CSA en Landmark Education

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Amehoelah

CSA en Landmark Education

Bericht door Amehoelah »

He mensen

Wat vinden mensen hier van 'cursussen' of 'trainingen' van organisaties als CSA en Landmark Education. Organisaties die claimen in een driedaagse cursus mensen van de grootste barrieres in hun leven af te kunnen helpen en ze zo gelukkiger te maken. Zijn het sektes, bedrijven die op een handige manier mensen geld afhandig maken of toch gewoon hele respectabele organisaties die uit naastenliefde mensen geluk brengen?

Uitzending Zembla ergens in februari: http://omroep.vara.nl/Uitzendingen_archief.1315.0.html
Clubje1: www.csaeurope.com
Clubje2: www.landmarkeducation.nl
Dante will always be admired, because no one will ever read him. Voltaire
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik heb deze docu ook gezien en ook wel enkele mensen gesproken die aan zo'n cursus deelgenomen hebben. Het is vooral een moneymaker voor de van de aanbieders lijkt mij. Maar er zijn hiernaas nog tig andere soortgelijke cursussen. Ik denk echter wel dat het adago "baat het niet schaad het niet", hier niet voor iedere deelnemer opgaat. Maar ik heb zo'n idee dat windsurfer hier meer over kan vertellen.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 27 apr 2007 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Als zo'n organisatie(veel) geld vraagt is het tijd om goed op te passen...
Geld en bezit kunnen als een verslavende drug werken ;)
In dat geval is het de vraag of het nog de "oorspronkelijke" (goede) bedoeling is die de "geest" van die organisatie is of dat het de "geest" van geld, rijkdom en macht is.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Amehoelah

Bericht door Amehoelah »

CSA
De eerste cursus 500 euro
De vervolgcursus 1000 euro
De Mastercursus 1300 euro
Zelf trainer worden 4500 euro

Landmark

(een hele sleep aan cursussen)
o.a.
basiscursus 450 euro + 100 deposit
Advanced 750 euro + 150 deposit
Wisdom 2500 euro + 500 deposit
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Juist ja ... :roll:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Raven schreef:Als zo'n organisatie(veel) geld vraagt is het tijd om goed op te passen...
Geld en bezit kunnen als een verslavende drug werken ;)
In dat geval is het de vraag of het nog de "oorspronkelijke" (goede) bedoeling is die de "geest" van die organisatie is of dat het de "geest" van geld, rijkdom en macht is.
Welnee joh, dat is allemaal magie, de magie van het grote geld.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Amehoelah schreef:CSA

Landmark

o.a.
En hier moet ik gelukkiger van worden :roll: .
a.r.

Bericht door a.r. »

Geplaatst: Vr Apr 27, 2007 7:32 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Amehoelah schreef:
CSA

Landmark

o.a.

En hier moet ik gelukkiger van worden .

Jij hoeft er niet gelukkiger van te worden, maar zij worden dat zeker wel met zulke inkomsten. :D
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Jij hoeft er niet gelukkiger van te worden, maar zij worden dat zeker wel met zulke inkomsten. :D[/quote]

*Lol* :D
"Gelukkig" voor hun zijn er veel 'ongelukkige" (wanhopige) mensen.

Maar dat is eigenlijk niet zo grappig meer zielig.
Fuck met alles.
Balzer
Forum fan

Bericht door Balzer »

Dit brengt me op een wereldverbeterend-idee:

Laten we een instelling oprichten die adverteerd met dezelfde soort leuzen als CSA en Landmark (dingen als: sterker in het leven staan, meer succes en financiele voorspoed). En dan bieden we ook korte effectieve cursussen aan voor slechts 500 euro!

De cursus houdt in:
* terugstorting van 495 euro (5 euro administratieve kosten)
* korte brief met daarin het advies om niet meer in dit soort dingen te trappen

8)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Kunnen we niet gewoon een briefje terugsturen? :twisted:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Ik wil wel meedoen hoor, als taak neem ik de terugstorting voor m'n rekening :twisted:
Fuck met alles.
Balzer
Forum fan

Bericht door Balzer »

Atli schreef:Kunnen we niet gewoon een briefje terugsturen? :twisted:
Hehehe, dan leren ze wel sneller :)
Amehoelah

Bericht door Amehoelah »

Balzer schreef:Dit brengt me op een wereldverbeterend-idee:

Laten we een instelling oprichten die adverteerd met dezelfde soort leuzen als CSA en Landmark (dingen als: sterker in het leven staan, meer succes en financiele voorspoed). En dan bieden we ook korte effectieve cursussen aan voor slechts 500 euro!

