god moet in de europeesche grondwet

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

a.r.

god moet in de europeesche grondwet

Bericht door a.r. »

http://www.petition4him.com

De meningen zijn verdeeld, maar de mening van christelijk europa is duidelijk.
Hoe kan het zijn dat de naam van de schepper van de wereld, dus ook van Europa wordt weggelaten, uit haar grondwet ? etc., etc. bla,bla,bla :roll: :roll:
Samante

Re: god moet in de europeesche grondwet

Bericht door Samante »

a.r. schreef:http://www.petition4him.com

De meningen zijn verdeeld, maar de mening van christelijk europa is duidelijk.
Hoe kan het zijn dat de naam van de schepper van de wereld, dus ook van Europa wordt weggelaten, uit haar grondwet ? etc., etc. bla,bla,bla :roll: :roll:
Hopelijk hebben we in Europa scheiding van kerk en staat. God is een begrip dat derhalve uit de grondwet dient te blijven.
fbs33
Bevlogen

schepper??

Bericht door fbs33 »

Een disputabele aanname om in een grondwet als vast uitgangspunt te zetten!
Vrijheid v.meningsuiting zou opnieuw onder 'blasfemie' kunnen gaan vallen, en de bijbel zowel als koran, tot leidraad voor de rest der wetten kunnen maken.
Een stap achteruit van honderden jaren voor de mensheid, en een stap vooruit op weg naar het Armageddon doordat de ratio bevolen! op een laag pitje gezet wordt.
Met een nog meer verslechterend milieu omdat het verstand het instinct dienen moet?
Voor mij een reden om absoluut tégen een Europa met zó'n grondwet te stemmen!
Frodo
Forum fan

Re: schepper??

Bericht door Frodo »

Ik vind het helemaal prima als God in de grondwet terechtkomt.

Natuurlijk wil ik de privacy van God niet schenden, en daarom stel ik het volgende voor:

Voor het opnemen van God in de grondwet is zijn toestemming benodigd. Zodra hij een verklaring hieromtrent opstelt en persoonlijk ondertekent, lijkt me er geen beletsel meer te zijn om hem in de grondwet op te nemen.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Een prima voorstel, Frodo!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
a.r.

Bericht door a.r. »

Wie van jullie heeft er een direct lijntje met god dan ? :lol: :lol:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nou, dat lijkt me geen probleem, genoeg mensen die dat beweren. Problematischer wordt het als je zegt een aantoonbaar lijntje met god te hebben.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
a.r.

Bericht door a.r. »

:lol:
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

:D
een aantoonbaar lijntje met god
Deze jongens ?
http://www.youtube.com/watch?v=Sfbk4QAjgXo
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Inderdaad, en als hij er niet mee eens is, moet hij maar in beroep gaan. :lol:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 18 jun 2007 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

bon elke verwijzing moet dus uit de europese grondwet blijven.
Hoe kunnen we dan katholieke landen (polen bvb) paaien zodat ook zij zouden instemmen met een grondwet?

Dit land is nu in staat om elke wetenschappelijke sponsoring vd EU te vetogewijs te blokkeren op basis van complete goddelijke irrationaliteit (stamcel). Lijkt mij stukken erger dan ergens een vage, holle en nietszeggende verwijizing naar de christelijke geschiedenis in die grondwet te zetten zodat ook zij instemmen om oa een ander beslissingssyteem te gaan gebruiken.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

appelfflap schreef:bon elke verwijzing moet dus uit de europese grondwet blijven.
Hoe kunnen we dan katholieke landen (polen bvb) paaien zodat ook zij zouden instemmen met een grondwet?

Dit land is nu in staat om elke wetenschappelijke sponsoring vd EU te vetogewijs te blokkeren op basis van complete goddelijke irrationaliteit (stamcel). Lijkt mij stukken erger dan ergens een vage, holle en nietszeggende verwijizing naar de christelijke geschiedenis in die grondwet te zetten zodat ook zij instemmen om oa een ander beslissingssyteem te gaan gebruiken.
Een beetje off-topic, maar waarom zouden we Polen moeten paaien?

Is die Europese grondwet dan zo belangrijk dat we aan alle landen allerlerlei tegemoetkomingen moeten doen, zodat er uiteindelijk een halfbakken compromis ligt waarin dan wel ieder land zich kan vinden?

En geeft bovengenoemde instemming van de regeringsleiders dan de wens van de verschillende volkeren weer?

doeidoei
Frodo
Samante

Bericht door Samante »

Tsjok45 schreef: Deze jongens ?
http://www.youtube.com/watch?v=Sfbk4QAjgXo
Ik vind ze erg leuk, erg aandoenlijk.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Frodo schreef: Een beetje off-topic, maar waarom zouden we Polen moeten paaien?
EU natuurlijk. met 25 landen is een vetosysteem onwerkbaar. om dit systeem er uit te gooien heb je een grondwet nodig.
Frodo schreef: Is die Europese grondwet dan zo belangrijk dat we aan alle landen allerlerlei tegemoetkomingen moeten doen, zodat er uiteindelijk een halfbakken compromis ligt waarin dan wel ieder land zich kan vinden?
Als je iets van de EU begrijpt zou je weten dat je vraag dom is. wil je veto eruti gooien dan zal er iets tegenover moeten staan. "voor iets hoort iets" is een politiek inzicht van het 2e niveau.En veto moet eruit om het logge schip Europa terug op koers te krijgen (defensie, sociaal, toekomst)
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

appelfflap schreef:
Frodo schreef: Een beetje off-topic, maar waarom zouden we Polen moeten paaien?
EU natuurlijk. met 25 landen is een vetosysteem onwerkbaar. om dit systeem er uit te gooien heb je een grondwet nodig.
Ik geloof niet dat je mijn vraag snapt. Dat het over de EU gaat begrijpt iedereen, maar de vraag is waarom Polen gepaaid moet worden? Als een ander land zijn grote muil opendoet, moet dat land dan ook gepaaid worden?

Oftewel: is de grondwet (of welk ander woord we voor die grondwet dan ook verzinnen) zo belangrijk dat we concessies gaan doen aan ieder land dat even tegenstribbelt.

Een ander punt: wanneer een land zicht tegen de grondwet heeft uitgesproken, denk je dan dat de mening van het volk verandert wanneer je de grondwet geen grondwet noemt, terwijl die inhoudelijk praktisch hetzelfde blijft? Denk je dat bijv de inwoners van NL en F opeens laaiend enthousiast zijn als er een andere titel op de grondwet komt te staan?
Frodo schreef:Is die Europese grondwet dan zo belangrijk dat we aan alle landen allerlerlei tegemoetkomingen moeten doen, zodat er uiteindelijk een halfbakken compromis ligt waarin dan wel ieder land zich kan vinden?
Als je iets van de EU begrijpt zou je weten dat je vraag dom is. wil je veto eruti gooien dan zal er iets tegenover moeten staan. "voor iets hoort iets" is een politiek inzicht van het 2e niveau.En veto moet eruit om het logge schip Europa terug op koers te krijgen (defensie, sociaal, toekomst)[/quote]

Een prachtig antwoord, maar geen antwoord op mijn vraag.

doeidoei
Frodo
Plaats reactie