Ad hominem discussie in Midden Oosten Topic

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 03 mei 2025 09:06
Mus schreef: 02 mei 2025 23:43 15 Mei is de officiële herdenking van de Nagba.
Op 1 mei gaf ik aan dat ik op die dag Yom Ha'atzmaut, De Israëlische onafhankelijkheidsdag vierde, weet je nog? Jij reageerde toen op mij met de heel nadrukkelijke mededeling dat jullie in het kader van het herdenken van de Naqba, de slachtoffers aan het herdenken waren en dat zulks voor jullie een rouwperiode vormt die nogal wat tijd in beslag neemt. Ik raak daar een beetje van in de war, want hier en nu geef je aan dat 15 mei de officiële herdenking van de Nagba is.
Zijn jullie dan vanaf 30 maart toen 's avonds Yom Ha'atzmaut begon,
tot en met 15 mei bezig met jullie Naqba herdenking? Hevig hoor!

Wat ik ook verwarrend vond is, dat je schreef "Sorry HierEnNu" en vooral dit:
  • "aangezien we vooralsnog niks van enige vorm van schuldbewustzijn
    van jou volk en/of de wereld hebben te verwachten"
Waar zou mjn volk volgens jou schuldbewust over moeten zijn?
We hebben jullie toch helemaal nooit iets misdaan?

Zie eventueel jouw reactie:
Wil je werkelijk dat ik ga reageren op zoveel onnozelheid?

1. De herdenking van de Nakba valt officieel de dag na de zogenaamde onafhankelijkheidsdag van dat zgn heilige cq uitverkoren volk waar jij zo vierkant achter staat. Aangezien beide volken een verschillende kalender hanteren valt dat niet altijd meer samen dus ik dacht - ik hou zoveel van dat volk dat al sinds jaar en dag met de kop diep in het zand zit en van daar uit blind in het rond schiet - laat ik eens hun kalender hanteren wie weet krijgt dat volk eens de neiging de hersenen te gaan gebruiken waardoor zij zich eens kunnen gaan bedenken dat zij een onschuldig volk al sinds jaar en dag aan het verstikken en vermoorden zijn in het kader van die zgn veiligheid waar zij zo’n hoge pet van op hebben.

2. Mijn Nakba is overigens niet een kwestie van één dag dat is een kwestie van elke dag.

Elke dag opnieuw - al decennia lang ( voor hen die niet weten hoe lang een decennium precies duurt. Een decennium verslaat een periode van 10 jaar. Ter kennisgeving. ) , worden mijn mensen vermoord in het kader van jullie zgn veiligheid dus elke dag opnieuw komen er nieuwe slachtoffers in mijn hart bij wonen. Ik mag van geluk spreken dat ik een groot hart heb en zoveel liefde dat er voldoende ruimte is voor al die mensen die bij jullie niet welkom waren en zijn. Of sterker nog: slechts een ‘sta in de weg’ zijn waar het om dat heerlijke paradijs dat jullie zo graag voor je zelf wilde scheppen en net van willen doen alsof dat er al is waren wij er niet geweest.

3. We hebben jullie toch helemaal nooit iets misdaan? Echt? Wow!

Hoe diep kan je in de ontkenning zitten?

HierEnNu je hebt door je ontkenning inmiddels zoveel onschuldig bloed aan je handen dat het een rivier vormt. Man, als jij toch eens wakker gaat worden? Ik heb geen medelijden met je.

4. Mijn naam is niet HierEnNu, die bij voortduring vergeet wat hij zelf heeft geschreven of mogelijk doet alsof zijn neus bloed mbt wat hij geschreven heeft omdat hem dat beter uitkomt. Ik weet wat ik geschreven heb en vergeet dat niet binnen het uur zoals jij. Toch bedankt hoor voor die link.

5. Blijf jij maar lekker onnozel je handen wassen in de zgn onschuld HierEnNu, ondertussen ben ik blij dat ik niet met de kop in het zand der ontkenning zit en kan ik al die mensen die voor jou volk gestorven zijn, zoals gezegd, in mijn hart een woonplaats bieden waar ze dat bij jouw niet hebben.

Ik wens je alle goeds,

Sjabloom 👍🏼
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Ad hominem discussie in Midden Oosten Topic

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 03 mei 2025 10:32Ik dacht - ik hou zoveel van dat volk dat al sinds jaar en dag met de kop diep in het zand zit en van daar uit blind in het rond schiet - laat ik eens hun kalender hanteren, ...
Je was de Nakba aan het herdenken op 1 mei en had daarom even geen tijd voor HierEnNu. Nu je erachter bent gekomen dat beide volken totaal verschillende kalenders hanteren en die dagen dus helemaal niet samenvallen, doe je alsof je bewust "hun kalender" koos uit protest. Dat komt heel erg over als een poging om een vergissing - die geen enkele Palestijn zou maken - achteraf te verhullen met ideologische retoriek. Je herdacht iets fundamenteels, de Nakba, op een datum die historisch en cultureel totaal niet klopt. Feiten doen ertoe, zeker als je pretendeert te spreken vanuit betrokkenheid en moreel gezag.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 14:36
Mus schreef: 03 mei 2025 10:32Ik dacht - ik hou zoveel van dat volk dat al sinds jaar en dag met de kop diep in het zand zit en van daar uit blind in het rond schiet - laat ik eens hun kalender hanteren, ...
Je was de Nakba aan het herdenken op 1 mei en had daarom even geen tijd voor HierEnNu. Nu je erachter bent gekomen dat beide volken totaal verschillende kalenders hanteren en die dagen dus helemaal niet samenvallen, doe je alsof je bewust "hun kalender" koos uit protest. Dat komt heel erg over als een poging om een vergissing - die geen enkele Palestijn zou maken - achteraf te verhullen met ideologische retoriek. Je herdacht iets fundamenteels, de Nakba, op een datum die historisch en cultureel totaal niet klopt. Feiten doen ertoe, zeker als je pretendeert te spreken vanuit betrokkenheid en moreel gezag.
Ik denk dat Israël gewoon over superieure technologisch hoogstaande kalenders beschikt.

Zo, nu even een broodje van gemalen dierenvoer verorberen. Schijnt, naar ik gelezen heb op de site van Amnesty International eetbaar te zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Denk jij nou echt dat ik zo stom zou zijn zo’n vergissing te maken en dan vervolgens zou verwijzen naar de officiële herdenkings-datum van de Nakba? Tja, je moet het maar denken idd.
Wanneer ik mij was geweest dan zou ik in dat geval wijselijk gezwegen hebben en ondertussen hopen dat niemand er achter zou komen, wat denk jij?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 03 mei 2025 15:17
Denk jij nou echt dat ik zo stom zou zijn zo’n vergissing te maken en dan vervolgens zou verwijzen naar de officiële herdenkings-datum van de Nakba. Tja, je moet het maar denken idd.
Wanneer ik mij was geweest dan zou ik in dat geval wijselijk gezwegen hebben en ondertussen hopen dat niemand er achter zou komen, wat denk jij?
Je was de Nakba letterlijk aan het herdenken op 1 mei en had daarom even geen tijd voor HierEnNu.

En er zijn veel meer van die opvallende inconsistenties, zoals je zei thuis nooit over "Gazanen" te spreken en ons toen verzocht de term "Gazanen" niet te gebruiken omdat daarmee de Palestijnse identiteit onder het kleed geschoven wordt, terwijl je daaraan voorafgaand de term telkens zelf gewoon hanteerde.

Of zoals je er eerst nog geen enkele moeite mee had om over "Israel" te spreken als de geboortegrond van je familieleden, maar daarna schreef nooit over Israel te spreken, je het bijzonder vreemd vindt om Palestina 'Israel' te noemen en bij het woord "Israel" zelfs de kotsreflex niet kan onderdrukken. Vervolgens ben je je kotsreflex blijkbaar weer vergeten, want je hebt het nog vele malen gebruikt.

Of zoals een kind volgens jou letterlijk nog geen of weinig ballast heeft meegekregen vanuit de opvoeding, hoe die er ook mag uitzien. Maar na je als iemand van Palestijnse afkomst te hebben geïdentificeerd, verklaar je dat het een bekend gegeven is dat ouders, meestal onbewust, hun trauma’s overdragen aan hun kinderen zoals dat bij jouwzelf is gebeurd.

Dat begint wel op te vallen ja.
Zionist
Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oostenl

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 15:41]Je was de Nakba letterlijk aan het herdenken op 1 mei en had daarom even geen tijd voor HierEnNu.

En er zijn veel meer van die opvallende inconsistenties, zoals je zei thuis nooit over "Gazanen" te spreken en ons toen verzocht de term "Gazanen" niet te gebruiken omdat daarmee de Palestijnse identiteit onder het kleed geschoven wordt, terwijl je daaraan voorafgaand de term telkens zelf gewoon hanteerde.

Of zoals je er eerst nog geen enkele moeite mee had om over "Israel" te spreken als de geboortegrond van je familieleden, maar daarna schreef nooit over Israel te spreken, je het bijzonder vreemd vindt om Palestina 'Israel' te noemen en bij het woord "Israel" zelfs de kotsreflex niet kan onderdrukken. Vervolgens ben je je kotsreflex blijkbaar weer vergeten, want je hebt het nog vele malen gebruikt.

Of zoals een kind volgens jou letterlijk nog geen of weinig ballast heeft meegekregen vanuit de opvoeding, hoe die er ook mag uitzien. Maar na je als iemand van Palestijnse afkomst te hebben geïdentificeerd, verklaar je dat het een bekend gegeven is dat ouders, meestal onbewust, hun trauma’s overdragen aan hun kinderen zoals dat bij jouwzelf is gebeurd.

Je kan dat allemaal zien idd. Echter jij ziet niet hoe ik hier thuis aan het worstelen ben met al die verschillende termen. Want heel vaak dwing ik mezelf de staat Israël te noemen terwijl alles in mij zich daar tegen verzet, dat zie jij niet wanneer je dan zo’n tekst leest. Er is heel veel wat jij niet ziet laat staan voelt wanneer je een tekst van mij leest, so be it. Ik ben er mee gestopt mezelf te pijnigen dus ik gebruik de termen door elkaar zoals ze mij voorkomen, zonder enig verzet. Veroordeel me er maar voor, dat kan mij verder weinig schelen eerlijk gezegd.

En mbt tot dat ik gezegd zou hebben dat een kind zonder ballast is vanuit de opvoeding de wereld in trekt, kan ik me nauwelijks van voorstellen dat ik dat überhaupt gezegd zou hebben omdat ik mijn hele leven zo’n beetje heb geweid aan het opruimen van o.a. zooi uit mijn jeugd. Dus ik ben heel benieuwd waar jij dat dan van mij hebt gelezen en in welke context dat dan is geweest.

Mbt tot het herdenken van de Nakba, ten eerste verbaast het me dat je nu pas als een bok op de haverkist springt, want jij wist natuurlijk ook wel dat er iets niet klopte, tenminste ik acht je daar intelligent genoeg voor, daarvan kan ik zeggen dat de gelegenheid zich voordeed het één aan het ander te verbinden dankzij onze HierEnNu die zo graag die Joodse “feestjes” viert. Ik was idd niet te beroerd om één met het ander te verbinden, zoals het hoort. Ik zie weinig goeds van jullie volk komen maar die kalender mogen we wel volgen wat mij betreft. En eigenlijk vind ik, maar dat ben ik, dat we de Nakba luid en duidelijk zouden moeten herdenken op precies de dag dat jullie die zgn fantastische onafhankelijkheid vieren, maar dat ben ik.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 03 mei 2025 16:13
ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 15:41Je was de Nakba letterlijk aan het herdenken op 1 mei en had daarom even geen tijd voor HierEnNu.

Je kan dat allemaal zien idd. Echter jij ziet niet hoe ik hier thuis aan het worstelen ben met al die verschillende termen. Want heel vaak dwing ik mezelf de staat Israël te noemen terwijl alles in mij zich daar tegen verzet, dat zie jij niet wanneer je dan zo’n tekst leest. Er is heel veel wat jij niet ziet laat staan voelt wanneer je een tekst van mij leest, so be it. Ik ben er mee gestopt mezelf te pijnigen dus ik gebruik de termen door elkaar zoals ze mij voorkomen, zonder enig verzet, veroordeel me er maar voor, ik vind het allemaal best.
Het betreffen allemaal inconsistenties en dat begint op te vallen.
En mbt tot dat ik gezegd zou hebben dat een kind zonder ballast is vanuit de opvoeding de wereld in trekt, kan ik me nauwelijks van voorstellen dat ik dat überhaupt gezegd zou hebben omdat ik mijn hele leven zo’n beetje heb geweid aan het opruimen van o.a. zooi uit mijn jeugd. Dus ik ben heel benieuwd waar jij dat dan van mij heb gelezen en in welke context dat dan is geweest.
Een kind had volgens jou letterlijk nog geen of weinig ballast meegekregen vanuit de opvoeding, hoe die er ook mag uitzien. Maar na je als iemand van Palestijnse afkomst te hebben geïdentificeerd, verklaar je dat het een bekend gegeven is dat ouders, meestal onbewust, hun trauma’s overdragen aan hun kinderen en dat dit bij jouwzelf is gebeurd ("Goed, en dan nu met betrekking tot dat rondlopen met een trauma: overigens, ik ben Nederlander met een Palestijnse achtergrond en daar ben ik trots op. Het is een bekend gegeven dat ouders, meestal onbewust, hun trauma’s overdragen aan hun kinderen, en dat is dus ook bij mij gebeurd").
Ook dat valt op.

Je beweert meerdere malen dat je weet dat je ouders in de late jaren '50 gevlucht waren en verjaagd waren door het Israelische leger van hun boerderij op de Westbank bij Hebron.

Omdat het een delicaat onderwerp is, en om er zeker van te zijn dat de claim dat het de jaren '50 betrof geen vergissing was, heb ik deze periode meerdere malen in postings aan je vermeld. Je hebt tweemaal expliciet geclaimd dat je ouders in de jaren '50 gevlucht waren van hun boerderij in Hebron (dat Palestijnen zelf 'Al-Chaliel' - الخليل - noemen en niet Hebron). Aangezien je het evenmin ooit hebt gecorrigeerd toen het telkens ter sprake werd gebracht, en vervolgens onlangs nogmaals claimde dat het in de jaren '50 gebeurde, wil ik graag begrijpen hoe het mogelijk is dat je ouders in de jaren '50 door Israelische soldaten van hun boerderij op de Westbank bij Hebron werden verjaagd, aangezien er toen nog geen Israelische militaire aanwezigheid op de Westbank was en het gebied onder Jordaanse controle stond. Ik ben benieuwd hoe je dit historisch verklaart.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 16:33
Mus schreef: 03 mei 2025 16:13
ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 15:41Je was de Nakba letterlijk aan het herdenken op 1 mei en had daarom even geen tijd voor HierEnNu.

