Controle Rijssen op godslaster bij metalfestival

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

RIJSSEN (ANP) - De gemeente Rijssen Holten bezoekt 25 augustus het metalfestival Elsrock om te controleren op godslasterlijke teksten. Burgemeester Bort Koelewijn kondigde dinsdag aan dat de gemeente de organisatie strafrechtelijk wil laten vervolgen als de teksten niet door de beugel kunnen.

De organisatie van Elsrock verzekert de gemeente dat de bands geen godslasterlijke taal zullen uitslaan. Daarom is er voor het college van B en W geen reden om het festival tegen te houden, ondanks een bezwaar van de SGP.

Vorig jaar veroorzaakte het metalfestival veel beroering in de streng gereformeerde gemeente. Veel Rijssenaren voelden zich gekwetst in hun godsdienstige gevoelens.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1358566

De grefo's voelen zich steeds sterker worden :twisted:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Ach joh, who gives a damn. Je bent volgens mij als organisatie ook niet helemaal lekker als je in Rijssen een hardrockfestival organiseert. Er zijn letterlijk duizenden andere steden en dorpen waar je je tenten kunt opslaan en die niet moeilijk doen over wat ruwe taal. Het verbaast me enigzins dat de gemeente op de hoogte is van het bestaan van rockmuziek---is dat niet veel te veel wereldse invloeden die stijf staan van verderfelijke en duistere machten waar een Rechtschapen Christen zich maar beter verre van kan houden?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vorig jaar lieten ze inderdaad ook al van zich horen.
Volgens mij is die burgemeester aardig van de pot gerukt als hij een strafrechtelijke vervolging wil; kijk eens om je heen denk ik dan. Open je oogjes en kijk eens de wijde wereld in. Maar ja, dat is voor een grefo niet weggelegd, die zien de wereld door hun eigen bril en willen hun directe omgeving hun grefo regeltjes opleggen terwijl we toch in een vrije wereld leven.

Je kunt uiteraard het concert ergens anders organiseren, voor mijn part net over de gemeentegrens, en dan maar de speakers richting Rijssen opstellen. :wink:

Die echte deathmetal teksten versta je toch niet, zeker niet de leden van het college. Maar dan zullen ze nog opmerkingen hebben over andere zaken waardoor ze kunnen optreden tegen de organisatie.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

You'll never touch God's hand
You'll never taste God's breath
Because you'll never see the second coming
It's all a fuckin' mockery
No grasp upon reality
It's mind control for
Compulsory religion and the Skeleton Christ :twisted:
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lanier schreef:kijk eens om je heen denk ik dan.
De ruiten van 'de bus' zullen wel beslagen zijn...

Hebt u geen affiniteit met het housewereldje begrijpt u dit waarschijnlijk niet, het is niet zo dat ik loop te raaskallen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik geloof dat Satan het druk heeft:
Gaykrant schreef:Kerkleider wil verbod optreden Elton John

Een optreden van Elton John op het Caribische eiland Tobago hangt is onzeker geworden. De aartsdeken van Trinidad en Tobago vindt dat de zanger moet gebannen worden wegens 'zijn homoseksualiteit, die niet conform is met bijbelse voorschriften'.

Aartsdeken Philip Isaac: ''Die artiest is ook één van Gods kinderen maar zijn levensstijl is laakbaar. Zijn bezoek aan het eiland zou de bewoners ervan kunnen overtuigen zijn seksuele voorkeur te delen.''

Volgens de immigratiewetten van Tobago kunnen homo's geweigerd worden. Maar de organisatoren van het driedaags festival waar ook Diana Ross, Mary J. Blige en Gladys Knight zullen optreden, maken zich sterk dat John het festival zal afsluiten op 29 april.

Organisator Anthony Maharaj: ''Elton John komt als wat hij is, een van 's werelds grootste performers. Hij heeft al in de hele wereld opgetreden en ook in katholieke landen is daar nooit bezwaar tegen gemaakt. Hij komt niet naar hier om zijn seksuele overtuiging te prediken en dit land zou juist trots moeten zijn dat hij hier komt optreden.''
salparadise

Bericht door salparadise »

Fenomeen schreef:Ik geloof dat Satan het druk heeft:
Wellicht niet heel relevant, maar het deed me aan dit nummer denken:
Gaykrant schreef:Aartsdeken Philip Isaac: " [..] Zijn bezoek aan het eiland zou de bewoners ervan kunnen overtuigen zijn seksuele voorkeur te delen.'''

Haha... Pijnlijk dat die man dat waarschijnlijk echt gelooft :shock: Of de bewoners van Tobago zijn wel heel erg snel overtuigd, of meneer Isaac heeft niet zo'n hele hoge pet op van de bewoners.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

salparadise schreef:
Fenomeen schreef:Ik geloof dat Satan het druk heeft:
Wellicht niet heel relevant, maar het deed me aan dit nummer denken:
Mijn postings zijn zelden relevant, ik kom hier voor de ontspanning, ik ben al blij als ik het enigszins ontopic kan houden.

Ik kwam niet zomaar op mijn uitspraak, ik heb daar Gods eigen wiki bijgehaald:
Heavy Metal was developed around 1969 and 1974 from Blues Rock, Classical music, and apparently Satan - according to many Christians and conservatives.
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Dat deze vorm van censuur op inhoud nog kan in nederland. Volgende stap is staks de uitingsvormen van het theater aan banden leggen. En dan de burgers !
We zijn echt op de weg terug naar de middeleeuwen.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Overdrijven is ook een kunst, hoor.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Ach Rijssen !!
Een zwarte kousen enclave in west Twente, maar met 35 km toch akkelig dichtbij.
Vreemd genoeg buiten de bible belt die strekt van Hoogeveen via Zwolle, Harderwijk, Amersfoort, Veenendaal, Cappelle, Middelburg.
Rijssen heeft in de laatste gemeentelijke herindeling het kleinere en normalere Holten opgeslokt en hun SGP regime nu ook daar doorgevoerd alhoevel door Hotlense inbreng wat afgezwakt. Het SGP regime van deze enclave is daamee wel op 20 km van mij genadert. Ik moet een bastion gaan bouwen, de stadmuren weer oprichten.

Leuk wat te zien hoe mijn zoon met klasgenoten een paar jar geleden op zondag naar een optreden van Within Temptation in, j awel Rijssen, trok. Auto's met zwartgeklede en duivels hoorns dragende net niet pubers in het RIjssen waar zwart de zondagse kledij is. Wat moet dat een gruwel geweest zijn voor sommige inwoners. Heerlijk !!
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Je zoon is een held Gerard. Gaat hij ook door Amsterdam rijden met een sticker "mohammed is een pedo" of pakt hij alleen makkelijke slachtoffers?
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

marc aka controle schreef:slachtoffers?
Gelovigen zijn altijd slachtoffers.......
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

marc aka controle schreef:Je zoon is een held Gerard. Gaat hij ook door Amsterdam rijden met een sticker "mohammed is een pedo" of pakt hij alleen makkelijke slachtoffers?
Nee, homo's in elkaar trappen maakt je een held.
Geloof verzet bergen onzin.
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

afgestompt dier schreef:
marc aka controle schreef:Je zoon is een held Gerard. Gaat hij ook door Amsterdam rijden met een sticker "mohammed is een pedo" of pakt hij alleen makkelijke slachtoffers?
Nee, homo's in elkaar trappen maakt je een held.
Volgens mij ben je in de war met moslims. Maar als een christen dat doet dan kots ik op die persoon. In dit geval kan er echter geen twijfel over bestaan dat men zich gericht heeft op mensen die zich niet verdedigen. Ik heb het dus niet over sgp en andere politici. Van mij mag het overal doorgaan vinden, zo'n concert. Je kan je echter afvragen wat de bedoeling van sommigen is, namelijk bewust mensen kwetsen van wie ze weten dat ze niets terugdoen.

Quote van gerard: "Wat moet dat een gruwel geweest zijn voor sommige inwoners. Heerlijk!!"

Dus dit gaat gewoon over willen kwetsen. Maar dat durven ze alleen bij van die makke schapen, in amsterdam pissen ze in hun broek. En als ik aan 1 ding een hekel heb, is het aan mensen die makkelijke slachtoffers uitkiezen (en dat kan ook voor gelovigen gelden maar in dit geval even niet).
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Plaats reactie