Een positieve reactie.
Moderator: Moderators
Een positieve reactie.
Af en toe krijgen we via de mail reacties die ons een heel goed gevoel geven; het gevoel dat we op de juiste weg zijn, en dat we sommige mensen écht helpen. Na de stormen van kritiek, en soms haat, die we over ons heen krijgen, is een mailtje als dit echt een opluchting.
Eindelijk na bijna 40 jaar hoef ik niet meer bang te zijn omdat ik niet geloof en in de hel kom. Nogmaals bedankt voor deze goede site. Eindelijk durf ik er voor uit te komen dat ik een atheïst ben. Ik heb deze site met veel plezier gelezen en zal nooit meer bang zijn voor het geloof. Voor mij geen god meer. Zoals jullie het schrijven had ik het nog nooit bekeken. Eindelijk kan ik dan na 40 jaar vrij denken. Leven zonder angst voor de hel.
Prachtig om te lezen dat iemand zichzelf heeft ontworsteld uit het verstikkende bijgeloof, en het licht van de rede heeft ontdekt. Dat wij daar met onze site een steentje aan hebben bijgedragen geeft me een goed gevoel.
Een vriendelijke groet.
Eindelijk na bijna 40 jaar hoef ik niet meer bang te zijn omdat ik niet geloof en in de hel kom. Nogmaals bedankt voor deze goede site. Eindelijk durf ik er voor uit te komen dat ik een atheïst ben. Ik heb deze site met veel plezier gelezen en zal nooit meer bang zijn voor het geloof. Voor mij geen god meer. Zoals jullie het schrijven had ik het nog nooit bekeken. Eindelijk kan ik dan na 40 jaar vrij denken. Leven zonder angst voor de hel.
Prachtig om te lezen dat iemand zichzelf heeft ontworsteld uit het verstikkende bijgeloof, en het licht van de rede heeft ontdekt. Dat wij daar met onze site een steentje aan hebben bijgedragen geeft me een goed gevoel.
Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Samante
Gewoon blijven de " feitelijke " kennis (en de eigen persoonlijke worsteling met deEen heel mooie missie
aanvaardinjg ervan ) onder de aandacht brengen op dit forum ...
Actieve"Evangelisatie"" missie " en proselitisme is , volgens mij ,niet wenselijk .... dat is alleen maar van nut om te onderwijzen in het verdraaien van de kenbare werkelijkheid /het is manipulatie ....
Wat geenszins betekent dat we niet moeten ingaan tegen de argumenten en methodes van diegenen die wél aan proselitisme en zieltjesjagerij doen op grond van hun fabulaties en (bij)geloof .....
Uiteraard is het leuk( en zinvol) om weten dat je daardoor af en toe medemensen helpt in dit leven ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Mooi dat iemand na het lezen van deze site zijn 40 jaar oude angst heeft laten varen.
dat hij of zij nog 80 jaren zonder angst mag voortleven!.
Maar evenals tjok45 en Devious wil ik het woord missie hier niet gebruiken.
Als vrijdenker is het niet mijn vooropgezette bedoeling anderen ook "vrij" te laten denken.
Simpel het neerschrijven van je gedachten kan tot gevolg hebben dat anderen die gedachten gedeeltelijk overnemen. Dat is dan een onbedoeld neveneffect.
maar ja, toch aardig...
dat hij of zij nog 80 jaren zonder angst mag voortleven!.
Maar evenals tjok45 en Devious wil ik het woord missie hier niet gebruiken.
Als vrijdenker is het niet mijn vooropgezette bedoeling anderen ook "vrij" te laten denken.
Simpel het neerschrijven van je gedachten kan tot gevolg hebben dat anderen die gedachten gedeeltelijk overnemen. Dat is dan een onbedoeld neveneffect.
maar ja, toch aardig...
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
- windsurfer
- Diehard
Ik wilde het eerst niet melden, maar nu tjok en balou er mee komen, sluit ik me graag bij hen aan. het gaat niet om het losweken, of andere variant op het zieltjeswinnen van de missionarissen. het gaat enkel om 'vrijdenken'. wat anderen daarmee doen, moeten ze geheel zelf weten.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
MeeloperIk wilde het eerst niet melden, maar nu tjok en balou er mee komen, sluit ik me graag bij hen aan. het gaat niet om het losweken, of andere variant op het zieltjeswinnen van de missionarissen. het gaat enkel om 'vrijdenken'. wat anderen daarmee doen, moeten ze geheel zelf weten.
Ik sluit mij hier al ben ik geen groepsmens toch ook bij aan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Prachtig Devious. Dat iemand door Freethinkers verlost wordt van zijn bijgeloof. Het geeft mij een kick. Omdat wij ons meestal bezig houden met enkelen die ratio en irratio niet meer kunnen onderscheiden. Denk je wel eens waar doe ik het allemaal voor. En dan blijkt het toch zinvol. Op naar een maatschappij waar het normaal is dat je jezelf atheist noemt. Ook al is het voor jezelf normaal; het blijkt dat onze calvinistische samenleving er veel moeite mee heeft.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Een goeie zaak. Elk mens dat door het bestaan van freethinker bevrijdt is maakt deze site al zo enorm waardevol en door ieders medewerking naast alleen vrijetijdsbesteding, hobby of voor eigen aanscherping ook maar buitengewoon nuttig.
Missie is inderdaad een door christenen besmeurd woord. Maar......
Het vrijdenken verspreiden aan een groot publiek lijkt misschien hetzelfde als de aloude christenmissionarisstreken (mooi scrabble woord) maar het is een grote aanwinst voor de samenleving.
Christendom verspreid valse 'waarheden'
Vrijdenken verspreid helemaal geen waarheden maar slecht het gebruik van gezond verstand. Dat is PURE WINST.
In plaats van hardhandig duivels uit te drijven drijven wij door nieuwgierigheid en vrijwilige medewewerking van de lezers geïndoctrineerde waarden uit om plaats te maken voor zelfgevormde ideeën ontsproten uit je eigen gezond verstand, voor zover aanwezig.
Noemt het voor mij part dan missie. "What in a name" zei old Shakespeare al.
Missie is inderdaad een door christenen besmeurd woord. Maar......
Het vrijdenken verspreiden aan een groot publiek lijkt misschien hetzelfde als de aloude christenmissionarisstreken (mooi scrabble woord) maar het is een grote aanwinst voor de samenleving.
Christendom verspreid valse 'waarheden'
Vrijdenken verspreid helemaal geen waarheden maar slecht het gebruik van gezond verstand. Dat is PURE WINST.
In plaats van hardhandig duivels uit te drijven drijven wij door nieuwgierigheid en vrijwilige medewewerking van de lezers geïndoctrineerde waarden uit om plaats te maken voor zelfgevormde ideeën ontsproten uit je eigen gezond verstand, voor zover aanwezig.
Noemt het voor mij part dan missie. "What in a name" zei old Shakespeare al.
Laatst gewijzigd door Gerard op 08 sep 2006 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
- MOODY BLUE
- Diehard
Heel juist, maar elke gelovige die bekeerd wordt is meegenomenwindsurfer schreef:Ik wilde het eerst niet melden, maar nu tjok en balou er mee komen, sluit ik me graag bij hen aan. het gaat niet om het losweken, of andere variant op het zieltjeswinnen van de missionarissen. het gaat enkel om 'vrijdenken'. wat anderen daarmee doen, moeten ze geheel zelf weten.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
- Sebastiaan
- Bevlogen