Wie zijn volgens jou (bekende) vrije denkers ?
Moderator: Moderators
Wie zijn volgens jou (bekende) vrije denkers ?
Mahatma Ghandi
Albert Einstein
Tenzin Gyatso (Dalai Lama van tibet)
Albert Einstein
- Sebastiaan
- Bevlogen
Re: Wie zijn volgens jou (bekende) vrije denkers ?
Vrijdenker? iemand die zich Mahatma (= man van verheven ziel) noemt kan naar mijn mening geen vrijdenker zijn.Raven schreef:Mahatma Ghandi)
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Die naam heeft hij danook zichzelf niet gegeven, maar heeft hij uit respect van anderen gekregen. Zelf zij hij altijd dat ie maar een eenvoudige man wasSebastiaan schreef:Vrijdenker? iemand die zich Mahatma (= man van verheven ziel) noemt kan naar mijn mening geen vrijdenker zijn.Raven schreef:Mahatma Ghandi)
- marc aka controle
- Ervaren pen
Zag deze eenvoudige man van nabij een aantal jarengeleden in frankfurt bij overstap naar vluch USA. Iedereen moest wacthe tot hij met zijn hofhouding voorbij was. Minstens 1 volle bagageband met koffers. En gezeten in hetzelfde toestel eigen afdeling op first class. Ach ja was ik maar zo eenvoudig gebleven.Raven schreef:Die naam heeft hij danook zichzelf niet gegeven, maar heeft hij uit respect van anderen gekregen. Zelf zij hij altijd dat ie maar een eenvoudige man wasSebastiaan schreef:Vrijdenker? iemand die zich Mahatma (= man van verheven ziel) noemt kan naar mijn mening geen vrijdenker zijn.Raven schreef:Mahatma Ghandi)
Deze zogenaamde spirituele leider die niet anders is dan opeenvolging van krijgsheren en zo verheerlijkt wordt dat blijft merkwaardig.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
En ik maar denken dat jij niet in geesten gelooftdoctorwho schreef: Zag deze eenvoudige man van nabij een aantal jarengeleden in frankfurt bij overstap naar vluch USA. Iedereen moest wacthe tot hij met zijn hofhouding voorbij was. Minstens 1 volle bagageband met koffers. En gezeten in hetzelfde toestel eigen afdeling op first class. Ach ja was ik maar zo eenvoudig gebleven.
Deze zogenaamde spirituele leider die niet anders is dan opeenvolging van krijgsheren en zo verheerlijkt wordt dat blijft merkwaardig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi
En ik maar denken dat jij niet in geesten gelooftRaven schreef:[quote="doctorwho]
Zag deze eenvoudige man van nabij een aantal jarengeleden in frankfurt bij overstap naar vluch USA. Iedereen moest wacthe tot hij met zijn hofhouding voorbij was. Minstens 1 volle bagageband met koffers. En gezeten in hetzelfde toestel eigen afdeling op first class. Ach ja was ik maar zo eenvoudig gebleven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi[/quote][/quote]
Ik bedoel inderdaad Tenzin Gyatso (Dalai Lama van tibet)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
marc aka controle schreef:Wat is de definitie van een vrije denker?
Of is die definitie op zich weer heel dogmatisch?vrij·den·ker (de ~ (m.))
1 iem. die ieder dogmatisch geloof afwijst => libertijn, vrijgeest
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... vrijdenker
Ik denk dat deze definitie niet zo verkeerd is.Apeiron schreef:Of is die definitie op zich weer heel dogmatisch?vrij·den·ker (de ~ (m.))
1 iem. die ieder dogmatisch geloof afwijst => libertijn, vrijgeest
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... vrijdenker
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ik stel Jiddu Krishnamurti voor.
Hij heeft alle eer en heilig verklaringen van zijn persoon afgewezen.
Hij heeft het "heilige" insituut die rond zijn persoonlijkheid is opgebouwd, afgebroken en ontmanteld.
Volgens mij is hij een zeer, zeer vergevorderde vrijdenker geweest.
Hij heeft alle eer en heilig verklaringen van zijn persoon afgewezen.
Hij heeft het "heilige" insituut die rond zijn persoonlijkheid is opgebouwd, afgebroken en ontmanteld.
Volgens mij is hij een zeer, zeer vergevorderde vrijdenker geweest.
Laatst gewijzigd door Animal op 02 apr 2007 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
\Raven schreef:Mahatma Ghandi
Albert Einstein
De eerste beide kan ik wel mee instemmen.
(Mohandas Gandhi is het eigenlijk. Mahatma is een titel die bewonderaars aan hem hebben gegeven.)
Ik zou daar graag nog wat namen aan toe willen voegen;
David Hume, Voltaire, Diderot, Erasmus, Charles Darwin, Robert Ingersoll, Thomas Paine, Thomas Huxley, Bertrand Russell, Baruch Spinoza, etcetera.
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Dat klopt daarom noem ik heb ook zoDevious schreef: (Mohandas Gandhi is het eigenlijk. Mahatma is een titel die bewonderaars aan hem hebben gegeven.)
- collegavanerik
- Superposter
gandhi is ook bekend vanwege zijn racisme toen hij nog in zuid afrika woonde.
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=2419
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=2419
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.