Vrijdenken en het zelf gelijk ?
Moderator: Moderators
Vrijdenken en het zelf gelijk ?
Als wij de moderator van deze gebruikers-groep mogen geloven heeft het zelf alles te maken met het vrij-denken.
Zo maak je volgens mij van het zelf of van het vrij-denken een joke, of juist niet ?
Tenzij je die twee onlosmakend met elkaar verbindt . Je komt enkel tot je zelf als je een
vrij-denker bent ?
Verder stel ik mij de vraag naar aanleiding van het afsluiten van het vorig onderwerp :
het zelf een joke ? .... als er voor meer dan 80 % het zelfde staat in een onderwerp - gaat het dan wel degelijk om een zelfde onderwerp en discussie t. Vooral als de discussie gevoerd wordt vanuit een ander venster - en gezichtpunt en de these verschillend is van de voorgaanden.
Bijkomende vraag : moeten moderators geen vrij-denkers zijn die minimum de wetenschap van de logica onder de knie hebben ?
Of zijn de moderators juist aangesteld om het vrij-denken of het niet bestaan van het vrij-deniken te ontwaren ?
Zo maak je volgens mij van het zelf of van het vrij-denken een joke, of juist niet ?
Tenzij je die twee onlosmakend met elkaar verbindt . Je komt enkel tot je zelf als je een
vrij-denker bent ?
Verder stel ik mij de vraag naar aanleiding van het afsluiten van het vorig onderwerp :
het zelf een joke ? .... als er voor meer dan 80 % het zelfde staat in een onderwerp - gaat het dan wel degelijk om een zelfde onderwerp en discussie t. Vooral als de discussie gevoerd wordt vanuit een ander venster - en gezichtpunt en de these verschillend is van de voorgaanden.
Bijkomende vraag : moeten moderators geen vrij-denkers zijn die minimum de wetenschap van de logica onder de knie hebben ?
Of zijn de moderators juist aangesteld om het vrij-denken of het niet bestaan van het vrij-deniken te ontwaren ?
Laatst gewijzigd door Jozef op 18 nov 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
DUM VIVIMUS VIVAMUS
Re: Vrijdenken en het zeld gelijk ?
Jozef schreef:Als wij de moderator van deze gebruikers-groep mogen geloven heeft het zelf alles te maken met het vrij-denken.
We krijgen hier wekelijks spammers die niet anders doen dan klieren. Het is niet de bedoeling dat een nieuwkomer hier komt en meteen de ene na de andere draad opstart. Het moet allemaal een beetje overzichtelijk blijven.Verder stel ik mij de vraag naar aanleiding van het afsluiten van het vorig onderwerp :
Een minimum? Ja.Bijkomende vraag : moeten moderators geen vrij-denkers zijn die minimum de wetenschap van de logica onder de knie hebben ?
Nee. Moderatoren zijn ervoor om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Meer niet.Of zijn de moderators juist aangesteld om het vrij-denken of het niet bestaan van het vrij-deniken te ontwaren ?
Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Devious op 18 nov 2007 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- MOODY BLUE
- Diehard
misschien is hij niet zichzelf?MOODY BLUE schreef:Zelden zo'n vreemde stelling hier gezienVrij-denkers zijn juist de enige die (zich) zelf zijn ?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
-
Theoloog
Nee niet alle en niet alleen vrij denkers zijn zichzelf, ligt allemaal nog aan de persoon en aan de situatie...
Voorbeeld van mezelf: Ik heb ooit een depressie gehad, maar was wel een vrij denker, en toch was ik alles behalve mezelf...
Voorbeeld van mezelf: Ik heb ooit een depressie gehad, maar was wel een vrij denker, en toch was ik alles behalve mezelf...
*There's always someone to blame for the things you do yourself...*