Wanhoopt niet, ontwikkelingen gaan doorrrr....Het ‘nieuwe’ middel pre-methylenomycine C lactone is krachtiger dan penicilline en werkt meer dan honderd keer beter tegen resistente bacteriën dan het al bekende antibioticum methylenomycin A. En dat is goed nieuws, want antibioticaresistentie is een van de grootste gezondheidsproblemen van onze tijd. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn er “te weinig nieuwe antibacteriële middelen in ontwikkeling”. En ondertussen sterven er wereldwijd jaarlijks meer dan 1,1 miljoen mensen aan infecties die niet meer te behandelen zijn.
MRSA-killer
Het bijzondere aan het nieuwe antibioticum, waar de wetenschappers van de University of Warwick in Engeland en de Australische Monash University deze week over schrijven, is dat het eigenlijk al vijftig jaar te vinden was in het laboratorium. Maar niemand had de medicinale kracht van het stofje door. Pre-methylenomycine C lactone is namelijk een tussenproduct van het natuurlijke proces waarbij bacteriën methylenomycin A aanmaken. (..)
100x beter dan peniciline..
Moderator: Moderators
100x beter dan peniciline..
https://scientias.nl/deze-oude-bekende- ... -het-door/

** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: 100x beter dan peniciline..
Dat laatste is waar.Gerard R. schreef: ↑02 nov 2025 14:09 https://scientias.nl/deze-oude-bekende- ... -het-door/Wanhoopt niet, ontwikkelingen gaan doorrrr....Het ‘nieuwe’ middel pre-methylenomycine C lactone is krachtiger dan penicilline en werkt meer dan honderd keer beter tegen resistente bacteriën dan het al bekende antibioticum methylenomycin A. En dat is goed nieuws, want antibioticaresistentie is een van de grootste gezondheidsproblemen van onze tijd. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn er “te weinig nieuwe antibacteriële middelen in ontwikkeling”. En ondertussen sterven er wereldwijd jaarlijks meer dan 1,1 miljoen mensen aan infecties die niet meer te behandelen zijn.
MRSA-killer
Het bijzondere aan het nieuwe antibioticum, waar de wetenschappers van de University of Warwick in Engeland en de Australische Monash University deze week over schrijven, is dat het eigenlijk al vijftig jaar te vinden was in het laboratorium. Maar niemand had de medicinale kracht van het stofje door. Pre-methylenomycine C lactone is namelijk een tussenproduct van het natuurlijke proces waarbij bacteriën methylenomycin A aanmaken. (..)![]()
![]()
Hert resistent worden is trouwens de schuld van de mensen.
Veel te veel mensen maken hun kuur niet af en zo ontstaat de ellende.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Er is ook nog zoiets als gebruik van antibiotica in de veeteelt. (bij dieren die niet eens ziek zijn) Dat is wellicht nog een groter probleem.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 nov 2025 08:22Dat laatste is waar.Gerard R. schreef: ↑02 nov 2025 14:09 https://scientias.nl/deze-oude-bekende- ... -het-door/Wanhoopt niet, ontwikkelingen gaan doorrrr....Het ‘nieuwe’ middel pre-methylenomycine C lactone is krachtiger dan penicilline en werkt meer dan honderd keer beter tegen resistente bacteriën dan het al bekende antibioticum methylenomycin A. En dat is goed nieuws, want antibioticaresistentie is een van de grootste gezondheidsproblemen van onze tijd. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn er “te weinig nieuwe antibacteriële middelen in ontwikkeling”. En ondertussen sterven er wereldwijd jaarlijks meer dan 1,1 miljoen mensen aan infecties die niet meer te behandelen zijn.
MRSA-killer
Het bijzondere aan het nieuwe antibioticum, waar de wetenschappers van de University of Warwick in Engeland en de Australische Monash University deze week over schrijven, is dat het eigenlijk al vijftig jaar te vinden was in het laboratorium. Maar niemand had de medicinale kracht van het stofje door. Pre-methylenomycine C lactone is namelijk een tussenproduct van het natuurlijke proces waarbij bacteriën methylenomycin A aanmaken. (..)![]()
![]()
Hert resistent worden is trouwens de schuld van de mensen.
Veel te veel mensen maken hun kuur niet af en zo ontstaat de ellende.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is ook inderdaad het geval.Peter van Velzen schreef: ↑04 nov 2025 01:01 Er is ook nog zoiets als gebruik van antibiotica in de veeteelt. (bij dieren die niet eens ziek zijn) Dat is wellicht nog een groter probleem.
Bedankt voor de aanvulling.
De evolutie van het DNA van de bacteriën is uiteindelijk het probleem. Je kunt wel tijd rekken door alle kuren af te maken, maar vroeger of later winnen de bacteriën en komt er een streng met het DNA waardoor ze resistent worden.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Misschien kan er nog eens een bestrijding komen, die zich aanpast??
Ontwikkelingen gaan tegenwoordig zó snel..
Alsjeblieft zeg, de zwakkereen blijven leven er vereisen dat alles veilig is voor hen, wat een afschuwelijke wereld zal dat worden.
Misschien…
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Er is wel eens gedacht aan nanorobots, die zouden ingespoten kunnen worden en de bacteriën fysiek doden.
Dat is voorlopig nog een soort wensdenken en er zitten grote gevaren aan.
PS.
Ik heb redenen om aan te nemen, dat dat het resistentie probleem niet helemaal oplost.
Toch zagen we dat mechanisme al tijdens de Covid-pandemie:
- juist de sterksten en gezondsten, de jongeren,
moesten leven in een voor hén afschuwelijke wereld.
En ironisch genoeg, toen alles zogenaamd veilig wás,
stierven de zwakkeren met terugwerkende kracht later alsnog.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Inderdaad. Nu is het onmenselijk om zwakkeren helemaal aan hun lot over te laten, maar een leven dat is aangepast aan de zwaksten is ook niet menselijk.HierEnNu schreef: ↑09 nov 2025 13:58Toch zagen we dat mechanisme al tijdens de Covid-pandemie:Zogenaamd om 'alles veilig' te houden.
- juist de sterksten en gezondsten, de jongeren,
moesten leven in een voor hén afschuwelijke wereld.
En ironisch genoeg, toen alles zogenaamd veilig wás,
stierven de zwakkeren met terugwerkende kracht later alsnog.
Bij Covid ging het er vooral om dat de ziekenhuizen niet overbelast moesten worden. Maar dat zwakkeren sterven is voor mij een logische realiteit, en niet een die je moet willen veranderen. Ook ik ben zwakker dan anderen, maar ik zou niet willen dat de wereld aan mij aangepast moest worden.
Ik heb het schrikbeeld van bubble-boy (David Vetter), dat iedereen zo moet leven, in een (dan) krachtveld dat alle vreemde smetten buiten moet houden.
Misschien…
Ja, daar heb ik eens een roman over gelezen, dat moordde de hele zooi mensen beneden een bepaalde grens uit.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 nov 2025 12:45Er is wel eens gedacht aan nanorobots, die zouden ingespoten kunnen worden en de bacteriën fysiek doden.
PS.
Ik heb redenen om aan te nemen, dat dat het resistentie probleem niet helemaal oplost.
O, wacht maar... zó erg gaat het worden (ik hoop misschién, maar ik ben bezorgd met wat nu passeert....)Leon schreef: ↑09 nov 2025 12:12Alsjeblieft zeg, de zwakkereen blijven leven er vereisen dat alles veilig is voor hen, wat een afschuwelijke wereld zal dat worden.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Daar doelde ik niet op.Gerard R. schreef: ↑09 nov 2025 14:11Ja, daar heb ik eens een roman over gelezen, dat moordde de hele zooi mensen beneden een bepaalde grens uit.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 nov 2025 12:45Er is wel eens gedacht aan nanorobots, die zouden ingespoten kunnen worden en de bacteriën fysiek doden.
PS.
Die robotjes moeten worden geprogrammeerd om een bepaald soort bacterie in het lichaam uit te roeien.
Daarvoor is herkenning nodig, het zou kunnen dat een paar mutanten niet worden herkend en dan......................
PS.
Het ',herkennen,' ruimer programmeren is vrij gevaarlijk er bestaat dan de kans dat dan de verkeerden worden aangevallen.
Ah, militair reueuze interessantTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 nov 2025 08:28Daar doelde ik niet op.Gerard R. schreef: ↑09 nov 2025 14:11Ja, daar heb ik eens een roman over gelezen, dat moordde de hele zooi mensen beneden een bepaalde grens uit.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 nov 2025 12:45
Er is wel eens gedacht aan nanorobots, die zouden ingespoten kunnen worden en de bacteriën fysiek doden.
PS.
Die robotjes moeten worden geprogrammeerd om een bepaald soort bacterie in het lichaam uit te roeien.
Daarvoor is herkenning nodig, het zou kunnen dat een paar mutanten niet worden herkend en dan......................
PS.
Het ',herkennen,' ruimer programmeren is vrij gevaarlijk er bestaat dan de kans dat dan de verkeerden worden aangevallen.
Er is een bestrijding die zich aanpast. Dat heet immuunsysteem. Alleen heeft dat ook tijd nodig, die niet altijd beschikbaar is, en kan bij sommigen het systeem door de beperkingen die het bij hen heeft zich niet altijd voldoende aanpassen.
Overigens passen ook ziekteverwekkers zich aan. Niet alleen om het immuunsysteem een loer te draaien maar ook omdat ziekteverwekkers geen baat hebben bij overleden slachtoffers. Ten tijde van de pest in Europa was het stervens percentage verderop de route over het continent beduidend lager dan waar het begon. En dat kwam niet omdat Londenaren meer weerstand hadden dan Venetianen (noch door de, soms draconische, maatregelen die men nam). Dat kwam omdat de bacterie minder dodelijk werd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)