Islam; What the west needs to know.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Islam; What the west needs to know.

Bericht door Devious »

Arabisten, historici (waaronder Bat Ye-or) en ex jihadisten, doen een boekje open over Islam. De filmfragmenten van hysterische imams en ayatollah's zijn ook erg de moeite waard, en vooral ook het slijmerige korangeknuffel van westerse politici.
Vooral aan het eind als een krijsende hondsdolle imam zijn zwaard trekt, oproept tot de oorlog tegen ongelovigen (waarbij koran en hadith citaten worden geciteerd), en als een samplemachine 'ALLAAHU AKHBAR!' schreeuwt. Of de scene's waarin een demonstratie in Engeland steeds grimmiger wordt.

Hier is de film te zien. Het is geen korte film, laat ik dat er even bij zeggen, maar toch zeer de moeite waard. Dit zou overal op TV uitgezonden moeten worden.
http://www.mijneigenweblog.nl/weblog/en ... e_id=27608
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Ik zag al dat ie bij de actieve posts wegwas, vandaar even opnieuw geactualiseerd.

Ademloos bekeken, onvoorstelbaar beangstigend en zonder relnichtenjounalistiek
C'est le ton qui fait la musique
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ik heb de film nog niet gezien en toevallig vandaag zelf actie gevoerd voor de vrijheid (lees het AD morgen, het zou daar dan in moeten staan!) en velen weten dat ik een uitgesproken mening heb over de Islam maar...

Maar...ik ben - in het algemeen - huiverig om conclusies te trekken op basis van een film die een aanéénschakeling is van excessen! Ik weet namelijk dat de Moslims exact dezelfde soort films maken over die de 'kruisvarende, kolonialiserende, brute, westerse, ongelovige veroveraars' in Irak en Afghanistan.

Overigens kijk ik zelf regelmatig naar Memri TV! En nee! Ik ben niet zo naïef dat ik het inherente geweld van de Islam niet zie!

Ik wil alleen maar zeggen dat we ons er voor moeten hoeden ons niet te laten 'ophitsen' door dit soort films.
Ik heb zojuist een lang gesprek gehad met een uiterst vriendelijke Moslim collega terwijl mijn handen nog letterlijk stinken naar de rook van de boekenverbranding waar ik ook de Koran verbrand heb! Deze man is gewoon, zoals de meeste Moslims in Nederland, Moslim omdat hij toevallig een Moslim achtergrond heeft zoals ik een Katholieke achtergrond heb. Ook hij verlangt naar niets anders dan gewoon rust en vrde voor zijn vrouw en gezin. Overigens is hij geen regelmatig Moskee bezoeker!

Terugkomend op de film...het is natuurlijk wel interessant om deze fanatieke Moslims 'in actie' te zien en ik maak me ook geen enkele illusie over de intollerante roofzuchtige fundamentele principes van de Islam! Zoals ik al eerder zei: De fundamenten van de Islam zijn onverenigbaar met de fundamenten van de democratie en de vrijheid.
Maar het is mijn vurige wens dat we blijven praten en elkaar niet ophitsen.

Het feit dat ik de Koran [naast de Bijbel en de Duivels verzen] heb verbrand lijkt op ophitsen maar is dat uiteindelijk niet in de context van mijn demonstratieve boodschap van vandaag!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Dit is helemaal geen ophitsende film, wat je zult zien als je hem gaat bekijken. Het is een heel rustige documentaire, met ingetogen interviews.

Vr. Gr.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Devious schreef:Dit is helemaal geen ophitsende film, wat je zult zien als je hem gaat bekijken. Het is een heel rustige documentaire, met ingetogen interviews.

Vr. Gr.
OK!
Ik zit op dit moment op een werkplek met een beperkte bandbreedte, dus, zoals eerder gezegd, ik had nog niets gezien. Vanavond of in het weekend ga ik het eens bekijken. En, zoals eveneens eerder gezegd, het zal ook duidelijk zijn dat ik wel degelijk een probleem zie in de fundamenten van de Islam en de algemene gewelds credo binnen de Islam.