Je kan dat allemaal zien idd. Echter jij ziet niet hoe ik hier thuis aan het worstelen ben met al die verschillende termen. Want heel vaak dwing ik mezelf de staat Israël te noemen terwijl alles in mij zich daar tegen verzet, dat zie jij niet wanneer je dan zo’n tekst leest. Er is heel veel wat jij niet ziet laat staan voelt wanneer je een tekst van mij leest, so be it. Ik ben er mee gestopt mezelf te pijnigen dus ik gebruik de termen door elkaar zoals ze mij voorkomen, zonder enig verzet, veroordeel me er maar voor, ik vind het allemaal best.
En mbt tot dat ik gezegd zou hebben dat een kind zonder ballast is vanuit de opvoeding de wereld in trekt, kan ik me nauwelijks van voorstellen dat ik dat überhaupt gezegd zou hebben omdat ik mijn hele leven zo’n beetje heb geweid aan het opruimen van o.a. zooi uit mijn jeugd. Dus ik ben heel benieuwd waar jij dat dan van mij heb gelezen en in welke context dat dan is geweest.
Een kind had volgens jou letterlijk nog geen of weinig ballast meegekregen vanuit de opvoeding, hoe die er ook mag uitzien. Maar na je als iemand van Palestijnse afkomst te hebben geïdentificeerd, verklaar je dat het een bekend gegeven is dat ouders, meestal onbewust, hun trauma’s overdragen aan hun kinderen en dat dit bij jouwzelf is gebeurd ("Goed, en dan nu met betrekking tot dat rondlopen met een trauma: overigens, ik ben Nederlander met een Palestijnse achtergrond en daar ben ik trots op. Het is een bekend gegeven dat ouders, meestal onbewust, hun trauma’s overdragen aan hun kinderen, en dat is dus ook bij mij gebeurd").
Ook dat valt op.

Je beweert meerdere malen dat je weet dat je ouders in de late jaren '50 gevlucht waren en verjaagd waren door het Israelische leger van hun boerderij op de Westbank bij Hebron.

Omdat het een delicaat onderwerp is, en om er zeker van te zijn dat de claim dat het de jaren '50 betrof geen vergissing was, heb ik deze periode meerdere malen in postings aan je vermeld. Je hebt tweemaal expliciet geclaimd dat je ouders in de jaren '50 gevlucht waren van hun boerderij in Hebron (dat Palestijnen zelf 'Al-Chaliel' - الخليل - noemen en niet Hebron). Aangezien je het evenmin ooit hebt gecorrigeerd toen het telkens ter sprake werd gebracht, en vervolgens onlangs nogmaals claimde dat het in de jaren '50 gebeurde, wil ik graag begrijpen hoe het mogelijk is dat je ouders in de jaren '50 door Israelische soldaten van hun boerderij op de Westbank bij Hebron werden verjaagd, aangezien er toen nog geen Israelische militaire aanwezigheid op de Westbank was en het gebied onder Jordaanse controle stond. Ik ben benieuwd hoe je dit historisch verklaart.
Och ja, ik meen ook dat ik gezegd heb dat mijn ouders vanwege hun geschiedenis niks tot weinig hebben los gelaten over hun geboortegrond en wat daar precies gebeurd is, we hebben zelfs geen Arabisch geleerd. Dus ja e.e.a. is idd een beetje houtje touwtje wanneer je overal stukjes een beetjes vandaan moet halen om het plaatje heel te krijgen dus inconsistenties kunnen idd gemakkelijk ontstaan. Maar wel dank hoor, want ik had idd niet in de gaten dat je bezig was me te testen, daar ben ik echt veel te stom voor.

Mbt tot die tekst dat kinderen blanco geboren worden, klopt binnen de context zoals ik het bedoelt heb. Echter wanneer je me werkelijk gelezen had, had je kunnen weten dat ik ervaring heb met reïncarnatie en ben ik alles behalve blanco geboren. Dat ik bij de ouders terecht ben gekomen waar ik in terecht ben gekomen heeft een reden. Wat die reden is zal ik je besparen want ik vermoed zomaar dat iemand als jij daar nul comma nul iets mee kan. De reden is mij overigens wel bekend, jaren aan zelfonderzoek, iets wat je alleen gaat doen wanneer er geen andere uitweg meer is, met je kan doen.

