Explorer verklaard

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Explorer

Explorer verklaard

Bericht door Explorer »

Hoi, ik ben ''Explorer'', een 40 plusser die net een dynamische periode in het evangelische heeft afgesloten. Althans, daar ben ik mee bezig, en het valt niet mee om daar uit te komen, daar ben ik eerlijk in. Dat ik onder een pseudonym heb geregistreerd, heeft te maken met het feit dat ik deelname aan de dialoog op Freethinker als ''therapeutisch'' zie, en daardoor uiteraard zal proberen zo open mogelijk te zijn m.b.t. mijn ervaringen in deze vreemde wereld.
Laatst gewijzigd door Explorer op 31 jul 2008 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Operatie ex-zo dus...
Confused
Geregelde verschijning

Bericht door Confused »

welkom :)
To say, in answer to any question, “some incomprehensible being
did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
considered any sort of rational answer.(Stefan Molyneux, Freedomain Radio)
Samante

Bericht door Samante »

Welkom.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
a.r.

Bericht door a.r. »

Welkom :lol:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Welkom, Explorer. Mag ik je adviseren te wachten met je 'de-evangelisatie' totdat je alles zelf op een rijtje hebt? Uit eigen ervaring weet ik dat na het laten vallen van je geloof er eerst het een en ander moet gebeuren aan jezelf. Bepaalde vragen en kwesties passeren (opnieuw) de revue en het kan even duren voordat dat voorbij is. Ik wens je een fijne tijd op Freethinker.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Welkom
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Explorer verklaard

Bericht door Rereformed »

Explorer schreef:Hoi, ik ben ''Explorer'', een 40 plusser die net een dynamische periode in het evangelische heeft afgesloten. Althans, daar ben ik mee bezig, en het valt niet mee om daar uit te komen, daar ben ik eerlijk in. Dat ik onder een pseudonym heb geregistreerd, heeft te maken met het feit dat ik deelname aan de dialoog op Freethinker als ''therapeutisch'' zie, en daardoor uiteraard zal proberen zo open mogelijk te zijn m.b.t. mijn ervaringen in deze vreemde wereld.
Welkom Explorer!
Ik sluit me aan bij de goede raad van CXT.

Om eruit te komen hebben velen het als therapeutisch ervaren om hun eigen verhaal op te schrijven in de FT-rubriek "Getuigenissen van afvalligen". Tezelfdertijd krijg je dan reakties hierop en kun je op deze zaken dan steeds verder en dieper ingaan op het proces waarin je zit en krijg je steeds meer vat op allerlei verwarrende zaken zoals 'hoe het dan verder moet'.
Het lezen van andere getuigenissen van afvalligen heb ik zelf erg therapeutisch gevonden. Soms kom je ontzettend veel tegen wat je zo uit het hart gegrepen is en herkent uit je eigen leven. Ook leer je iemand anders daardoor beter kennen en kun je er dan beter mee praten.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar wat "een dynamische periode in het evangelische" wel niet allemaal betekent en nodig je uit je eigen topic daar te beginnen.
Born OK the first time
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Welkom Explorer.
Ik sluit me eveneens aan bij het advies van CXT en Rereformed.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider »

Welkom Explorer !
Explorer

Bericht door Explorer »

Dank voor jullie welkomens. Ben mij nog even aan het orienteren op de items voordat ik waarschijnlijk over ga tot het plaatsen van mijn story.
Operatie ex-zo dus...
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Fijne tijd op freethinker toegewenst :)
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

CXT schreef:Welkom, Explorer. Mag ik je adviseren te wachten met je 'de-evangelisatie' totdat je alles zelf op een rijtje hebt? Uit eigen ervaring weet ik dat na het laten vallen van je geloof er eerst het een en ander moet gebeuren aan jezelf. Bepaalde vragen en kwesties passeren (opnieuw) de revue en het kan even duren voordat dat voorbij is. Ik wens je een fijne tijd op Freethinker.
Helemaal mee eens. De "pleisters" nooit in overmoed te snel verwijderen anders gaat het "ontsteken". "Ontgloven" dient met beleid te gaan anders word je ongeloof net zo hard een soort 'geloof'. Enne .. Explorer .. er zijn hier voldoende ex christenen om mee te denken waaronder ik er 1 van ben. :)

Welkom. :D
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Welkom? of is het tot ziens?
Fuck met alles.
Explorer

Bericht door Explorer »

Mijn aanwezigheid hier was niet meer dan een voetnoot in mijn ondekkingsreis. Ik ben van mening dat hier eenzelfde stimulans gegeven wordt in het aanvaarden van het ongeloof, als evangelische gemeenten doen in het pushen tot geloof. Een mening c.q. overtuiging doordrukken dus. Daarnaast ben ik in zeer korte tijd tot de conclusie gekomen dat de mens een zekere geleiding nodig heeft. Als de ''onzichtbare God '' van de bijbel dat kan zijn voor de 1, kan het Boeddhisme dat zijn voor de ander. Ik vind hier helaas te veel kort door de bocht en negativiteit t.a.v. levensbeschouwingen die afwijken van het zogenaamde ''vrijdenken''. Individualisme leidt i.m.o. niet naar een sterke verbondenheid met elkaar, iets wat deze wereld wel nodig heeft. We mogen streven naar een sterke vorm van collectiviteit, en dan bedoel ik wat anders dan elkaar vinden in een hobby, of [in het geval van ''vrijdenken''] elkaar sterken in het individualisme/egoisme.
Operatie ex-zo dus...
Plaats reactie