Mijn theorie over de werking van het bewustzijn

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Albert

Mijn theorie over de werking van het bewustzijn

Bericht door Albert »

Hier is een heldere beschrijving van het mechanisme achter het ontstaan ​​en de werking van het bewustzijn, zie deze link:https://avdweb.nl/div/life/consciousness
Dit artikel presenteert een eigen verklaring van bewustzijn en dient te worden gelezen als een idee en conceptueel kader dat mogelijk tot nieuwe inzichten kan leiden.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Mijn theorie over de werking van het bewustzijn

Bericht door Peter van Velzen »

Albert schreef: 29 dec 2025 13:40 Hier is een heldere beschrijving van het mechanisme achter het ontstaan ​​en de werking van het bewustzijn, zie deze link:https://avdweb.nl/div/life/consciousness
Dit artikel presenteert een eigen verklaring van bewustzijn en dient te worden gelezen als een idee en conceptueel kader dat mogelijk tot nieuwe inzichten kan leiden.
Alles wat zintuigen heeft is zich enigzins bewust van zijn omgeving.
Alles dat zijn gedrag leert aanpassen is zich enigzins bewust van dat gedrag.
Alles dat met korte signalen tracht andere levende wezens van gedrag te doen veranderen is zich bewust van die signalen.
Ik veronderstel dat je in jouw beschrijving veronderstelt dat iets zich ook bewust is van het trachten.
Ik wens u alle goeds
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Albert,

Heb je ook een beknopt inzicht op de kansen dat jouw zienswijze, in vergelijk met andere, onderzoeksbudget toegekend kan krijgen?
En of (en hoe) jouw benadering het ontwikkelen van kunstmatig bewustzijn dichterbij brengt?!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“PetervanVelzen” schreef:Alles dat met korte signalen tracht andere levende wezens van gedrag te doen veranderen is zich bewust van die signalen.
Gelijk schiet me de wenkkrab te binnen, waar ik niet van zou weten hoe ik zou kunnen weten wat jij stelt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wenkkrabben
. . . Het vrouwtje kiest meestal een partner uit meerdere mannetjes, die allemaal met hun grote schaar staan te wenken voor hun holletjes.. .
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Uit de hypothese schreef:For every new problem, the brain temporarily creates a “program” that is specifically tailored to that situation. This is far more efficient than, as with an automaton, having all required behavioral rules and solutions predefined and stored in memory. Such a memory would be unfeasibly large even for the human brain.
Ik vind dit een gewaagde opmerking. Maar ik zie achter de link nergens "een heldere beschrijving van het mechanisme". Alleen maar een hypothese.
Hoe maak je een programma met zenuwcellen?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie