Tsja... daar zit je nou als overheid heh?Het is handig als je contant geld in huis hebt. Het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB) adviseert €70 per volwassene en €30 per kind voor de eerste 72 uur na een ramp of noodsituatie.
Ik wist het wel... De afgelopen jaren heeft de Overheid samen met bedrijfsleven iedereen zo ongeveer iedereen het
internet opgetrapt omdat dat 'zo lekker makkelijk' is en veel minder overhead geeft (wat niet waar is, want dan maken
ze alles weer extra ingewikkeld).
Nu zijn er wat cyber-aanvallen zo hier en daar en dat zou nog wel eens veel erger kunnen worden.
Kabels in zee zijn beslist ook niet meer veilig voor de kniptang van Putin cc. e.d.. Binnenkort net zo met satellieten, waar ook
cyberverkeer langs loopt.
We zitten zo hier en daar al met tweevoudige verificatie (een soort twee wachtwoorden, nl. wachtwoord en bevestiging en dat kan nog veel erger...). En zoals denkvooruit.nl laat zien, dat is niet voldoende want je moet ook denken aan perioden dat er
helemaal geen internet zou kunnen zijn..
Voor mij is het tientallenjarenlang een gesprekspunt, nu krijgen we er wellicht een of meer keren mee te maken.
Communicatiecentra (servers e.d.) wegbombarderen kan ook in het ergste geval, in oorlogen zijn dat de eerste doelen.
Dan duurt herstel veel langer dan drie dagen.
Het zou toch zo prettig zijn als men eens nadenkt voor iedereen elkaar achterna rent als een domme kudde.
Of moet ik het maar van mij afzetten?