de moeite heb genomen er antwoord op te geven.
Daarna was het afsplitsing op afsplitsing en corrigerende commentaren.
Soedan zal iedereen worst wezen en ik heb uitgelegd waarom ik denk dat dat zo is.
Grootste probleem is nu dat degene die de vraag aan mij stelde niet reageert op het antwoord waarna anderen maar zijn gaan reageren op mij.
Ik heb me daarna nodeloos moeten herhalen waarna om een retraite werd verzocht.
Ik stel dan ook voor het antwoord van Lanfy af te wachten. Hij stelde mij een vraag, ik antwoorde en wacht nu dus op antwoord. Scheelt overbodige topics, moderatie en afsplitsingen.
Off topic Waarom geen topic omtrent Soedan?
Moderator: Moderators
Off topic Waarom geen topic omtrent Soedan?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Re: Waarom geen topic omtrent Soedan?
Trump bereikt ons allemaal in zijn doen en laten. Bijna de hele wereldvrede hangt van deze man af.gerard_m schreef: ↑25 apr 2025 11:56Dat we het redelijk eens zijn, geldt ook voor Trump of voor Oekraine, en die topic blijven wel actief. Dat lijkt me dus niet de reden.
De reden is kennelijk dat het niet leeft. Niet op dit forum, niet in de media.
Alleen al in Afrika zijn nog talloze andere dramatische burgeroorlogen aan de gang. Te veel om te behappen. Men moet ergens op focussen. Maar welke criteria maken dat het een wel leeft en het ander niet?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Er is nooit een echte wereldvrede geweest.dikkemick schreef: ↑25 apr 2025 12:03Trump bereikt ons allemaal in zijn doen en laten. Bijna de hele wereldvrede hangt van deze man af.gerard_m schreef: ↑25 apr 2025 11:56Dat we het redelijk eens zijn, geldt ook voor Trump of voor Oekraine, en die topic blijven wel actief. Dat lijkt me dus niet de reden.
De reden is kennelijk dat het niet leeft. Niet op dit forum, niet in de media.
Alleen al in Afrika zijn nog talloze andere dramatische burgeroorlogen aan de gang. Te veel om te behappen. Men moet ergens op focussen. Maar welke criteria maken dat het een wel leeft en het ander niet?
Er is altijd wel ergens gevochten alleen noemden men het geen oorlog.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Wat ik ermee wilde zeggen is dat hoe dichter iets bij je staat des te selectiever je kunt worden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 apr 2025 12:09 Er is nooit een echte wereldvrede geweest.
Er is altijd wel ergens gevochten alleen noemden men het geen oorlog.
Heb ook gezegd dat als Rutte oogluikend toestaat dat wij België annexeren, ik dat zou veroordelen. De selectieve verontwaardiging is dus persoonlijk.
Ik denk dat een topic over de Vietnam oorlog in een Freethinker anno toen ook heftig zou zijn geweest.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het zou nog heftiger gekund hebben denk ik:
Wat dacht je van onze koloniale oorlog in Indonesië en de misdaden die we daar gepleegd hebben?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?