Geen aangifte bij verkrachting.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

atheist62

Geen aangifte bij verkrachting.

Bericht door atheist62 »

Zag net dit berichtje in De Pers.

http://www.depers.nl/binnenland/210660/ ... hting.html

hoe lang gaat het nog duren, voordat we in Nederland helemaal overgenomen worden door christen- en moslimfundametalisten?
Of is het al te laat?
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Wat hier mis mee is zie ik niet. Diverse incestslachtoffers maken er geen werk van en zwijgen. Dat dit Turkse meisje het durfde te bespreken met een iman is op zich al moedig, want dan die imam de dader erop aanspreken vanuit de Koran.
Wees wijs op je levensreis.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Piet5 schreef:Wat hier mis mee is zie ik niet. Diverse incestslachtoffers maken er geen werk van en zwijgen. Dat dit Turkse meisje het durfde te bespreken met een iman is op zich al moedig, want dan die imam de dader erop aanspreken vanuit de Koran.
Hier lijkt mij zeer veel mis mee. :evil:

Budak begon zijn antwoord met de opmerking dat een vrouw niet alleen in een kamer mag verblijven met een man omdat dit risico’s geeft. Hij gaf haar drie opties: óf aangifte doen, óf iemand buiten de familie inlichten, óf haar neef vergeven en zwijgen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Op zich is het niet zo'n probleem dat men zegt dat aangifte doen na verkrachting niet verplicht moet zijn. Het probleem zit 'm m.i. in de redenen.
Van Eck erkent wel het risico van een aangifte. ‘In de rechtszaal is het vaak het ene woord tegen het andere, met als gevolg hooguit een taakstraf. Intussen is de eer van het meisje door alle publiciteit besmeurd en kan ze een huwelijk wel vergeten. Of loopt ze zelfs het risico om vermoord te worden.’
Ik kan me dan wel indenken dat zo'n vrouw liever geen aangifte doet.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

doctorwho schreef:
Piet5 schreef:Wat hier mis mee is zie ik niet. Diverse incestslachtoffers maken er geen werk van en zwijgen. Dat dit Turkse meisje het durfde te bespreken met een iman is op zich al moedig, want dan die imam de dader erop aanspreken vanuit de Koran.
Hier lijkt mij zeer veel mis mee. :evil:

Budak begon zijn antwoord met de opmerking dat een vrouw niet alleen in een kamer mag verblijven met een man omdat dit risico’s geeft. Hij gaf haar drie opties: óf aangifte doen, óf iemand buiten de familie inlichten, óf haar neef vergeven en zwijgen.
Soera 4.136:"Volgt niet de begeerten, opdat gij niet onrechtvaardig zult zijn. En als gij de waarheid omzeilt of er u van afwendt, Allah is goed op de hoogte van wat gij doet."
Mogelijk is hier het advies om aangifte van verkrachting te doen op gebaseerd?
Onbestrafte verkrachting van een tienermeisje leidt tot onrechtvaardig omgaan met de sex van anderen als dat niet rechtvaardig bestraft wordt en door kan blijven woekeren.

In soera 17.32-39 staat iets over het eigendom van minderjarigen, met name wezen, die geen familiebescherming genieten. Maagdenvliezen zijn eigendom van die minderjarigen.

Wat betreft het voorkomen van contact met iemand in een aparte kamer is voor mij de vraag of daar wel of geen bed stond en of er alarmmogelijkheden waren of ontbraken.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Het feit dat die imam het uit een oud boek haalt, maakt het toch niet respectabeler of acceptabeler?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Piet5 schreef:.
Wat betreft het voorkomen van contact met iemand in een aparte kamer is voor mij de vraag of daar wel of geen bed stond en of er alarmmogelijkheden waren of ontbraken.
wat is me dat voor flauwe kul :)
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

CXT schreef:
Van Eck erkent wel het risico van een aangifte. ‘In de rechtszaal is het vaak het ene woord tegen het andere, met als gevolg hooguit een taakstraf. Intussen is de eer van het meisje door alle publiciteit besmeurd en kan ze een huwelijk wel vergeten. Of loopt ze zelfs het risico om vermoord te worden.’
Ik kan me dan wel indenken dat zo'n vrouw liever geen aangifte doet.
Dat kan ik me ook goed indenken, en vanuit dat perspectief vind ik het advies van de Imam niet eens zo slecht.

Wat wel zou moeten worden nagestreefd binnen deze gemeenschappen is meer bescherming van de positie van de vrouw en. Nu neem ik aan dat neeflief weinig consequenties ondervindt van wat hij gedaan heeft en redelijk makkelijk ermee weg kan komen; het meisje zit waarschijnlijk met alle problemen. Het meisje zou door de hele familie, ondanks dat haar eer is aangetast, daadwerkelijk als slachtoffer in bescherming moeten worden genomen. Waarschijnlijk gebeurt dit ook, maar bij mij heerst nu het beeld dat de positie van de man zodanig sterk is dat de neef binnen de familie weinig reprimande krijgt terwijl het meisje met alle ellende zit.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Het is wel begrijpelijk, maar niet de beste oplossing. Zo hou je namelijk de misstanden in stand: zowel verkrachting als eerwraak. Aangifte brengt zaken aan het licht en dwingt mensen erover na te denken en niet net te doen alsof het niet bestaat.
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

appelfflap schreef:
Piet5 schreef:.
wat is me dat voor flauwe kul :)
Dat is geen flauwekul. Denk je dat Turkse tienermeisjes niets weten van alarm slaan bij ongewenste intimiteiten?
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

The Prophet schreef:Het feit dat die imam het uit een oud boek haalt, maakt het toch niet respectabeler of acceptabeler?
Je vergeet dat een imam de Koran hanteert en van daaruit de moskeegangers gezond wil houden.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Piet5 schreef:
The Prophet schreef:Het feit dat die imam het uit een oud boek haalt, maakt het toch niet respectabeler of acceptabeler?
Je vergeet dat een imam de Koran hanteert en van daaruit de moskeegangers gezond wil houden.
Hoe weet jij wat de drijferen van deze imam zijn?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Waarom denk jij dat een Turks tienermeisje een imam iets voorlegt?
1. Er zal waarschijnlijk een spirituele vertrouwensrelatie geweest zijn.
2. Uitsluiting van rituelen wegens onreinheid van hem en/of van haar.
3. Toekomstvisie i.v.m. haar geschonden maagdenvlies i.v.m. de huwelijksmarkt.
4. Na een bespreking thuis omdat het hier om een familiaire aangelegenheid gaat.
5. Angst voor eerwraak als het uitloopt op een welles-nietes-spelletje.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Piet5 schreef:
Mensen gezond houden op basis van een sprookjesboek gaat er bij mij niet in. Ik denk dat je veel te veel rekening houdt met de achtergrond van deze man.

Als iets slechte gevolgen oplevert, is het wat mij betreft verwerpelijk, ook al heeft die man met de beste bedoelingen gehandeld. Consequentialisme, heet dat.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Uit het genoemde artikel zelf:
Canan Uyar verdedigd de iman.
Onbegrijpelijk, aldus voorzitter Canan Uyar van de vrouwenfederatie van Milli Görüs. ‘Het is een gepast advies’, schrijft ze op het internet, onder de kop: Imam Budak heeft correct gehandeld. ‘Wat zou Inhollands reactie zijn als dit meisje vervolgens zou zijn verstoten, met dwang was uitgehuwelijkt aan haar neef of vermoord zou worden? Als moslimvrouw sta ik volledig achter zijn advies. (…)
Wat zij in essentie schrijft, is dat ze niet openlijk wenst op te komen tegen de misbruiken (genoemd: verstoting, uithuwelijking, moord) van haar geloof/volk, en daar evenmin de iman toe wil aansporen.
Wat zij in feite zegt (omfloerster) is:
Wij dienen in de allereerste plaats middeleeuwse gewoontes te respecteren, zonodig boven de wet van het land om, en adviseren slechts om de kool en de geit te sparen. Maar géén kwaad woord over de gewoontes zelf !
Vervolgens wordt het met andere woorden geheel en al aan het meisje overgelaten of ze wil vermoord worden of niet ! ?? Crimineel.
Plaats reactie