Hour of Power

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
windsurfer
Diehard

Hour of Power

Bericht door windsurfer »

Vanmorgen zat ik wat voor de buis te zappen en zag ik bij ik meen the Hour of Power op RTL 4 (of 5) die grote Amerikaanse kerkdienst weer voorbij komen, met die predikant van Nederlandse afkomst. Er kwam een hoogleraar psychologie voorbij die een boek had geschreven. En toen kwam het: de predikant bedankt de hoogleraar voor het positieve boek en adviseerde iedereen dit boek te kopen. Want zo zei hij, het was mooi tegenwicht aan die populaire negatieve atheistische literatuur van de laatste tijd. Ook meldde deze predikant dat voor hem atheisten de meest negatieve mensen op de wereld waren. Pure laatdunkendheid en arrogantie, ik proefde er zelfs wat agressie jegens ongelovige mensen in die op passieve wijze langs deze weg werd geuit. Dit werd allemaal zonder blikken of blozen gezegd en gewoon uitgezonden in de ochtend op Rtl... Ik wist niet wat ik zag, kan dit zomaar :?:
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ja, dit kan zomaar. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Hij mag zeggen dat atheisten bekrompen en negatief zijn.
Fenomeen
Superposter

Re: Hour of Power

Bericht door Fenomeen »

windsurfer schreef:Ik wist niet wat ik zag, kan dit zomaar :?:
Je moet ook alert zijn op zondagochtend met zappen. ;)
Was het overigens RTL?
Stond het logo in beeld?
Het programma ken ik niet, was dit niet het favoriete programma van onze premier?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Nou, als je Hour of Power al een probleem vind dan kan ik je adviseren nooit maar dan ook nooit Family 7 te kijken. Ik kan daar gemiddeld slechts 5 minuten aan één stuk van verdragen. :-& :pukeright:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Marinus schreef:Nou, als je Hour of Power al een probleem vind dan kan ik je adviseren nooit maar dan ook nooit Family 7 te kijken. Ik kan daar gemiddeld slechts 5 minuten aan één stuk van verdragen. :-& :pukeright:
Ik keek, toen ik al jaren niet meer zelf naar de pinkstergemeente ging, bijna iedere zondagmorgen naar TV West waar David Maasbach in zijn uitzendingen zijn verhaal preekt.

Dat vind ik nu in 2008 ook tenenkrommend om te zien.

Je had ook uitzendingen van "de Levende Steen" van Edgar Holder. Ik vond het destijds helemaal geweldig. Nu begrijp ik niet meer waarom ik dat vond. Ik heb nog stapels videobanden met dit soort opgenomen programma's liggen maar als ik er naar kijk zie ik na iedere uitgesproken zin met grote letters steeds DOGMA en DROGREDEN aan de binnenkant van mijn ogen verschijnen.

Ook van jaren E.O. programma's heb ik vele videobanden liggen. Heel veel delen van "Wereld van Verschil". Je weet misschien nog wel: Dat programma waar Henk Binnendijk op reis gaat met een groep jongeren met als setting de mooie natuur van o.a. Patmos in Griekenland waar gezellig bij kampvuurtjes over de bijbel werd verteld.

Als ik die banden terugkeek (zoals een jaar of 2 geleden) kreeg ik wel een soort heimwee gevoel. Het zal de zweverige seculiere docu muziek plus de sfeervolle montage zijn, plus het feit dat ik destijds nog maar net een paar maanden christen was.
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

De Nederlandse commerciële omroepen hebben geen religieuze instelling, ze willen enkel hoge kijk/luistercijfers. Zelfs uit een kermis als 'Hour of Power' proberen ze wat dat betreft nog munt te slaan.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Herman2 schreef:De Nederlandse commerciële omroepen hebben geen religieuze instelling, ze willen enkel hoge kijk/luistercijfers. Zelfs uit een kermis als 'Hour of Power' proberen ze wat dat betreft nog munt te slaan.
Volgens mij wordt er gewoon zendtijd gekocht.
Overigens, de zacht gekookte eitjes en de goedkope afbakbroodjes smaken prima tijdens het wekelijkse zondagochtend reli-gezeur-zap-rondje.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie