YouTube Muziek
Moderator: Moderators
Re: YouTube Muziek
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Sidder ... sidder ... reconsider?
Als liefdevolle Engel
verliefd op de man
die haar vleugels brak
wilde zij toch vliegen
en werd een Heks.
Gelijk kaars te snel
uitdovend opgebrand
eenzaam achterblijvend
met hart vol
duistere plannen
vliegt ze terug
naar het licht
van de liefde
welke nooit was ...
Op haar bezensteel
vliegend zingend
Oh baby, reconsider me?
... sidder ... sidder ... reconsider!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
https://www.kmuc.org/npr-music/2024-10- ... omber-note
Google vertaling.
Google vertaling.
Een van haar bekendste nummers is “Li Beirut”, wat “Voor Beiroet” betekent.
Het lied is een ode aan de stad, aan haar huizen, haar mediterrane kustlijn, haar geur van brood en jasmijn. Het is ook een lied dat een pijnlijk en donker hoofdstuk in de geschiedenis van het land vertelt: de verwoestende burgeroorlog van 1975-1990.
"Het is een soort volkslied geworden. Een heel somber volkslied voor de mensen," zegt Danny Hajjar, een Libanese schrijver die muziek en kunst in de Arabische wereld behandelt.
“Het wordt eigenlijk alleen maar gespeeld in tijden van crisis. Het is nu een trigger voor veel mensen. Ze kunnen dat liedje niet meer horen omdat ze weten dat het betekent dat er iets mis is.”
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Prachtig Maria.
Geleend van een groot componist, Joaquin Rodrigo. Prima. De tijden zijn naar zo'n troost op je speakers.
Geleend van een groot componist, Joaquin Rodrigo. Prima. De tijden zijn naar zo'n troost op je speakers.
Kol Nidre
Kol Nidre is het joodse wettische formulegebed dat negen dagen na het Joods nieuwjaar, op de tiende van de joodse maand tisjri en wel op de avond van Jom Kipoer driemaal wordt opgezegd. In dit gebed doet men een plechtige verklaring dat alle geloften, eden en verplichtingen, die men gedurende het aankomende jaar op zich neemt geen geloften, eden of verplichtingen zijn, zodat niet de zonde kan ontstaan van het verbreken van een tegenover God afgelegde gelofte.
Yom Kippur
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Leuk nummer. "you didn't think about tomorrow". Sterk!
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 12 okt 2024 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- ChaimNimsky
- Bevlogen
gestolen van SpanjeMaria schreef: ↑11 okt 2024 12:07 https://www.kmuc.org/npr-music/2024-10- ... omber-note
Google vertaling.Een van haar bekendste nummers is “Li Beirut”, wat “Voor Beiroet” betekent.
Het lied is een ode aan de stad, aan haar huizen, haar mediterrane kustlijn, haar geur van brood en jasmijn. Het is ook een lied dat een pijnlijk en donker hoofdstuk in de geschiedenis van het land vertelt: de verwoestende burgeroorlog van 1975-1990.
"Het is een soort volkslied geworden. Een heel somber volkslied voor de mensen," zegt Danny Hajjar, een Libanese schrijver die muziek en kunst in de Arabische wereld behandelt.
“Het wordt eigenlijk alleen maar gespeeld in tijden van crisis. Het is nu een trigger voor veel mensen. Ze kunnen dat liedje niet meer horen omdat ze weten dat het betekent dat er iets mis is.”
The Day of Judgment is nu al ruim een jaar.
'ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2024 01:11gestolen van SpanjeMaria schreef: ↑11 okt 2024 12:07 https://www.kmuc.org/npr-music/2024-10- ... omber-note
Google vertaling.youtube]TUkEY9gSZQw[/youtube]Een van haar bekendste nummers is “Li Beirut”, wat “Voor Beiroet” betekent.
Het zijn vaak de sterkste songs, die gecoverd worden.
Zeker nu met eigen tekst.
Vind je dat echt?
You didn't think about tomorrow?
Yom Kippur 2024 is na vandaag voorbij hoor!
Zodra Israël en de VS het eens zijn op welke wijze zij Iran
op een dusdanig verrassende wijze aan zullen pakken,
- en een overtreffende verrassing zoals in Libanon met de pagers zal mij niet verrassen,
Ik heb echter geen idee hoe de Iraanse Revolutionaire Garde, ca 125.000 elitesoldaten, voldoende geneutraliseerd kan worden door Israël [samen met de VS?] om een opstand van het volk een serieuze kans van slagen te bieden. Wishful thinking dus vooralsnog!
Maar wat The Day of Judgment betreft heb ik geen twijfels:
Yom Kippur 2024 is voorbij hoor, so DO think about tomorrow!
