Ik ben benieuwd of Nederlanders en Vlamingen terug willen naar een nieuw Koninkrijk der Nederlanden. Ben ook benieuwd wat onze Belgische FT-leden van deze uitspraak van Geert Wilders vinden.ma 12 mei 2008, 05:30 |
'Fusie met Vlaamse deelstaat'
door Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - Nederland en Vlaanderen moeten worden herenigd. Nu België in de zoveelste politieke crisis is gestort, doet premier Balkenende er verstandig aan zijn Vlaamse collega te polsen over een nieuwe unie.
Dat stelt Geert Wilders in een interview met De Telegraaf. "Wij hebben meer gemeen met de Vlamingen dan de Vlamingen met de Walen", aldus de PVV-leider, die aantekent dat de Nederlandstalige en Franstalige Belgen elkaar spuugzat zijn. "Het is een puinhoop."
Volgens Wilders zijn er veel voordelen te behalen uit een samensmelting. " Het zou economisch goed zijn. Nederland krijgt de haven Antwerpen erbij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, het schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager. Dus laat premier Balkenende eens met zijn Vlaamse collega gaan praten."
België verkeerde vorig jaar maandenlang in een diepe politieke crisis toen na de verkiezingen door de Vlaams-Waalse tegenstellingen geen kabinet kon worden gevormd. Premier Leterme, die aan het roer kwam te staan, zit nu weer in de problemen door geruzie tussen het Nederlandstalige en Franstalige kamp. De PVV ziet daarin het zoveelste bewijs dat België beter kan ophouden te bestaan. Een hereniging moet wel vrijwillig zijn. "Het is niet de bedoeling dat we een of ander korps naar het zuiden sturen."
Wilders wil de fusievraag in referenda aan de Vlamingen en Nederlanders voorleggen. "Ik weet zeker dat er nu ook veel Belgen voor zullen zijn." Balkenende moet volgens de rechtse politicus "van goeden huize komen om deze handschoen niet op te pakken".
Uit een vorig jaar gehouden opiniepeiling bleek dat ruim 60 procent van de Nederlanders een samenvoeging van Vlaanderen en Nederland wel ziet zitten. In Vlaanderen lopen peilingen over de steun voor een scheiding van Wallonië sterk uiteen. Volgens de ene peiling is de helft van de Vlamingen voor, volgens de andere slechts een op de acht.
Dewinter
Overigens zegt Wilders geen fusie met Vlaanderen aan te prijzen vanwege het Vlaams Belang. De PVV stelt geen contacten te onderhouden met de partij van Filip Dewinter, die een nauwe band met ons land voorstaat.
Vlaanderen is nu een deelstaat van België, met een eigen regering, een eigen begroting en een eigen parlement.
Moderator: Moderators
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
appelfflap
- Banned
Re: 'Fusie met Vlaamse deelstaat'
het enige dat ik gemeen heb met wilders dat ik min of meer dezelfde taal spreek.Kochimodo schreef: Ben ook benieuwd wat onze Belgische FT-leden van deze uitspraak van Geert Wilders vinden.
- walen en vlamingen zijn mekaar spuugzat? wilders weet weer niet waarover hij het heeft
- en dan komt de aap uit de mouw. hij wil de voordelen van zaventem en Antwerpse haven. de rest (onderwijs, sociaal systeem) maar ontmantelen of adapteren naar Hollands model?
- belastingen zijn lager? opnieuw weet hij niet waarover hij praat
dit zinnetje snap ik wel niet zo goed.Overigens zegt Wilders geen fusie met Vlaanderen aan te prijzen vanwege het Vlaams Belang.
maar we hebben het er al eens over gehad. meerderheid nederlanders ziet fusie zitten tot Vlamingen eisen dat de kleur oranje verboden wordt of het Nederlandse koningshuis opgedoekt wordt voor Albert en zijn familie
Idd was het probleem van 2 koningshuizen een van de eerste dingen waar ik aan dacht. Mss dé gelegenheid het koningshuis af te schaffen. Scheelt weer een paar euro's. 
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
appelfflap
- Banned
Ik weldit zinnetje snap ik wel niet zo goed.
Het Vlaamse Belang vreest alles en in het bijzonder het invoeren van het arabisch-nederlands( ook het limburgs liever niet ) als de nieuwste omgangstaal van de Verenigde Nederlanden ...Ze blijven toch liever antwaarps .... je steekt je hand in "het sheld" en je hebt sowieso nu al contact met de "wereld "....
De Antwerpenaren zouden anders wel willen .... van zodra Antwerpen de hoofdstad mag zijn , natuurlijk ....Terwijl iedereen weet dat Gent de beste kandidaat is en de kampioen van de tussentaaltjes ...maar helaas ook daar drinken ze liever koffie
Wallonie spuugzat ?
Hoezo ?
We zullen de "walen" met vlaamse namen nog hard nodig hebben als de zeespiegel stijgt ...
De helft van mijn familie woont daar trouwens al ....en oh ja , we hebben heel veel ruzies uit te vechten ...dat is een soort nationale sport :het is onderhoudend familiekrakeel en bezigheidstherapie voor oudere krokodillen .... ahahaha
Het wordt natuurlijk moeilijk in Wallonie( bijvoorbeeld in Mellery ) te wonen :het ligt daar trouwens ook al vol met allerlei gevaarlijke chemische afval afkomstig van Nederlandse en Vlaamse afvalverwerkers
Wat alle koeterwalen en vlaamse-kwakers hier spuugzat zijn , zijn de onbekwame onnozelaars als die potdove , eigenzinnige en autistische boekhouder Yves Leterme , de demagogen van het judo en andere machtsgeile flup de Winters :We gaan die niet gaan vervangen met Nederlandse evenknieen en marchandeurs ... dank U wel
Ik ben eigenlijk voor Groot Vlaanderen ( en het herstel van het bourgondische dus ) :eens kijken of de frans- vlamingen dat zien zitten ...
We zouden Boulogne , Rijsel-Lille , Lehavre en Dunkerque ook goed kunnen gebruiken ...de grens moet dan opschuiven tot voorbij de "mont cats "( de katsberg ) en de streek rond Lens .... ahahaha
O ja ..... en zeeuwsch vlaanderen moet er natuurlijk ook bij
P.S.
Mevrouw Sarkozy ( hoewel geen vlaamse ) is ook een stuk appetijtelijker protectrice , of meter ;maar dat is natuurlijk een strikt persoonlijke smaak...ze zit trouwens niet in frans-vlaanderen en is slechts een " off topic " onderwerp ; (een zogenaamde "red hering " )
Trouwens , de walen zijn het toch wel beu om door hun zuiderse broeders nog steeds " les petits Belges" genoemd te worden ...
Al met al zitten belgen allen samen steeds weer aan dezelfde feesttafels te schransen , voor elkaar te koken en elkaar uit te nodigen .... en te zingen :
" in den hemel is geen bier...daarom drinken we het hier "
Honni soit qui mal y pense
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Zeeuws-Vlaanderen bij België? Nee dankje! Ik ben nu al als de dood als ik door Antwerpen moet rijden...
De busschauffeur vanuit Hulst doet ook altijd leuk. Vlak bij de tunnel in Antwerpen geeft hij extra gas en gaat hij op z'n toeter staan zodat iedereen weet dat hij eraan komt. Daarna scheurt hij zo snel mogelijk het drukste punt in Antwerpen voorbij. Op dit punt hou ik altijd mijn hart vast. Gelukkig is het stukje België wat ik het meest te zien krijg (de pomp bij Stekene) rustig en zijn de kruispunten niet groot en is de weg daar in vergelijking met de rest van de Belgische grensplaatsjes in uitstekende conditie onderhouden. Als ik ergens als de dood voor ben, dan is het de Belgische rijvaardigheid. Ook het stroomnet uit 1950 is niet al te super... Dus die mogen ze ook houden. Voor de rest klinkt je plan absoluut prachtig Tsjok! Klinkt heerlijk. Tzou een mooi stukje land worden
Ik kom dan wel eens een kriekje drinken, via het openbaar vervoer wel te verstaan. 
-
Destinesia
Dream on haha ...Kochimodo schreef:Idd was het probleem van 2 koningshuizen een van de eerste dingen waar ik aan dacht. Mss dé gelegenheid het koningshuis af te schaffen. Scheelt weer een paar euro's.
-
appelfflap
- Banned
en om het nog maar eens over de fenomenale dossierkennis van Wilders te hebben
vlaamse deelstaat = vlaanderen
nederlandstalige belgen = vlamingen
franstalige belgen = walen
de politieke crisis is nog steeds bezig
en nog een vraagje
Wilders is blijkbaar ook niet goed in wiskunde.
ik stel voor dat hij eerst een eens filmpje maakt
vlaamse deelstaat = vlaanderen
nederlandstalige belgen = vlamingen
franstalige belgen = walen
de politieke crisis is nog steeds bezig
en nog een vraagje
NEderland zit vol, Vlaanderen zit vol maar bij een fusie ontstaat er ruimte?Volgens Wilders zijn er veel voordelen te behalen uit een samensmelting .... het zou ruimte geven
Wilders is blijkbaar ook niet goed in wiskunde.
-
Theoloog
Dat niet alleen, maar het probleem dat de binnensteden ghetto's kennen met Noord-Afrikaanse migrantenkinderen die zowel een inferorioteitscomplex hebben, als zich gediscrimineerd voelen en dat compenseren door zich te beroepen op hun superieure religieuze identiteit is in Vlaanderen zo mogelijk nog sterker dan hier.
Bovendien heerst in Belgie nog altijd de politieke correctheid die we hier tot eind jaren '90 hadden.
Bovendien heerst in Belgie nog altijd de politieke correctheid die we hier tot eind jaren '90 hadden.
"Dit was geen vlaams paspoort wat ik verscheurde, dit was een telefoonboek; het is aan de vlamingen zelf om hun paspoort te verscheuren"appelfflap schreef:
Ja ja, ik zie de controverse al weer aankomen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
-
appelfflap
- Banned
En in Nederland bestaat dat probleem natuurlijk niet ?het probleem dat de binnensteden ghetto's kennen met Noord-Afrikaanse migrantenkinderen
De immigrantenwijken zijn trouwens niet perse in de binnensteden gelegen ( dat is tegenwoordig onbetaalbaar ) maar wel in de oude industrieele gordels en de oude ( deels verkrotte )arbeiders-wijken met goedkope immobilieen ( anders dan in Frankrijk waar ze zijn gekazeneerd in satellietsteden )en zwaar vervuilde omgevingen
Dacht je dat het zogenaamde probleem met de "politieke correctheid" in Nederland al opgelost was ?Bovendien heerst in Belgie nog altijd de politieke correctheid die we hier tot eind jaren '90 hadden.
Het probleem is misschien toch de werkloosheid , de te kleine allochtone middenklasse ,de kansloze jeugd ...en de immigratie ( inclusief de schijnhuwelijken ) die steeds weer de (eventueel) bereikte integratie op nul draait door de voortdurende toevoer van allerelei platlanders , religieuze kneuzen en andere desperado's ...
Graag het wensdenken ( althans daarop lijkt het ) vervangen door wat precieser onderbouwing(j als je daarover mocht beschikken ) ..
ik zeg NIET dat je ongelijk hebt ....
Ni dieu , Ni maitre
-
appelfflap
- Banned
Nee want wij hebben minister Ella Vogelaar die van deze wijken in een handomdraai prachtwijken maakt. Na de Anschluss zoals door Wilders gepropageerd kunnen de Vlamingen ook genieten van deze toverfee. Gedeelde smart is tenslotte halve smartTsjok45 schreef:[En in Nederland bestaat dat probleem natuurlijk niet ?
.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Theoloog
Zeker wel, maar het gaat mij er om dat Geert Wilders dus niet nadenkt over zijn voorstellen. Pakt 'ie Vlaanderen erbij, dan ook de door hem zo verfoeide 'islamisering'.Tsjok45 schreef:En in Nederland bestaat dat probleem natuurlijk niet ?het probleem dat de binnensteden ghetto's kennen met Noord-Afrikaanse migrantenkinderen
Nederland is na Pim Fortuyn en Theo van Gogh een stuk minder politiek correct dan Vlaanderen.