200 zweepslagen!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
raspoetin

200 zweepslagen!

Bericht door raspoetin »

Stel: een 19-jarige vrouw heeft een ontmoeting met een mannelijke kennis in een auto. De man heeft haar beloofd om een oude foto van haar terug te geven. Maar gezellig wordt het niet. Een bende van zeven kerels valt hen aan. De vrouw wordt uit de auto gesleurd, verrot geslagen en 14 keer verkracht. De man is eenzelfde lot beschoren.

Als dit voorval in België was gebeurd, zouden de slachtoffers psychologische bijstand krijgen en de daders vermoedelijk tot zware gevangenisstraffen worden veroordeeld. Helaas. De groepsverkrachting had plaats in Qatif, Saoedi-Arabië. Daar mag een vrouw geen contact hebben met een man die geen familie is. En dat verandert het zaakje wel enigszins. De daders werden enkel schuldig bevonden aan ontvoering. De groepsverkrachting achtte de rechter niet bewezen. Daarmee negeerde hij helder bewijsmateriaal: een gsm waarmee een van de daders de aanval had gefilmd. Vier verkrachters krijgen celstraffen tussen één en vijf jaar en 80 tot 1.000 zweepslagen. Erger is dat ook de slachtoffers veroordeeld werden tot ieder 90 zweepslagen, wegens illegale ontmoeting. De jonge vrouw liet het daar niet bij. Ze trok met haar zaak naar het hooggerechtshof. Dat beloonde haar daarvoor met een verdubbeling van haar straf: 200 zweepslagen en een halfjaar cel. De rechters motiveerden hun beslissing door te zeggen dat de vrouw "het vonnis trachtte te beïnvloeden en te verzwaren via de media."

De vrouw had inderdaad haar gal gespuwd in de media. In een interview vertelde ze hoe het Saoedische gerecht met vrouwelijke slachtoffers omgaat. "Ze wilden meteen weten of ik een relatie had met een van de mannen." 'Waarom heb je het huis verlaten?' wat was je daar aan het doen?' schreeuwen ze tegen me. Ze beledigden me en riepen dat ik loog."

Zelfs de advocaat van de vrouw werd uit de rechszaal gegooid, wegens contact met de media. Hij kreeg het verbod om zijn cliënte nog te verdedigen en riskeert voor drie jaar geschorst te worden.

Volgens Farida Deif van Human Rights Watch toont dit nog maar eens aan dat slachtoffers van seksuele misdaden in Saoedi-Arabië geen schijn van kans maken. "Hun ondervragingen en rechszaken dragen nog bij tot het trauma in plaats van gerechtigheid te brengen. Hierdoor krijgen vrouwen het signaal dat ze maar beter geen klacht wegens verkrachting indienen. Want dat kan gezien worden als overspel. Dat een advocaat gestraft wordt omdat hij zijn cliënte verdedigt, is onvoorstelbaar"

Saoedi-Arabië heeft geen geschreven rechtspraak. Rechters passen de sharia toe, soms zelfs zonder hun vonnissen te motiveren.

(Bron: P-magazine 27-11-2007)

:x Dit is maar 1 voorbeeld van het walgelijke rechtsysteem dat de sharia heet. :x

Wel doordachte meningen hierover zijn altijd welkom.
Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp."

- Stephen Roberts -
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Op een dag zal het wellicht tot de massa daar doordringen dat zij zich laten onderdrukken en indoctrineren door een gruwelijk barbaars bijgeloof. Zoals de Fransen destijds de Bastille bestormden, zo zullen de ontwaakte arabieren dan de Sharia-rechtbanken bestormen, en de mullah's en hun beulen zullen hangen.
Het punt is dat zo'n revolutie van binnenuit moet plaatsvinden. Westerse strijdmachten die daar met geweld de verlichting willen bewerkstelligen (terwijl ze zelf vaak de essentie van de verlichting met voeten treden), zullen gezien worden als hypocriete indringers en zullen derhalve slechts de positie van de barbaren versterken.
Wat westerse landen kunnen doen is ten eerste, zelf het goede voorbeeld geven, en ten tweede, mensen als Ayaan Hirsi Ali steunen. Revoluties beginnen bij de moedige denkers, bij ketters, bij afvalligen, bij strijdvaardige dissidente schrijvers en filosofen; de protagonisten van de beschaving en het gezonde verstand (ik hoor de criticasters reeds roepen dat mensen als mevr. Hirsi Ali 'haatzaaien'. Ik zou deze lasteraars dan eens vriendelijk maar dringend willen uitnodigen om deze beschuldigingen te onderbouwen!). Als ik zie hoe deze vrouw verketterd wordt, soms zelfs door mensen die je toch wel enig gezond verstand toedicht, dan vind ik dat erg beschamend.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Re: 200 zweepslagen!

