Ik herken mijn eigen land niet meer!
Nadat de PVV de regering verliet verwachtte ik een iets menselijker beleid,
maar ik word door dit demissionaire kabinet en 2e kamer voor ernstige
ethisch dilemma's geplaatst.
Eerst wordt mijn hulp aan mensen die, voor zover bekend, nog nooit een vlieg kwaad deden, van het ene op het andere moment gecriminaliseerd. Voortaan ben ik strafbaar als ik mensen tijdelijk ter overbrugging onderdak en een kopje soep aanbied, precies dezelfde lieve kwetsbare mensen die ik al vaker hielp, niet zozeer uit altruïsme hoor, want al vraag ik er niets voor terug, wederzijdsheid stel ik op prijs en men mag dan gerust een keer helpen in de tuin of de afwas doen en dergelijke. Gek genoeg zijn ze me dan extra dankbaar, zowel omdat ze dan wat om handen hebben, maar ook en vooral omdat ze iets terug kunnen doen.
Ik ben een democraat in hart en nieren, maar wat moet ik hier nou mee?
Mensen die ik als vrienden in nood ben gaan beschouwen laten barsten?
Omdat ik volgens de nieuwste wetten anders strafbaar ben?
Welke problemen ga ik riskeren met de woningbouw als ik op ouwe voet verder ga?
En de stress die ik mijn gezinnetje bezorg door bewust de wet te overtreden?
En dan dit, volledig over de top, om te voorkomen dat er veertien minderjarige vluchtelingen gehuisvest kunnen worden steken inwoners van Coevorden hun eigen woonplaats in de fik ...
... ik houd het hier niet droog bij hoor, ik wil eigenlijk weg uit dit kutland!
NOS Nieuws - vandaag, 16:22 schreef:
Coevorden zwicht voor gewelddadig protest,
'kunnen vluchtelingen geen veilig huis bieden'
De gemeente Coevorden ziet af van het huisvesten van veertien minderjarige vluchtelingen in vijf rijtjeswoningen. De burgemeester zei op een persconferentie dat hij de veiligheid van de vluchtelingen niet kan garanderen. Afgelopen dagen waren er in de wijk Tuindorp protesten en rellen vanwege de aangekondigde komst van de veertien vluchtelingen.