Devious schreef:
De reden waarom fundamentalistische forums aan censuur doen is voornamelijk uit angst, hetgeen Enigma eigenlijk ook al aangaf. Angst voor de feiten die een einde kunnen maken aan hun irreele denkbeelden; dat van de morele superioriteit, dat van het gevoel de ware leer te volgen etc..
Plexat is hier een uiterst treffend voorbeeld van.
Vanaf heden 31 Mei 2003 is er een nieuwe regel op PLEXAT
Geen discussie - over satanisme en evt. vragen over satanisme: op PLEXAT
Mocht je toch de mazen vinden om deze regel te ontwijken, zullen we je in de betreffende topic waarschuwen - bij meerdere waarschuwingen volgt een ban. Want dan maken wij eruit op dat je, je niet als onze gast wilt opstellen en onze huisregels wilt respecteren.
Plexat is een forum: waar we alle eer aan Jezus willen geven en Hem beter willen leren kennen. (en niet onze tegenstander: satan )
We willen graag met jou van gedachten wisselen over ons geloof, over onze Heer en Majesteit, onze verlosser ... maar
niet over satanisme...
Het doel van Plexat is een veilige plek en een plek waar we het evangelie delen ... niet meer en niet minder.
Er zal door de moderators van PleXat streng worden toe gezien op het naleven van deze nieuwe huisregel.
Mochten er vragen zijn over deze nieuwe huisregel: neem dan contact op met één van de administrators.
Over dit besluit is lang nagedacht door het team en hier wordt niet meer op terug gekomen!
namens het moderators team
Ik kan er altijd wel om lachen.
Had men zich de moeite genomen zich enigszins te verdiepen in het begrip satanisme dan had men al snel gezien dat het niks van doen heeft met het christelijke begrip Satan.
Maar goed, het is hun keuze en iig geven ze het aan.
Ik kan me ook nog wel een forum herinneren, ik weet niet meer welk, met als ondertitel 'hak er op los', waar men het bovenstaande toch net anders interpreteerde dan ik.
Dit was niet goed, en dat kon niet, en dit was toch wel heel verdacht etc.
tjeerdo schreef:
Hoe kunnen refo's jou nou haten. Ze hebben toch hun naaste lief.
Dat moet je relatief zien.
Wat betekent DEFCON 1 trouwens?
Die waarschuwingsstadia mbt terroristische aanslagen in de VS.
Enigma schreef:Zit ik op een ander christelijk forum nl jacobsladder en word daar verwezen door de een of andere Judas naar mijn "niet sympathiek" zijn op Freethinker.
Nee dat zal best...
Daar is men zeker niet blij mee, mn omdat dit forum buiten hun jurisdictie valt. [gniffel]
En 'niet sympathiek'?
Ach, gezien de ervaringen in dit topic lijkt het geen incidenteel gebeuren.
Aangezien het op dergelijke fora meestal 'verboten' is om over de materie verder te babbelen, is een vrijplaats als deze m.i. zeer sympathiek.
Ik hoor nu graag dat ik heeeeeel sympathiek ben hier want ik kan wel een moreel steuntje gebruiken
Nou ik het toch over 'sympathiek' heb...
Wat Fons V schrijft herken ik ook...
Dat verbaast mij nou helemaal niks, jullie zouden een uitstekend virtueel koppel zijn.
Ik heb het er wel eens met Fenomeen over gehad dat christenen zich blijkbaar veel meer bedreigd en aangevallen voelen door de kritische of andere overtuiging van een medechristen dan van een niet-gelovige.
Hilarisch!
Dan ga ik ervoor zitten (het is dan net een spelletje 'pong'), lekker buiten schot.