computervragen

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
windsurfer
Diehard

computervragen

Bericht door windsurfer »

dag, zit met een paar vragen over mijn computer, misschien dat er hier mensen zij die ze kunnen beantwoorden.

eerste vraag: heb een acer SA85 pc, met 512 mb intern geheugen. Nu overweeg ik een upgrade, maar wil wel weten dat dat zin heeft en merkbaar is. PC kan volgens specs max 2 GB hebben. Kan ik er een van 512 MB en een van 1 GB bijzetten? of is het beter er twee van 1 GB in te doen (deze zijn wel 45 eur/ stuk). Heeft het ook zin er enkel een van 512 bij te doen (23 eur0?)

Tweede vraag: voor onderzoekswerkzaamheden wil ik een aparte laptop kopen. Dit ding hoeft niets te kunnen (geen multimedia) maar wel SPSS (statistische software) en draadloos internet, verder is een beetje kunnen forummen wel handig. Iemand tips, waar moet ik op letten, wat moet het ding minimaal aan boord hebben?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

SPSS draait op relatief lage eisen zag ik via het net. Forummen kan ook met elke laptop, kortom, en gewone laptop is al voldoende. Wat betreft je hardware vraag: je kan upgraden. De vraag is alleen hoeveel zin dat heeft als je bedenkt dat je voor wat meer geld je een totaal nieuwe PC kan kopen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Houd de MediaMarkt in de gaten, ze zijn nogal met kortingen bezig. Deze week een Acer 15,4" voor 444 euro. Ik heb vorige week een Toshiba 17" aangeschaft voor slechts 469 euro.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
windsurfer
Diehard

bedankt alvast voor de reactie; heb net hier om de hoek al wel extra RAM aangeschaft, voor 39 euro 1 GB erbij, dus nu 1.5 GB :lol: en dat is al wel flink sneller met opstarten programma's zeg.

die laptopaanbiedingen van mediamarkt hou ik in de gaten, tnx CXT!
windsurfer
Diehard

edit: opgelost
Plaats reactie