De cursus houdt in:
* terugstorting van 495 euro (5 euro administratieve kosten)
* korte brief met daarin het advies om niet meer in dit soort dingen te trappen

8)
Is het voor het effect niet beter om mensen uit te nodigen in een zaaltje en dan te zeggen: U bent nu gelukkiger. Was dat die 500 niet waard?

Dan voelen mensen zich pas echt genaaid.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

De pagina van de Vara die Amehoelah in zijn startpost geeft is helaas niet meer beschikbaar.

Ik heb een paar jaar geleden (2001, 2002) een aantal cursussen van Landmark gedaan. Ik zie dat hier een aantal mensen er al een oordeel over hebben en het erover eens zijn dat het geldklopperij is terwijl ze eigenlijk helemaal niet weten wat het is.
Amehoelah schreef:Zijn het sektes, bedrijven die op een handige manier mensen geld afhandig maken of toch gewoon hele respectabele organisaties die uit naastenliefde mensen geluk brengen?
Om te beginnen is Landmark zeker geen sekte, het heeft helemaal niets met religie of geloof in andere irrationele dingen te maken. Sektes proberen mensen te scheiden van hun familie en hun oude leven en ze te hersenspoelen met irrationele wereldbeelden. Wat je in de Landmark cursussen leert is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat een sekte doet: je wordt uitgedaagd om eens vanuit een heel nieuw gezichtspunt naar jezelf en je leven te kijken en van daaruit kun je nieuwe mogelijkheden voor jezelf ontdekken. Dat heeft niets met irrationele onzin te maken. Deze post staat in het Occultisme/Newage forum, maar daar hebben de cursussen van Landmark ook niets mee te maken.
Plons schreef:"Gelukkig" voor hun zijn er veel 'ongelukkige" (wanhopige) mensen.
De cursussen van Landmark zijn helemaal niet bedoeld voor ongelukkige of wanhopige mensen. De cursussen zijn geen therapie of vervanging voor geestelijke gezondheidszorg, sterker nog, als je geestelijk niet goed in je vel zit dan raadt Landmark je zelfs af om deel te nemen (je moet daarover op het inschrijfformulier een vraag over beantwoorden). Ik ben zelf ook helemaal niet aan die cursussen begonnen omdat ik ongelukkig of wanhopig was, maar omdat mijn broer een cursus gedaan had. Ik ben een keer met hem mee geweest naar een informatie-avond en het leek mij wel interessant.

Zoals ik boven al schreef wordt je tijdens de cursus uitgedaagd om eens vanuit een ander gezichtspunt naar jezelf te gaan kijken. Je ontdekt je blinde vlekken (dingen waarvan je niet eens weet dat je ze niet weet!) en dat kan heel waardevol voor jezelf zijn. Voor sommige mensen kan het heel heftig uitpakken, er zijn bijvoorbeeld mensen die al jarenlang ruzie met hun familie hebben en die door de cursus de hele situatie in hun leven ineens in een heel ander daglicht kunnen zien, en die zo'n ruzie dan daadwerkelijk kunnen oplossen. Dat is maar een voorbeeld, wat je eraan hebt is sterk afhankelijk van je eigen persoonlijke situatie.

Landmark is een commercieel bedrijf wat cursussen verkoopt. Ja, de cursussen kosten honderden euro's. Maar vergeleken bij een ander willekeurig commercieel bedrijf wat cursussen over een willekeurig ander onderwerp verkoopt zijn de prijzen helemaal niet exorbitant hoog.

Ik heb zelf geen enkel belang bij Landmark, ik ben hier niet om Landmark te verdedigen maar wel om jullie erop te wijzen dat jullie nogal snel zijn met het vellen van een oordeel bent over iets waar je helemaal niets vanaf weet. Ga minstens eens zelf naar een informatie-avond bij Landmark voordat je hier zonder enige kennis je oordeel klaar hebt.
Plaats reactie