off topic in Moraal

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leon
Diehard

Re: Moraal

Bericht door Leon »

Het doel (Hamas weg) heiligt nu de middelen. Hoe krijgen we dat normale middelen gebruikt gaan worden?
Misschien…
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Leon schreef: 24 jul 2025 13:45 Het doel (Hamas weg) heiligt nu de middelen. Hoe krijgen we dat normale middelen gebruikt gaan worden?
Op hongerige mensen schieten is een middel om Hamas kwijt te raken? Denk het niet.

Maar het gaat wat mij betreft niet om het gebrek aan moraal in Israël. Het gaat me ook om het gebrek aan moraal op het forum. Steeds zie ik maar argumenten die het vermoorden van burgers in Gaza goed moeten praten.
- Ze hebben zelf op Hamas gestemd.
- Ze hebben in 1948 niet getekend
- Ze zijn de oorlog begonnen op 7 oktober

En de shoot the messenger argumenten
- zoek een psycholoog op
- nazi's waren erger dus je toont geen moraal als je die vergelijking doet.
- De selectieve verontwaardiging

Ik vind het schandalig. Geen respect voor het leven. We hebben een forumregel die discriminatie verbiedt. Op basis daarvan vind ik de pro-Israël stukken niet meer kunnen.

(Gelijk getypt met het stuk van Peter.)
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Peter van Velzen schreef: 24 jul 2025 14:35 Moeten we de uitspraak volgen die vaak aan Voltaire wordt toegeschreven, maar in werkelijkheid pas werd verwoord door Evelyn Beatrice Hall die naast een Biografie over Voltaire ook nog een boek schreef getiteld "The friends of Voltaire"?
Te weten: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Ik denk dat dit laatste zinvoller is.
Heel netjes.
Ben je het ermee eens dat Mein Kampf verboden is?
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Bonjour schreef: 24 jul 2025 14:43
Leon schreef: 24 jul 2025 13:45 Het doel (Hamas weg) heiligt nu de middelen. Hoe krijgen we dat normale middelen gebruikt gaan worden?
Op hongerige mensen schieten is een middel om Hamas kwijt te raken? Denk het niet.
Palestijnen weg, Hamas weg, een waarheid als een koe.
Misschien…
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Leon schreef: 24 jul 2025 15:36
En dat vind jij acceptabel?
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Bonjour schreef: 24 jul 2025 15:41
Leon schreef: 24 jul 2025 15:36
En dat vind jij acceptabel?
Nee zeker niet, vandaar de vraag welke middelen wel acceptabel zijn bij het gestelde doel, als het gestelde doel al legitiem is.
Misschien…
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Tiberius Claudius schreef:
PS.
De misdaden worden niet gepleegd door Hamas maar door de Zionisten.
Je probeert dit weer te verdoezelen.
Ik heb nu 23 x gereageerd op deze onnozele beschuldiging maar zal die vanaf nu negeren.

Wat betreft jouw opmerking dat hamas geen misdaden pleegt (je eigen volk onderdrukken, een muziekfestival aanvallen, babies vermoorden) sluit ik me aan bij de wijze woorden van Peter:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Aangepast: onvolledige quote hersteld.
Laatst gewijzigd door gerard_m op 24 jul 2025 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 24 jul 2025 16:10
Tiberius Claudius schreef:
PS.
De misdaden worden niet gepleegd door Hamas maar door de Zionisten.
Je probeert dit weer te verdoezelen.
Ik heb nu 23 x gereageerd op deze onnozele beschuldiging maar zal die vanaf nu negeren.

Wat betreft jouw opmerking dat hamas geen misdaden pleegt (je eigen volk onderdrukken, een muziekfestival aanvallen, babies vermoorden) sluit ik me aan bij de wijze woorden van Peter:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Aangepast: onvolledige quote hersteld.
Dat staat er niet.

Er staat dat wat jij opsomt nirt klopt.
Je leest kennelijk graag wat je wilt lezen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 jul 2025 17:00
Nee hoor, ik lees gewoon wat je schrijft.
Maar als je iets anders bedoelt met:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: De misdaden worden niet gepleegd door Hamas maar door de Zionisten.
dan: de misdaden worden niet gepleegd door Hamas maar door de Zionisten, dan zou je dat gewoon kunnen toelichten.

Nogmaals: hou eens op met telkens onnozel beschuldigen van anderen op dit forum. Misschien ben je gewoon niet duidelijk geweest, of heb ik je verkeerd begrepen - allebei zijn dat vrij normale dingen die kunnen gebeuren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 24 jul 2025 17:24
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 jul 2025 17:00
Nee hoor, ik lees gewoon wat je schrijft.
Maar als je iets anders bedoelt met:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: De misdaden worden niet gepleegd door Hamas maar door de Zionisten.
dan: de misdaden worden niet gepleegd door Hamas maar door de Zionisten, dan zou je dat gewoon kunnen toelichten.

Nogmaals: hou eens op met telkens onnozel beschuldigen van anderen op dit forum. Misschien ben je gewoon niet duidelijk geweest, of heb ik je verkeerd begrepen - allebei zijn dat vrij normale dingen die kunnen gebeuren.
Dit hele draadje staat vol van de misdaden die de Zionisten plegen.
Ik ga dat niet voor je smanvatten, want daarna zou je zeggen: "Hullie doen het ook!"
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 jul 2025 17:27
Dit hele draadje staat vol van de misdaden die de Zionisten plegen.
Ik ga dat niet voor je smanvatten, want daarna zou je zeggen: "Hullie doen het ook!"
Ik vroeg om verduidelijking van je opmerking die ik blijkbaar verkeerd interpreteer (?), niet om een off-topic samenvatting en ook niet om een onzinnige voorspelling van hoe ik zou reageren.

Maar gezien je reacties: laat maar zitten.

Laten we hier on topic doorgaan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 24 jul 2025 17:40
Laten we hier on topic doorgaan.
Uitstekend.
Wat betreft moraal: Die is bij sommigen op dit forum bij een bepaald onderwerp heel ver te zoeken (lees: afwezig).
En dat kun je helaas niet afdwingen want staat misschien wel gelijk aan een mening.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie