Te erg voor woorden!
Moderator: Moderators
Te erg voor woorden!
Ik kreeg dit via een mail toegestuurd. Gevoelige kijkers raad ik aan om de video waar onderstaande link naar verwijst, niet te bekijken. Dit is één van de ergste dingen die ik ooit gezien heb. Zelfs onthoofdingsvideo's hebben op mij niet zoveel indruk gemaakt als deze zieke dierenbeulerij.
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Gatverderrie zeg, ik heb twee seconde gekeken toen heb ik het snel weggeklikt. En waarom worden die dieren gedood, voor bont? Het is heel erg dit inderdaad. Ik snap ook niet dat dit niet verboden is. In welk land is dit?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Bescherm de dieren tegen de beesten, zolang mensen zich buiten en boven het dierenrijk plaatsen gaan ze schofterig met dieren om. Zelf neig ik naar desintegratie van de daders 
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jongens, nu zie je dit, maar wereldwijd gebeurt er zoveel met dieren dat het daglicht niet kan verdragen. Dit is heel erg, maar toch niet iets wat nieuw is of niet geweten? Ik zag ooit eens een Franse docu over het transport van een stier die naar de slacht moest. Het dier was vervoert op een boot, bij het verlaten van de boot werd het dier tot doorlopen gemaand door elektrische schokken op zijn scrotum, het dier kon echter nauwelijks lopen gezien een gebroken achterpoot. Ik ben dagen misselijk geweest van deze documentaire. En dat was dus in Frankrijk. Ga eens een dagje kijken bij ons eigen slachthuis en zie eens hoe men omgaat met varkens. Ook een keer gezien namelijk. Dierenleed is overal te vinden. Het erge is dat het niet echt een issue is, je hoort er zelden echt iets over.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Het ergste van deze film vond ik de wasbeer die levend gevild werd. Het duurde wel vijf minuten. En toen het beest van zijn huid was ontdaan, leefde het nog.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Wat ben ik blij dat ik dat niet gezien heb zeg. Walgelijk, ook het idee dat iemand dit dus staat te filmen. Dat vind ik eigenlijk wel vreemd. Hoe gaat dat dan? Iemand komt bij die lui en vraagt of hij het mag filmen?
Ik heb erge dingen gezien, maar nu zie ik dit en kan er opnieuw geen woorden voor vinden en ik zal hier nu een tijd misselijk van zijn! Reden te meer voor mij om partij voor de dieren te kiezen!Kitty schreef:Jongens, nu zie je dit, maar wereldwijd gebeurt er zoveel met dieren dat het daglicht niet kan verdragen. Dit is heel erg, maar toch niet iets wat nieuw is of niet geweten? Ik zag ooit eens een Franse docu over het transport van een stier die naar de slacht moest. Het dier was vervoert op een boot, bij het verlaten van de boot werd het dier tot doorlopen gemaand door elektrische schokken op zijn scrotum, het dier kon echter nauwelijks lopen gezien een gebroken achterpoot. Ik ben dagen misselijk geweest van deze documentaire. En dat was dus in Frankrijk. Ga eens een dagje kijken bij ons eigen slachthuis en zie eens hoe men omgaat met varkens. Ook een keer gezien namelijk. Dierenleed is overal te vinden. Het erge is dat het niet echt een issue is, je hoort er zelden echt iets over.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Waarschijnlijk een verborgen camera. Het filmpje staat op de site van PETA (people for the ethical treatment of animals). Ze hadden een tijdje geleden ook een filmpje over de Eukanuba hondenbrokkenfabriek, waar walgelijke dierproeven werden gehouden. Oók met verborgen camera. Je moet maar durven met dergelijk tuig.
Er moet toch wel iets van sadisme inzitten bij die mensen. Ze maken het beest niet eerst dood, maar beginnen te snijden en te villen terwijl het beest leeft. Eén scene verder ligt een hond op de grond, en beginnen ze te snijden bij zijn poten, terwijl het beest leeft. Zodra het beest beweegt, krijgt hij een klap met een hamer. Omdat ze hem niet stil krijgen, gaan ze op de kop van het dier staan te springen, en je ziet hoe het bloed uit zijn bek en neusgaten stroomt.
Dit soort zaken gebeurd ook in Nederland. Biggen die onverdoofd worden gecastreerd. Schapen en geiten die zonder verdoving de keel wordt doorgesneden onder het uitroepen van de naam van Allah.
Grtz...
Dit soort zaken gebeurd ook in Nederland. Biggen die onverdoofd worden gecastreerd. Schapen en geiten die zonder verdoving de keel wordt doorgesneden onder het uitroepen van de naam van Allah.
Grtz...
Beesten doen zoiets niet, alleen onmensen!doctorwho schreef:Bescherm de dieren tegen de beesten, zolang mensen zich buiten en boven het dierenrijk plaatsen gaan ze schofterig met dieren om. Zelf neig ik naar desintegratie van de daders
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Het filmpje werkt bij mij niet. Maar wat een stel idioten zeg! Één rake klap met die hamer op z'n kop en het beest leeft niet meer. Niet dat dat een geweldige manier is, maar daarmee bespaar je dat beest in elk geval onnodig lijden.Devious schreef:Er moet toch wel iets van sadisme inzitten bij die mensen. Ze maken het beest niet eerst dood, maar beginnen te snijden en te villen terwijl het beest leeft. Eén scene verder ligt een hond op de grond, en beginnen ze te snijden bij zijn poten, terwijl het beest leeft. Zodra het beest beweegt, krijgt hij een klap met een hamer. Omdat ze hem niet stil krijgen, gaan ze op de kop van het dier staan te springen, en je ziet hoe het bloed uit zijn bek en neusgaten stroomt.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan