Subsidiëring van de Islam

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sebastiaan
Bevlogen

Subsidiëring van de Islam

Bericht door Sebastiaan »

bron: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000737.html

Pleuronieuws
door Michiel Mans

Een door de overheid verspilde, verknalde of weggepiste euro, is een pleuro. De snelheid waarmee het Rijk, Provincies en Gemeenten het geld, al dan niet in subsidievorm, met bakken tegelijk over de balk pleuren aan halve gare, overbodige of nutteloze zaken, blijft onverminderd verbazingwekkend. Een bewogen politicus zou 'geschokt' of 'verbijsterd' zijn bij absorptie van ernstig pleuronieuws. Groter leed zoals tsunami's, massamoord en doodslag, kan rekenen op de samenstelling 'geschokte verbijstering' of 'verbijsterde geschoktheid'. Andere woorden of combinaties dan die met geschokt of verbijsterd, zul je zelden tegenkomen.

Ik ben nog herstellende van het in verstikkende ademnood geabsorbeerde schokkende nieuws dat een onderons clubje correcte hoofdstedelijken met hierin veel (ex-)politici, meest PvdA'ers, ruim vier pleuroton van de Gemeente en twaalf pleuroton van het Rijk krijgen voor de stichting Marhaba, 'huis van islam'. Een volgens Cohen (PvdA) seculiere stichting waar, hoe verbijsterend, toch alleen het islamitische aspect van immigrantenculturen en -kunst benadrukt gaat worden. De ondermeer door Felix Rottenberg (PvdA) geïnitieerde en tevens te bestieren stichting, wil jaarlijks ruim twintig pleuroton stukslaan om de islam op slinkse wijze te promoten. Rottenberg heeft indertijd zijn best gedaan om die islam massaal in Amsterdam te introduceren dus het is niet vreemd dat hij dit beleid, weelderig gefinancierd door de belastingbetaler, door wil zetten. Wat hij als bestuurder gaat opstrijken, bleef onvermeld.

Begon de opgelopen delirium tremens na dit nieuws weer enigszins in omvang af te nemen, had ik net wat flessen naar de glasbak gebracht, diende het volgende alcoholische, weelderige pleuronieuws zich reeds aan. In Drachten kunnen arrestanten voortaan als gast vertoeven in ruime, rustgevende cellen in zachte pasteltinten. Ze kunnen zich verpozen met de technozuil voorzien van breedbeeld TV waarop computerspelletjes gedaan kunnen worden of naar Discovery Channel, National Geographic en Eurosport kan worden gekeken. Met de afstandsbediening regel je de behaaglijke vloerverwarming naar eigen inzicht. Ik vermoed dat er een topkok in de keuken staat om ook de roomservice een passende, onvergetelijke ervaring te maken. Kosten per cel, een schamele 190.000,- pleuro. Er zitten tweeëntwintig van dergelijke sobere cellen in het nieuwe Drachtige complex. Amsterdam-Amstelland had het al. Leeuwarden wil en krijgt het over twee jaar.

Ik ben zeer benieuwd hoe opa en oma in het armeluistehuis, met hun feestelijke pyamadagen en overvloedige dagelijkse voedselbudget van soms 3,50 tegen deze broodnoodzakelijke investeringen aankijken. Ook zij die deels van voedselbanken afhangen, zullen wel blij verrast zijn met al dit gulle nieuws. Veel geschokte verbijstering heeft het elders niet opgeleverd.

Michiel Mans (1956) is grotendeels autodidact, een 'lezer' met interesses in geschiedenis, filosofie, politiek en wetenschap. Hij komt uit een nest van 'boerenverstand' aan moederskant en een 'oud koloniaal uitzuigersgeslacht' aan vaderskant. Een mix van Drents humanisme en rechts reactionair in een liberale, sceptische saus.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tegen de tijd dat je toe bent aan een verzorgingstehuis is het steeds meer aantrekkelijk om arrestant cq gevangene te worden, het biedt zoveel voordelen op het schrijnende verblijf in een verzorgingstehuis. Ik vind dit ronduit belachelijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Kitty schreef:Tegen de tijd dat je toe bent aan een verzorgingstehuis is het steeds meer aantrekkelijk om arrestant cq gevangene te worden, het biedt zoveel voordelen op het schrijnende verblijf in een verzorgingstehuis. Ik vind dit ronduit belachelijk.
Hoe zou je dat dan aanpakken, een bak beroven of zo met een waterpistool? :lol:

Maar goed, het is mij vaak onduidelijk hoe het geld nu eigenlijk wordt verdeeld in Nederland. Als een minister of wethouder miljoenen uitgeeft aan een of ander project, heb ik al snel snel zoiets van "is dat veel of weinig"? :?
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Op cbf.nl is een lijst met "goede doelen" te vinden die subsidies van de overheid ontvangen: http://www.cbf.nl/Database_goede_doelen ... sidies.php

Niet alle namen zeggen mij wat, maar mijn oog viel in ieder geval op:
Stichting Leger des Heils Fondsenwerving - 178,9 miljoen euro (2006)
Stichting Open Doors - 16.000 euro (2006)
Stichting Youth for Christ - 537.000 euro (2006)
Stichting Gereformeerde Zendingbond - 659.000 euro (2006)
Stichting Bond tegen het vloeken - 1.000 euro (2006)

De eerste vier hebben als primair doel het verspreiden van het christendom. Het leger des heils ontvangt ruim 80% van haar inkomsten uit samenlevingsgeld.

De bond tegen het vloeken heeft in 2006 slechts 1000 euro gekregen, maar is het vermelden waard aangezien deze stichting onder de motorkap "Bond tegen het schenden van Gods heilige Naam" heet. Bij de overige stichtingen ga ik er van uit dat het geld naast het verspreiden van immoreel gedachtengoed nuttig besteed wordt. Het voorkomen van het schenden van gods heilige naam lijkt me geen overheidsdoel.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

De eerste vier hebben als primair doel het verspreiden van het christendom.
Waarom geeft de overheid niet de Baghwan of de Hare Krishna geen geld?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Sararje schreef:
De eerste vier hebben als primair doel het verspreiden van het christendom.
Waarom geeft de overheid niet de Baghwan of de Hare Krishna geen geld?
Zodra het om een religie of geloofsovertuiging gaat die niet het christendom heet slaan de SGP en ChristenUnie op tilt.

Volgens SGP-Tweede Kamerlid Kees van der zou de overheid zich "niet op dat terrein moeten begeven, omdat moeilijk te verdedigen is welke geloofsrichtingen wel op steun mogen rekenen en welke niet".

En Dhr Anker ChristenUnie: "Ik krijg toch wat vreemde gevoelens bij zo'n site met overheidsteun".

http://www.nu.nl/news/1270219/52/Verzet ... _site.html
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Tsja, eerste keer dat de CU in de regering zit. M.i. moet de overheid op geen enkele manier religie bevoordelen dmv subsidie. Of zal ik morgen subsidie gaan aanvragen voor deze site? Denk niet dat ik het zal krijgen omdat het a) atheistisch is en b) te weinig allochtoontjes trekt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Ik heb er nog een gevonden die ontbreekt in het lijstje:

http://www.3xm.nl/deorganisatie
Een unieke organisatie
3xM is een unieke organisatie die lokale partnerorganisaties in Afrika, Azië en Oost-Europa helpt bij het maken van christelijke televisie. 3xM helpt met training, aanschaf van apparatuur, draagt bij in de exploitatiekosten en geeft advies. Het werk van 3xM wordt mogelijk gemaakt door de inzet van heel veel mensen. Naast een aantal vaste medewerkers, kunnen we rekenen op de steun van een groot aantal vrijwilligers. 3xM heeft het CBF-keur voor goede doelen en is lid van de Evangelische Alliantie en de Evangelische Zendingsalliantie.

Doel
Bevorderen van de verkondiging van het Woord van God en de toepassing daarvan in het dagelijks leven via de televisie.
Werkwijze

Ondersteuning van lokale christenen in het 10/40 window bij het maken en uitzenden van christelijke tv-programma's en het geven van voorlichting en educatie.
Goed voor 180.000 euro samenlevingsgeld in 2006.

Ook om bij deze organisatie aan de slag te kunnen moet voldoen aan de eis: "je bent overtuigd christen en staat achter onze doelstelling".
Plaats reactie