Ervaringen op fundamentalistische forums.

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Ervaringen op fundamentalistische forums.

Bericht door Devious »

Afgelopen dagen heb ik van diverse nieuwe gebruikers van dit forum verhalen gehoord over censuur op fundamnentalistische forums, zoals deze van Fons.
FonsV schreef: Van Fenomeen hoorde ik dat hier mogelijk belangstelling is voor de 'Egytische wortels' van het Christendom. Dat is dan (als het waar is) prettig te horen want zojuist ben ik weer eens vertrokken van een christelijk forum, waar deze 'onthullingen' verbijstering, afgrijzen en - laat ik zeggen - verzet uitlokten.
.
Ik heb zelf ook de nodige ervaringen met dit soort mensen.
www.benjebangvoormij.nl is een forum waar het woordje 'dialoog' te pas en te onpas wordt gebruikt. Oppervlakkig gezien lijkt het inderdaad een forum waar men echt streeft naar de dialoog met niet-moslims.
In werkelijkheid is het forum een propagandaforum om de Islam te verbreiden, en het prutswerk van Harun Yahya te promoten. In een nabij verleden was ik regelmatig actief op dit forum onder de naam Kafir. Gisteren ging ik na lange tijd weer eens een kijkje nemen, en kwam erachter dat ik niet alleen was geband, maar dat al mijn postings waren verwijderd. :twisted:
Andere gebruikers die asociale taal gebruikten of racistische uitingen deden waren geband, en de postings gecensureerd. Maar Kafir leek van de aardbodem verdwenen. Het enige dat nog herinnerd zijn de reacties op de onvindbare postings van deze mysterieuze Kafir :P .
Ik denk dat fundamnentalisten niet tegen onderbouwde kritiek kunnen. En voor het woord 'Kafir' zijn ze allergisch. (Kafir betekent 'ongelovige' of Heiden) Dit soort dingen zegt genoeg over het ware doel van hun site.

ciao... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

http://www.plexat-forum.nl/phpbb/

Is een heel 'lief"foumpje van blije gelovigen die veel hallujah roepend met de handjes in de lucht staan, nog nooit van het woord zelfanalyse ook maar ooit gehoord heben en aan een chronisch tekort van zelfkritiek lijden. :twisted: Ze lijken heel lief maar pas op onder al die vriendelijke bljjheid zitten scheermesjes verborgen die je met genoegen aan flarden snijden, ze doen dat trouwens altijd heel suggestief zodat als je iemand aanspreekt op wat die zegt zich altijd kan verschuilen achter "zo heb ik het niet bedoeld en wat ben jij slecht dat je dat er in kunt lezen" :wink: In die zin vond ik het heel leerzaam moet ik zeggen daar ik zelf nog al recht voor de raap ben en dus echt heb moeten leren hoe op dat schijheilige maniertje te anticiperen.

Ik heb er een tijdje vertoefd en het knap lastig gehad want op het moment dat je geloofszaken kritisch of anders benaderd word het hele zwikkie heftig emotioneel onder het motto "kom niet aan mijn zorgvuldig gecultiveerde (schijn) zekerheden want dan bijt ik je de strot af". Enfin ze hebben uiteindelijk een manier gevonden om me te kunnen lozen en daar gebruik van gemaakt, was volgens de beschuldiging aan het samenspannen met een mede-andersdenkende en dat had men opgemaakt uit de pb's tussen mij en haar. Waar het op neer komt is dat ze daarin hebben gelezen dat ik bijvoorbeeld zeg dat ik me zorgen maak om de psychische gezondheid van 1 van de mods die een labiele vrouw is, lijdend aan depressies en angsten in die mate dat ze daar al eerder voor opgenomen is geweest in de psychiatrie en die nu net voor zichzelf heeft besloten dat ze niet meer werkt aan het aanvaarden dat ze deze psychische aandoening heeft maar verkiest te geloven dat God haar zal genezen, :roll: Ik denk dus echt dat ze binnenkort weer opgenomen kan worden want het is natuurlijk wachten tot je een ons weegt op die genezing en als dat geen goede reden is om depri te worden voor een gezond mens laat staan voor een wat labielere geest dan weet ik het niet. Dat vond ze natuurlijk niet leuk om te lezen over zichzelf terwijl ik oprecht me zorgen maakte en het gevolg was een hysterisch mailtje dat ik aan het "samenspannen" was tegen haar en er direct uitgeflikkerd :twisted:

Wie zich eens wil verbazen over hoe simpelhet leven van een gelovige in die stroming eruit ziet en hoe werkelijk alles buiten de mens word gelegd, ga eens zien en overtuig je van het gevaar dat deze mensen zijn als ze de macht zouden hebben, bedenk dan dat Bush tot dezelfde geloofsstroming behoort en zich vanuit die stroming laat adviseren en zie daar een inkijkje in het spirituele leven van de Bushjes en wat hem leid in zijn besluitvorming. :evil: Angstaanjagend vooral ook omdat het blijkbaar mensen van een bepaald intellectueel niveau aantrekt, de algemene ontwikkeling is huiveringwekkend laag.

Groet Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Devious wat een heerlijke rubriek om stoom af te blazen maar ook om de ervaringen te delen. Wat een achterlijk forum waar ze al je bijdrages verwijderen en de reacties laten staan zo houd je een idiote discusie over natuurlijk waar geen enkele nieuwkomer nog van snapt waar het over gaat. :P

Groetjes Enigma
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

Bedankt voor de link, ik ben benieuwd hoelang ik het weer 'mag' uithouden :wink:
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Enigma schreef:Devious wat een heerlijke rubriek om stoom af te blazen maar ook om de ervaringen te delen. Wat een achterlijk forum waar ze al je bijdrages verwijderen en de reacties laten staan zo houd je een idiote discusie over natuurlijk waar geen enkele nieuwkomer nog van snapt waar het over gaat. :P
Inderdaad het lijkt wel een religieuze ballenbak. Topics die nergens op slaan. Hallucinaties, Waandenkbeelden etc. Laat ik maar eens een gratis lidmaatschap aanvragen. Op een ander forum werd ik na een week verwijderd. Misschien moet ik maar beginnen met een low-profile onderwerp, zoiets als " gaan knuffels ook naar de hemel". En daarna doorgaan met de vraagstelling: Hoe komt er dat jullie zoveel over Jezus weten, terwijl er in de bijbel bijna niets over hem staat. Hij lacht nooit, heeft geen humor en van het grootste gedeelte van zijn leven weten we niets. Zelfs een autobiografie ontbreekt. Wat denk je Enigma, zou ik het langer als een week uithouden.
Om daarna tegenstellingen, Voskuilen, Carotta, Abiogenesis e.a. als onderwerp te kunnen presenteren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Enigma schreef:http://www.plexat-forum.nl/phpbb/

Is een heel 'lief"foumpje van blije gelovigen die veel hallujah roepend met de handjes in de lucht staan, nog nooit van het woord zelfanalyse ook maar ooit gehoord heben en aan een chronisch tekort van zelfkritiek lijden. :twisted:

Ik kan me wel vinden in uw analyse. ;-)

Bij uitstek een 'Wat-is-God-groot-he?-forum', voor mij in discussie-opzicht dus oninteressant.
Maar dat geven ze ook duidelijk aan.
D'r zal behoefte zijn aan dit soort fora en ik wens de mensen dan ook veel plezier daar.
Ieder z'n meug.

Lieve mensen,

De doelstelling van PleXat is: "een veilige plek en een plek om met elkaar meer te leren over Jezus Christus. Tevens een evangelisatie forum voor mensen die meer willen weten over 'ons' geloof ..."

Het is geen discussie forum, maar eerder een delen van elkaars gedachten en vragen met als doel "dichterbij Jezus te komen" Een gespreks- ontmoetings forum dus.

Het forum is opgericht toen het duidelijk werd dat Oneway ter ziele ging (door geld te vragen).
Zo kort door de bocht gezegd is het Oneway gedeelte dat vergezeld ging van een flinke dosis 'Heilige Geest' (en dus dienovereenkomstig handelde, lees; elkaar de koppen insloeg, uiteraard goedbedoeld en slechts op een vermanende wijze ;-) ) op Plexat terechtgekomen.
Bijzonder vermakelijk was dat een aantal van deze 'Heilige Geest-club' een korte tijd Op Oneway gemodereerd heeft, waar dat op uitliep kunt U allen raden. ;-)

Verder kan ik over Plexat niet veel vertellen, ik kijk er nooit.
Andries is er eens per ongeluk binnengewandeld, daar heb ik nog screenshots van, werkelijk hilarisch.
Ik meen dat ie het 4 uur heeft uitgehouden met 5 postings waarvan 4 gemodbreakt...
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Leuke draad hier!

Niet dat wat wordt beweerd zo verheugend, bemoedigend, verblijdend of verheffend is, maar leuk dat meerderen met dezelfde ervaring zitten als ik zelf.

Er zit toch een beetje het gevaar in dat je - als je van de nodige fora bent afgegooid of fatsoenshalve uit eigen beweging bent vertrokken - dat je dan de vraag gaat stellen: 'Zou het aan mij liggen'? of: 'Ben ik de enige die niet deugt'?

Leuke draad hier!

Groeten.

Fons.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hier de ontzettend hypocriete 'huisregels' van 'benjebangvoormij'
Beste bezoeker,

Welkom op de discussiepagina van Ben Je Bang Voor Mij?

Deze discussiepagina is bedoeld voor open en kritische discussie over de multiculturele samenleving.

De beheerders van de discussiepagina zijn zich als geen ander bewust van het feit dat de multiculturele samenleving een hoop problemen kent. Wij denken dat kritische dialoog een begin kan zijn van het vinden van oplossingen voor deze problemen. Om die dialoog ruimte te geven, hebben we een aantal regels opgesteld.

Deze regels zijn niet bedoeld als censurering, en zeker niet als ‘politiek correct dogma’. Wel om de pagina een beetje ‘leefbaar’ te houden.

Dialoog gaat wat ons betreft uit van wederzijds respect. Wanneer dit respect voor elkaar ontbreekt, is een dialoog onmogelijk.

Daarom is regel nummer 1 op dit forum:

- Praat met elkaar, confronteer elkaar met problemen, stel vragen en vraag door als het antwoord je niet bevalt of overtuigt. Maar doe dit altijd op een respectvolle manier. Topics of bijdragen die hier niet aan voldoen worden verwijderd.

De dialoog op dit forum is bedoeld om problemen op te kunnen lossen. Om nader tot elkaar te komen. Helaas is niet iedereen hierop uit. Sommige topics zijn bedoeld om het ‘wij’-‘zij’ gevoel te versterken, in plaats van te verminderen. Om muren te bouwen in plaats van af te breken.

Daarom is regel nummer 2 op dit forum:

- Wees onderdeel van de oplossing, en niet van het probleem. Mensen die er op uit zijn stennis te maken, of wantrouwen te vergroten, moeten dat ergens anders doen. Topics of bijdragen van een dergelijke aard worden verwijderd.

Sommige mensen verwarren kritische dialoog helaas met racisme of ruimte voor discriminatie. Zij menen hun eigen identiteit te moeten versterken door die van een ander te beledigen of belachelijk te maken. Voor deze mensen zijn andere sites in het leven geroepen.

Daarom is regel nummer 3 op dit forum:

- Racistische of discriminerende topics of bijdragen worden verwijderd.

Sinds 11 september bestaat er in Nederland veel wantrouwen tegen de islam. Deze site is o.a. bedoeld om hierover te discussiëren. Discussiëren over religieuze aangelegenheden is echter iets anders dan

a) de waardigheid van een religie of een aanhanger van een religie in twijfel trekken

of

b) iemand proberen te bekeren of de waardigheid van een ander geloof of een anders-gelovige of niet-gelovige in twijfel te trekken.

Daarom is regel nummer 4 op dit forum:

- Heb niet alleen respect voor elkaar, maar ook voor elkaar’s geloofsovertuiging of bewuste keuze niet te geloven.

Dit zijn 4 simpele regels om de discussie vruchtbaar te houden.

Beheer zal proberen altijd te beargumenteren waarom een bepaalde discussie, of een bepaalde bijdrage, verwijderd is.

Alle bijdragen aan discussies op deze site worden geplaatst op persoonlijke titel. Bijdragen van bestuursleden van BJBVM ook. Wanneer er sprake is van een ‘stichtings standpunt’ zal hiervan melding worden gemaakt.

We wensen u veel discussieplezier toe!

Het BJBVM- beheer team.
Hier een quote van Harun Yahya waar men op dit forum zo graag reclame voor maakt. Is dit een goed voorbeeld van streven naar een dialoog?
The members of a profane society are, in the main, rude, uncaring and inconsiderate. The reason for this is the egoism of the unbelievers. They all think of their own benefit. Others have no importance for them.

Hier een quote uit een posting van een gebruiker. Een orgie van zelfmedelijden, en schuldafschuiverij.
Deze zgn. 'emaniciaptie' (lees: poging tot vernietiging) van de Islam is werkelijk een illusie. En dit niet alleen voor wat betreft de Nederlandse situatie, maar wegens het wereldomspannende 'idealisme' ook voor de rest van de wereld. Het opleggen van een seculier humanisme c.q. atheisme als panacee enkel en alleen averechtse effecten heeft. Het zal de Islam nog verder isoleren en zodanig versterken. Het staat bij voorbaat vast dat Nederland en het westen gedoemd zijn deze 'koude oorlog' te verliezen.

En het benjebangvoormij forum staat vol met topics waarin men de zgn. 'superioriteit' van de Islam wil aantonen, zoals topics waarin men wetenschappelijke wonderen meent te zien in koranteksten.

Is dat de houding om tot een dialoog te komen?
Ik heb niets tegen evangelisatie, als het maar niet op zo'n hypocriete manier gebeurd.

ciao..
En al mijn bijdragen verwijderen.... foolish.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

FonsV schreef:Leuke draad hier! Er zit toch een beetje het gevaar in dat je - als je van de nodige fora bent afgegooid of fatsoenshalve uit eigen beweging bent vertrokken - dat je dan de vraag gaat stellen: 'Zou het aan mij liggen'? of: 'Ben ik de enige die niet deugt'?
De reden waarom fundamentalistische forums aan censuur doen is voornamelijk uit angst, hetgeen Enigma eigenlijk ook al aangaf. Angst voor de feiten die een einde kunnen maken aan hun irreele denkbeelden; dat van de morele superioriteit, dat van het gevoel de ware leer te volgen etc..
Vanaf het begin is het de bedoeling geweest op het Freethinker Forum geen censuur toe te passen, behalve natuurlijk waar de fatsoensregels worden overtreden. Iedereen mag zeggen wat zij/hij wil zeggen. Joden, christenen, heksen, satanisten, hindoes, newage freaks, ufo-gelovigen etc.. Zelfs evangelisatie is hier toegestaan, maar de fundamentalist die hier zieltjes probeerd te winnen moet wel sterk in haar/zijn schoenen staan.
De rode draad is eigenlijk het idee dat men niet bang moet zijn voor de feiten, en alleen met feiten win je de discussie (de vraag is of er überhaupt een verliezer kan zijn in een discussie). Als een fundamentalist kan bewijzen dat zijn/haar god de enige ware god is, dan heb ik me daar bij neer te leggen. Het punt is dat het bewijs nog nooit is geleverd. Ook is het nooit aannemelijk gemaakt door toepassing van ijzersterke logical. Simcha, aanhanger van het orthodoxe Jodendom heeft beloofd dat hij zou aantonen dat zijn geloof volledig rationeel te beargumenteren was, maar helaas is hij voor die tijd vertrokken. Ik was erg benieuwd geweest wat zijn 'rationele' argumenten inhielden.

Omdat volgens ons de feiten het belangrijkste zijn hebben we Thomas Henry Huxley geciteerd in de bovenste balk van het forum: 'Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing.'
De vetgedrukte zin is helemaal van toepassing op de fundiforums die aan censuur doen.
zij zijn niet geinteresseerd in de waarheid. (wat deze ook moge zijn :) )

ciao.... 8)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

FonsV schreef:
Er zit toch een beetje het gevaar in dat je - als je van de nodige fora bent afgegooid of fatsoenshalve uit eigen beweging bent vertrokken - dat je dan de vraag gaat stellen: 'Zou het aan mij liggen'? of: 'Ben ik de enige die niet deugt'?
Dat vroeg ik me in het begin wel eens af, daarna nooit meer.
Met refo's en mij gaat het altijd mis, die haten mij.
Dat zal deels aan mijn sarcasme liggen.

Ook lastig is het als je al een 'reputatie' hebt opgebouwd zoals in jouw geval, dan is binnenkomen op een forum al voldoende om naar DEFCON 1 te switchen... :twisted:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: Dat vroeg ik me in het begin wel eens af, daarna nooit meer.
Met refo's en mij gaat het altijd mis, die haten mij.
Dat zal deels aan mijn sarcasme liggen.

Ook lastig is het als je al een 'reputatie' hebt opgebouwd zoals in jouw geval, dan is binnenkomen op een forum al voldoende om naar DEFCON 1 te switchen... :twisted:
Hoe kunnen refo's jou nou haten. Ze hebben toch hun naaste lief. :?:
Wat betekent DEFCON 1 trouwens? Trouwens om terug te komen op de verschillende fora. Volgens mij bestaat er niet censuur naar buiten maar ook naar binnen. Gedressseerd worden sommige topics afgehandeld door bepaalde mensen. Anderen worden weggejaagd van onderwerpen die "te" ver gaan. Beginnende gelovigen wordt aangeraden om weg te blijven van religie algemeen. Want tere zieltjes moeten beschermd worden. In sekten kent men dit verschijnsel ook. Buddy's bewaken de nieuwkomers, isolatie, heropvoeding komen tevoorschijn. En als iemand ver genoeg is dan mag hij/zij meedoen aan straatevangelisatie. Kritiek en argumentatie daar is men niet meer vatbaar voor. Het programmeren is voltooid.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Mar
Forum fan

Bericht door Mar »

Enigma heeft duidelijk haar bezwaren aangegeven t.o.v. PleXat. Ik kan dat alleen maar beamen - ik ben degene waarover zij het had, die door een pb-wisseling met haar van het forum is afgekieperd.
Het probleem is, dat als je een beetje gaat zoeken naar een ander forum, je telkens weer dezelfde namen tegenkomt als webmaster, moderator of iets dergelijks. Kijk naar Kerken.com en je ziet dezelfde strakke "regie" met een moderator die je ook op PleXat tegenkomt. Daar zijn ook al mensen afgekieperd zag ik.

Soms heb ik het gevoel, dat op dit soort fora de een nog harder dan de ander schreeuwt om zichzelf te overschreeuwen... anders slaat de twijfel toe.

Mijn naam is voor jullie nieuw, ik ben hier gekomen door een verwijzing op een ander forum. Jullie zullen me dus nog wel verder tegenkomen.

Mar
skeptic
Erelid
Contacteer:

Welkom!

Bericht door skeptic »

Mar schreef:Enigma heeft duidelijk haar bezwaren aangegeven t.o.v. PleXat. Ik kan dat alleen maar beamen - ik ben degene waarover zij het had, die door een pb-wisseling met haar van het forum is afgekieperd.
Het probleem is, dat als je een beetje gaat zoeken naar een ander forum, je telkens weer dezelfde namen tegenkomt als webmaster, moderator of iets dergelijks. Kijk naar Kerken.com en je ziet dezelfde strakke "regie" met een moderator die je ook op PleXat tegenkomt. Daar zijn ook al mensen afgekieperd zag ik.

Soms heb ik het gevoel, dat op dit soort fora de een nog harder dan de ander schreeuwt om zichzelf te overschreeuwen... anders slaat de twijfel toe.

Mijn naam is voor jullie nieuw, ik ben hier gekomen door een verwijzing op een ander forum. Jullie zullen me dus nog wel verder tegenkomen.

Mar
Hallo Mar,

Welkom op het Freethinker forum. Plexat is mij ook bekend, al na mijn eerste posting kreeg ik een vriendelijke waarschuwing, het was geen discussieforum, dus was ik eigenlijk niet welkom als ik een discussie wilde beginnen en werd direct doorverwezen naar een ander forum. Ook daar was het niet veel beter, toen ze geen argumenten bleken te hebben werden ze boos en het topic werd geblokkeerd.

groeten
Skeptic.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Zit ik op een ander christelijk forum nl jacobsladder en word daar verwezen door de een of andere Judas naar mijn "niet sympathiek" zijn op Freethinker. Ik hoor nu graag dat ik heeeeeel sympathiek ben hier want ik kan wel een moreel steuntje gebruiken :cry: :wink:

Ik heb twee nicks op internet voor discussiefora nl Klara en Enigma is er dus eentje aan het Googlen geweest op zoek naar mij en wat er tegen mij te vinden is, mijn reactie vind je op dat forum hier; http://www.dejacobsladder.nl/phpBB2/vie ... 6&start=90 het 5e bericht en dan gaat het nog even door, die Leonard is dus al vanaf juni lid en wijd zijn 9e bericht (jawel het is indrukwekkend) aan mij, wat een eer he.

Wat Fons V schrijft herken ik ook, ik ben ook vrij goed in (al zeg ik het zelf :oops: ) om eerst de verantwoordelijkheid voor mezelf te nemen, dus te onderzoeken wat mijn aandeel in een conflict is en daar dan ook de verantwoordlijkheid voor te nemen maar ik kom er achter dat het gewoon gaat om mijn "anders" zijn, en dan met name mijn christelijk anders zijn. Ik heb het er wel eens met Fenomeen over gehad dat christenen zich blijkbaar veel meer bedreigd en aangevallen voelen door de kritische of andere overtuiging van een medechristen dan van een niet-gelovige.

Wat leuk Mar dat je hier ook reageerd, ik vind het hier een fijne plek omdat ook al zijn de verschillen in overtuigingen groot de dialoog centraal staat. Je kan het hier hartgrondig met elkaar oneens zijn maar je word niet in de rug aangevallen en er blijft respect voor elkaar :wink:

Allemaal een knusje van Enigma :P
Laatst gewijzigd door Enigma op 29 sep 2004 17:58, 5 keer totaal gewijzigd.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef: De reden waarom fundamentalistische forums aan censuur doen is voornamelijk uit angst, hetgeen Enigma eigenlijk ook al aangaf. Angst voor de feiten die een einde kunnen maken aan hun irreele denkbeelden; dat van de morele superioriteit, dat van het gevoel de ware leer te volgen etc..
Plexat is hier een uiterst treffend voorbeeld van.

Vanaf heden 31 Mei 2003 is er een nieuwe regel op PLEXAT

Geen discussie - over satanisme en evt. vragen over satanisme: op PLEXAT
Mocht je toch de mazen vinden om deze regel te ontwijken, zullen we je in de betreffende topic waarschuwen - bij meerdere waarschuwingen volgt een ban. Want dan maken wij eruit op dat je, je niet als onze gast wilt opstellen en onze huisregels wilt respecteren.
Plexat is een forum: waar we alle eer aan Jezus willen geven en Hem beter willen leren kennen. (en niet onze tegenstander: satan )
We willen graag met jou van gedachten wisselen over ons geloof, over onze Heer en Majesteit, onze verlosser ... maar
niet over satanisme...
Het doel van Plexat is een veilige plek en een plek waar we het evangelie delen ... niet meer en niet minder.

Er zal door de moderators van PleXat streng worden toe gezien op het naleven van deze nieuwe huisregel.

Mochten er vragen zijn over deze nieuwe huisregel: neem dan contact op met één van de administrators.
Over dit besluit is lang nagedacht door het team en hier wordt niet meer op terug gekomen!

namens het moderators team

Ik kan er altijd wel om lachen.
Had men zich de moeite genomen zich enigszins te verdiepen in het begrip satanisme dan had men al snel gezien dat het niks van doen heeft met het christelijke begrip Satan.

Maar goed, het is hun keuze en iig geven ze het aan.
Ik kan me ook nog wel een forum herinneren, ik weet niet meer welk, met als ondertitel 'hak er op los', waar men het bovenstaande toch net anders interpreteerde dan ik.
Dit was niet goed, en dat kon niet, en dit was toch wel heel verdacht etc.
tjeerdo schreef: Hoe kunnen refo's jou nou haten. Ze hebben toch hun naaste lief. :?:
Dat moet je relatief zien. :twisted:
Wat betekent DEFCON 1 trouwens?
Die waarschuwingsstadia mbt terroristische aanslagen in de VS.
Enigma schreef:Zit ik op een ander christelijk forum nl jacobsladder en word daar verwezen door de een of andere Judas naar mijn "niet sympathiek" zijn op Freethinker.
Nee dat zal best...
Daar is men zeker niet blij mee, mn omdat dit forum buiten hun jurisdictie valt. [gniffel]
En 'niet sympathiek'?
Ach, gezien de ervaringen in dit topic lijkt het geen incidenteel gebeuren.
Aangezien het op dergelijke fora meestal 'verboten' is om over de materie verder te babbelen, is een vrijplaats als deze m.i. zeer sympathiek.

Ik hoor nu graag dat ik heeeeeel sympathiek ben hier want ik kan wel een moreel steuntje gebruiken :cry: :wink:
Nou ik het toch over 'sympathiek' heb... ;-)
Wat Fons V schrijft herken ik ook...
Dat verbaast mij nou helemaal niks, jullie zouden een uitstekend virtueel koppel zijn.
Ik heb het er wel eens met Fenomeen over gehad dat christenen zich blijkbaar veel meer bedreigd en aangevallen voelen door de kritische of andere overtuiging van een medechristen dan van een niet-gelovige.
Hilarisch!
Dan ga ik ervoor zitten (het is dan net een spelletje 'pong'), lekker buiten schot. :-)
Plaats reactie