Totaal idiote tradities

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Totaal idiote tradities

Bericht door dikkemick »

Waarom mag dit (nog)?
Was verheugd te lezen dat een omstander gespiest was. Valt wat mij betreft onder totaal absurde genocidale smerige tradities.

Spanjaard gespietst op hoorn tijdens stierenrennen in centrum van Pamplona | Buitenland | NU.nl https://share.google/Ya2URlryf3V0CRv49
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Re: Totaal idiote tradities

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 14:58 Waarom mag dit (nog)?
Was verheugd te lezen dat een omstander gespiest was. Valt wat mij betreft onder totaal absurde genocidale smerige tradities.

Spanjaard gespietst op hoorn tijdens stierenrennen in centrum van Pamplona | Buitenland | NU.nl https://share.google/Ya2URlryf3V0CRv49
Misschien omdat het allemaal om volwassen mannen gaat, die dit uit vrije wil doen?
Toeristentrekker?

Maar wat heeft dit in hemelsnaam met genodidaal te maken?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 08 jul 2025 18:10

Misschien omdat het allemaal om volwassen mannen gaat, die dit uit vrije wil doen?
Toeristentrekker?

Je zal maar stier zijn.
Maar inderdaad, ik geloof niet dat ze gedood worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:16 Je zal maar stier zijn.
Die lijken me alleen maar lol te hebben met dit wedstrijdje hardlopen. :angel12:
Geloof je dat niet? #-o
Wil je dan niet meer dit soort beladen uitdrukkingen plaatsen, waar ze niet van toepassing zijn?
En eerst nadenken voor je wat poneert.
Deze manier van denken en schrijven geeft mij nl. sterke associaties met dwanggedachten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Google ff mee dan!

Dierenwelzijn in het stierenrennen:

Stress en angst: De stieren worden in een drukke en lawaaierige omgeving gejaagd, wat stress en angst veroorzaakt.

Letsel: Tijdens het rennen kunnen de stieren vallen, glijden en gewond raken.

Dood: Na het stierenrennen worden de stieren gedood in een stierengevecht.

CAS International: Organisatie die zich inzet tegen dierenleed in stierengevechten en andere evenementen die dierenleed veroorzaken, waaronder het stierenrennen in Pamplona.

Dus GENOCIDE
Een traditie niet meer van deze tijd. Volksvermaak ten koste van levensvormen
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:36 Google ff mee dan!

Dierenwelzijn in het stierenrennen:

Stress en angst: De stieren worden in een drukke en lawaaierige omgeving gejaagd, wat stress en angst veroorzaakt.

Letsel: Tijdens het rennen kunnen de stieren vallen, glijden en gewond raken.

Dat zal idd. voorkomen.
dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:36Dus GENOCIDE
Een traditie niet meer van deze tijd. Volksvermaak ten koste van levensvormen
Niks dus genocide.
Verkracht deze term niet door deze oneigenlijk te gebruiken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide
Genocide (of volkerenmoord of volkenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.
dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:36 Dood: Na het stierenrennen worden de stieren gedood in een stierengevecht.

CAS International: Organisatie die zich inzet tegen dierenleed in stierengevechten en andere evenementen die dierenleed veroorzaken, waaronder het stierenrennen in Pamplona.
Stierengevechten zijn dan weer het volgende verhaal.
Idd. een schande in de zg. beschaafde wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus je valt over dit ene woordje 'genocide' omdat het niet aan de van Dalen definitie voldoet?
Volgens de letter van de wet, of beter: de wet van de letter(s) heb je natuurlijk gelijk.
Fijn.
Maar de achterliggende gedachte is mede dankzij dit woordje toch overduidelijk? Een totaal idiote achterlijke dieronvriendelijke walgelijke traditie waarbij dieren onnodig een pijnlijke dood tegemoet zien.
Maar eerst nog ff lekker stressen en opjutten.

Abject walgelijk! Genocidaal of niet genocidaal.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik vond de opmerking dat iemand verheugd was te lezen dat een omstander gespiest was behoorlijk verontrustend. Het was geen terrorist die een gevaar vormde voor mensen.

Daarnaast valt het woord "genocide" en dat is nogal ongepast in deze context. Genocide verwijst naar de systematische uitroeiing van een groep mensen, gebaseerd op bijvoorbeeld afkomst, religie of etniciteit. Het gebruiken van dat woord voor tradities waarbij een paar dieren worden gedood, hoe verwerpelijk je die ook vindt, lijkt me buiten proportie, bijv. in vergelijking tot de miljoenen dieren die jaarlijks in Nederland worden geslacht. En die slachtmethodes zijn, getalsmatig en vaak ook qua dierenwelzijn, minstens zo ernstig en misschien zelfs erger dan wat er in sommige rituele contexten gebeurt.

Maar misschien is La Tomatina iets voor je of La Feria hier in Sevilla?
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 08 jul 2025 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:16

Toeristentrekker?

Je zal maar stier zijn.
Waar haal je genocide vandaan dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

ChaimNimsky schreef: 08 jul 2025 22:22

Ik vond de opmerking dat iemand verheugd was te lezen dat een omstander gespiest was behoorlijk verontrustend. Het was geen terrorist die een gevaar vormde voor mensen.

Daarnaast valt het woord "genocide" en dat is nogal ongepast in deze context. Genocide verwijst naar de systematische uitroeiing van een groep mensen, gebaseerd op bijvoorbeeld afkomst, religie of etniciteit. Het gebruiken van dat woord voor tradities waarbij een paar dieren worden gedood, hoe verwerpelijk je die ook vindt, lijkt me buiten proportie, bijv. in vergelijking tot de miljoenen dieren die jaarlijks in Nederland worden geslacht. En die slachtmethodes zijn, getalsmatig en vaak ook qua dierenwelzijn, minstens zo ernstig en misschien zelfs erger dan wat er in sommige rituele contexten gebeurt.

Maar misschien is La Tomatina iets voor je?
Jammer dat van de moderatie geadviseerd wordt om niet meer persoonlijk te reageren.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goed. Genocide is een te zwaar beladen begrip.

Wat mij verbaast is het totaal ontbreken van empathie naar deze mishandelde dieren toe.
Volwassen mensen (bijna altijd "mannen met blijkbaar teveel testosteron) die bewust een levend wezen ophitsen, doodsbang maken om deze vervolgens te gaan spiezen in een arena....
Als zo iemand zelf eens op de hoorns wordt genomen heb ik daar exact 0 medelijden mee.

Maar jullie mogen van mij die wonden likken hoor. Ik ben inderdaad verheugd als zo"n testosteron bom eens een koekje van eigen deeg krijgt!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 08 jul 2025 22:22 Ik vond de opmerking dat iemand verheugd was te lezen dat een omstander gespiest was behoorlijk verontrustend. Het was geen terrorist die een gevaar vormde voor mensen.
Ik lees heel vaak tegenwoordig hier op het forum dat mensen verheugd zijn dat onschuldigen letsel oplopen of collectief een straf moeten krijgen. Waarom valt het je hier op en al die andere keren niet?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef: 09 jul 2025 07:55
ChaimNimsky schreef: 08 jul 2025 22:22 Ik vond de opmerking dat iemand verheugd was te lezen dat een omstander gespiest was behoorlijk verontrustend. Het was geen terrorist die een gevaar vormde voor mensen.
Ik lees heel vaak tegenwoordig hier op het forum dat mensen verheugd zijn dat onschuldigen letsel oplopen of collectief een straf moeten krijgen. Waarom valt het je hier op en al die andere keren niet?
Trek je het nu als forumeigenaar bewust weer de Israël kant op?

Jij bent degene die Israël noemt in je reactie.
Daarom zag ik geen reden om in te grijpen op grond van jouw melding.
Of denk je dat alleen in/door Israël onschuldigen wordt verwond of bestraft?
Nee toch?

Gelieve echter het woord antisemiet achterwege te laten . Er is in dit topic geen enkele aanleiding voor.
Ik heb je melding gesloten!

Peter van Velzen
We will dance again!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 09 jul 2025 07:55
Ik lees heel vaak tegenwoordig hier op het forum dat mensen verheugd zijn dat onschuldigen letsel oplopen ...
Tegenwoordig? Heel vaak? Waar?
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:16

Toeristentrekker?

Je zal maar stier zijn.
Tja.
Ik zit er niet zo mee, uiteindelijk belanden ze bij de slager en via hem op mijn bord als biefstuk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie