Richard Dawkins leest z'n email

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Balzer
Forum fan

Richard Dawkins leest z'n email

Bericht door Balzer »

Z'n dagelijkse portie haatmail wel te verstaan: http://www.youtube.com/watch?v=WlJdFf3hV7I
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

de uitsmijter is wel erg grappig
nee ik verraad niks, kijk zelf maar :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ook leuk om de reacties eronder te lezen. ;)
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider »

Fox news: God under attack. ( over o.a. Dawkins )

http://nl.youtube.com/watch?v=WYIYv6BsrQ4&NR=1

Atheists, you need to repent! ( boze emotionele reactie christenvrouw op atheisten )

http://nl.youtube.com/watch?v=xCDk5kKEAw4&NR=1

[modbreak door Devious: bij het plaatsen van links graag even tekst en uitleg geven aub]
Laatst gewijzigd door Easy Rider op 27 aug 2008 19:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Wat een vriendelijke mensen zijn het toch.....
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Think
Forum fan

Bericht door Think »

God, wat maken ze zichzelf belachelijk. Geloven in een goede God en dan zulke pathetische hate-mail schrijven. Klinkt als het laatste wanhoopsoffensief van een stervende godsdienst - was het maar waar.

Mooi zoals Dawkins erop reageert. Koel, nuchter, beheerst. Een echte Brit.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Het is sowieso triest, maar het valt enigszins te betwijfelen of het werkelijk christenen waren in plaats van wat wat nietsnutten die een specifieke groepering voor gek wilden zetten. Aan de andere kant zou het me niet erg veel verbazen als het inderdaad christenen waren die de mails hebben gestuurd.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

CXT schreef:Het is sowieso triest, maar het valt enigszins te betwijfelen of het werkelijk christenen waren in plaats van wat wat nietsnutten die een specifieke groepering voor gek wilden zetten. Aan de andere kant zou het me niet erg veel verbazen als het inderdaad christenen waren die de mails hebben gestuurd.
Dan moet je voor de lol de reacties eens lezen die Normal Bob Smith krijgt:
http://www.normalbobsmith.com/hatemail.html.

Geloof me, dit zijn ECHT christenen en niet alleen maar relschoppers.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

The Prophet schreef:
CXT schreef:Het is sowieso triest, maar het valt enigszins te betwijfelen of het werkelijk christenen waren in plaats van wat wat nietsnutten die een specifieke groepering voor gek wilden zetten. Aan de andere kant zou het me niet erg veel verbazen als het inderdaad christenen waren die de mails hebben gestuurd.
Dan moet je voor de lol de reacties eens lezen die Normal Bob Smith krijgt:
http://www.normalbobsmith.com/hatemail.html.

Geloof me, dit zijn ECHT christenen en niet alleen maar relschoppers.
Volgens mij zijn het moslims. Sinds wanneer geloven gristenen in Allah?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

LANFY: Ga maar met Muskenspraten.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

lost and not found yet! schreef:Volgens mij zijn het moslims. Sinds wanneer geloven gristenen in Allah?
Niet verder gekeken dan uw reukapparaat lang is. De eerste mail die je krijgt is inderdaad van een moslim, maar de meeste zijn van christenen. Gewoon even terugbladeren en je krijgt hilarische brieven (en reacties van Bob).

Afbeelding
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
viridus

Bericht door viridus »

Wat ik nog het meest typerend vind, is dat de mensen die dergelijke hate-mail sturen, zo'n beetje alles doen (of in iedergeval Dawkins verwensen) wat god verboden heeft. Religie en hypocretie gaan weer eens hand in hand. Wat overigens ook wel weer logisch is, omdat god ook zijn eigen geboden zelf meermaals geschonden heeft. :roll:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

@viridus: kan je die stelling ondersteunen? Natuurlijk zijn die mensen geen haar beter en wanneer ze 'zondigen' zullen ze dat zeker in de achterkamer doen, maar om ze allemaal aan te duiden als hypocriet is wel erg generaliserend.
Men in Black
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

CXT schreef:@viridus: kan je die stelling ondersteunen? Natuurlijk zijn die mensen geen haar beter en wanneer ze 'zondigen' zullen ze dat zeker in de achterkamer doen, maar om ze allemaal aan te duiden als hypocriet is wel erg generaliserend.
Ik wil dit wel even voor Viridus doen.

Wanneer Paulus aan de Romeinen schrijft beveelt hij: 'Zegent en vervloekt niet!' (Rom. 12:14)

Maar elders is hij opeens deze regel weer 'vergeten':
In 1 Kor. 16: 24 schrijft hij als slotopmerking : ‘Een eigenhandige groet van mij, Paulus. Indien iemand de Here niet liefheeft, hij zij vervloekt.’
Tegen de Galaten schrijft hij dat hij zelfs de gewoonte heeft om mensen te vervloeken: 'Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik nu nog eens: indien iemand u een evangelie predikt afwijkend van hetgeen u ontvangen hebt, die zij vervloekt!’(Gal 1:9).

Wat God zelf betreft laat het Oude Testament weten dat Hij soms zijn beloften niet nakomt, maar eenvoudig weer intrekt wanneer Hem iets niet zint.
Tegen de priester Eli zegt God (1 Sam. 2): ‘Waarom veracht gij mijn slachtoffer en mijn spijsoffer, waarom eert gij uw zonen boven Mij, en doet u te goed aan het beste deel van elk spijsoffer? Daarom, luidt het woord van Jahweh, de God van Israël, Ik heb duidelijk gezegd: uw huis en uws vaders huis zullen voor altijd het priesterschap bekleden, maar nu luidt het woord van Jahweh: dit zij verre van Mij!’
Born OK the first time
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik begrijp je punt. Maar er is een verschil tussen 'iemand vervloeken' (actief) en 'hij zij vervloekt' (passief, actief door God). Daarnaast neemt het niet weg dat het een onnodige generalisering was. ;) Maar goed, mensen zijn vreemde wezens en (religieuze) fundamentalisten helemaal. :)
Men in Black
Plaats reactie