Kritiek van Appelflap

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Kritiek van Appelflap

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 25 apr 2025 14:22 Het elkaar blijven verwijten,
is NIET toegestaan. hier is een taak voor jou weggelegd.
dat men selectief verontwaardigd is, blijkt door beide partijen te worden gedaan en ook te worden ondersteund met argumenten.
verontwaardiging is GEEN argument
argumenten moet je inhoudelijk op hun merites beoordelen. argumentatie en tegenargumentatie, zo werkt een discussie

jij moet er dan voor zorgen dat iedereen on topic blijft, zich aan de discussieregels houdt, zich aan de forumregels houdt, zich aan minimale standaarden houdt en de discussie niet vergiftigd geraakt ...
de discussie/meningsvershcil vlot verloopt. je meot neutraal blijven, structuur brengen, ....
appelfflap
Banned

Re: Selectieve verontwaardiging -FB

Bonjour schreef: 25 apr 2025 16:09 Dit past volgens mij nog binnen de houding van selectieve verontwaardiging. Ik wil het niet over acties hebben van Israël of Hamas maar over de houding in dat gesloten topic. Waarom het bol stond van discriminatie.
omdat je het als mod-team hebt toegelaten, daarmee heb je je eigen forumregels genegeerd en nu kap je kritiek daarop af (cfr Maria) en probeer je het dood te zwijgen door er niet meer over te praten het onderwerp te verbieden.
het forum is zijn morele kompas compleet kwijt
Regels die alleen worden gehandhaafd als het uitkomt, zijn geen regels. Dat is willekeur. En op een forum dat zichzelf Freethinker noemt, is dat extra pijnlijk.
Bonjour
Moderator

Re: Kritiek van Appelflap

Bericht door Bonjour »

Ik zie steeds commentaar van jou waarbij je moderatoren aanspreekt op hun moderator terwijl ze in een topic als gewoon forumlid meedoen. Dit is behoorlijk irritant en verstoort de topics.
Kritiek op moderatie doe je in een apart topic.
Daarom splits ik die berichten af naar dit topic. Ik ga in het team voorstellen of je gedrag een waarschuwing verdient.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 25 apr 2025 20:34
Bonjour schreef: 25 apr 2025 16:09 Dit past volgens mij nog binnen de houding van selectieve verontwaardiging. Ik wil het niet over acties hebben van Israël of Hamas maar over de houding in dat gesloten topic. Waarom het bol stond van discriminatie.
omdat je het als mod-team hebt toegelaten, daarmee heb je je eigen forumregels genegeerd en nu kap je kritiek daarop af (cfr Maria) en probeer je het dood te zwijgen door er niet meer over te praten het onderwerp te verbieden.
het forum is zijn morele kompas compleet kwijt
Regels die alleen worden gehandhaafd als het uitkomt, zijn geen regels. Dat is willekeur. En op een forum dat zichzelf Freethinker noemt, is dat extra pijnlijk.
Als ik me verplaats in jouw standpunt begrijp ik wel wat je schrijft,
maar dat het forum zijn morele kompas compleet kwijt is klopt niet:
wij met zijn allen, en ja daar hoort het moderating team ook bij,
hebben de storm veroorzaakt waar we nou ff doorheen moeten en
dat veroorzaakt een beetje verwarring waardoor die kompas ff wat zwaggelt.

Zodra we door die storm heen zijn wordt dat kompas ook weer rustig:
alle hens aan dek betekent ook dat als de kapitein verordeneert
dat wij ff onderdeks moeten gaan en ons ff rustig houden,
dat we dat dan ook ff doen. Komt allemaal goed ... after the storm!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 26 apr 2025 00:19 Als ik me verplaats in jouw standpunt begrijp ik wel wat je schrijft,
ik denk het niet
ik beweer wel dat ik dergelijke artikelen en filmpjes gezien heb.
Zelfs moeders die zulks vrij letterlijk uitspreken en zeggen er trots op te zijn dat zij
kinderen mogen baren die zullen sterven als martelaren voor AllaH.
Ik ga die filmpjes en artikelen echter niet zoeken, maar ongetwijfeld wel vinden ...
... en dan zal ik die hier onverwijld plaatsen.
waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Gaza vernietigd haar eigen kinderen psychisch zodat ze geschikt worden als HamasJugend en
zet haar eigen kinderen vervolgens in als kanonnenvlees!
een kleine opsomming van jouw quotes en er zijn er meer
"Zulke uitspraken — waarin een volk wordt gedehumaniseerd, kinderen worden weggezet als 'HamasJugend', en moeders als haatverspreiders — horen niet thuis op een zichzelf respecterend forum dat zich 'freethinker' noemt. Dit is geen vrije gedachtewisseling, dit is doelgerichte haat. Elk forum met morele ruggengraat zou dit niet alleen modereren, maar bannen."

