Hier is een heldere beschrijving van het mechanisme achter het ontstaan en de werking van het bewustzijn, zie deze link:https://avdweb.nl/div/life/consciousness
Dit artikel presenteert een eigen verklaring van bewustzijn en dient te worden gelezen als een idee en conceptueel kader dat mogelijk tot nieuwe inzichten kan leiden.
Mijn theorie over de werking van het bewustzijn
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Mijn theorie over de werking van het bewustzijn
Alles wat zintuigen heeft is zich enigzins bewust van zijn omgeving.Albert schreef: ↑29 dec 2025 13:40 Hier is een heldere beschrijving van het mechanisme achter het ontstaan en de werking van het bewustzijn, zie deze link:https://avdweb.nl/div/life/consciousness
Dit artikel presenteert een eigen verklaring van bewustzijn en dient te worden gelezen als een idee en conceptueel kader dat mogelijk tot nieuwe inzichten kan leiden.
Alles dat zijn gedrag leert aanpassen is zich enigzins bewust van dat gedrag.
Alles dat met korte signalen tracht andere levende wezens van gedrag te doen veranderen is zich bewust van die signalen.
Ik veronderstel dat je in jouw beschrijving veronderstelt dat iets zich ook bewust is van het trachten.
Ik wens u alle goeds
Albert,
Heb je ook een beknopt inzicht op de kansen dat jouw zienswijze, in vergelijk met andere, onderzoeksbudget toegekend kan krijgen?
En of (en hoe) jouw benadering het ontwikkelen van kunstmatig bewustzijn dichterbij brengt?!
Roeland
Heb je ook een beknopt inzicht op de kansen dat jouw zienswijze, in vergelijk met andere, onderzoeksbudget toegekend kan krijgen?
En of (en hoe) jouw benadering het ontwikkelen van kunstmatig bewustzijn dichterbij brengt?!
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Gelijk schiet me de wenkkrab te binnen, waar ik niet van zou weten hoe ik zou kunnen weten wat jij stelt.“PetervanVelzen” schreef:Alles dat met korte signalen tracht andere levende wezens van gedrag te doen veranderen is zich bewust van die signalen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wenkkrabben
Roeland. . . Het vrouwtje kiest meestal een partner uit meerdere mannetjes, die allemaal met hun grote schaar staan te wenken voor hun holletjes.. .
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ik vind dit een gewaagde opmerking. Maar ik zie achter de link nergens "een heldere beschrijving van het mechanisme". Alleen maar een hypothese.Uit de hypothese schreef:For every new problem, the brain temporarily creates a “program” that is specifically tailored to that situation. This is far more efficient than, as with an automaton, having all required behavioral rules and solutions predefined and stored in memory. Such a memory would be unfeasibly large even for the human brain.
Hoe maak je een programma met zenuwcellen?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.