Exposing Scientology op Youtube

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Theoloog

Exposing Scientology op Youtube

Bericht door Theoloog »

Hier een tweetal clipjes en meerdere kanalen over Scientology

Jason Beghe, spreek uit 'buh-gé', is acteur (Thelma & Louise, G.I. Jane, CSI, X-files). Hij was lid van Scientology, klasse V OT level V. Een 'clear'. Maar hij zegt bepaald niet 'clear' te zijn geweest en eruit gestapt te zijn nadat hij besefte dat Scientology juist ongezond is voor je psychisch welbevinden en ontwikkeling. Zie hier filmpje Jason Beghe.

'Shut up in the name of thetans' geeft inzicht in de juridische tactieken waarvan Scientology zich bedient om critici het zwijgen op te leggen. Ze stellen gewoon dat hun interne documenten 'copyrighted' zijn en dus niet besproken mogen worden. De uitspraak in de zaak waar het clipje over bericht was in januari 2006. Hoe dat afgelopen is weet ik echter niet

In Nederland hebben journaliste Karin Spaink en haar provider Xsforall uiteindelijk tegenover Scientology gelijk gekregen door de Hoge Raad. Niet iedere provider zal daar zin in hebben.

Deze youtubekanalen hebben meer over Scientology en wat het tot een onfrisse organisatie maakt.
  1. Scientologeez - Veel ter zake doende clipjes

XenuTV - Mark Bunker is een programmamaker die verschillende docu's heeft gedaan over de kwalijke praktijken van Scientology.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

Thunderf00t heeft ook wat clips over scientology.
Laten we het erop houden dat hij het er niet helemaal mee eens is....

http://www.youtube.com/user/Thunderf00t?ob=1

Ben een aardige fan geworden van 'm.
kanovaarder

Wie op het Tros-Radarforum de uitspraken van Astrada leest

Bericht door kanovaarder »

Wie op het Tros-Radarforum de uitspraken van Astrada leest,

Krijgt een aardig beeld hoe Scientologie de geest verminkt.
Trouwens, ook die Antionette Hertsenberg behoort tot een sekte.

De moderator van dat forum kennelijk een grote voorstander van alternatieve "geneeswijzen" die op een onzinnige manier de tegenstanders daarvan; Amazone, Jenny-jo, Edward, grootvader (kanovaarder) de mond heeft gesnoerd en verbannen terwijl figuren zoals Tulliofan, Ton-bicarbonaat, fjhoek en dergelijke de vrijheid geeft om onzinnige en gevaarlijke therapieën tot in den treure op het forum neer te plempen; inclusief beledigingen en schelden naar de waarschuwers van die gevaarlijke methodes zoals die van "Dr"Simoncini.

Lees....... en huiver!

Grootvader
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Exposing Scientology op Youtube

Bericht door Rereformed »

Het filmpje is weggehaald, "due to terms of use violation".
Is dat net zo'n verhaal als die internet atheïst die helemaal van YouTube is weggewist, nadat hij korankritiek gegeven had?
XenuTV - Mark Bunker is een programmamaker die verschillende docu's heeft gedaan over de kwalijke praktijken van Scientology.[/list]
Ook dit filmpje is niet meer te bekijken: "This account is suspended."
Born OK the first time
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Mirror: http://www.youtube.com/watch?v=NVuTapNuB74 (1/8)
Mirror2: http://www.youtube.com/watch?v=NNUjMz9-W2I (volledig)
Mirror3: http://www.youtube.com/watch?v=SrrdCS26uzA (1/17)
Mirror4: http://www.youtube.com/watch?v=hSIVUcPYMI4 (1/13)

Nick Gisburne: http://nick.gisburne.com/ngban1.php

Islam is Vrede
Jezus is Liefde
Scientology is voor mensenrechten
kanovaarder schreef:Antionette Hertsenberg behoort tot een sekte
Ze is inderdaad lid van de zevende-dags adventisten, een groepje dat strenge volging van de wetten van het oude testament naleeft. Maar dat staat nogal ver af van scientology. Ik denk ook niet dat Antionette Hertsenberg op het Radar forum actief is, en het is de vraag of ze ook maar verantwoordelijk is voor het aanstellen van die moderator. Als er echt iets niet in de haak is, schrijf dan eens een duidelijk verslag inclusief citaten met verwijzingen naar het forum. Stuur dat vervolgens ook naar de Tros. Mocht het geen directe relatie hebben met scientology dan denk ik beter in een ander/nieuw topic.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Onlangs ontvingen Belgische huisartsen van scientology waarschuwingen voor de psychiatrie.
Scientology is een therapeutisch reincarnatiegeloof en die sessies zijn nogal duur.
De anti-scientology-organisatie anonymous heeft gezworen scientology te vernielen en te vernietigen. Als er een scientologygebouw afbrandt is die dader anoniem. Daarmee zit de internationale rechtsorde met een probleem, te vergelijken met afrekeningen in het criminele circuit. .
Wees wijs op je levensreis.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Scientology is als de dood voor psychiaters, dat komt vooral omdat Hubbard zo gek als een deur was en vooral paranoide.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Ron Hubbard startte op straat en in publieke bijeenkomsten met zijn leer en de E-meter.
Hij paaide psychiaters in Amerika, die tegen elektroshocktherapie waren en leerde zo die wereld van binnenuit kennen. Zijn stichting kwam in aanvaring met diversen en toen die opgeheven moest worden had Hubbard daarmee de nodige ervaring met allerlei inspecties en justitie opgedaan om scientology te stichten met de sea org als ruggegraat van dat kerklichaam. Nu Hubbard dood is leeft zijn geest voort in de levens van diverse scientologen.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Volgens mij hebben we een Scientologist aan boord.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Piet5 schreef:Ron Hubbard startte op straat en in publieke bijeenkomsten met zijn leer en de E-meter.
Hij paaide psychiaters in Amerika, die tegen elektroshocktherapie waren en leerde zo die wereld van binnenuit kennen. Zijn stichting kwam in aanvaring met diversen en toen die opgeheven moest worden had Hubbard daarmee de nodige ervaring met allerlei inspecties en justitie opgedaan om scientology te stichten met de sea org als ruggegraat van dat kerklichaam. Nu Hubbard dood is leeft zijn geest voort in de levens van diverse scientologen.
En dus? is daarmee de werking vand e E-meter aangetoond?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Astrada

Re: Wie op het Tros-Radarforum de uitspraken van Astrada lee

Bericht door Astrada »

kanovaarder schreef:Wie op het Tros-Radarforum de uitspraken van Astrada leest,

Krijgt een aardig beeld hoe Scientologie de geest verminkt.
Trouwens, ook die Antionette Hertsenberg behoort tot een sekte.

De moderator van dat forum kennelijk een grote voorstander van alternatieve "geneeswijzen" die op een onzinnige manier de tegenstanders daarvan; Amazone, Jenny-jo, Edward, grootvader (kanovaarder) de mond heeft gesnoerd en verbannen terwijl figuren zoals Tulliofan, Ton-bicarbonaat, fjhoek en dergelijke de vrijheid geeft om onzinnige en gevaarlijke therapieën tot in den treure op het forum neer te plempen; inclusief beledigingen en schelden naar de waarschuwers van die gevaarlijke methodes zoals die van "Dr"Simoncini.

Lees....... en huiver!

Grootvader
Stomtoevallig lees ik de naam Kanovaarder op dit forum en moet helaas constateren dat deze man ernstig aan het roddelen is.

Ik ben dus die "Astrada" en heb Kanovaarder meerdere malen op het Trosradarforum duidelijk gemaakt dat ik nog nooit iets met Scientologie of welke andere kerk dan ook te maken hebt gehad.

Tevens valt mij op dat Kanovaarder ook andere mensen (zonder mede weten) van dat forum zwart maakt hier.

Kanovaarder, ik verzoek je hier mee te stoppen.
Zulk gedrag vertonen die andere (ex)forum-leden ook niet.

Astrada.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

En ja hoor, het woord 'scientology' is nog niet gevallen, of onruststoker en nieuwkomer kanovaarder begint met een ad hominem, waarna een andere pas geregistreerde onruststoker, de aangesprokene, hier lekker op inhakt. Ik hoop dat de forum-admins alert blijven en het niet toe zullen staan dat beide kemphanen het topic hier komen verzieken en hun persoonlijke vete komen uitvechten ten koste van het forum hier.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zoals ook in een ander topic al gemeld, verzoek ik ook hier Kanovaarder en Astrada om persoonlijke vetes verder in PM te bespreken en niet hier op het forum.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
kanovaarder

Astrada

Bericht door kanovaarder »

Astrada,

Krijgt van mij hier alle kans.
Ik zal hier op dit forum zeker niet op haar stukjes reageren.
Er is nogal een groot verschil tussen het Trosforum en hier.

Tenslotte zijn het hier vrijdenkers en dat was in veel gevallen daar toch heel anders!

Kortom, die Astrada zal hier geen last van mij hebben.
Immers, haar denkbeelden zal zeker door een groot aantal forummers wel doorzien worden.

Met vriendelijke groet van.....

Grootvader
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Om verder te gaan met scientology zelf heb ik gemeend enkele staatsrechtelijke zaken bij een paar kamercommissies in te lichten i.v.m. de rechtsgang wat burgerrecht, strafrecht en gezondheidsrecht aan gaat. Groen Links en VVD reageerden positief vanuit die commissies en bespreken het daar met de commissieleden uit andere fracties. Het is interessant te zien wie er in zo'n commissie zitten, want kamerdebatten zijn interessant, maar in zo'n commissie debatteren de leden daarvan eerst over bepaalde onderwerpen.
Plaats reactie