Atheist_1984 schreef:Hovind, smerige leugenaar. Hij legt trouwens de big bang theorie verkeerd uit en zeikt het dan af. Ben je dan een sukkel of wat.

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Een bijbelvast christen heeft helemaal geen Bang nodig, geen Small en geen Big. Dit soort naïviteiten is meer voor mensen die totaal vervreemd zijn van de Oorsprong en Doel van het Leven.
Kinderlijk verkeerd begrijpen komt zeer veel voor bij mensen die zich atheïst noemen, vooral bij hen die ook nog over jeugdige overmoed beschikken. In hun arrogantie leggen ze de bijbel al bij voorbaat naast hen neer, en ontgaat het hen volkomen dat de bijbel duizenden vingerwijzingen bevat die op de goddelijke oorsprong duiden, denk alleen al maar aan de werkelijk honderden profetieën die op geen enkele andere manier verklaard kunnen worden dan door goddelijke inspiratie. Zoals Pascal al zei: Er is genoeg licht voor hen die
willen zien. Maar bedenk hoe het mensen vergaat die denken van alles te weten. Op zijn sterfbed lag Goethe met het zweet op zijn voorhoofd; zijn laatste woorden van wanhoop en vertwijfeling waren 'meer licht...meer licht!'
Maar indien je nog meer bewijs nodig hebt: zet maar eens een leger apen aan de typemachine, en probeer ze maar eens een bijbel te laten produceren. De zon zal uitgedoofd zijn voordat het ze lukt!
Bovendien is het niet eten van varkensvlees gezond gebleken. Zo zie je maar weer hoe de bijbel toch altijd gelijk heeft.
Mag ik jou dringend verzoeken uitdaging 7 eens door te nemen (
http://www.zoektocht.net/bijbel/uitdagi ... ging7.html ). Misschien dat jouw ogen dan geopend zullen worden. In het bijzonder zou je Openbaring 3 vers 17 tot je door moeten laten dringen:
"Gij
denkt 'Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek', maar
gij weet niet dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte . . ." Je kunt eenvoudig de vodden en het vuil niet zien, en ook de schoonheid niet. Er ligt een sluier op jouw verstand.
De val van het Romeinse rijk heeft drie oorzaken gehad: gulzigheid, dronkenschap en zedeloosheid waardoor het hart, de inwendige kern van Rome verteerde. En wij zien hetzelfde in de moderne westerse wereld, dat door inwendige verrotting zal ondergaan, tenzij er van kust tot kust een zedelijke en geestelijke opwekking komt. Bekeert u voor het te laat is!