Bericht door Plons »

raspoetin schreef:
Volgens Farida Deif van Human Rights Watch toont dit nog maar eens aan dat slachtoffers van seksuele misdaden in Saoedi-Arabië geen schijn van kans maken. "Hun ondervragingen en rechszaken dragen nog bij tot het trauma in plaats van gerechtigheid te brengen. Hierdoor krijgen vrouwen het signaal dat ze maar beter geen klacht wegens verkrachting indienen.
Wat een balken hebben die mensen in hun ogen, maarja zo wordt ik wel bewuster van onze eigen splinters. De daad (verkrachting) op zich is een uiting van barbaarheid, en de dingen die hierboven staan beschreven (als ik het goed heb) is nog steeds van dagelijkse orde in het westen.
Fuck met alles.
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Ziekelijk.... maar mensen die dom gehouden worden kun je in zekere zin het niet kwalijk nemen dat ze dom zijn.

Ik wil niet zeggen dat onze westerse maatschappij op alle fronten het meest fatsoenlijke voorbeeld geeft, want dat is zeker niet zo. Maar voor zover ik weet doen we het een stukje beter dan... zij...
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Echt ziek, mensen die slachtoffer zijn worden keihard veroordeeld ipv dat ze geholpen worden. Ik heb er maar 1 woord voor, WALGELIJK!!!!
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wij doen het anders ook, van daders slachtoffers maken, alleen valt het hier niet zo op aangezien we de echte slachtoffers niet vermoorden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
raspoetin

Bericht door raspoetin »

Kitty schreef:Wij doen het anders ook, van daders slachtoffers maken, alleen valt het hier niet zo op aangezien we de echte slachtoffers niet vermoorden.
Ruhi Hamid (over de sharia):

"ik blijf het vreselijk vinden dat vrouwen in de sharia systematisch minder serieus worden genomen. Een verkrachter wordt pas veroordeeld als er ten minste vier getuigen voor de rechter willen komen vertellen wat ze gezien hebben. De verkrachte vrouw telt niét als getuigt. Want: ze is bevooroordeeld. Het ligt aan dat soort onzinnige regels dat het Westen de sharia nooit ook maar zal willen begrijpen, vrees ik."

Ons rechtsysteem heeft dan wel bepaalde missers, maar hier is de getuigenis van een vrouw wel evenwaardig aan de getuigenis van een man. Wat daar niet het geval is.

De sharia is het werkelijke gevaar van de islam. Dat is iets waar we ons sterk tegen moeten verzetten.

In een laatste enquête vanuit humo blijkt 1/4 van de Brusselse moslimgemeenschap de regels van de Sharia hoger acht dan de Belgische wetgeving.

"In de enquête wordt ook de vraag gesteld: 'is de sharia voor jou belangrijker dan de Belgische grondwet?' Wel, mijn ideologie staat voor mij boven de grondwet. En ik zal ervoor ijveren dat mijn standpunten, die deels geïnspireerd zijn door de islam en de Koran, wetten worden. Dus mijn antwoord op die vraag is kortweg: ja. Ook al weet ik dat veel autochtonen nu op hun achterste poten gaan staan."

- Karim Hassoun, nationaal voorzitter van de Arabisch Europese Liga ( 28 ) opvolger van Dyab Abou Jahjah uit "de grote Islam enquête" humo 3508/48, 27 november 2007 -

Zoals je kunt zien, zijn er echt moslims die proberen om hier de sharia proberen in te voeren.... Zo keren we terug naar de middeleeuwen! :x
Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp."

- Stephen Roberts -
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Inderdaad en dat willen we dus niet. Het is een kwestie van verschillende tegenover elkaar staande vormen van moraal. Dat is niet op te lossen naar mijn idee.

Maar je ziet ook dat ook hier onder invloed van bijvoorbeeld de criminaliteit de moraal aan het verschuiven is, er zaken gebeuren die jaren geleden ondenkbaar waren. Bijvoorbeeld criminelen die auto's in brand steken vrijuit laten gaan.
De invloed van de Islam is een sluipende, langzaamaan passen we ons aan aan de eisen van de Islam. Aan de ene kant door angst voor het geweld. Aan de andere kant om koste wat kost vast te houden aan rechten die mensen zouden moeten hebben. ook als die rechten ingaan tegen onze eigen normen en waarden, maar puur gestuurd door de vrijheid van religie.
Nu komen we alleen nog in opstand tegen excessen in moslimlanden. Maar gaan fel tekeer tegen bijvoorbeeld Wilders die hetzelfde roept.
Er is maar één Islam en die is oorzaak van alle excessen, hoe hard er ook wordt geroepen dat dat dan geen 'echte' moslims zouden zijn. Maar je hoort hier van de echte moslims verder niet meer tegengeluid dan deze dooddoener.
Maar ook het gedachtegoed van een matige moslim gaat in de basis tegen onze moraal in. En in principe zijn die mijns inziens voor ons Nederlanders gevaarlijker dan de geweldadige moslims in een Islamitisch land. Want gematigd is ook maar een term. Wat dat wezenlijk inhoudt moet je ook maar naar gissen. En het probleem wordt niet opgelost doordat er ook goede moslims zijn, wat ik niet zal bestrijden. Maar wie dat precies dan zijn en hoeveel dat er in weze zijn blijft onbekend.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Hier is het verhaal van het meisje.

Wat blijkt nu: de man met wie ze in de auto zat was geen jeugdvriendje, maar iemand waarmee ze telefonisch contact had gehad (in Saoudi-Arabië wordt contact tussen mannen en vrouwen onmogelijk gemaakt, dus mannen werpen hun telefoonnummer uit de auto).

De jongen dwong haar toen een foto af te staan. Toen ze trouwde begon ze hierover in te zitten, dus ze vroeg de foto terug. Dat wilde hij wel doen, op voorwaarde dat ze hem zou ontmoeten. Waarschijnlijk wilde hij dus zelf wat met haar uithalen, maar toen kwamen die mannen er tussen.

Wat blijkt nu: die verkrachters wonen bij de vrouw in de buurt, en begonnen zelf over het gebeurde te praten, om haar reputatie kapot te maken.

De vrouw verwachtte dat haar echtgenoot van haar zou scheiden, maar dat deed hij niet. Hij bleef achter zijn vrouw staan. Hij heeft de rechters uitgescholden dat ze zijn vrouw tot dader maakten en de verkrachters vrijuit lieten gaan (al hadden die één en ander gefilmd).
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Devious schreef:Op een dag zal het wellicht tot de massa daar doordringen dat zij zich laten onderdrukken en indoctrineren door een gruwelijk barbaars bijgeloof. Zoals de Fransen destijds de Bastille bestormden, zo zullen de ontwaakte arabieren dan de Sharia-rechtbanken bestormen, en de mullah's en hun beulen zullen hangen.
Het punt is dat zo'n revolutie van binnenuit moet plaatsvinden. Westerse strijdmachten die daar met geweld de verlichting willen bewerkstelligen (terwijl ze zelf vaak de essentie van de verlichting met voeten treden), zullen gezien worden als hypocriete indringers en zullen derhalve slechts de positie van de barbaren versterken.
Geloof je dit werkelijk ??
Ik bedoel, binnen context van de huidige wereldorde?
En je vernoemt 'de massa' !? In plaats van een minderheid... je weet toch ook dat een intense indoctrinatie een probaat middel is om geen bewuste (vrijdenkende) "massa" te krijgen?
Saoudi Arabie heeft altijd aan de top van de gruwel gestaan, qua toepassing van de sharia. Maar hun overmoed wordt gesterkt door het feit dat ze WETEN dat ze MOGEN onderdrukken omdat hun zeer uitdrukkelijk de hand boven het hoofd wordt gehouden door de USA. Geen dikkere vriendjes dan USA enerzijds en S.A. én Koeweit anderzijds.
De hypocrysie gaat zo ver dat terrorisme gefinancierd vanuit Saoudische bronnen door de USA wordt genegeerd als onbestaande. Ze zouden integendeel op rijke parties met die figuren gaan toasten op hun volgend financieel succes. (Olie en megalomane, dure bouwprojecten die er het gevolg van zijn, het zijn doorgaans de amerikaanse firmas die ervan genieten)
Nee, het kan de USA niet schelen dat die araabse burgers hun rechten vertrappeld worden. NIEMAND HEEFT HET RECHT OM TE KLAGEN, in die landen, ze zijn immers RIJK!? Wat wil je dan nog meer...
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Bovendien Willem; wie zou de revolutie leiden in een land als Saoudi-Arabië? Juist! Types als Osama bin Laden.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

:evil: Mensen lezen ook nooit zorgvuldig. 'Geloof je dit werkelijk?' Nee, ik heb geen idee! Het woordje 'wellicht' is dan ook belangrijk. Goed lezen dus!
Voor hetzelfde geld blijven Saoediërs 10.000 jaar onwetend en barbaars. Maar ik geloof, en ik wil ook geloven, dat humanisme en verlichting ook in die contreien kunnen plaatsvinden. De inquisiteurs en koningen uit het middeleeuwse Europa waren net zulke bijgelovige despoten als de mullah's en de schriftgeleerden van de shariarechtbanken.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie