SGP loopt weer subsidie mis

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

SGP loopt weer subsidie mis

Bericht door lanier »

(ANP) - De SGP hoeft voorlopig ook dit jaar nog niet op subsidie van de overheid te rekenen. Vorig jaar liep de politieke partij 800.000 euro mis omdat de rechter bepaalde dat er geen subsidie mocht worden gegeven zolang vrouwelijke leden niet dezelfde rechten hebben als mannelijke.

Na een statutenwijziging hoopte de SGP dat een nieuw subsidieverzoek wel kans van slagen had, maar het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft het afgewezen. Een woordvoerder van de SGP heeft een bericht hierover dinsdag in Trouw bevestigd.

Ondanks de statutenwijziging mogen vrouwen nog steeds geen politieke functies binnen de partij vervullen, waardoor volgens de overheid nog niet is voldaan aan de rechterlijke uitspraak. Later dit jaar volgt het hoger beroep. De SGP verwacht overigens dat, net als vorig jaar, de leden de misgelopen subsidie wel zullen kunnen opbrengen. ,,Er is een grote offerbereidheid'', aldus de woordvoerder.

Goed nieuws wat mij betreft! :D
Maar zal dat ook zo blijven als CU in de regering komt?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

ik snap die SGP niet, waarom mogen vrouwen niet dezelfde rechten hebben.
in de bijbel staat zelfs dat de vrouw uit het middel van de man is geschapen en dus gelijkwaardig is. ook euthanasie en abortus kunnen niet maar ik zie het nergens in de bijbel staan. de SGP ziet niet eens naar de bijbel maar naar oude gewoonten!
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
BR

Bericht door BR »

Er staan ook nog wat clausules in de bijbel waarin duidelijk de nogal wat minderwaardige positie van de vrouw wordt benadrukt!
annemarie
Geregelde verschijning

Bericht door annemarie »

mouvement schreef:ik snap die SGP niet, waarom mogen vrouwen niet dezelfde rechten hebben.
in de bijbel staat zelfs dat de vrouw uit het middel van de man is geschapen en dus gelijkwaardig is.
Nee, dat is jouw interpretatie. Overigens worden vrouwen vaak in het rijtje van slaven, vee en bezittingen genoemd..
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

het is niet mijn interpretatie, zo is het me geleerd ik ben christelijk opgevoed. maar wat jullie zeggen zal dan wel kloppen denk ik.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Misschien moet je de Bijbel eens gaan lezen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
BR

Bericht door BR »

Kitty schreef:Misschien moet je de Bijbel eens gaan lezen?
Jehova? :lol: :lol:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja ik zag ineens het licht :lol:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

mouvement schreef:ik snap die SGP niet, waarom mogen vrouwen niet dezelfde rechten hebben.
in de bijbel staat zelfs dat de vrouw uit het middel van de man is geschapen en dus gelijkwaardig is. ook euthanasie en abortus kunnen niet maar ik zie het nergens in de bijbel staan. de SGP ziet niet eens naar de bijbel maar naar oude gewoonten!
Wat ik dan weer moeilijk te begrijpen vind is dat je die vraag hier stelt. Met de moderne middelen van 2007 kun je toch die vraag bij deze partij zelf stellen. Dan heb je het enige onvervalste en juiste antwoord. Tenminste als ze dat geven. Dat scheelt een hele hoop giswerk.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Plaats reactie