spywarekillers

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

spywarekillers

Bericht door Devious »

Heb al een tijdje last van spyware die ik met ad-aware niet kon verwijderen. Ik heb nu spybot geinstalleerd, en de msn-toolbar en ben nu van het probleem af. De msn toolbar blockt popupschermpjes.

Vrij te downloaden op http://www.download.com/3000-8022-10122137.html

ciao.. Devious... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

t Is niet meer leuk. :-(

Eerst was het een kwestie van af en toe eens Ad-Aware (of Spybot) laten draaien et voila.
Die tijd hebben we gehad.
Aan de Ad-Aware vs Spybot-strijd doe ik niet mee, ze zijn wat mij betreft gelijkwaardig, ik vind ze allebei nou niet echt uitblinken qua intuitiviteit, maar
die paar kliks heeft men zo door.
Spybot vindt nog wel eens iets wat Ad-ware niet vindt maar dit geldt andersom ook.

Ik laatst eens wat nagezocht en geprobeerd en daar kwam zo'n beetje het volgende uit (maar dat kan nog veranderen):

Ad-Aware:
Alleen om achteraf de troep eruit te halen

Spybot:
idem

Nou weet ik dat Spybot ook wel iets heeft dat toekomstige infecties kan voorkomen maar om eoa reden linken zij in hun programmaatje Spybot (?) naar SpywareBlaster.

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

SpywareBlaster scant niks maar houdt 'foute Active-X' tegen in Internet Explorer (en laat dus ook het popupje van de spyware niet meer zien).
Wat dus nu precies het verschil is tussen deze 2 is me niet helemaal duidelijk, wel zie ik dat SpywareGuard het dubbele aantal aan spywaredefenities heeft.

SpywareBlaster op zijn beurt kan weer nauw samen werken met SpywareGuard (niet getest hier).
Die filtert bij mijn weten spyware die niet via de browser binnenkomt er ook nog uit (real time protection).

Ik zie om me heen dat de combinatie SpywareBlaster + Ad-Aware en Spybot goed werkt, de eerste houdt het merendeel van de troep tegen en wat er nog doorheenglipt wordt door Ad-Ware of Spybit het virtuele nekje omgedraaid.

Ik moet er bij zeggen dat ik niet gekeken heb naar Ad-Ware Pro en Spysweeper omdat deze geen freeware zijn.
Op Spysweeper kom ik nog terug; in meerdere testjes lees ik dat ie significant beter scoort dan de andere programmaatjes.

Wat nu weer optreedt is dat er 'spywarecleaners' verschijnen met daarin spyware. :-(
Daarom dit linkje:
http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Er is een nieuwe Ad-Aware uit.

www.tweakers.net/meuktracker/7038

Er zitten wat nieuwe snufjes in die handig kunnen zijn voor IE. (tegen jatten van je startpagina)
Verder zou het meer moeten vinden.
Het zal allemaal wel. ;-)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Tros Radar was bijzonder geinig, het ging over spyware en co.

Mn die familie die men mbv een keylogger zeer onaangenaam verraste was spectaculair om te zien.
Ik vermoed dan ook dat een aantal surfende Tros-kijkers gelijk de netwerkkabel eruitgetrokken heeft, na aanvankelijke hyperventilatieklachten...

Filmpje
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Hoi,

Microsoft heeft weer een bedrijfje over genomen, en heeft de eerste Beta gepubliceerd van haar nieuwe AntiSpyware software.
Ik heb het zelf al draaien, en heb het op m'n werk inmiddels ook op enkele test servers geinstalleerd. Werkt erg goed! Het pakketje is tevens voorzien van een actieve Spyware blocker!

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en

Groet,
Enrico
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

Spyware? exploits?
nooit last van!

Zou natuurlijk met mijn os te maken kunnen hebben. :D

Gewoon een Linux of BSD smaakje proberen.
Zelf nu een debian systeem met KDE.

Ik ben marketing en sales medewerker bij een bedrijf dat alleen maar Opensource software aanbiedt. Dus ik "verkoop" de hele dag niets anders!
Lach meer!
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

nancy schreef:Spyware? exploits?
nooit last van!

Zou natuurlijk met mijn os te maken kunnen hebben. :D

Gewoon een Linux of BSD smaakje proberen.
Zelf nu een debian systeem met KDE.

Ik ben marketing en sales medewerker bij een bedrijf dat alleen maar Opensource software aanbiedt. Dus ik "verkoop" de hele dag niets anders!
Helemaal mee eens, zelf gebruik ik ze door elkaar, de ene keer gebruik ik een laptop met nog steeds windows XP, terwijl ik ook vaak een systeem gebruik met Linspire.
Maar als Linux een grotere rol gaat spelen, zal het waarschijnlijk wel veranderen.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Het punt dat Linux zomaar veiliger is, is een false sense of security. Het punt is dat Linux veiliger kan, omdat je het systeem veel meer in de hand hebt. Zo zijn er bv. tig projecten om de veiligheid nog meer op te krikken (selinux, chroots, virtualisatie, stack randomization, ...), maar het systeem moet er wel gebruik van maken. Linuxen hebben het grote voordeel dat er zo'n diversiteit is aan keuze voor aanpak voor 'veiliger', of 'wat dan ook', zodanig dat een bepaald 'virus', mocht die er ooit komen, niet op alle Linuxinstallaties zomaar binnen te loodsen is.

UNIX systemen werkten al met eigen home directories, permissies voor bestanden, permissies tot hardware (want dat loopt ook via het filesysteem!) en processen in de tijd toen wij nog met DOS 5.0 en win 3.1 werkten; DOS, in de technische 'kernel'-zin van het woord kon je geeneens een echt OS noemen. Scheelt een hoop ellende, zo'n UNIX-aanpak.

Maar de redenatie 'populairder dus meer virussen' is ook niet geheel correct. Een heel groot aantal webservers draaien apache, en het aantal wormen is zodanig, dat als er een worm is, het gelijk ook nieuws is.

Hoe het zich zal ontwikkelen is ook afhankelijk van de user software zoals Firefox, Konqueror en de omgevingen daaromheen (KDE). Zelf denk ik dat het wel zal meevallen. Zoniet, dan is het overstappen naar alternatieve software makkelijk. Keuze zat. Als je bv. onder Windows firefox draait ipv. IE en iets anders dan outlook, dan heb je al veel, veel minder kans op vieze troep en andere rommel want je vervangt dan vurnable software zeg maar.
pieps
Forum fan

Combi-kit

Bericht door pieps »

Ik draai al jaren met meerdere partities en meerdere O.S. . Nog nooit never niks nop last gehad van virussen , wormpjes en spyware . De enige problemen die ik nog te vaak tegenkom is hardware met gebreken .
Behoorlijk wat dingen die ik van een pjoeter verwacht (met name op het audio en sequencing gebied ) zijn binnen Linnux (nog) niet zo prettig en comfortabel als binnen Windows of op een Mac . En een boel (profi) hardware heeft nog geen Linnux drivers . Verder maakt 't me eigenlijk , voor dagelijks huis tuin en keukengebruik , niets uit wat ik gebruik . Behalve dan dat ik het idee achter Linnux bijzonder lollig vindt ... enne , naar het schijnt :wink: is Windows ook overal gratis te downloaden .

groetjes Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
nancy
Forum fan

Re: Combi-kit

Bericht door nancy »

pieps schreef: ... enne , naar het schijnt :wink: is Windows ook overal gratis te downloaden .
Da's wel pikken he?!
(zei ze schijnheilig, na het rippen van 2 gehuurde dvd's)

Het voordeel is dat als er een virus uitkomt voor linux os-en (sorry voor een eventueel foute spelling) -en dat is al wel gebeurd- er gewoon veel meer developers zijn die het probleem kunnen oplossen.

Maar goed, ik geloof dat ik hier grotendeels voor eigen parochie preek (ook wel eens fijn :) )

dat laatste is een beetje vreemde een woordkeuze misschien :D
Lach meer!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

chromis schreef:Het punt dat Linux zomaar veiliger is, is een false sense of security.
Dat hangt af van hoe je bekijkt.
Miep met d'r el cheapo non-XS4All abbo ('waaaaat? zo duur? ik betaal maar 15 euro...') achter een out-of-the-box Windows zetten is vragen om problemen.
Binnen één maand puilt IE ('wat is dat een browser? Da's me MSN he?') uit van de toolbars, na 3 maanden wordt het pas echt leuk, want dan is de trial van Norton Antivirus afgelopen ('wat was dat ook al weer? Oooh jaaa, zoiets heb ik wel gezien een paar maanden geleden').
Op een gegeven moment stort de boel dan vanzelf wel een keer in elkaar.

Wat ik dus wil aangeven is dat bijna altijd de mens de complicerende factor is en niet het OS.
Het hangt ook erg af van wat iemand met de pc wil doen.
Wil iemand alleen maar surfen, mailen enz dan is een makkelijke Linux een optie.
Dat draait out of the box ook nog na een jaar als een zonnetje.
Alleen valt het af voor sommige mensen; 'waarom heb ik geen échte MSN en waarom werkt mijn Aldi USB-stick niet?'
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Open SuSe 10.1 biedt daarop i.c.m. Kopete ten behoeve van hantering van diverse IM-protocollen afdoende antwoord. Binnenkort valt ook van IBM e.e.a. te verwachten.
:)
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Abonnement van xs4all, licentie van NOD32 (anti-virus +anti spywar). Gebruik dit al 2 jaar naar volle tevredenheid.

Ik wordt echter doodziek van de - intussen meer dan 60 spammailtjes per dag, elke keer wisselend van afzender en header. :evil:

Wat gebruiken jullie om dit tegen te gaan en hoe bevalt dit?

groeten
C'est le ton qui fait la musique
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

insomnia schreef:Wat gebruiken jullie om dit tegen te gaan en hoe bevalt dit?
Een white list gebruiken, waarbij alle From en Subject headers van emails die hier niet doorheen zijn gekomen in een enkel emailtje aan het einde van de dag worden toegestuurd, zodat ik e.v.t. iets kan terughalen/opvragen als het relevant blijkt te zijn. Uitstekende oplossing voor mij.

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
BR

Bericht door BR »

Ga deze week nog over op LINUX, ben ik verlost van het grootste probleem, Microsoft!
Plaats reactie