Toevoegend dat ik mijn ouders verder niet als leugenaars zien, dus ik ga er vanuit dat wat we wel weten de waarheid is. Iets staat jouw echter in de weg ze wel in diskrediet te brengen.
Laatst gewijzigd door Mus op 03 mei 2025 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 03 mei 2025 16:59
ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 16:33
Mus schreef: 03 mei 2025 16:13 Je kan dat allemaal zien idd. Echter jij ziet niet hoe ik hier thuis aan het worstelen ben met al die verschillende termen. Want heel vaak dwing ik mezelf de staat Israël te noemen terwijl alles in mij zich daar tegen verzet, dat zie jij niet wanneer je dan zo’n tekst leest. Er is heel veel wat jij niet ziet laat staan voelt wanneer je een tekst van mij leest, so be it. Ik ben er mee gestopt mezelf te pijnigen dus ik gebruik de termen door elkaar zoals ze mij voorkomen, zonder enig verzet, veroordeel me er maar voor, ik vind het allemaal best.
Ook dat valt op.

Och ja, ik meen ook dat ik gezegd heb dat mijn ouders vanwege hun geschiedenis niks tot weinig hebben los gelaten over hun geboortegrond en wat daar precies gebeurd is, we hebben zelfs geen Arabisch geleerd. Dus ja e.e.a. is idd een beetje houtje touwtje wanneer je overal stukjes een beetjes vandaan moet halen om het plaatje heel te krijgen dus inconsistenties kunnen idd gemakkelijk ontstaan. Maar wel dank hoor, want ik had idd niet in de gaten dat je bezig was me te testen, daar ben ik echt veel te stom voor.
Je schreef expliciet dat je weet dat ze eind jaren 50 gevlucht zijn. Hoe ze in Nederland zijn gekomen wist je niet. Je hebt het eveneens tweemaal expliciet geclaimd en het daarbij nooit gecorrigeerd toen er expliciet in postings aan je naar werd verwezen. Dat je nu ineens niet meer weet dat je ouders in de jaren '50 gevlucht zijn, ondermijnt niet alleen je eigen geloofwaardigheid, maar toont dat je met historische feiten goochelt zodra ze je niet langer uitkomen.

(En naast het feit dat de Nakba niet op 1 mei wordt herdacht, is er evenmin een Palestijn die "Nagba" zegt. Het woord wordt altijd uitgesproken met een keiharde "k").
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 17:14]Je schreef expliciet dat je weet dat ze eind jaren 50 gevlucht zijn. Hoe ze in Nederland zijn gekomen wist je niet. Je hebt het eveneens tweemaal expliciet geclaimd en het daarbij nooit gecorrigeerd toen er expliciet in postings aan je naar werd verwezen. Dat je nu ineens niet meer weet dat je ouders in de jaren '50 gevlucht zijn, ondermijnt niet alleen je eigen geloofwaardigheid, maar toont dat je met historische feiten goochelt zodra ze je niet langer uitkomen.

(En naast het feit dat de Nakba niet op 1 mei wordt herdacht, is er evenmin een Palestijn die "Nagba" zegt. Het woord wordt altijd uitgesproken met een keiharde "k").
Hé? Hoezo, ik heb toch expliciet gezegd dat ze eind jaren 50 gevlucht zijn. En het klopt ik heb idd gezegd dat we weinig tot niks wisten. Vind jij dat ik gelijk al gruwelijke details, wanneer ik ze op dat moment uberhaubt al had geweten, op tafel had moeten gooien en dat het niet aan mij is te beslissen wanneer ik iets wel of niet vertel en hoe ik het vertel? Zoals gezegd: heb je er enig benul van hoe trauma werkt? Kom nog eens terug wanneer je daar iets meer van weet.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@chaimninsky:als ik zo vrij mag zijn ..welk doel dient het " ontmaskeren" van Mus precies in dit topic ?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 03 mei 2025 17:21
ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 17:14]Je schreef expliciet dat je weet dat ze eind jaren 50 gevlucht zijn. Hoe ze in Nederland zijn gekomen wist je niet. Je hebt het eveneens tweemaal expliciet geclaimd en het daarbij nooit gecorrigeerd toen er expliciet in postings aan je naar werd verwezen. Dat je nu ineens niet meer weet dat je ouders in de jaren '50 gevlucht zijn, ondermijnt niet alleen je eigen geloofwaardigheid, maar toont dat je met historische feiten goochelt zodra ze je niet langer uitkomen.

Hé? Hoezo, ik heb toch expliciet gezegd dat ze eind jaren 50 gevlucht zijn.
Probleem is dat het niet kan; dat het onmogelijk is: het is onmogelijk dat je ouders in de jaren '50 of daarvoor door Israelische soldaten van hun boerderij op de Westbank bij Hebron werden verjaagd, aangezien er toen nog helemaal geen Israelische militaire aanwezigheid op de Westbank was en het gebied onder Jordaanse controle stond.
gerard_m schreef: 03 mei 2025 17:29 @chaimninsky:als ik zo vrij mag zijn ..welk doel dient het " ontmaskeren" van Mus precies in dit topic ?
Vanwege de vreselijke beschuldiging die ze erbij heeft geuit.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 03 mei 2025 17:29 @chaimninsky:als ik zo vrij mag zijn ..welk doel dient het " ontmaskeren" van Mus precies in dit topic ?
Is dat niet duidelijk dan, hij heeft op dit ei zitten broeden tot het klaar was om open te breken. En vandaag is de dag, ik heb er zitten wachten, dus geen probleem voor mij. Ieder moet doen wat die doet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 17:39
Probleem is dat het niet kan; dat het onmogelijk is: het is onmogelijk dat je ouders in de jaren '50 of daarvoor door Israelische soldaten van hun boerderij op de Westbank bij Hebron werden verjaagd, aangezien er toen nog helemaal geen Israelische militaire aanwezigheid op de Westbank was en het gebied onder Jordaanse controle stond.
Tja, het probleem is dat het wel kon kennelijk. Ik ben er persoonlijk niet bij geweest maar ik geloof mijn ouders en dat zij de waarheid hebben laten zien. Wanneer ik naar het gedrag van deze staat door de jaren heen tot nu kijk acht ik mijn ouders geloofwaardiger dan jij, met uw welnemen.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 03 mei 2025 18:57
ChaimNimsky schreef: 03 mei 2025 17:39
Tja, het probleem is dat het wel kon kennelijk. Ik ben er persoonlijk niet bij geweest maar ik geloof mijn ouders en dat zij de waarheid hebben laten zien. En wanneer ik naar het gedrag van de huidige staat kijk acht ik mijn ouders geloofwaardiger dan jij, met uw welnemen.
Je claim dat het Israelische leger je ouders toen van hun boerderij in de Westbank bij Hebron verdreef, kan eenvoudig worden weerlegd. Er was in die tijd geen Israelische militaire aanwezigheid op de Westbank. In de jaren '50 was de Westbank namelijk onder Jordaanse controle -- de regio viel onder het Jordaanse koninkrijk, met Jordaanse militairen en politie die het gebied beheersten.

Israel bezette de Westbank pas na de Zesdaagse Oorlog van 1967. Het is historisch onmogelijk dat het Israelische leger je ouders van hun boerderij in Hebron verdreef in de jaren '50, zoals je claimt.

Je hebt een claim en beschuldiging geponeerd die aantoonbaar in strijd is met de geschiedenis.
Zionist
Gesloten