Forum Verkiezingspolletje
Moderator: Moderators
Forum Verkiezingspolletje
Om eens te peilen hoe het hier op het forum staat met de politieke keuzes hierbij een klein polletje.
Helaas heb ik de keuze mogelijkheden drastisch moeten inperken en sommige moeten combineren omdat een poll veel keuzes kennelijk niet toelaat.
Helaas heb ik de keuze mogelijkheden drastisch moeten inperken en sommige moeten combineren omdat een poll veel keuzes kennelijk niet toelaat.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
De stilte op dit topic kan leg ik positief uit.
De meesten hier zijn er nog niet uit.
De meesten hier willen een weloverwogen keuze maken.
De meesten hier lezen zich nog in op de programma's
Goeie zaak
want stemmen op gevoel is een je stem niet waard.
Goeie zaak
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Poll
Hé Gerard, ga je nu op je eigen berichten reageren? Ik heb gestemd en wel op Pastors en Eerdmans. Het feestje bij de SP is me niet zo goed bekomen, vandaar deze keuze.Gerard schreef:De stilte op dit topic kan leg ik positief uit.
Goeie zaakwant stemmen op gevoel is een je stem niet waard.
Overigens kwam Pastors van de week bij Pauw en Witteman zeer geloofwaardig over; ook in Eerdmans heb ik wel vertrouwen.
Oh ja, ze kleden zich ook goed, en daar hou ik wel van.
Alles van waarde is weerloos.
Re: Poll
Ja, ik was benieuwd maar tegenwoordig is er een groot verloop in de Topic top 10 en is het er snel uit verdwenen. Toch leek me deze forum peiling wel interessant.LindaK schreef:Hé Gerard, ga je nu op je eigen berichten reageren?
Misschien vergis ik me?
Bedankt en wat een eer je bent de eerste. Ik zelf ben er nog niet uit.LindaK schreef: Ik heb gestemd en wel op Pastors en Eerdmans. Het feestje bij de SP is me niet zo goed bekomen, vandaar deze keuze.
Helaas niet gezien.LindaK schreef:Overigens kwam Pastors van de week bij Pauw en Witteman zeer geloofwaardig over; ook in Eerdmans heb ik wel vertrouwen.
Zaterdag Pastors wel gehoord op Radio 1 met de altijd irritant debaterende Huizinga van de CU. Niet irritant om haar standpunten maar om haar drammerige herhalingen als haar opponent er iets tegenin wil brengen. Ze overstemd hem/haar dan met een iets luider uitgesproken herhaling van haar laatste zin. Haar techniek kennelijk maar héél riritant.
Lekker belangrijk.LindaK schreef:Oh ja, ze kleden zich ook goed, en daar hou ik wel van.
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Ook ik heb op Eén NL gestemd omdat ik vind dat ze een geweldig programma hebben in mijn ogen het beste van allemaal en ik veel vertrouwen heb ik Pastors en Eerdmans en ook in anderen op hun lijst. Hopelijk krijgen ze een goede kans.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
draadtrap
Wat mij betreft gaat een uitstekende Jan Peter Balkenende gewoon verder zich niet op stang te laten jagen door sociaaldemocratisch geregisseerde media. Hulde voor de politicuas die het toch echt niet van zijn voorkomen of gevatte grappen moet hebben. Hij moet wel een goed politicus zijn gezien uitgerekend hij in staat is geweest noodzakelijke bezuinigingsmaatregelen die jaren vooruit werden geschoven door de Paarse Eénpartijstaat alsnog door te voeren opdat tot in lengte van jaren iets van een zorgzame samenleving kan worden opgebracht..

equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Voor de minder gezouten mening...
Pol
De varkens rollen zich om in de modder; de koeien loeien van ellende; katten willen alleen maar Whiskas. En de konijnen? Die houden zich bij hun hobby: Neuken!!!!mustafa schreef:zojuist mijn stem op PvdD uitgebracht
in de NOVA-enquete van vrijdag j.l. hadden ze weer 1 zetel
dus dat geeft hoop
M.a.w. weer een stem verloren.
Alles van waarde is weerloos.
- MOODY BLUE
- Diehard
Deze keer ga ik echt een proteststem uitbrengen middels Één.NL.
Ik wilde in het verleden nooit proteststem of stem op rechts uit te brengen, maar voor mij is het nu genoeg, de oude houding t.o.v. die mohammedanen met hun belachelijke lange tenen komt mij de strot uit.
Ik wil Pastors steunen.
Ik wilde in het verleden nooit proteststem of stem op rechts uit te brengen, maar voor mij is het nu genoeg, de oude houding t.o.v. die mohammedanen met hun belachelijke lange tenen komt mij de strot uit.
Ik wil Pastors steunen.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Goed idee Moody Bleu,
Heb je hem vandaag trouwens gezien bij Knevel? Hij heeft zich tegenover hem als een echte atheist uitgesproken, zoiets als tja dat is mijn afwijking de jouwe is het christelijk geloof. Hij deed meer uitspraken een vrijdenker en atheist waardig, dus wat dat betreft zou hij zich thuisvoelen op ons forum.
Het programma heette Andries, en misschien te zien binnenkort bij "uitzending gemist" via de site van de EO.
Heb je hem vandaag trouwens gezien bij Knevel? Hij heeft zich tegenover hem als een echte atheist uitgesproken, zoiets als tja dat is mijn afwijking de jouwe is het christelijk geloof. Hij deed meer uitspraken een vrijdenker en atheist waardig, dus wat dat betreft zou hij zich thuisvoelen op ons forum.
Het programma heette Andries, en misschien te zien binnenkort bij "uitzending gemist" via de site van de EO.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Wat een onzin om te veronderstellen dat het succes van het doorvoeren van deze bezuiningsmaatregelen laat zien dat hij een goed politicus is. Gezien de vele schandalen, het paar keer op de bek gaan van het kabinet, ministers die volledig hun eigen gang gaan, voor hun beurt spreken en in discrediet brengen van andere ministers of de regering, etc. Keer op keer heeft hij laten zien dat hij leiderschap mist.sjun schreef:Hij moet wel een goed politicus zijn gezien uitgerekend hij in staat is geweest noodzakelijke bezuinigingsmaatregelen die jaren vooruit werden geschoven door de Paarse Eénpartijstaat alsnog door te voeren opdat tot in lengte van jaren iets van een zorgzame samenleving kan worden opgebracht..
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
-
bad_religion
Re: draadtrap
Nee, het normen en waarden debat ging ie goed uit de weg!sjun schreef:Wat mij betreft gaat een uitstekende Jan Peter Balkenende gewoon verder zich niet op stang te laten jagen door sociaaldemocratisch geregisseerde media.
Z'n stilzwijgendheid en laissez faire t.a.v. zijn kabinet was een echt talent, ook het wassen van handen in onschuld...Hulde voor de politicuas die het toch echt niet van zijn voorkomen of gevatte grappen moet hebben.
Het is ook heel knap van dit kabinet dat alles noodzakelijk was. Een goede vraag van Bas Haring aan de beleidsmakers is; Vragen julie je ook eens af voor wie jullie goed denkten te doen?Hij moet wel een goed politicus zijn gezien uitgerekend hij in staat is geweest noodzakelijke bezuinigingsmaatregelen die jaren vooruit werden geschoven door de Paarse Eénpartijstaat alsnog door te voeren opdat tot in lengte van jaren iets van een zorgzame samenleving kan worden opgebracht..
Ik ga waarschijnlijk voor de Partij van de Dieren. Als Lousewies nog zou meedoen, dan zou ik misschien op D66 hebben gestemd, maar ja, die doet niet mee. Ik ben óók altijd fan geweest van Ayaan Hirsi Ali, maar die zat bij de VVD, en de VVD is voor kernenergie, en daar ben ik pertinent op tegen.
Politiek neem ik verder niet zo serieus. Ik stem meestal niet zozeer op een partij, maar meestal op een persoon die mij aanstaat.
De Partij van de Dieren stem ik op, omdat het goed is dat zo'n partij een zeteltje krijgt, om een klein beetje invloed uit te oefenen, voor het welzijn van de dieren. Met dat barbaarse gefolter in onze bioindustrie moet het maar eens afgelopen zijn (ook met de verwerpelijke 'halal' slachtingen overigens, waarbij schapen en geiten zonder verdoving de strot wordt doorgesneden, en het beest langzaam doodbloedt).
En néé, de Partij voor de Dieren is geen one-issue partij. De manier waarop wij met dieren omgaan, en onze vleesconsumptie heeft mondiale gevolgen. Afrikaanse kusten en meren worden leeggevist door gigantische drijvende visverwerkende fabrieken, terwijl de lokale bevolking honger lijdt. Iedere dag vliegen Russische Tupolev's met geweren en kanonnen naar Afrika, en keren terug met 500 ton Nijlbaars uit het Victoriameer naar Europa, waar dagelijks zo'n 2 miljoen Europeanen in Restaurants van smullen. En de Afrikanen? In de bekroonde documentaire 'Darwin's Nightmare' is te zien hoe vrachtwagens met rottende vissekoppen en visingewanden naar de dorpjes rijden, en hoe broodmagere vrouwen en kinderen vechten om een vissekop waar de maden al in rondkruipen.
Om aan onze vleesconsumptie te kunnen voldoen, moeten er wouden in het Amazonegebied worden gekapt, waar sojaplantages voor in de plaats komen.
Eén zeteltje voor de Partij voor de Dieren, lijkt me niet verkeerd. Ze verdienen het wel. En ze hebben interessante lijstduwers en steunbetuigers zoals Maarten 't Hart en Paul Cliteur.
Vriendelijke groet.
Politiek neem ik verder niet zo serieus. Ik stem meestal niet zozeer op een partij, maar meestal op een persoon die mij aanstaat.
De Partij van de Dieren stem ik op, omdat het goed is dat zo'n partij een zeteltje krijgt, om een klein beetje invloed uit te oefenen, voor het welzijn van de dieren. Met dat barbaarse gefolter in onze bioindustrie moet het maar eens afgelopen zijn (ook met de verwerpelijke 'halal' slachtingen overigens, waarbij schapen en geiten zonder verdoving de strot wordt doorgesneden, en het beest langzaam doodbloedt).
En néé, de Partij voor de Dieren is geen one-issue partij. De manier waarop wij met dieren omgaan, en onze vleesconsumptie heeft mondiale gevolgen. Afrikaanse kusten en meren worden leeggevist door gigantische drijvende visverwerkende fabrieken, terwijl de lokale bevolking honger lijdt. Iedere dag vliegen Russische Tupolev's met geweren en kanonnen naar Afrika, en keren terug met 500 ton Nijlbaars uit het Victoriameer naar Europa, waar dagelijks zo'n 2 miljoen Europeanen in Restaurants van smullen. En de Afrikanen? In de bekroonde documentaire 'Darwin's Nightmare' is te zien hoe vrachtwagens met rottende vissekoppen en visingewanden naar de dorpjes rijden, en hoe broodmagere vrouwen en kinderen vechten om een vissekop waar de maden al in rondkruipen.
Om aan onze vleesconsumptie te kunnen voldoen, moeten er wouden in het Amazonegebied worden gekapt, waar sojaplantages voor in de plaats komen.
Eén zeteltje voor de Partij voor de Dieren, lijkt me niet verkeerd. Ze verdienen het wel. En ze hebben interessante lijstduwers en steunbetuigers zoals Maarten 't Hart en Paul Cliteur.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)