neen, er is geen enkele context denkbaar waarin bovenstaande quotes aanvaardbaar zouden zijn,

edit
ik heb dus een officiële waarschuwing te pakken.
het aanwijzen van ontmenselijking op het forum wordt gesanctioneerd, terwijl de ontmenselijking mag blijven staan. Ik zal erop letten berichten in de juiste topics te plaatsen
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 26 apr 2025 19:51
HierEnNu schreef: 26 apr 2025 00:19 Als ik me verplaats in jouw standpunt begrijp ik wel wat je schrijft,
ik denk het niet

:scissors:

dat is mijn klacht na 20j lidmaatschap
"Zulke uitspraken — waarin een volk wordt gedehumaniseerd, kinderen worden weggezet als 'HamasJugend', en moeders als haatverspreiders — horen niet thuis op een zichzelf respecterend forum dat zich 'freethinker' noemt. Dit is geen vrije gedachtewisseling, dit is doelgerichte haat. Elk forum met morele ruggengraat zou dit niet alleen modereren, maar bannen."

edit
ik heb dus een officiële waarschuwing te pakken.
het aanwijzen van ontmenselijking op het forum blijft staan, erop wijzen wordt gesanctioneerd.
Als ik me verplaats in jouw standpunt begrijp ik wel wat je schrijft, ook nu weer.

Jouw interpretatie van wat ik daadwerkelijk schrijf maakt dat jij denkt:
  • "Zulke uitspraken — waarin een volk wordt gedehumaniseerd, kinderen worden weggezet als 'HamasJugend', en moeders als haatverspreiders — horen niet thuis op een zichzelf respecterend forum dat zich 'freethinker' noemt. Dit is geen vrije gedachtewisseling, dit is doelgerichte haat. Elk forum met morele ruggengraat zou dit niet alleen modereren, maar bannen."
Deze interpretatie van jouw wordt gevoed door jouw vooroordelen jegens mij en
dat maakt een verder gesprek onmogelijk. Kan zijn dat mijn interpretatie onjuist is!

Voor alle duidelijkheid:
  • ik dehumaniseer geen enkel volk,
    hoewel ik het gedrag van terroristen zoals Hamas&Co als onmenselijk beschouw!

Ik noem slechts een klein deel van de Gazaanse kids Hamasjeugd, en wel dat gedeelte van de kinderen die in Hamastrainigskampen geïndoctrineerd en getraind worden door Hamas&Co tot zelfmoordterroristen en kanonnenvlees. Dat kleine deel van de Gazaanse kids noem ik Hamasjeugd. Hoe noem jij die kinderen? Gazaanse kinder Slachtoffers van Hamas?
Jouw methodiek van aanklagen met quotes zonder verwijzing naar de context is een beproefde propaganda methode die ik zonder er op in te gaan naast me neerleg. Wie mij daarop wenst te veroordelen zal dat moeten doen zonder dat ik me daartegen verdedig. Mocht je daarover echter alsnog in gesprek willen gaan, dan kan dat, maar dan wel op basis van quotes met verwijzing naar de context en een duidelijke omschrijving hoe jij één en ander interpreteert.

Als jij er voor kiest om hier om jouw eigen opinie heen te blijven draaien, dan respecteer
ik dat ook, maar dan distantieer ik mij verder zwijgend volledig van jouw interpretaties.

Nogmaals wil ik met betrekking tot jouw mening, dat het forum
zijn morele kompas compleet kwijt is, sterk benadrukken dat zulks niet klopt:
wij met zijn allen, en ja daar hoort het moderating team ook bij,
hebben de storm veroorzaakt waar we nou ff doorheen moeten en
dat veroorzaakt een beetje verwarring waardoor die kompas ff wat zwaggelt.

Zodra we door die storm heen zijn wordt dat kompas ook weer rustig:
alle hens aan dek betekent ook dat als de kapitein verordeneert
dat wij ff onderdeks moeten gaan en ons ff rustig houden,
dat we dat dan ook ff doen. Komt allemaal goed ... after the storm!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schrijft:
Nogmaals wil ik met betrekking tot jouw mening, dat het forum
zijn morele kompas compleet kwijt is, sterk benadrukken dat zulks niet klopt:
Zulks klopt zeker niet! Het morele kompas is nl bij een enkeling volledig zoek! Je hebt wat zulks betreft dus gelijk!
En het ene kamp probeert het andere al weken tot de orde te roepen. Zulks geeft aanleiding tot alle forum problematiek.
Zulks lijkt mij evident omdat zulks spanningen geeft. En met zulks bedoel ik dan de diametraal verschillende meningen en (in)humane instellingen/opmerkingen. Zulks is een voedingsbodem voor emotionele onenigheid en zulks is jammer!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 26 apr 2025 22:38 zulks bedoel ik dan de diametraal verschillende meningen
een deel van een volk kanonnenvoer noemen (Hierennu's 'nuancering') is geen mening, dat is fascisme. zeker geen context of verkeerd begrepen worden of godbetert een meningsverschil.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik constateer dat verdere interactie niet zinvol is.

Ik bedank jullie beide voor dit inzicht.
Dit inzicht bevestigt voor mij de wijsheid om afstand te bewaren.

Dikkemick bedank ik met name voor de manier waarop hij bevestigde dat het verstandig is
als ik niet meer op hem reageer en, als ik het enigszins kan vermijden, hem ook niet meer lees.
En appelfflap bedank ik voor de bevestiging dat het verstandig is om mij eenvoudig
volledig te distantiëren van zijn interpretaties, en er verder het zwijgen toe te doen,
al wat en hoe hij verder nog schrijft. Jammer? Och, het zij zo ...
... wie weet, misschien bevordert zulks een vreedzame coëxistentie.

Voor alle duidelijkheid:
Ik trek mij terug uit verdere discussies met jullie en
ik wens jullie veel plezier op het forum met fijne discussies.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 27 apr 2025 01:51 Voor alle duidelijkheid:
Ik trek mij terug uit verdere discussies met jullie en
ik wens jullie veel plezier op het forum met fijne discussies.
Zulks kan ik wel waarderen maar
.....zulks verdient dan wel een eerlijk antwoord,
Ook en vooral als je zulks niet meer :evil3: leest!

Zoals jij je op je geheel eigen wijze irriteert aan onze bijdragen, zo irriteer ik mij aan jouw altijd-over-the-top zeeeeeeeer ellenlange dubbelzinnige bijdragen die dan zijn voorzien van de diverse kleurtjes, inspring alinea's, plaatjes, de verwijzingen naar topics van 3 jaar terug en het zeer veelvuldig gebruik van je stokpaardje: zulks. Je antwoord sneeuwt onder!

Daarbij komen er nl. door bovenstaande, maar weinig concrete antwoorden op vragen naar boven. Je leidt zo de discussie "vakkundig" af en roept ook regelmatig moderator hulp in om een ander een standje te laten geven.

Als je zo intelligent bent als je wilt doen voorkomen met je teksten, handel daar dan ook naar. Negeren is een goede start!
Als iemand vraagt: "HierEnNu, wat volgt in het alfabet op 'A', begin dan niet een hele verhandeling over achterwaartse alfabetten of Numerische/Sumerische geschriften of wat vraagsteller fonetisch gezien bedoel met "A" in de context van "C" etc.

Het is maar een goedbedoelde tip. Niet kwaad bedoeld trouwens :wink:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bonjour schreef: 26 apr 2025 08:51 De enige reactie was van Rereformed: viewtopic.php?p=624022#p624022
dit is de post
rereformed schreef:
ChaimNimsky schreef: ↑08 okt 2023 13:00
Ik ook en wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven.
Come on, ChaimNimsky. Op een moment dat een mens geheel overrompeld wordt door gevoelens van boosheid wegens gruwelijkheden die de vijand pleegt moet men weten dat men eerst moet afkoelen alvorens wat uit te spreken. Er zijn intelligentere manieren om Hamas uit te schakelen.

De moffen en de jappen die de oorlog verloren waren in staat hun land weer geciviliseerd te maken.
haatzaaien en oproep tot genocide is wat nismky doet
de termen moffen en jappen zijn racistisch en denigrerend, compleet overbodig
nimsky's uitspraak wordt geminimaliseerd en vergoelijkt, zeg het uit boosheid en het is dus minder erg. een duidelijke verzachting
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 28 apr 2025 00:25
Bonjour schreef: 26 apr 2025 08:51 De enige reactie was van Rereformed: viewtopic.php?p=624022#p624022
dit is de post
rereformed schreef:
ChaimNimsky schreef: ↑08 okt 2023 13:00
Ik ook en wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven.
Come on, ChaimNimsky. Op een moment dat een mens geheel overrompeld wordt door gevoelens van boosheid wegens gruwelijkheden die de vijand pleegt moet men weten dat men eerst moet afkoelen alvorens wat uit te spreken. Er zijn intelligentere manieren om Hamas uit te schakelen.

De moffen en de jappen die de oorlog verloren waren in staat hun land weer geciviliseerd te maken.
haatzaaien en oproep tot genocide is wat nismky doet
de termen moffen en jappen zijn racistisch en denigrerend, compleet overbodig
nimsky's uitspraak wordt geminimaliseerd en vergoelijkt, zeg het uit boosheid en het is dus minder erg. een duidelijke verzachting
Appelfflap, anderhalf jaar lang constant blijven klagen over wat iemand uitspreekt op een moment dat hij overrompeld is door haat vanwege afschuwelijke barbaarsheden die de vijand pleegde, en klagen dat hij daarvoor geen waarschuwing kreeg, is volkomen doorgeslagen.

Ik vergoelijk helemaal niets in deze reaktie, maar toon begrip voor overstelpende emoties als reaktie op barbaars gebeuren. Dit soort gevoelens van grenzeloze woede zijn eenvoudig menselijk op die momenten en moet men nooit interpreteren alsof dat een overdachte zienswijze is. Indien ChaimNimsky verstandig was geweest had hij zich onthouden van dit soort commentaar. Indien iemand niet over deze zelfbeheersing beschikt maar zich laat gaan moet een ander hem eenvoudig laten weten dat hij moet bedaren en weer bij zinnen moet komen, en dat liet ik hem weten.

Vergeet niet dat dit uitgesproken werd een dag na de massamoord gepleegd door Hamas. Indien op dat moment van haatzaaien en genocide sprake was dan was het wel deze aktie van Hamas. Maar over dit beestachtig optreden heb je je nooit druk gemaakt.

De termen moffen en jappen gebruikte ik om aan te geven hoe een vijand die daden verricht die onvergeefbaar schijnen en grenzeloze woede opwekken, later kan veranderen in een volk dat zo geciviliseerd is als je eigen volk. Zoals je ziet is dit gebruik van die termen volstrekt niet overbodig maar had het de funktie om ChaimNimsky aan het denken te zetten en tot bedaren te laten komen.

Dat je niet goed bent in begrijpend lezen doet me denken aan fundamentalistische christenen die hun bijbeltje lezen en uitleggen. Ook die heilige verontwaardiging die je nu al jaren ten toon spreidt op dit forum en deze eeuwige sfeer van vijandigheid die je ten behoeve van het juiste geloof op dit forum creëert, komt hiermee overeen.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

eventjes afgesplitst naat mijn eigen topic
Maria schreef: 28 apr 2025 18:51
appelfflap schreef: 28 apr 2025 18:24
Peter van Velzen schreef: 28 apr 2025 17:07 Ik betwijfel of 'zionist' inderdaad met regel E12 in strijd is. Ik hoor echter graag wat de (andere) moderatoren daarvan vinden.
de term zionist as such is uiteraard geen overtreding maar het draait om context en intentie
Nimsky plaatst dit om mensen uit hun tent te lokken en te provoceren, er is de racistische voorgeschiedenis van hem mbt de Palestijnen (denk aan zijn genocidale taal)
het is bedoeld om te stoken, uit te lokken, te polariseren, te provoceren en draagt neit bij tot respectvolle inhoudelijke discussies.
dit gaat natuurlijk in tegen de fatsoensnormen zoals vereist in de regel E12, denk aan iemand als Mus die ook in haar onderschrift het conflict niet opzoekt met een provocatief onderschrift

E12 :: Avatars dienen de algemeen geldende fatsoensnormen niet te schenden, niet extreem aandachttrekkend te zijn, zo ook onderschriften.
De laatste max. de ruimte van 4 regels, in zwart, in gewoon lettertype en zonder smilies.

dit is een feedback naar het forumbeheer dus on topic, ben je het oneens lees ik graag waarom
Context hierin is op basis van een persoonlijk gevoel, wat slechts zijdelings te maken heeft met de normale betekenis van het woord.
Intentie kun jij slechts naar raden.
Dit is speculeren op zijn motieven en puur haatzaaien.
Ook in Feedback zijn dit soort ad hominems niet alleen niet fraai, maar tevens walgelijk.
een willekeurig bericht van Nimsky, ik heb 1 januari 2024 gekozen, je kan eender welke andere datum kiezen voor gelijkaardige retoriek
viewtopic.php?p=630332
chaimnimsky schreef: "Gelukkig zijn de duizenden Palestijnen die in Israel werkten [...] nu ontslagen

"Israel zal [...] muren met mijnenvelden en luchtafweer neerzetten om ze definitief buiten te houden."

"is het wellicht een idee om ook voor de Palestijnen daar een oplossing te vinden ze buiten Israel te houden."
het is me niet duidelijk op welke manier ik me schuld ig maak aan ad hominems of haatzaaien tegne Nimsky, ik hou me aan feiten en wijs op racisme en geweldsverheelrijking waar nimsky zich s systematisch en consequent aan schuldig maakt. Geen idee op welke manier dit walgelijk is of zou zijn.
Kan het ook niet zijn dat ChaimNimski niet steeds wil uitleggen, dat hij Jood is en direct persoonlijk is betrokken bij Israel?
.

ook Mus is persoonlijk betrokken, toch maakt hij/zij zich niet schuldig aan zulke uitspraken. persoonlijke betrokkenheid is geen vrijbrief voor racisme, geweldsverheerlijking, ... zoals we al 1,5j bij nimsky en anderen hier zien

ik wijs op haat en als gevolg valt ze mij hierop aan, net als rereformed. Maria vraagt respect voor nimsky en dat hij jood is maar ze kijkt tegelijk wel weg.

soit
zionist in je onderschrift door nimsky is in deze context uitsluiting, repressie, bezetting, massamoord steunen, goedkeuren en haat en geweld tegen Palestijnen normaliseren. een schending vd forumregel E12he
my 2 cents

over maria en rereformed
moderatoren die nimsky's retoriek verdedigen en kritiek daarop wegzetten als gevoel, haatzaaien, kritiek op nimsky walgelijk noemen, claimen dat men nimsky ontmenselijkt, ...
zijn het simpelweg niet waard om hier moderator te zijn

Kant en Arendt draaien zich om in hun graf

Ik vrees dat je op grond van je voorlaatste zin een nieuwe waarschuwing verdient.
Ik zal het nog wel afstemmen met de rest van het team
Je hebt het recht op je mening
maar je bent te veel ad hominem bezig.
appelfflap
Banned

appelfflap schreef: 29 apr 2025 09:45
Ik vrees dat je op grond van je voorlaatste zin een nieuwe waarschuwing verdient.
Ik zal het nog wel afstemmen met de rest van het team
Je hebt het recht op je mening
maar je bent te veel ad hominem bezig.
dan mag je die voorlaatste zin schrappen

mijn kritiek is niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar als reactie op de berichten van oa nimsky, hierennu en anderen. Als iemand oproept om Palestijnen in een mijnenveld op te sluiten, dat is potentieel strafbaar volgens het Belgisch en Nederlandse strafrecht.

je kunt mij het zwijgen opleggen met waarschuwingen en een ban maar dat verandert niets aan de feiten, niet ingrijpen kan als stilzwijgend toestemmen geïnterpreteerd worden

in mijn geval telkenmale over ad hominem beginnen is vooral een methode om af te leiden van de echte kritiek. na 20j lidmaatschap kan ik niet anders dan dit blijven aanhalen als ik het zie. Dat moderators zich gekwetst voelen snap ik maar je moet niet op de boodschapper schieten
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mag ik hier vragen wie viewtopic.php?p=658903#p658903 acuut (zonder opgaaf van reden)gesloten heeft en waarom? Weet even niet waar anders ik dit kwijt kan.

Dit schiet echt volkomen door omdat het onderwerp zeer politiek is en in 'politiek' geplaatst is! Het leeft ontzettend in dit land maar dat mag niet op een VRIJDENKERS forum?

Iemand (die tegen Israel-beleid is en omgekomen burgers wil herdenken) continu de mond snoeren is vrijdenkers-moderatie beleid?
Het doet me een beetje denken aan refoweb waar ook al mijn bijdragen als geloofs onvriendelijk en disrespectvol werden bestempeld. Geloofskritiek werd er ook niet gewaardeerd!

Dit begint hier toch echt te stinken naar pro-israel moderatie.
Ondertekenen met zionist is geen probleem, gedode Palestijnse burgers herdenken tijdens dodenherdenking wordt op slot gedaan!!

Pleurt deze maar snel in de prullenbak, want ik pleit hier (in het nieuws topic) voor stilstaan bij Palestijnse gedode burgers.
Misschien beter een pro-Netanyahu of pro-Palli- genocide topic te gaan starten.
Einstein/Mick
Gesloten