- Want waarom niet morgen?
'T is maar een woord..
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Net zoals ik het westerlingen niet kwalijk kan nemen dat ze niet weten dat iedere Hebreeuws sprekende Jood ervan op de hoogte is dat in het Hebreeuws "jom" letterlijk soms meer dan een dag betekent en metafosisch zelfs heeeel vaak meer dan een dag betekent, kan ik het westerlingen niet kwalijk nemen dat het zonneklaar is dat op de Palestijnse TV en radio intern letterlijk telkens helder te kennen wordt gegeven dat Palestijnen geen tweestaten-oplossing willen, maar een enkele staat in plaats van naast Israel te leven.
"Li Beirut" is een popnummer dat elementen van het klassieke stuk leent, maar de complexe muzikale structuur en diepgang van "Concierto de Aranjuez" niet kan evenaren. "Concierto de Aranjuez" is beroemd om zijn emotionele diepgang, met krachtige passages die de gevoelens van liefde, verdriet en nostalgie oproepen. "Li Beirut" mist deze emotionele impact en blijft oppervlakkig in zijn thematiek. "Concierto de Aranjuez" vereist hoge technische vaardigheden van de muzikanten, vooral van de gitarist. "Li Beirut" biedt geen vergelijkbare muzikale uitdaging of virtuositeit. "Concierto de Aranjuez" is een belangrijk stuk binnen de Spaanse muziekgeschiedenis en vertegenwoordigt de rijke culturele traditie. "Li Beirut" kan deze context niet op dezelfde manier vastleggen of respecteren. "Concierto de Aranjuez" heeft verschillende thematische secties die elkaar op een meesterlijke manier afwisselen, wat bijdraagt aan de spanningsopbouw en de dynamiek. "Li Beirut" heeft een meer eendimensionaal en repetitief arrangement. De orkestratie in "Concierto de Aranjuez" is rijk en gevarieerd, terwijl "Li Beirut" vaak afhankelijk is van een beperkt aantal instrumenten en klanken, wat leidt tot een minder dynamische muzikale ervaring. Critici en muziekliefhebbers hebben vaak geuit dat "Li Beirut" de schoonheid en de kracht van "Concierto de Aranjuez" niet kan evenaren, waardoor het stuk als minderwaardig wordt beschouwd. En dan is er natuurlijk het verlies van de authentieke Klank.
Heb het schitterende concert gehoord van Paco de Lucía - helaas recentelijk overleden - vrij nabij Sevilla. En dan gaat die rare Libanese zonder enige eer te geven aan de oorspronkele componist er vandoor met het stuk? Alles is gestolen, behalve dat Arabische gejengel!
Ik wil even opmerken dat ik tot voor kort dit een leuk topic vond maar sinds de Midden-Oosten oorlog zelfs tot hier is doorgedrongen staat het me steeds minder aan. Want sinds wanneer is het geoorloofd, zelfs wanneer je het om allerlei redenen niet eens bent met een bepaald regime ( het is m.i. aan de inwoners zelf of zij al dan niet in opstand wensen te komen of niet )een soevereine staat binnen te vallen?HierEnNu schreef: ↑12 okt 2024 19:59
Zodra Israël en de VS het eens zijn op welke wijze zij Iran
op een dusdanig verrassende wijze aan zullen pakken,dat die klap voor het regime in Iran wel eens zo hard aan zou kunnen komen dat zij zelfs niet meer in staat zullen blijken te zijn om hun tirannieke onderdrukking van eigen volk vol te kunnen houden, slaan zij toe. Dus waarom niet morgen? Wat me ook niet zal verrrassen is dat vervolgens een goed georganiseerde 'ondergrondse' de opstand van het volk zal leiden.
- en een overtreffende verrassing zoals in Libanon met de pagers zal mij niet verrassen,
Ik heb echter geen idee hoe de Iraanse Revolutionaire Garde, ca 125.000 elitesoldaten, voldoende geneutraliseerd kan worden door Israël [samen met de VS?] om een opstand van het volk een serieuze kans van slagen te bieden. Wishful thinking dus vooralsnog!
Hoe dan ook, ik wilde onderstaande song plaatsen maar ik doe dit vanwege bovenstaande oorlogzuchtige uitlatingen, met excuses, toch met iets minder plezier.
Hoewel?
De liefde , zoals ik die zie, zal voorlopig nog wel even in buiten tijd en ruimte blijven vermoed ik want de liefde die men hier voor oorlog schijnt te hebben blijft voorlopig nog wel aanwezig binnen tijd en ruimte.
Ik blijf maar even weg uit dit topic tot hopelijk de vrede op een dag zal wederkeren.
Groet Mus.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.