SGP: Popmuziek verbieden

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Samante

SGP: Popmuziek verbieden

Bericht door Samante »

Telegraaf schreef:SGP wil verbod popmuziek
ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.
"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", citeert omroep Gelderland Zondag.

Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
Ik dacht dat 1 april al voorbij was. :roll:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ze nemen vast een voorschot op volgend jaar Samante. Ze willen graag in iets vooruitlopen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Laat ze eerst maar 'ns aantonen dat het inderdaad de muziek is die de mens zodanig beïnvloedt i.p.v. andersom.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Jezus :o

Ze hebben uitgevonden wat Paradox betekent.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Popmuziek verbieden. Disco's verbieden is dan natuurlijk het volgende. De SGP begint Taliban-achtige trekjes te krijgen. Stel dat popmuziek verboden wordt, zijn ze vast ook voor het instellen van religieuze politie om huis aan huis te controleren of jongeren zich niet te buiten gaan aan deze vorm van verderf. Ayatolla Van der Vlies is goed bezig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Logisch, de beste muziek komt van de duivel. :rr:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Dit stukje uit een nummer van Dimmu Borgir lijkt me wel gepast;

BEFORE I BURN IN HELL
OH, BURN IN HELL

HEAR NO EVIL, DON'T YOU
SEE NO EVIL, DON'T YOU
LAY NO EVIL DOWN ON ME
YOU'RE GONNA BURN IN HELL
SPEAK NO EVIL, DON'T YOU
THINK NO EVIL, DON'T YOU
PLAY WITH EVIL, 'CAUSE I'M FREE

TAKE A GOOD LOOK IN YOUR HEART; TELL ME WHAT DO YOU SEE?
IT'S BLACK AND IT'S DARK, NOW IS THAT HOW YOU WANT IT TO BE?
IT'S UP TO YOU; WHAT YOU DO WILL DECIDE YOUR OWN FATE
MAKE YOUR CHOICE NOW FOR TOMORROW MAY BE FAR TOO LATE

BEFORE I BURN IN HELL
OH, BURN IN HELL
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kom, kom, een beetje kritische geest, mensen. U kent de uitdrukking 'liegen dat het gedrukt staat' en u kunt de betrouwbaarheid van de krant waaruit dit bericht komt zelf inschatten.

Het is heel makkelijk voor een journalist om van 'geen subsidie verlenen' te maken: verbieden.

Zijn hoofdredacteur zal 'm nog prijzen om die vondst ook, want dat heeft shock-value en verkoopt. (Mensen lezen de krant namelijk voor de entertainment waarde en lekker griezelen activeert allerlei oppeppende stofjes als adrenaline).
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Toch,ooit waren de Beatles volgens eigen zeggen populairder dan Jezus.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Theoloog kun jij aantonen dat de Telegraaf qua krant de meest onbetrouwbare krant is? Ik meen namelijk dat dit maar een idee is, en zeker niet op waarheid berust. Helaas kan ik het niet meer vinden maar er is ooit een onderzoek geweest naar de betrouwbaarheid van kranten en daar kwam de Telegraaf juist heel goed uit qua het brengen van de waarheid. Het NRC daarentegen scoorde slecht. Micha Kat schreef over het NRC trouwens eens een heel boek. Niet zo fraai was dat.

Dus als jij wil beweren dat de Telegraaf de gewoonte heeft om leugens te verspreiden, dan mag jij aantonen dat deze bewering klopt. En dan wel daarnaast meteen het bewijs dat alle andere kranten niets dan de waarheid brengen. Dus kom maar op met die kritische, maar dan wel onderbouwde, geest.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Straks gaan ze sex voor het huwelijk nog verbieden en het nog controleren ook. Wat een sukkels, hou toch op met een ander je onzin op te leggen. Komt echt zielig over, wij mogen het niet dus gaan we het voor jullie lekker verbieden. Lekker kinderachtig weer.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:@Theoloog kun jij aantonen dat de Telegraaf qua krant de meest onbetrouwbare krant is? Ik meen namelijk dat dit maar een idee is, en zeker niet op waarheid berust. Helaas kan ik het niet meer vinden maar er is ooit een onderzoek geweest naar de betrouwbaarheid van kranten en daar kwam de Telegraaf juist heel goed uit qua het brengen van de waarheid. Het NRC daarentegen scoorde slecht. Micha Kat schreef over het NRC trouwens eens een heel boek. Niet zo fraai was dat.

Dus als jij wil beweren dat de Telegraaf de gewoonte heeft om leugens te verspreiden, dan mag jij aantonen dat deze bewering klopt. En dan wel daarnaast meteen het bewijs dat alle andere kranten niets dan de waarheid brengen. Dus kom maar op met die kritische, maar dan wel onderbouwde, geest.
1. Je verwijst naar een onderzoek dat je niet in handen hebt. Dat vervalt dus voor deze discussie.

2. Micha Kat heeft snedige kritiek op het NRC, die zich dat aan zou moeten trekken, maar hij schiet door in zijn kruistocht, hetgeen iets Don Quichotterigs krijgt. Daarnaast: dat het NRC minder betrouwbaar is dan ze doet voorkomen, wil niet zeggen dat de Telegraaf dus betrouwbaar is, of betrouwbaarder dan het NRC.

3. De sensatiedrang van de Telegraaf springt vanuit de koppen en foto's op je af.

4. Een recent voorbeeld van die sensatiezucht is de roddel die de Telegraaf in de wereld heeft geholpen is dat Hafid Bouazza dronken bij de eerste aflevering van de BNN-talkshow Katja en Sofie zou zijn verschenen. De schrijver ontkent dit echter, en geeft er ook argumenten voor. Nieuwsdienst Novum nam het bericht echter wel vrolijk over en vlijtige journalisten van o.a. Trouw schreven braaf over dat de schrijver niet bereikbaar was voor commentaar (hij is echter door niemand gebeld).
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Niet alleen de Telegraaf komt met deze kop:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/195991 ... uziek.html

Maar het lijkt er inderdaad op dat dhr. Zondag 'slechts' van de subsidies ervoor afwil. Het blijft een spannende combinatie, SGP en subsidies..
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Socratoteles schreef:Niet alleen de Telegraaf komt met deze kop:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/195991 ... uziek.html

Maar het lijkt er inderdaad op dat dhr. Zondag 'slechts' van de subsidies ervoor afwil. Het blijft een spannende combinatie, SGP en subsidies..
Ik zie aan de linkerkant dit;

Nelis Zondag

"Het woord van God moet op een eerbiedige manier gebracht worden. Hard geluid past daar niet bij, psalmen wel", aldus Zondag tegen 3voor12.

"Muziek moet het lichaam tot rust brengen en niet juist leiden tot vermoeidheidsverschijnselen."

---

Juist, en wie is hij om te oordelen over wat je moet ervaren bij het horen van muziek? Om maar niet te spreken van wat wel of niet bij het woord van god hoort, dat weet alleen de wolkenman zelf.

Daarbij, als ik naar een metalconcert ga, dan brengt mij dat ook tot rust omdat ik mezelf even lekker kan laten gaan.
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Er is natuurlijk een verschil tussen iets geen subsidie verleenen en iets verbieden.

Maar dan nog steeds vind ik dat de SGP taliban-achtige trekjes krijgt hierdoor.
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Plaats reactie