MvG, Wim.
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Dat filmpje was trouwens een hele ruk, ik heb hem wel uitgekeken was inderdaad de moeite waard.
Eigenlijk merkwaardig dat zo'n documentatie niet wat breder uitgezonden word, mischien iets voor de complot theoristen
(is er iets wat we niet mogen weten, itt tot wat het westen zou moeten weten).
Of is het mischien omdat de Islam geen complot theorie meer is maar gewoon een feit?
Het is overigens wel een harde eyeopener, kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit
liever niet willen weten.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Achnaton schreef:Dat filmpje was trouwens een hele ruk, ik heb hem wel uitgekeken was inderdaad de moeite waard.
Eigenlijk merkwaardig dat zo'n documentatie niet wat breder uitgezonden word, mischien iets voor de complot theoristen
(is er iets wat we niet mogen weten, itt tot wat het westen zou moeten weten).
Of is het mischien omdat de Islam geen complot theorie meer is maar gewoon een feit?
Neen. Die film is nog niet zo lang uit. Mij een raadsel dat die nu al op internet te bekijken is. Die docu is copyright-protected Zie : http://www.whatthewestneedstoknow.com/index.asp
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Anderhalf uur.
Een beetje laat nu maar ik ga hem zeker kijken. Het eind (even op het tijd balkje geschoven voor wat kleine impressies) geeft aan hoe ze worden opgezweept door geesteljke lijders.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Devious,

ik heb inmiddels de video bekeken.
Ik heb per Email deze informatie (jouw video link) doorgestuurd naar de Arabist Jansen in de hoop dat hij zijn commentaar/kritiek kenbaar maakt over de inhoud van deze video.

Mijn kritiek:
Ik vond het juist jammer dat ze die krijsende Imam-idioot hadden toegevoegd aan het einde van de film.
En nu we het er toch over hebben...die ingevoegde scene waarbij het jongetje van twaalf jaar zich vreugdevol aanmelde als martelaar was daarentegen wél goed! Ik herkende de interviewer namelijk en weet van hem dat hij voor een staatstelevisie werkt...al ben ik op dit moment vergeten welke staat.

In het algemeen komt de boodschap in de film overeen met mijn persoonlijke visie en ervaring (ik heb immers zelf al drie doodsbedreigingen). maar ik hoop bij God, misschien tegen beter weten in, dat de arabist Jansen mij kan vertellen dat ik er volkomen naast zit om die en die redenen...!

Zoals bekend: Ik beschouw de fundamenten van de Islam onvereenigbaar met de fundamenten van de vrijheid en democratie. En ik zie de Moslims als slachtoffer in de greep van deze sectarische ideologie.

MvG, Wim.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ook de film gezien vanmiddag. Ik vind het doodeng. En vooral omdat het zo ontzettend ongrijpbaar is. Ik vraag me echt af hoe dit te stopppen is. Ik hoop dat deze film door heel veel mensen gezien gaat worden. Zeker door regeringen van westerse landen. En Wim ik zou na dit eigenlijk niemand meer geloven dat hier de waarheid niet gesproken wordt. Ik vond het te overtuigend.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Kitty schreef:Ook de film gezien vanmiddag. Ik vind het doodeng. En vooral omdat het zo ontzettend ongrijpbaar is. Ik vraag me echt af hoe dit te stopppen is. Ik hoop dat deze film door heel veel mensen gezien gaat worden. Zeker door regeringen van westerse landen. En Wim ik zou na dit eigenlijk niemand meer geloven dat hier de waarheid niet gesproken wordt. Ik vond het te overtuigend.

Groet,

Kitty
ik ga kijken
maar wel in het besef van de richtingenstrijd binnen de islam
het lijkt me van belang dat moslims hier in ons land en andere westerse landen die film ook gaan zien
want hier kunnen we erover discussijeren
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Voor discussie ben ik altijd in... :shock:
Samante

Bericht door Samante »

sjun schreef:Voor discussie ben ik altijd in... :shock:
Wat een walgelijk ritueel in dat filmpje.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Samante schreef:
sjun schreef:Voor discussie ben ik altijd in... :shock:
Wat een walgelijk ritueel in dat filmpje.
Mijn ding is het ook niet. Zolang grote groepen mensen door middel van zwijgzaamheid geen heldere afstand van dergelijke extremismen nemen denk ik dat het deel moet uitmaken van de discussie. Ook mensen die deze zaken voorstaan worden ergens door geïnspireerd en aangemoedigd in hun gedrag. Wat mij betreft kan er best een vraag worden gesteld over de grenzen van cultuurrelativisme om misstanden ook als misstanden gesignaleerd te kunnen krijgen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Had je niet even kunnen waarschuwen Sjun :shock:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie